globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přeplněná expanzka
30.5.2012 v 10:03
Zdravím moudré hlavy. Byl jsem teď na několikadenní cestě po Evropě, najel jsme cca 2200 km a jezdil i v hroznejch pařákách ve městech v kolonách. Motorka se mi nikde nepřehřála, jen několikrát sepnul ventilátor, ale teplota byla nejvíce na rysce co sem namaloval na fotce. Hodně mi ale stoupla hladina v expance. Při vyjetí jsem tam měl mezi min. a max., v půlce cesty na rysce max. a po dojetí domů tak 3 cm nad max. a už to tak zůstalo. Kde to teď schází? Mám kontrolovat kolik je toho v okruhu (musím sundat nádrž, abych se dostal k výčku chladiče)? Nebo proč se to nevrací zpět z expanzky? Poradíte mi? Díky.



Naposledy editováno 30.05.2012 10:41:26

Přeplněná expanzka

30.5.2012 v 10:31 | Nahoru | #1
tak zkontroluj hladinu kapaliny v radiatoru. a jestli funguje spravne vicko

Přeplněná expanzka

30.5.2012 v 10:32 | Nahoru | #2
a taky jestli neni ve vode volej

Přeplněná expanzka

30.5.2012 v 10:39 | Nahoru | #3
Takže v expanzce je jen kapalina, olej žádnej (taky neubejvá) a víčko je právě na hadici pod nádrží, takže mne sundání nemine...

Naposledy editováno 30.05.2012 10:40:33

Přeplněná expanzka

30.5.2012 v 15:43 | Nahoru | #4
Nádrž sem teda sundal, víčko odkryl a to, co přeteklo do expanzky dal zpátky do okruhu. Ale víčko vypadá dobře, co se má hejbat se hejbá, těsnění vypadá libově, takže nevím. Nový stojí 1000 Kč a to se mi dávat nechce. Jinak ještě dodám, že motorka jezdila celou minulou sezónu (7000 km) až do týhle velký vyjížďky (v jeden den 1000 km naráz) bez změny v expanzce.

1 reakcí na tento příspěvek Přeplněná expanzka

31.5.2012 v 11:19 | Nahoru | #5
zkus to s tim sundanym vickem nastartovat, jestli z toho nezacnou bublat spaliny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeplněná expanzka

31.5.2012 v 17:48 | Nahoru | #6

dna píše: zkus to s tim sundanym vickem nastartovat, jestli z toho nezacnou bublat spaliny



To je ale trochu problém protože, abych sundal víčko a viděl tam, tak musím sundat nádrž a to se pak blbě startuje, jedině s tím, co zůstalo v karbcích, to by na chvilku stačit mohlo...

PS: Ale kdyby to bublalo do chlazení, tak by to do expanzky šlo pořád ne? Mně to ale udělalo jen na dovolený a když jezdím do práce, tak je vše OK.

Naposledy editováno 31.05.2012 17:50:07

Přeplněná expanzka

31.5.2012 v 18:09 | Nahoru | #7
Vem si nějakou hadičku, udělej do víčka petky vrtákem (nebo něčím) dírku aby byla velka natolik, že do toho nacpeš hadičku ale akorát, ať to hadička zároveň utěsní, do flašky si nalij benzín a můžeš laborovat půl dne... (za předpokladu, že druhou stranu hadičky připíchneš tam kde normálně přitíká benzín z nádrže )

Naposledy editováno 31.05.2012 18:10:40

Přeplněná expanzka

1.6.2012 v 08:58 | Nahoru | #8
Díky všem za rady. O víkendu to ještě prohlídnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeplněná expanzka

1.6.2012 v 09:19 | Nahoru | #9

Mike70 píše:

PS: Ale kdyby to bublalo do chlazení, tak by to do expanzky šlo pořád ne? Mně to ale udělalo jen na dovolený a když jezdím do práce, tak je vše OK.



pak je to zahada :) treba to bubla jen v situacich, ktere pri tvoji ceste do prace nenastavaji. treba zrovna pri tom ohrati nad normal

(reakce na) Přeplněná expanzka

1.6.2012 v 10:02 | Nahoru | #10
dna> Taky se mi to nepřehřejvá a nepřehřejvalo, když tam bylo o 1,5 dcl míň kapaliny v okruhu... Uvidím co zjistím a dám vědět. Doufám, že je to jen špatný těsnění víčka a proto nefunguje podtlak.

Přeplněná expanzka

2.6.2012 v 15:33 | Nahoru | #11
Dneska proběhla kontrola se sundaným víčkem a nastartovanou motorkou. Žádný bublinky nejdou, ani při vysokých otáčkách a zahřátí. Nic ven otvorem pro víčko nevytřikuje, jen se hladina trochu pohybuje, když se zvýší otáčky. U víčka jsem před nandáním trochu přihnul packy, aby líp dosedlo těsnění na otvor. Tak uvidíme, ale pokud se kapalina z expanzky nebude vracet zpět do okruhu, tak to vidím jedině na to víčko, který ale stojí litr.

Přeplněná expanzka

19.6.2012 v 09:51 | Nahoru | #12
Po včerejší horké letní jízdě (2x140 km) se mi expanzka opět přeplnila a voda se nevrátila do okruhu. Ohřál jsem proto motorku na místě až sepnul ventilátor a pak po chcípnutí jsem slyšel jemné syčení od víčka chladiče (u CBF je na nádobce s termostatem). Takže jsem udělal rozborku a zjistil, že víčko opravdu nefunguje tak jak má. Spodní dosedací plocha s těsněním nedosedá o 0,8 mm, takže jsem vystřihl nové těsnění a přidal ho pod původní. Po složení a odzkoušení (zahřátí do sepnutí sahary) se už syčení neozývalo a voda z expanzky se při chladnutí začala vracet zpět do okruhu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 Zdencek1 17 27.4.2022 v 13:50 jandam


TOPlist