bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence
Zdravím, mám problém s mojí čerstvě koupenou "Máňou" Hoňdou. Při zapnutí předních světel (jak parkovačky, tak potkávačky, vliv to má stejný) a současném zapnutí libovolné strany blinkrů se blinkry sepnou až po cca 2-3s a jejich frekvence blikání je přibližně 2s. Při vypnutých světlech je sepnutí i frekvence v pořádku (tak jak jsem zvyklej u všeho ostatního se směrovkama). Pro informaci jsou tam LED blinkry s cca 12 diodama (odběr neznám). Podobná situace nastane i při sepnutí brzdového světla (bez zapnutých předních světel), ale zpoždění není tak razantní. Bohužel nejsem elektrikář a vím tak leda co kde změřit, jak vypadají nějaké elektrosoučástky no prostě základy a klidně bych problém řešil koupí nového dílu, jen vás chci požádat o pomoc při hledání toho, kde je zakopanej pes. Předem díky.

Samozřejmě můžu začít i koupí origo blinkrů, ale předpokládám, že LEDky mají nižší odběr :)

Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 06:34 | Nahoru | #1
při LED blinkrech se musí dát odpor nebo nový přerušovač . . máš to tam?

Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 08:29 | Nahoru | #2
To nevím, blinkry jsem neinstaloval já, ale před před předchozí majitel, takže o přerušovači nic nevím, zkusím mrknout co tam má být a co tam je. Co se týče odporů, tak vidím, že na + i - drátě k tomu vedeném je cosi v bužírce, ale jestli je to odpor či pojistka či co...rozkuchám -> uvidíme. Ale co se týče těch odporů, když se tak dívám po různých diskuzích, tak by to znamenalo, že je tam moc silný odpor, jestli to dobře chápu.

1 reakcí na tento příspěvek Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 09:24 | Nahoru | #3
Zkusil bych začít změřením napětí na baterce - případně pak na svorkách přerušovače - bez světel a se světly. Přerušovač předpokládám elektronický, možná i vlastní výroby. Většinou se to konstrukčně řeší stabilizací napětí pro přerušovač a na toto napětí se odladí hodnota kondíků pro optimální frekvenci. Tobě bude napětí zřejmě kolísat a podle toho se to zpomaluje. Taky je možné, že tě pomalu opouští regulace dobíjení a tohle jsou první příznaky.

(reakce na) Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 12:45 | Nahoru | #4
Béža> baterie je nová s napětím 12,9V - nabitá. Presrusovac změřím, jak dojedu z práce. Elektronický chápu jako spínací relé a to by tam MĚLO být. S regulaci to nesouvisí - baterka nabitá a motor spal jak beránek zeptám se takto, mám změřit vstup a výstup na prerusovaci se zapnutym blinkrem s a bez světel?

Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 12:49 | Nahoru | #5
Mimochodem kvuli tomu sem tu baterku kupoval a jinak nevim jestli jsou origo zarovky v prednich lampach, podezrele nejak moc to sviti a navic i lehce klesne intenzita diod na palubce, zatimco pri blinkrech nic.

1 reakcí na tento příspěvek Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2012 v 14:15 | Nahoru | #6
OK. Nová baterka je plus, ale i tak... Když máš nastartováno, změř napětí na baterce, rozsviť světla a znovu změř. Samozřejmě trochu vrkni plynem, abys to neměřil jen na volnoběh. Můžeš zkusit současně i zapnout blinkry, světelnou houkačku, brzdovku apod. Pokud tam budeš mít za všech okolností 14-14,5 V (při volnoběhu třeba i jen 13,5 - budiž) , je dobíjení OK. Potom bych měřil, jestli je +- to samé napětí na + vstupu přerušovače. No a zajímavý bude ten naměřený rozdíl bez světel a se světly - "neměl by být ideálně žádný"
Podle příznaků to prostě vypadá, že ti kolísá palubní napětí - podle zátěže. Hodnotu žárovky si taky zkontroluj, plastové paraboly se můžou za určitých okolností vytavit. Jinak pohasnutí kontrolek při rozsvícení světel je z principu do jisté míry normální, ale ta míra se na dálku blbě určuje. Hodnoty napětí za chodu jsou ovšem proti tomu neoddiskutovatelné.

No a potom bych preventivně prolez spoje od přerušovače k blikačům a ukostření. Konektory napružit a prostříknout sprejem na kontakty, dá se i WDčko. To samé pak na světlech, aby to někde nemělo společnou zem a třeba napůl uhnilou.
Jinak je otázka, pokud říkáš přerušovač jako spínací relé (klasická autokrabička), ano ale ne každý přerušovač umí led blikny, protože se mu jeví jako malá zátěž a indikují to jako prasklou žárovku. To ale většinou bliká rychle resp. trvale svítí. Pak se tam roubovaly paralelní odpory na jednotlivé větve, imitující zátěž žárovek.

(reakce na) Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 22:19 | Nahoru | #7
Béža> Mám tedy nějaké výsledky, některé dost podivné. Začnu tam, kde to začalo, tedy včera měla baterka (typ AGM) po nabití cca 12,9V - připojil jsem ji do moto. Dnes po cca hodině jízdy, kterou střídaly dvě cca 10 minutové přestávky, jsem změřil napětí na baterce (motorka celá off) a zobrazila se hodnota 12,49V. Při zapnutí světel 12,02, s blinkry mezi 11,98V - 12,02V. Po vypnutí opět všeho měla baterka napětí 12,42. Podotýkám, že doposud byl motor vypnutý. S nastartovaným motorem bez zapnutých spotřebičů na volnoběhu ukazovala baterka napětí 12,8-12,9V, když jsem byl na 2,5-3tis ot/min tak cca 13,5V. Když jsem zapnul světla a blinkry, šlo to vždy o těch 0,5-0,7V dolů. Přerušovač je nakonec nejspíš mechanický (je to v takové kulaté plechové věci, vypadá to jako servomotorek se dvěma svorkovými výstupy. Při vypnutých světlech a motoru lítalo napětí od 9,4-1,7V (lítalo to opravdu hodně, jsou to proto cca průměrné hodnoty), se zapnutými světly (opět vypnutým motorem) jsem se dostal do rozsahu 8,7-0,9V. Odpojoval jsem žárovky přední lampy (jsou tam 35W - což sedí s továrníma, v jedné to chrastilo a měla volné sklo; u druhé byla lehce ztavená jedna bužírka svorky). Zadní žárovky 5W, taky dvouvláknové, ale fungovalo pouze jedno - při brždění pouze stoupla intenzita světla. Takže dle mého názoru to není stavěné na diodový blinkry a stejně bude potřeba povyměňovat žárovky. Mimochodem jsem si všimnul, že když zapnu světla a hodím blinkry, tak nejen, že je pomalá frekvence rozepnutí a sepnutí, ale taky svítí jen 3-4 diody z 12! S vypnutýma světlama svítí všechny. Teď mám největší obavy, jestli je ten ubýtek napětí na baterce v pořádku a jestli neodešlo dobíjecí relé či co to je, ale o tom zase jiné téma. Nuže doufám, že z toho něco vyčteš, každopádně i tak díky za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

24.8.2012 v 08:48 | Nahoru | #8
OK. Takže hodnoty na baterce se zátěží a stojícím motorem jsou uspokojivé. Baterka v použitelném stavu mívá od 12,3 do 12,8, podle stupně nabití. Hodnoty za chodu jsou horší, je tam málo. Potřeboval bys se dostat aspoň na 14V. Takže regulace nejde správně. Podíval bych se jak je na tom kabeláž od alternátoru k regulátoru a baterce. Můžeš to i osahat za chodu. Kde je přechodový odpor, tam se to hřeje, poznáš to i podle zahnědlé izolace na drátech. Vadné spoje proletovat natvrdo nebo spojit novým konektorem, případně čokosvorkou. Něco o měření alternátoru a funkci dobíjecí soustavy najdeš na Ignitech.cz v sekci výrobky/regulátor dobíjení... Celkem je to tam popsané dobře i pro laika. Tak jen jestli máš čím to změřit. Pokud ne, najdi poblíž autoelektrikáře, případně speciálku na auto-moto baterie. Většinou mají vybavení na zátěžové proměření baterky i dobíjecí soustavy.

K tomu přerušovači - plechový váleček se dvěma vývody býval starý bimetalový přerušovač, že by do tohohle pouzdra někdo nabastlil elektronický, to jsem ještě neviděl . I dvojpólové zapojení tomu odpovídá. Takže zřejmě máš tedy led blinkry a někde po cestě jsou vřazené výkonové odpory, aby přerušovač vůbec fungoval. Bimetaláky jsou obecně háklivé na změny napětí a právě to dávají znát změnou frekvence. Můžeš zkusit nějaký přerušovač z auta, třeba do felcky stojí nový asi 150 kaček, nebo z vrakárny, jsou proti tomuhle odolnější, akorát tenhle potřebuje vývody tři- ten třetí je kostra. Hodnoty cos naměřil odpovídají tomu, co jsem psal výš , tys měřil tu chvilku kdy se ti tam plné napětí objeví , což měřák nedokáže za tu vteřinku naměřit. Ale to je fuk, možná jsem ti to, ve snaze zjednodušit, popsal komplikovaně.

Podle posledního popisku stavu světel jen opakuji. Prohlédni stav svorek ve světlech, dobré spojení na konektorech a stav kostření. To co je plechové a má být spojeno s kostrou je dobré očistit a utáhnout přes vějířovou podložku.

(reakce na) Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

29.8.2012 v 19:25 | Nahoru | #9
Béža> Hodnoty napětí za chodu jsou v rozmezí, které udává výrobce, takže regulace napětí bych se nebál. Jak uvádíš, přerušovač je mechanický, není to elektronika.

Prošel jsem téměř celou kabeláž, kromě té co jde k motoru, regulátoru napětí a řídícím jednotkám. Koupil jsem nakonec žárovkové blinkry, abych přiblížil stav elektroniky co nejvíce originálu. Bohužel jsem si až po koupi všimnul, že blinkry obsahují 23W žárovky, kdežto originál mají být 10W, takže odběr je víc než 2x větší. Taky se nyní stává to, že společně s blinkry blikají i světla (veškerá), resp. když blinkry sepnou, světla pohasnou a naopak. Teď nevím, jestli je to tím vyšším počtem Wattů, nebo stále přetrvává původní problém, který bych nyní odhadoval na špatnou kostru. Nevíš náhodou, jak odhalit špatnou kostru, případně jestli na to existuje nějaký test?

Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

30.8.2012 v 10:28 | Nahoru | #10
Špatná kostra se odhalí buď opticky - už jsi určitě viděl někdy před sebou na křižovaatce auto, které mělo hozený blinkr a na lampě mu přeblikávala brzdovka s blinkrem, jako lampa na železničním přejezdu. To je ukázková uhnilá kostra. No a nebo měřákem, ohmmetrem prověříš přechodové odpory na jednotlivých spojích.

Pohasnutí světel spolu s rozsvícením blinkrů, tak jak popisuješ, je normální. ALtík není tak tvrdý zdroj, aby to utáhl všechno naráz za všech okolností. Při vyšším odběru než je okamžitá výroba, se to vykreje z baterky, když zátěž poleví přebytkma se dobíjí. Když to podržíš v otáčkách, pohasínání by se už konat nemělo.

Takže s žárovkama už ti to maká ke spokojenosti? Příkon blinkrů by měl být podle parametrů přerušovače. Bývá to na něm vyraženo - např 2x21W apod. Mají-li tam být 10W, dej je tam, ve výsledku to má lepší svítivost než 21W, které nejsi schopen nakrmit.

Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

12.5.2017 v 19:25 | Nahoru | #11
Ahoj, na Kawasaki ZX10R 08, kde jsou dodelane led blinkry de me zaclo stavat nasledujici. (predtim fungovalo bez problemu)
Zapnu blinkr a nez zacne blikat trva cca 5 sekund, nekdy zacina kontrolk svitit postupne od slabeho svetla po normalni silu. Kdyz zapnu blinkr do brzke doby od predesleho spusteni tak nabehne okamzite. Jakmile pockam minutu bez blinkru tak se opakuje ten problem se zpozdeni, ktery popisuji.
Mel by prosim nekdo radu na co se zamerit? Diky!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus
Honda NSR 125 nesvítí přední světla... Honda NSR 125R RiderofNSR125 1 14.7.2023 v 16:23 panTerek


TOPlist