Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.7.2017 v 22:58 | Nahoru | #1621
PetrS> Právě že tam mám správný počet zubů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.7.2017 v 07:08 | Nahoru | #1622
yamaha125> A to je origo Rko vc. tacho? Protoze uzivatelska kalibrace toho tachometru mozna neni, jedine nejaky ten SpeedoHealer.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

23.7.2017 v 14:48 | Nahoru | #1623
PetrS> Mělo by to být vše origo no.. budu to muset dat do servisu sám na to asi nepřijdu :/

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.7.2017 v 21:22 | Nahoru | #1624
trevis-pastrava> už je doma nová máša? Tak to ke mě zajeď prověřit, jak to jede :-B bych se na to i mrknul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.7.2017 v 09:18 | Nahoru | #1625

yamaha125 píše: Ahoj všichni, doma mám WR250X a WR250R, a mám menší problém. Rko mi jede asi o 15km/h víc než to Xko když s nima jedu vedle sebe. Slyšel jsem že tachometry jsou stejný ale někde na tom displeji by se mělo dát nastavit buď že to je Rko nebo Xko. Já si myslím, že u toho Rka to mam nastaveny pro Xko a proto to ukazuje špatně :/ ...tak kdyby jste někdo věděl jak se to nastaví byl bych moc rád :)


A porovnal jsi kromě tachometrů taky odometry?

Díval jsem se do servisního manuálu a u WR 250R/X existuje kromě základního režimu i tzv. měřicí "Measurement mode", kde to může být individuálně zkalibrováno. Nebo naopak taky rozházeno.

Cituji:
In addition, calibrating the meter may also be necessary when using tire, wheel, chain sprocket sizes, etc. other than specified.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.7.2017 v 13:10 | Nahoru | #1626
Zdravim, měnil jste už někdo na wr chladící kapalinu ?
Potřeboval bych vědět tak nějak jakou tam dát.
Díky.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.7.2017 v 13:17 | Nahoru | #1627
Peppa21> já tam dal Motorex Coolant M5.0, je to hotová kapalina která se ničím neředí,...

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

31.7.2017 v 23:08 | Nahoru | #1628
Dovi> Jo zkoušel jsem i vzdálenost na Xku jsem najel 9,1km a na Rku stejnou vzdalenost a ukazalo to 10,1km

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.8.2017 v 06:55 | Nahoru | #1629
 
A proto Ti to R-ko to při stejných časech (souběžná jízda dvou motorek) ukazuje větší okamžitou rychlost (u stroje s údajně větší ujetou vzdáleností)...

Ale těch 10.1 km je o 11 procent víc než 9.1 km, a to už mi přijde docela dost na to, aby to byl záměr výrobce.

Zkontroluj proto raději ještě jednou pečlivě:

- průměry kol (správné nahuštěných)

- převodové poměry sekundáru, tedy počty zubů malých koleček (vepředu) i velkých rozet (vzadu)

- porovnej to s originálními údaji výrobce

Kdyby přesto všechny tyto hodnoty (u aktuálních stavů obou strojů) odpovídaly hodnotám uvedeným v příručkách k R-ku i k X-ku (pozor, hodnoty u X-ka a R-ka se vzájemně liší), stáhni si uživatelský manuál třeba i tady na Motorkářích (k tomu musíš být přihlášen) a mrkni se pro jistotu do toho měřicího módu (je to skoro hned na začátku servisních příruček k X-ku/R-ku).
 

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.8.2017 v 16:14 | Nahoru | #1630
zdarec borci tak me zase zlobi startovani,konkretne palivovy cerpadlo..po ujeti 100 km v kuse sem ji doma chcipl a zkusil hned nastartovat a potvrdil sem si to,ze ji nemuzu ted verit..zase nenaskočila,cerpadlo neseplo..po 5 minutach v klidu něco malo nasalo motorka naskočila na 2 sekundy a zase chcipla a nenasala nic.s kablama jsem nehejbal tak to kontakty asi nebudou..po odtahnuti do garaze 2 den nebyl problém a zase to fungovalo.mam najeto 9 tis.motorka je v super stavu az tady na tohle.nejsu zadnej mechanik tohle je 1 moje moto.tak to zkusim dat do yamahy at me to nejak zkontroluji tlakovani atd..pak bych asi koupil novy cerpadlo a snad uz bude klid..svickou to taky asi nebude protože 2 den jak sem psal fungovala na 100 procent..uz jsem si tady procetl jak se ty cerpadla resily a ze nejsem jedinej kterymu se to stalo..coz me docela mrzi,kdyz nemam nic najeto a docela problém..nikdo jines s tim problém zatím nemá?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.8.2017 v 17:10 | Nahoru | #1631

Jawass píše: zdarec borci tak me zase zlobi startovani,konkretne palivovy cerpadlo..po ujeti 100 km v kuse sem ji doma chcipl a zkusil hned nastartovat a potvrdil sem si to,ze ji nemuzu ted verit..zase nenaskočila,cerpadlo neseplo..po 5 minutach v klidu něco malo nasalo motorka naskočila na 2 sekundy a zase chcipla a nenasala nic.s kablama jsem nehejbal tak to kontakty asi nebudou..po odtahnuti do garaze 2 den nebyl problém a zase to fungovalo.mam najeto 9 tis.motorka je v super stavu az tady na tohle.nejsu zadnej mechanik tohle je 1 moje moto.tak to zkusim dat do yamahy at me to nejak zkontroluji tlakovani atd..pak bych asi koupil novy cerpadlo a snad uz bude klid..svickou to taky asi nebude protože 2 den jak sem psal fungovala na 100 procent..uz jsem si tady procetl jak se ty cerpadla resily a ze nejsem jedinej kterymu se to stalo..coz me docela mrzi,kdyz nemam nic najeto a docela problém..nikdo jines s tim problém zatím nemá?



Yamaha měla docela rozsáhlej problém u menších objemů s palivovýma čerpadlama - XT,YBR a některý skútry měly problém s čerpání za tepla (dokonce i když motorka stála jen na slunci). nejjednodušší je vyměnit čerpadlo - mám skvělou zkušenost s firmou Motocentrum Chomutov, kde se mi nesnažili nacpat celej komplet za 9000, ale umí sehnat jen čerpadlo za 1600 (bylo to teda na skútra).

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.8.2017 v 20:16 | Nahoru | #1632
dneska sem najel 160 km s 1 přestávkou,to sem vypl při tankovani..pak 100 km v kuse,poradne sem ji ještě v lese zahral a nez sem ji vypnul tak ještě chladila větrákem..nastartoval sem několikrát v pohode,cerpadlo taky v pohode tak ja,uz sakra nevim..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.8.2017 v 10:40 | Nahoru | #1633
Objednal jsem si páčky spojky a přední brzdy z Wemoto a teda nic moc zpracování oproti origo, ale tak co bych velice chtěl za 200-250kč kus. Trošku se obávám jak budou sedět,...dám pak vědět jestli jsem pár stovek ušetřil nebo vyhodil

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.8.2017 v 19:57 | Nahoru | #1634
taky jsem jednou koupil brzdovou neorigo a musel jsem ji dopilovat, aby pasovala. Kámoš má s WRR zkušenost, že neorigo při pádu prasknou a je na výměnu, kdežto origo se ohne a případně se dá ještě narovnat. Když se i pak ta origo zlomí a porovná se materiál v lomu, tak u těch neorigo je takovej nějakej hrubší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.8.2017 v 20:15 | Nahoru | #1635
klubko> dneska jsem to montoval, a páčka brzdy uplně na hovno, vubec nesede ten sroub co tlačí na pumpu,.. je na ni napsané že je pro Betu Alp, tak nechápu jak si to dovolili vůbec poslat,..možná omyl,..možná podvod na lidi,..si říkám že mají vše na všechny motorky,.. snad to půjde vrátit a budu mět možnost si za to vzít nějaké jiné zboží,..když ne tak ty 2 kila oželím a už od Wemota nekoupím ani šroubek,....jinak páčka spojky naštěstí seděla,..je o chlup jinší ale sedí,..ale přístě už bych nešpekuloval,...navíc jsem tu brzdovou kupoval čistě jen skrz STK pač tu původní mám od předchozího majitele spilovanou,..
jinak jak říkáš měl jsem origo páčku novou,..xkrát jsem ji zohnul při enduru a furt držela. ale tedka jsem jel na motardech a vjel na polňačku a odložení téměr v nule když mi ujelo přední kolo už nedala,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.8.2017 v 13:44 | Nahoru | #1636
Rischwon> beta alp? To by si možná vzal tata :-B zrovna si betu motárda koupil :-B

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.8.2017 v 18:06 | Nahoru | #1637
klubko> hoj klidně ti ji dám až vyjedem někdy protáhnout naše hadimršky,...tedka si ji radši vezmu na to STK, kdyby si ouředníček moc chtěl honit triko,..tak si ji v sekundě přehodím,..je to na beta alp 4.0,.takže cajk heh

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.8.2017 v 20:45 | Nahoru | #1638
zavada odstranena,tak muzu zase v klidu dračit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.8.2017 v 12:56 | Nahoru | #1639
Jawass> a co tomu teda bylo?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.8.2017 v 12:58 | Nahoru | #1640
Borci, nemáte doma navíc nějaky silničnější gumy typu "na dojetí"? Poněkud jsem s Yamahou konvertoval na silnice, tak ať nehobluju špalky a zatím se mi nechcou kupovat úplně novy gumy.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.8.2017 v 16:04 | Nahoru | #1641
klubko> pomohli me až v Yamaze..palivovy cerpadlo v prdeli.po zahrati nefungovalo.to je ten nas kvalitni českej benzin.uz budu davat aditiva.jinak oprava celkem 10tis.aspon ji muzu zase verit a jet kam chci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.8.2017 v 16:40 | Nahoru | #1642
klubko> tady mám nějaké jeté drapce viz inzerát níže,...tu zadní Michelinku nebo Mitasku ti klidně věnuji,...a vypadá to že budu mít za chvilku ještě předek Pirelli Scorpion který je o krapet víc jetý než ta maxiska co je na fotce,...jinak jednu z těch zadních budu potřebovat a tu maxxisku taky,..na WRkových kolách mám od boršic nový drapkáky, kterých je tam škoda,..tak tam musím něco za ně obut,..

http://www.motorkari...as-ef07-1120942.html

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.8.2017 v 17:28 | Nahoru | #1643
Rischwon> hmm hmm, takovy mám taky. Dík, žes napsal

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.9.2017 v 02:47 | Nahoru | #1644
Ahoj WRkaři, mám spíš takovou anketní otázku - taky se vám z toho stříbrného plastového krytu výfuku odlupuje barva a pod tím vykukuje svítivě zelený plast?

Na krytu je zespod sice nalepená nějaká izolační hmota, ale ne všude, tak jsem to zkusil ještě podlepit na exponovaných místech,aby se to nezhoršovalo.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.9.2017 v 07:22 | Nahoru | #1645
Czrapel> zdar nevim..mam tam ladak..pred tim sem si niceho nevsiml.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

1.9.2017 v 09:41 | Nahoru | #1646
Czrapel> neodlupuje, ale v terénu byl poškrábán, tak jsem ho celej vybrousil až na plast, zakitoval rýhy, stříknul stříbrným ... a teď se mi ta barva skoro na celym krytu odpaluje prostě jako když se opaluje barva z rámu oken. Co s tím nevím

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.9.2017 v 21:31 | Nahoru | #1647
Díky za postřehy,dozvěděl jsem se,že ta zelená barva není originál a kryt je znovu stříknutý na stříbrnou a znovu se děje co popisuje Klubko. Nejlepší řešení bude beztak ten laďák haha

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.9.2017 v 06:29 | Nahoru | #1648
Zdar chlapci.

Může mi někdo říci hlavní rozdíly hlavně motoru (tah od spoda, síla, cukání) mezi CRF250L, YAMAHA WR250R a AJP PR5 ?

Mám CRF, chtěl bych o něco větší výkon. Chybí mi tam fous, abych byl spokojený. Laďák nechci - kravál.
Přemýšlím o WR nebo PR5.
Jezdím převážně loukokros, polní, lesní cesty a přejezdy po silnici. Koukám i na spotřebu, která je u CRF výborná do 3,5L.
Jinak CRF necuká ani v nízkých, motor bez zaváhání reaguje na plyn, funguje jak má na 1 .

Díky

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.9.2017 v 12:23 | Nahoru | #1649
nokia321> na CRF jsem nejel,..ale dle testů se říká že tam kde CRFku dochází dech začne WRko pořádně upalovat, navíc je CRF papírově ještě těžší..WRko umí žrat míň když ji šetřiš. Třeba já mám na motárdech spotřebu i 5,5 na sto, když člověk jede pilu ale při enduru kolem těch 3,5 - 4,5L dle terénu,..někdo tady psal že měl spotřebu dokonce pod 3L,.. asi je to stylem jízdy,..osobně mám názor že motor, kor jednobuch se musí točit (ne přetáčet), pak se to přidusí a už to nerozhýbeš,...jinak dále co borci zkoušeli oba stroje, tak se schodují že WRko má bezpečně lepší podvozek,...funguje opravdu dobře,...WRko s ladákem ve spodku skoro necuká,..ale jak jsem dal tedka zpět origo lauf,..je ten spodek nijaký a ucukaný,...naopak mi přijde že ve vrchu jede minimálně stejně neli líp než s ladákem, asi kladě větší odpor ten origo lauf,..
na AJP PR5 jsem jel a bylo to fakt příjemné svezení,..za plynem šla krásně od spodu,..na WRku musíš držet trošku otáčky aby šla bezprostředně za plynem,...AJP díky tomu vyladěnému spodku byla pocitově silnější ač papírově je to naopak (20kw pro AJP a 23kw pro WR250),..WR má síly až ve vyšších otáčkách a to už jede zas moc rychle pokud nemáš vzadu větší rozetu,...já měl 50z a fungovalo naprosto parádně,..na rychleší přesuny bych ocenil rozetu menší,..ale ve výjezdech naprosto super,..jinak zpět k AJP,... AJP má lepší podvozek,..zadek sem za tu chvílku moc nerozpoznal ale přední vidla určitě fungovala lépe,..a pak váha jsou další plusové body pro AJP (115kg),...ono když zvedáš motorku z výjezdu je každé kilo dolů citelné,...tedka zvedám 102kg (KTM EXC250) a ta manipulace je uplně jinde,...

jestli jezdíš spíš výlety (louky, polnačky, lesní cesty a silnice), tak bych bral WRko,..je pohodlnější, na cestování určitě lepší a nějakou vložku v lese či na trati zvládne,..sám sem důkaz že WRko dokáže držet krok s ostrými endury,...ale jak se začali jezdit čím dal víc těžší enduro pasáže spíš sem se trápil a váha mě dávala dost zabrat,..ruzné enduro překážky jako klády, pneu, prudké výjezdy a sem tam nějaké cross country trasy,..každopádně nemám jí to za zlé,..naučila mě toho víc než jsem při koupí vůbec čekal a sem ji za to vděčný,..
jestli pro tebe enduro znamená víc než průjezd lesní cestou a budeš jezdit hlavně v terénu na patřičném obutí,..a chceš se v jízdě v terénu zlepšovat, jezdit výjezdy, nějaká cross a enduro trať, tak určitě bych volil spíš to AJP, kde se s jízdou po silnici už moc nepočítá,...

Naposledy editováno 13.09.2017 12:29:15

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.9.2017 v 13:28 | Nahoru | #1650
Mám Xko a zrovna min. pátek jsem poprvé u moto spočítal spotřebu - 7l : )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Supermoto kola na Hondu CRF 250L Honda CRF 250L Hayaibert 28 12.12.2017 v 19:37 Hayaibert
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 79, 80] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 2381 12.12.2017 v 18:25 SuperSic58
Enduro pre vysokého začiatočníka Yamaha WR 250R, AJP PR5 250 Enduro, Gas Gas EC 250 Cami Metric 2 11.12.2017 v 21:04 Sylver
Balkán 2018 [1, 2] Honda CRF 250L Newton 45 10.12.2017 v 21:02 Newton
Navýšení výkonu u 250? Honda CRF 250 F, Honda CRF 250L, Honda CRF 250 Rally kojot 9 3.12.2017 v 15:39 SuperSic58

TOPlist