Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
Předchozí
1... 53 54 55 56
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.9.2017 v 14:00 | Nahoru | #1651
Super, děkuji za výstižný obsáhlý text. Spodek je to co se počítá, co se cenní alespoň na můj styl jezdění.
S laděným výfukem to není poprvé co jsem stejný názor slyšel.
7L na wr to je skoro dvojnásobná. To musí být palba pořád plný .

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.9.2017 v 14:06 | Nahoru | #1652
nokia321> J, uvedl jsem to spíš jen pro zajímavost, při normálním ježdění bude určitě výrazně nižší, protože nemám, kromě větší rozety, ani žádné úpravy.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.9.2017 v 12:42 | Nahoru | #1653
TOLIK MI WRKO nikdy nežralo i když jsem to točil.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 06:11 | Nahoru | #1654
Tady je zas druhej extrém - pod 3 litry, když se jezdilo na pohodu (kochačky o víkendech po prázdných okreskách):

https://www.spritmon...n/detail/714430.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 08:52 | Nahoru | #1655
Dovi> 2,57l? Já teda už z principu spotřebu na moto nikdy neměřím (až na výjimku z min. týdne), ale nechce se mi věřit, že by taková spotřeba šla zajet bez podtáčení motoru (kort u WR, kde je max. krouťák až u 8 000 ot.), pokud to teda nebylo někde u Hradce, kde je samá rovina a to se z dlouhodobého hlediska nemůže vyplatit.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 09:28 | Nahoru | #1656
Já můžu přidat jen trošku do mlýna ke spotřebě takovou, že na nádrž (od rezervy po rezervu) najedu okolo 150km (cca 50/50 město+kolony a mimo město) s převodem 13/52. Jestli někdo ví, kolik je to béňa, ať to spočtne a až teď, kdy jezdím hlavně silnice se mi ta motorka konečně začala líbit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 10:05 | Nahoru | #1657
klubko> ty jo možná to bude i tím že s ladákem to víc žere, protože motorka má větší výkon,..tedka s origo laufem jsem to ještě nepočítal,...a dřív jsem měl na motárdech nájezdy od plné nádrže do rezervy v rozmezí 85-100km,..samozřejmě že to byla spíš sportovní jízda, která se jela v otáčkách kolem kroutáku,...každopádně tedka jsem zvědav jestli se spotřeba sníží když mám moto v origo stavu,...ale ta spotřeba mě taky hraničí s poddáčením, možná to je jen tím že při rychlostech okolo 70 už pravidelně dává 5tku a v 80-90 už tam je za 6, motor jede plynule a spotřeba žádná,....ale jak říkal PetrS, težko říct jestli se to z dlouhodobého hlediska vyplatí,...nevím jak u motorek nebo WR konkrétně, ale u aut platí že ten kdo je příliš upjatý na spotřebu a auto podtáčí,...tak auto přidusí a čelí problémům mnohem dřív než uživatelé co tomu šlapou na krk,...třeba palubní počítač v autech od koncernu VW ti říká u 2litru TDI že máš řadit při 1500 otáčkách, což je totalní kravina,...protože ten motor vyžaduje aspon 2-2,5tis otáček stabilně,..pak má i menší spotřebu, než když to člověk drhne v nízkých otáčkách a hlavně je to pro vstřiky, turbo, DPF a všeobecně pro celý agregát mnohem zdravější,..

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 10:06 | Nahoru | #1658
klubko> Já dal z plný (opravdu plný až po hrdlo - cca. 5,5l) do rezervy 80 km. Jinak stále tvrdím, že je to ta nejlepší motorka, jakou jsem kdy měl a na žádné jsem se nenaučil tolik, jako na WRku. A nejlepší na tom je, že ta motorka je naprosto bezúdržbová. A to i když dělám olej, filtry, atd. každých 800 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 10:10 | Nahoru | #1659
 
PetrS>

Člověk by měl mít trochu citu pro motor a techniku vůbec, a hlavně ze začátku, než si na vlastnosti motoru a průběh jeho krouťáku zvykne, musí vnímat jeho zvuk a mechanický projev, případné vibrace apod.

Motor se nesmí trápit a musí mít při přidání plynu snahu lehce zrychlovat bez nějakých rušivých projevů.

Jinak ta slušná dosažitelná spotřeba i u poměrně silnýho (na 250 ccm) motardu je mj. dána delšíma (= minimum studených startů) víkendovýma jízdama po dobře vyježděných mírně kopcovitých známých trasách, a za minimálního provozu. Zkušenost říká, že toto dělá hodně. Na zcela neznámých cestách, při bloudění po městě a v hustém provozu se takto jezdit nedá.

P.S.
K motorce se to sice moc nehodí (respektive málokdo tak jezdí), ale umět jet za málo se může občas hodit každýmu, když potřebuje v nouzovém režimu prodloužit dojezd:

- vyhýbat se hustému provozu a jízdám v kolonách

- jezdit pro daný stroj optimální rychlostí (obecně spíš pomaleji než hodně rychle)

- snažit se předvídat trasu z okolní krajiny a vegetace a jezdit plynule (ne stylem brzda-plyn)

- po rovině (na motorce i v autě) se svižněji (ne loudavě) rozjet a po mírném překročení požadované rychlosti pozvolna ubírat plyn

- na spotřebu ještě lepší než rovina jsou kratší a prudší stoupání s navazujícím mírným dlouhým klesáním; pod kopcem se rozjet a kopec "vyplachtit", současně se snižováním rychlosti mírně ubírat plyn (a v případě nutnosti včas podřadit!), a pak z táhlého klesání přecházejícího do roviny si to jen lehce bublat pokud možno na nejvyšší kvalt
 
EDIT: oprava překlepů

Naposledy editováno 15.09.2017 10:21:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 10:35 | Nahoru | #1660

Rischwon píše: nevím jak u motorek nebo WR konkrétně, ale u aut platí že ten kdo je příliš upjatý na spotřebu a auto podtáčí,...tak auto přidusí a čelí problémům mnohem dřív než uživatelé co tomu šlapou na krk


Neexistuje motor, kterému by podtáčení nevadilo (mnohdy daleko víc, než jízda ve vyšších otáčkách) a u motorek, které točí 10 000 ot. a víc to platí dvojnásob.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 10:45 | Nahoru | #1661
Dovi> Mně to vysvětlovat nemusíš, ale jestli koukám správně, tak si za dva roky ani jednou nepřekročil spotřebu 3l a úplně se mi nechce věřit, že by se taková jízda nepodepsala na výkonu motorky. Měl jsem zkušenost s autem, které bylo "na spotřebu" ježděno od novoty do 30 000 km a pocitově tomu chyběla tak 1/3 výkonu.

Hlavně to neber jako nějaký osobní attack na tvou osobu, jen můj názor na jízdu "na spotřebu".

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 10:51 | Nahoru | #1662
PetrS> jj to určitě, ale věřím tomu že u Doviho to bude trasou i zkušenostma a citem pro jízdu,..
každopádně jak si psal že WRko je úžasný stroj, tak i po skoro 3 letech si nemůžu nijak stěžovat,..když si vezmu co vše mě naučila jak v terénu tak na silnici a bez velkých investic na údržbu,...a olej taky měním cca každých 1000-2000,..jak jsem ji měl na enduro kolách,..tak jsem měnil okolo 15MTH a to vycházelo cca každých 500,...tedka jak mám ostrou tak si to vše uvědomuju, že ty náklady na údržbu jsou jinde, a to jsem ještě neměnil píst,..ale zas na druhou stranu mě to baví a rád se v tom hrabu,..takže koníček na víc

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.9.2017 v 11:10 | Nahoru | #1663
 
PetrS>

Neberu, neboj

Byla to funglovka a bylo potřeba ji zajet - i když dneska se to vyrábí jak švýcarský hodinky s malýma tolerancema, a záběh nového stroje už není jako býval za času našich dědečků.

Přesto časté střídání jízdních režimů (jízda pod plynem / brzdění motorem) a časté řazení atd., aby si to všechno vzájemně sedlo. A jak se postupně zvyšoval nájezd, pozvolna přidávání otáček blíž k maximu, a samozřejmě vždycky (i po záběhu, a u všech motorek i aut) po studeném startu nejdříve šetrné zahřátí na provozní teplotu. A pak "po záběhu" vždycky jednou dvakrát za vyjížďku tomu na vhodném místě a po důkladném zahřátí krátce trochu naložit, aby se vyhnali pavouci a aby motor nezlenivěl...
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.9.2017 v 20:51 | Nahoru | #1664
Docela by mě zajímalo kdo má z nás tady nejvíc najeto na WR ? Řekl bych, že zatím vyhrávám asi já

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.9.2017 v 22:21 | Nahoru | #1665
Zdravím vážení WRRkáři !

Chtěl bych Vás požádat o radu. Mám v merku tuhletu jenže je tam laďák FMF PowerCore 4. A tady je šutr úrazu. Vypadá to, že tam nebyly provedeny žádné další úpravy na výkon. AIS tam je, airbox vypadá viz foto,
takže asi sériový Jestli bylo manipulováno s řídící jednotkou FMF programmer nevím (nelze vyloučit), ale majitel jí nevlastní ani o tom nic neví. Ten laďák samotný, tím pádem moc výkonu nepřidá a je dost hlasitý. Je k tomu i sériový výfuk, ALE chybí lamda sonda. Takže otázka je, kdybych tam nasadil zpátky ten sériový, lze to bez problému provozovat i bez lambda sondy? A pokud by bylo manipulováno s řídící jednotkou, nebude to problém? Taky si ještě nejsem jistý, ten FMF programer si lze někde půjčit nebo je nutno koupit pro každou WR vlastní?

Díky za odpověď.

p.s. Nehodil by se někomu případně ten laďák ?

Naposledy editováno 24.09.2017 22:22:47

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.9.2017 v 10:24 | Nahoru | #1666
to bude z nějvětší pravděpodobností bez power commanderu nebo toho FMF programmeru,..oba stojí 3 až 5 tis + další ladění a hlavně v česku se za to nikomu nechce platit ,...chybějící lambda bude asik nějak řešena upravou jednotky ale to se jen domnívám,..jak to ale funguje v praxi netuším,..každopádně vše jde vrátit zpět do původního stavu,..samotným ladákem pomůžeš spodku otáček bez jakéhokoliv ladění,..výkonu asi nepřidáš ale celkový průběh je lepší,...já měl ladák na který šla připojit lambda,.takže při montáži origo laufu nebyl žádný problém,..na druhou stranu mi přijde že ač je spodek mnohem slabší a ucukaný,...wršek je minimálně stejný, spíš lepší s origo laufem,..jinak kdyby ti v budoucnu šlo o vyšší výkon určitě bych do toho programmeru zainvestoval a udělal to pořádně,...tzn AIS pryč, airbox flapper pryč, menší kolečko + větší rozetu,... exup řešit nemusíš ten už tan není,...a něchat vyladit pomocí toho programmeru a pojedo to mnohem lépe,...záleží co o té motorky chceš,...
jinak kdybys ten ladák dával pryč, možná bych měl zájem, ale furt ještě nevím jestli WRko celé komplet neprodávm,..nebo prodat jen enduro kola a nechat si ho v motárdové verzi,..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.9.2017 v 12:05 | Nahoru | #1667
Moje obava předělání zpátky je ze vtom sériovým je katalyzátor a jestli se to časem nezničí díky absenci té lambda neboť něco.. Co myslíte?

Do celkové úpravy bych teoreticky i investoval, jen bych raději tichou motku, což se vylučuje :(

Ještě bych se zeptal, co je to ta tlumící vložka do výfuku? Dá se to dát na ten FMF ladak? Jaká byla mohla pasovat? Diky moc

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

2.10.2017 v 18:22 | Nahoru | #1668
No ještě máš možnost koupit samotnou lambdu (viz. LAMBDA WR 250R ) ale to už máš za stejný prachy jako ten power commander Jinak tlumící vložka je jakoby "další kus trubky" co se dá do výfuku a o něco ho to ztišší ( DB KILLER ) ( někdy hodně a někdy zase skoro vůbec) a stojí cca 1000,- kč, ale myslim že si ji tady na fóru někdo i vyráběl. Kdyžtak bych měl o výfuk taky zájem, potřeboval bych něco bez katalyzátoru a nechce se mi moc ničit orig. vejfuk

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.10.2017 v 20:26 | Nahoru | #1669
Peppa21>

Díky moc. Pomohlo. S tím výfukem se ozvu, pokud by to bylo aktuální.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.10.2017 v 08:33 | Nahoru | #1670
Zdravím všechny vespolek :)

Chtěla bych na své wrko pořídit polepy, protože má polepy z YZFka (a netuším, zda i plasty?)..můžete mi někdo poradit, kde sehnat (nechat si vyrobit) za rozumné peníze? Stačily by i polepy jen na kapoty kolem nádrže. Nápis na polepu by měl být WR250R ;)

Děkuji a její fotky najdete případně v mém profilu ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.10.2017 v 11:01 | Nahoru | #1671
MotoBjamboja> já mám doma tyhle,..mám už je přes rok doma,..do terénu mě jich bylo líto použit pač by se brzo zničili jak ty staré a tedka se mi nechcou dávat na poškrábané plasty, ale vypadají velice dobře,...

http://www.motografix.cz/wr-250-r_p2505

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.10.2017 v 14:18 | Nahoru | #1672

Rischwon píše: MotoBjamboja> já mám doma tyhle,..mám už je přes rok doma,..do terénu mě jich bylo líto použit pač by se brzo zničili jak ty staré a tedka se mi nechcou dávat na poškrábané plasty, ale vypadají velice dobře,...

http://www.motografix.cz/wr-250-r_p2505



Ty jsem našla taky, jsou hezké, jo? Vypadají kvalitně, že by něco vydržely?

Já nevím, nakolik se měnily plasty na jednotlivých ročnících totiž, jestli to bude pasovat..že to zničím mi až tak nevadí, ty yzf polepy mi vadí více

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.10.2017 v 10:20 | Nahoru | #1673
MotoBjamboja> vypadali stejně jak ty co jsem tam měl při koupi mota,..možná to byli ty samé design se u nových trošičku změnil ale nevěřím tomu že by se měnil rozměr, to určitě nee,..
Předchozí
1... 53 54 55 56
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Supermoto kola na Hondu CRF 250L Honda CRF 250L Hayaibert 28 12.12.2017 v 19:37 Hayaibert
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 79, 80] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 2381 12.12.2017 v 18:25 SuperSic58
Enduro pre vysokého začiatočníka Yamaha WR 250R, AJP PR5 250 Enduro, Gas Gas EC 250 Cami Metric 2 11.12.2017 v 21:04 Sylver
Balkán 2018 [1, 2] Honda CRF 250L Newton 45 10.12.2017 v 21:02 Newton
Navýšení výkonu u 250? Honda CRF 250 F, Honda CRF 250L, Honda CRF 250 Rally kojot 9 3.12.2017 v 15:39 SuperSic58

TOPlist