bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výdrž motoru
3.9.2012 v 20:42
Ahoj, má někdo zkušenosti s KTM supermoto 690? Je možné, aby se po 15 tis. km ježděných po silnici rozsypal motor? Klika KO, válec, píst i ložiska? Kámoše to stálo 32 tis... Hrůza..
Předchozí
1 2
Následující

výdrž motoru

3.9.2012 v 20:46 | Nahoru | #1
Každej Tejden Motor

... možný to je, ale spíš špatný zacházení nebo výrobní vada.

výdrž motoru

3.9.2012 v 20:51 | Nahoru | #2
obávám se že to nebude jen špatně zacházení nebo výrobní vada, hold je to brko, a tak životnost musí stranou

výdrž motoru

3.9.2012 v 20:52 | Nahoru | #3
U nové motorky? Tak to fakt není běžné. Ten motor musí vydržet poměrně dost a pokud se aspoň malinko zahřeje, mění se olej, čístí vzducháč a poštelují ventily, tak ten motor vydrží rozhodně přes 30tis km....takže výrobní vada, nebo opravdu špatné zacházení.

výdrž motoru

3.9.2012 v 20:57 | Nahoru | #4
... anebo těch 15 tis má už popátý, jsme v čechistáně

výdrž motoru

3.9.2012 v 21:08 | Nahoru | #5
Kontroloval kamos hladinu oleje? KTM radi papaj

1 reakcí na tento příspěvek výdrž motoru

3.9.2012 v 22:02 | Nahoru | #6
mně 690e olej nežrala (jediná ktm, které jsem měl/mám )

- chce zahřát, než naložíš
- chce motorex. ale to se netýká jen 690 (motorex vyvíjí oleje na ktm...)
- motor je dělaný na "plyn, zavřeno, plyn", ne na rvaní v osmi/devíti tisících pět minut v kuse (to je asi nejčastější chyba. v racetoolu ti mohou vyprávět o 530 exc přezuté na 17"...dle nešťastného majitele hodinový orgasmus za 35 )

(reakce na) výdrž motoru

3.9.2012 v 22:15 | Nahoru | #7

mariano píše: mně 690e olej nežrala (jediná ktm, které jsem měl/mám )

- chce zahřát, než naložíš
- chce motorex. ale to se netýká jen 690 (motorex vyvíjí oleje na ktm...)
- motor je dělaný na "plyn, zavřeno, plyn", ne na rvaní v osmi/devíti tisících pět minut v kuse (to je asi nejčastější chyba. v racetoolu ti mohou vyprávět o 530 exc přezuté na 17"...dle nešťastného majitele hodinový orgasmus za 35 )



Tak to je kurva blbej motor. U ostre EXC bych to pochopil (uz asi taky mela neco za sebou) ale do civilni motorky dat motor co nevydrzi jizdu v otackach...

výdrž motoru

3.9.2012 v 22:27 | Nahoru | #8
Tyhle komentáře mám opravdu rád......
690sm je pořád ještě sportovní nářadí, kdo by s ní chtěl jet hodinu po dálnici na její maximálu? Vždyť je to jednobuch!!!!!! Stejně tak nepolezu s 1200GS na motokrosovou trať a nebudu s ní lítat 15m vzduchem.....

LC4 jsem měl 2, jednu 640sm a jednu 690 enduro, jsou to výborný motorky, nikdy jsem neměl problém (ani lidi okolo), ale každý stroj vyžaduje nějaké chování, je stavěný na nějaký druh užívání...pokud se to respektuje, tak většinou vše funguje. A u KTM slýchám každou chvilku jaký jsou to krámy, jak nic nevydrží, jak je to blbej motor....a většinou od lidí, kteří se okolo KTM tak leda prošli po chodníku. Může být nějaká závada na motoru, ale mnohem spíš se jedná o špatný druh používání/servisování.

výdrž motoru

4.9.2012 v 07:25 | Nahoru | #9
tak to by se mělo při koupi KTM chodit na týdení školení speciální jízdy pro KTM,protože když budu jezdit jak jsem tvyklej z ostatních motek tak půjde srát? Tak to je opravdu super stroj

výdrž motoru

4.9.2012 v 07:49 | Nahoru | #10
To záleží fakt na kusu i zacházení. Měl jsem 1000 RR a pořád nějaký problém a teď mám 690 SM a maximální spokojenost a to ji nešetřím ani trochu.

1 reakcí na tento příspěvek výdrž motoru

4.9.2012 v 07:52 | Nahoru | #11
Stará známá věc, kdo vleze z 2V-4V motorky na jednobuch tak to furt drží pod krkem a nedochází mu, že ten motor na to není dělanej a pak tvrděj, že jsou KTM jebky, prostě musíš jezdit s plynem v polohách ON/OFF ne jen ON....

e: je to motorka na kravení do zatáček, prostě fun motorka, ne na ježdění větších dálek, ne že by se nedalo, třeba kámoš s ostrým Husarem jel i do Reichu, ale prej Hemuti blbě čuměli, když měnil u krajnice nebo u pumpy každých 500km oil

Naposledy editováno 04.09.2012 07:56:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 09:36 | Nahoru | #12

dewwil píše: Stará známá věc, kdo vleze z 2V-4V motorky na jednobuch tak to furt drží pod krkem a nedochází mu, že ten motor na to není dělanej a pak tvrděj, že jsou KTM jebky, prostě musíš jezdit s plynem v polohách ON/OFF ne jen ON....

e: je to motorka na kravení do zatáček, prostě fun motorka, ne na ježdění větších dálek, ne že by se nedalo, třeba kámoš s ostrým Husarem jel i do Reichu, ale prej Hemuti blbě čuměli, když měnil u krajnice nebo u pumpy každých 500km oil



Vsadim se, ze japonskemu civilnimu jednobuchu (treba Yamaha XT 660) by se nic takoveho nestalo. Samozrejme by to snizilo zivotnost, ale ne ze by se to hned takhle vysralo.

1 reakcí na tento příspěvek výdrž motoru

4.9.2012 v 09:36 | Nahoru | #13
tak to i jednoválcová dváca vydrží déle (a to se drží v otáčkách víc)

(reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 10:14 | Nahoru | #14

SirIndy píše: Vsadim se, ze japonskemu civilnimu jednobuchu (treba Yamaha XT 660) by se nic takoveho nestalo. Samozrejme by to snizilo zivotnost, ale ne ze by se to hned takhle vysralo.


Taky se podívej, jaký výkon má XT...stejně jako 650GS....to jsou jednobuchy dělané na uplně jiný styl používání, je to tak těžké pochopit?
690sm je nahoněný motor dělaný na zatáčky a kravení, ne na dálnici. Přežije hodně, po dálnici může jet taky, ale ne na 100% plynu dlouhou dobu.

KTM nevyrábí obecně tuctové motorky na univerzální použití, ale stroje zaměřené nějakým směrem a tak se s nimi musí zacházet. Stejně tak bys to nemohl udělat s WRem od Yamahy...byť s XT asi ano, ale ten motor je prostě na 2/3 výkonu a pro sm ježdění není ten stroj zase ideální.

(reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 10:20 | Nahoru | #15

bledemon píše: tak to i jednoválcová dváca vydrží déle (a to se drží v otáčkách víc)


Jednoválcové dváce se dělá motor každou chvíli....pokud jí nějak trochu honíš, ale třeba kamarád má 125 2T KTM, váží dost a motor dělal až nedávno po bůh ví kolika mth....je to o zacházení a servisu....

Třeba já dělal motor (čistě pro klid v duši) u KTM EXC450 R po 300mth (cca 10tis km) a to bylo odjeté v terénu a předchozí majitelé ji používali ostřeji....motor byl v pohodě, jen píst už pomalu začínal být na hranici tolerance...ale zase, časté výměny oleje, seřizování ventilů, pranej vzducháč....o tu motorku se starali.

S tou 690sm bych zkusil dopátrat historii, v KTM by měli mít něco v DB...ono to nebude z ničeho nic najednou.....

výdrž motoru

4.9.2012 v 10:21 | Nahoru | #16
přesně, holt "ostrej" jednobuch. Já takhle udělal Husqvarnu 610ku

výdrž motoru

4.9.2012 v 16:02 | Nahoru | #17
Kurva tady je zase zasvedcenejch kecalu to by se jeden posral.

tyhle motory jsou vice nez jakekoliv jine velice nachylne na stav, hladinu a kvalitu oleje, pokud se cokoliv zanedba, motor jde do kytek tak rychel nez stacite rict Kazdej Tejden Motor. Bylo jiz zde receno to, ze to je motorka ktera nebyla stavena kompromisne, jako XT, DR, a kdo vi co jeste. A to uz od doby LC4 640/625/620.
Dukazem budis moje nasledujici zkusenost, LC4 640 utopena v bahnite vode, chcipla sama. Diky narocnosti terenu jsem MUSEL dojet 10km do civilizace, pak doslo ke kompletnimu vzycisteni motoru, ramu, vymene oleje. Bohuzel i tech 10km stacilo k tomu, aby se motor vydrel - klika, pist, loziska na klice proste vsechno co se tam hybalo. cenovka - pres 40t (nedelano v KTM)
Priklad druhy, DE650SE, utopeno v rece, nachcalo tam vyfuckem i sanim. roztazeno autem, odjezd domu, vymena oleje, motorka jezdi do dnes.
JENZE! ty motorky se sobe nemuzou rovnat co do zazitku v jizde, motor, podvozek, ram, brzdy jsou u KTM uplne nekde jinde.
Takze, pokud se o KTM nechces starat, nejezdi na ni.

1 reakcí na tento příspěvek výdrž motoru

4.9.2012 v 18:47 | Nahoru | #18
za 15tis se nemůže posrat všechno na jednou-klika,píst i válec.problém bude asi jinde,buď to nemá 15 tis,nebo to jelo bez oleje,nebo tisíc jiných věcí,ale né běžné opotřebování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 19:18 | Nahoru | #19

Dolph-cz píše: za 15tis se nemůže posrat všechno na jednou-klika,píst i válec.problém bude asi jinde,buď to nemá 15 tis,nebo to jelo bez oleje,nebo tisíc jiných věcí,ale né běžné opotřebování.



Tak kdyz se posere klika, tak ten pist a valec znici taky ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 19:31 | Nahoru | #20

SirIndy píše: Tak kdyz se posere klika, tak ten pist a valec znici taky ne?



proč by měla?klika nemá s válcem nic společného-samozřejmě pokud se neutrhne ojnice nedojebe všechno v dosahu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 19:44 | Nahoru | #21

Dolph-cz píše: proč by měla?klika nemá s válcem nic společného-samozřejmě pokud se neutrhne ojnice nedojebe všechno v dosahu...



Kdyz na ni bude moc velka vule tak pak nebude chodit pist ve valci spravne a vydre ho ne?

(reakce na) výdrž motoru

4.9.2012 v 19:57 | Nahoru | #22

SirIndy píše: Kdyz na ni bude moc velka vule tak pak nebude chodit pist ve valci spravne a vydre ho ne?



ani ne,vůle se projeví hlavně tím,že to začne klepat a to celkem dost.na nepravidelné opotřebování válce(ovalitu) to vliv nemá a když tak minimální...

no a i kdyby ta ojka lítala už tak moc,že by to i začalo vyjebávat válec a píst,tak se tady každopádně už nemůžeme bavit o tom,že se motor najednou rozsypal,ale o tom-jezdil jak debil xxx kilometrů se zvukem úderů kladiva o kovadlinu a motor KO....

(reakce na) výdrž motoru

9.7.2013 v 19:24 | Nahoru | #23

SirIndy píše: Vsadim se, ze japonskemu civilnimu jednobuchu (treba Yamaha XT 660) by se nic takoveho nestalo. Samozrejme by to snizilo zivotnost, ale ne ze by se to hned takhle vysralo.



Zkus se projet na xt, a na lc4, nejde to stovnávat..... Porovnej si výkon, hmotnost, i servisní intervaly, prohlídni si komponenty na motorce, a změníš názor...
V téhle kategorii prostě ktm nemá konkurenci. Já jdu teď do třetí KTMky, a z žádné motorky jsem nebyl nadšený více (a to jsem jich zkusil docela dost)...

1 reakcí na tento příspěvek výdrž motoru

9.7.2013 v 20:01 | Nahoru | #24
Ahoj, má někdo zkušenosti s KTM supermoto 690? Je možné, aby se po 15 tis. km ježděných po silnici rozsypal motor? Klika KO, válec, píst i ložiska? Kámoše to stálo 32 tis... Hrůza..
...................
mozny to je...staci aby se rozlitlo ojnici lozisko a je vymalovano,presne tak se to stalo znamymu na KTM 690 SMC

(reakce na) výdrž motoru

10.7.2013 v 08:35 | Nahoru | #25

hus píše: Ahoj, má někdo zkušenosti s KTM supermoto 690? Je možné, aby se po 15 tis. km ježděných po silnici rozsypal motor? Klika KO, válec, píst i ložiska? Kámoše to stálo 32 tis... Hrůza..
...................
mozny to je...staci aby se rozlitlo ojnici lozisko a je vymalovano,presne tak se to stalo znamymu na KTM 690 SMC



osobní zkušenost nemám,ale někde se to tady už řešilo,taky takhle šíleně krátká životnost na 690,nebo něčem podobném....

1 reakcí na tento příspěvek výdrž motoru

10.7.2013 v 10:09 | Nahoru | #26
Bůh ví hoši jak se o moto staral ten před váma. Pokud jak polovina motorkářů dokud to jezdí seru na to tak se nedivím. Zvlášt u jednobuchu 690.. Tam se o to musí starat a nesrat na servisní intervaly. Ale pokud to měl borec od nova a dělal vše jak měl tak bych vletěl na záruku do ktm..

Naposledy editováno 10.07.2013 10:12:43

(reakce na) výdrž motoru

10.7.2013 v 11:08 | Nahoru | #27
AdosR>
jasně,taky se mi nechce věřit,že by to bylo jen tak,sám jsem měl několik ktm(i když ostřejších) a rozhodně nebyly horší,než jiné značky...

výdrž motoru

10.7.2013 v 17:37 | Nahoru | #28
neco se zanedbalo , nejspis olej bych rekl. To se pak neni cemu divit, oni radi kdyz ho maji kolik ho maji mit a kvalitku, zadnej Castrol

Naposledy editováno 10.07.2013 17:37:47

výdrž motoru

10.7.2013 v 22:00 | Nahoru | #29
Lejes motorex delas ventily kontrolujes olej jezdis porad ale nekdy to take tak neni ja mam taky se svoji dost zazito ale je to KTM nemenil BYCH (asi) ......

Naposledy editováno 11.07.2013 15:37:50

výdrž motoru

11.7.2013 v 13:37 | Nahoru | #30
asi
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 28 11.6.2023 v 18:44 Matess727x
cestování na KTM 690 KTM 690 Supermoto majkyno 13 30.6.2021 v 22:04 ZdendaZB
KTM 690 supermoto R nebo SM KTM 690 Supermoto, KTM 690 Supermoto R Dan_stk 6 21.3.2021 v 11:39 K660S
Pomoc identifikovat tajemni krabice... KTM 690 Supermoto BramboR1 12 3.3.2021 v 21:05 BramboR1
ktm 950 sm otáčkoměr KTM 950 Supermoto, KTM 690 Supermoto, KTM 690 Superm... Vtec1 3 13.1.2021 v 09:28 Vtec1


TOPlist