bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poradíte ???
Ahoj. Jsem majitele motocyklu Yamaha XVS 1100 DragStar. Rok výroby 1999. Na jaře jsem vyměnil všechny filtry, samozřejmě rovněž motorový olej. Motorový olej přesně dle tabulek, tedy 10W 40. Konkrétně tedy Motul 10W40. Nyní se mi ale stává, že při ujetí až několika desítek Km jde páčka spojky mnohem lehčeji (bez odporu), než na začátku jízdy. Vystavuje normálně, řazení jednotlivých rychlostí je ale hlučnější. Rozjezd bez klouzání, naprosto v pohodě. To před výměnou ale v žádném případě nedělalo. Mám rovněž dojem, že v kontrolním okénku stavu hladiny oleje vidím olej na hladině jakoby maličkato napěněný. Dalším poznatkem je to, že se toto stává pouze při větších venkovních teplotách nad 26 stupňů Celsia. Máte někdo podobné zkušenosti, případně poradíte jestli něco hrozí ??? Je Motul špatný olej ?? Viskozita ?? Je řičí ??? Doporučujete vyměnit ??? Děkuji mnohokrát za každý typ a budu Vám vděčný. Zkuste prosím na email schmidt.michal@seznam.cz. Ještě jednou díky. M

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

5.5.2012 v 16:52 | Nahoru | #1
Jestli to nebyl nějakej shit namíchanej a zředěnej v obchodě (nebo ještě hůř - něco od "známýho"). Asi bych mrknul na tu pikslu (neměla bejt porušená, datum použitelnosti). Mrkni do manuálu které musí mít tvoje motka v tomto typu oleje příměsi ... těch 10W40 je taky dost druhů a jejich složení (APi,SE,SF,SG, atd.). Dával jsi tam polosyntetiku nebo syntetiku ? Jsou borci co si myslej že syntetika je lepší ale konkrétně do cruiserů který nemaj vysokootáčkový motory je lepší polosyntetika (potvrdí ti to dobrej servis). Nedával jsi tam žádnou sračku jak se přidává do aut ? Mě to kdyis jeden vůl v krámě nabízel do oleje nějaký svinstvo přidat - ale spojka v autě a motorce je trošku rozdíl - po tomhle svinstvu klouže jak prase. Pokud to je něco z toho tak doporučuju to svinstvo vyměnit samozřejmě i s ol. filtrem, pokud je všechno cajk, tak mrknout jestli je v poho těsnění (už sem viděl frajery co nedokážou pořádně dotáhnout ol. filtr ). Víc asi neporádím, jestli to nebude nic z toho a předtím to nedělalo tak zapřemýšlet co si vyvedl když ses v tom šťoural a vyměňoval to.

2 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2012 v 18:52 | Nahoru | #2
Problém máš v oleji,nevhodný pro V motor.
Olej.filtr HF145,olej plná syntet.Motul 20W/50.

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2012 v 19:00 | Nahoru | #3
Podle manuálu nemáš napsáno přesně 10w40, ale máš tam teplotní tabulku. Pro naše podmínky je nejlepší SAE 10w40 až SAE 20w50 pokud nejezdíš v příliš chladném počasí na konci zimy. Myslím, že by byl pro tebe lepší SAE 20w50 (od +5°C výš), jelikož tvůj motor je starší a hlavně vzducháč a určitě nejezdíš v teplotách pod nulou. Je hustší, mírně ztiší motor, používám ho do Viraga, což je hodně podobnej motor a bez problémů. Na kecy syntetika, polosyntetika se vykašli, tohle označení motorových olejů se už neužívá, zajímá tě třída a specifikace - JASO MA, API SE, SF, SG... dle manuálu. Motul a jakákoliv jiná značka je dobrá, nemáš šanci jako laik poznat rozdíl mezi výrobci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte ???

6.5.2012 v 12:47 | Nahoru | #4
fingolfin> Ty by sis do své motorky nechal namíchat olej, o jehož původu bys nebyl přesvědčený ??? Byl to originál zabalený Motul SAE 10W40. Filtr a těsnění je namotnováno správně.

(reakce na) Poradíte ???

6.5.2012 v 12:49 | Nahoru | #5
want> díky moc

(reakce na) Poradíte ???

6.5.2012 v 12:52 | Nahoru | #6
pepa119> děkuju moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte ???

6.5.2012 v 12:53 | Nahoru | #7
Michal77Sch> určitě bych si nic takovýho ani do auta ani do motky nelil, nicméně už jsem pár takových kaskadérů viděl tak sem to vzal vylučovací metodou ... rozhodně sem z tebe nechtěl dělat vola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte ???

6.5.2012 v 13:08 | Nahoru | #8
fingolfin> ok v pohodě. Moc děkuju za odpověď. Myslím že zkusím koupit SAE 20W50 a uvidíme.

(reakce na) Poradíte ???

6.5.2012 v 13:18 | Nahoru | #9
Michal77Sch> ok, tak ať to klapne

Poradíte ???

7.5.2012 v 08:52 | Nahoru | #10
čus
já tam leju každý rok 10W50 motul 5100ester a šlape to jak víno.
Jestli máš ten olej napěněnej tak bych ho určo vyměnil,něco bude špatně a lepší zainvestovat do novýho oleje a filtru než pak dělat GO motoru

2 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

13.5.2012 v 17:44 | Nahoru | #11
Zdravím.Koupil jsem 1100dragoše a zdá se mě že při řazení kvaltů je to dost hlučné.Je to normájní?Měl jsem kaWu VN 800 a řazení nebylo téměř slyšet.Děkuji Mira

Poradíte ???

13.5.2012 v 17:51 | Nahoru | #12
Těžko říct jestli je to málo nebo hodně,nikdo z nás co má drakouše to neslyšel tak těžko posoudí.Já mám přes 40tis. a hlučný to neni,normoš to tam skočí,cvakne a jedu

(reakce na) Poradíte ???

13.5.2012 v 21:16 | Nahoru | #13
mirdob> Vyměň olej, dej 20w50, je hustější..

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

14.5.2012 v 13:07 | Nahoru | #14
Já používám Motul 3000 20W50 a absolutní spokojenost.
Souvislost mezi viskozitou oleje a prací spojky bych skoro nehledal.

Naposledy editováno 14.05.2012 13:29:05

(reakce na) Poradíte ???

20.5.2012 v 19:17 | Nahoru | #15
Mašer> Tak hledej, protože to zkrátka tak je. Po výměně za SAE 20W50 si motor jen ševelí, spojka bez potíží. veškeré nežádoucí jevy jsou pryč. A já děkuji všem, kteří mi poradili.

(reakce na) Poradíte ???

20.5.2012 v 19:28 | Nahoru | #16
mirdob> Drag Star je typický tím, že zařazení jedničky doprovází dosti hlučné "CVAK" . Pokud se ptáš na toto, tak to dělá každý Drag a je to naprosto normální. Během jízdy je řazení rovněž hlučnější, např. od Hondy Shadows dost velkej rozdíl. VN 800 neznám, ale je taky možné. Jde to eliminovat, ale musíš se to naučit. Je to v rukách, plyn-spojka. Trvalo mi to pár kilometrů. Teď už ale za jízdy přeřazuju tak, že to není ani slyšet. Je ale pravdou, že po nalití oleje 20W50 se motor i převodovka krásně sklidnily. Není to skoro slyšet, jen hromy z výfuků. JInak DragStar je dobrá volba. Moc šikovná motorka. Pohodlí, výkon. Budeš spokojený. Tak mnoho š´tastných Km přeju.

Poradíte ???

28.5.2012 v 21:38 | Nahoru | #17
20w50 od motulu je mineral, ne polosyntetika....

Poradíte ???

3.4.2013 v 09:54 | Nahoru | #18
Ahoj, tak si tady pročítám o tom oleji a nevím. Koupil jsem Dragouše 1100 classic rv. 2004 a má najeto 50tis. Předchozí majitel mi řekl že tam dával olej Motul 5100 10W-40. Mam tam nechat to co se tam dávalo nebo přejít z důvodu najetých km. či prospěšnosti motoru na uváděných 20W-50. Moc jsem toho s ním nenajel, jen jsem se projel u prodávajícího a pak asi 10km do garáže, netroufám si říct jestli motor šel tak nebo onak jelikož nemam s drakem žádné skušenosti, hlasité CVAK při jedničce mě taky děsilo a tady jsem dočetl že je to normální. Chci bejt připravenej a nechci to řešit v sezoně, díky za odpověď.

(reakce na) Poradíte ???

3.4.2013 v 11:40 | Nahoru | #19

pepa119 píše: Problém máš v oleji,nevhodný pro V motor.
Olej.filtr HF145,olej plná syntet.Motul 20W/50.


Co to proboha meleš za kraviny?

Poradíte ???

3.4.2013 v 11:50 | Nahoru | #20
V servisním manuálu je tabulka s doporučeným olejem pro XVS 1100. Je tam rozmezí od 10W30 po 20W50, v závislosti na teplotě, ve které je motorka používána. Pokud někdo jezdí při venkovní teplotě kolem 0 a má 20W50 tak to není asi ono. Dále je předepsaná API SE a vyšší. Toť vše. Takže to, že je předepsaný ten či onen jsou keci, předepsaný je 10W30 až 20W50, API SE a vyšší. Já jezdím na Motul 5000 10W40 a vždy bez problému. Moje motorka má najeto 51 000 km. Při 20W50 se více vyběhaný motor uklidní, protože je prostě hustší.

Kuba.

Poradíte ???

21.4.2013 v 22:00 | Nahoru | #21
Díky Kubo za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

23.4.2013 v 12:59 | Nahoru | #22
Zdravím, měl bych také maly problém, mám dgagstara xvs125, a snažím se marně zkontrolovat olej. na pravé straně je sklíčko s dvěma ryskama. ale když dám motorku na boční stojan, olej mi klesne tak, že ho ve sklíčku ani nevidím. a naopak když motorku dám ze stojanu rovně, olej mi nateče tak, že je daleko nad tím sklíčkem, jsou tam dvě rysky a pokud jí mám ze stojanu, tak přesahuje daleko i tu horní rysku. jsem z toho jelen nevim jestli mám dolejt nebo naopak vypustit. Poradíte prosím????

(reakce na) Poradíte ???

23.4.2013 v 14:44 | Nahoru | #23
Cvagy> Ahoj,
mrkni do manuálu, tam je to popsaný. Pokud ho nemáš tak je to takhle.....motocykl postavit do vodorovné polohy, to znamená ne na bočním stojanu, ale rovně. V této poloze musí být hladina oleje mezi ryskami. Já leju přesně k horní rysce. Pozor, je třeba nechat olej stéct, postav motorku rovně a dej si kafe.....pak teprv koukej na hladinu

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

23.4.2013 v 15:15 | Nahoru | #24
Kubikula78
hele moc děkuji, je pravda že když jsem jí postavil do vodorovna, tak jsem se hned kouknul. zkusím chvilku počkat a pak mrknu znova...díky moc
taky se trápím s koncovkama, je mi divné, že na té 125 je z prvního válce vede svod o průměru cca41mm, a z druhého taková malá trubička cca 10-12mm, ale koncovky jsou na průměr 38 -45mm. Na ten první válen na svod to už mám, to pasovalo v pohodě, a tu malou napodoběninu svodu z druhýho válce jsem dal soustružníkovi, aby mi vyrobyl redukci na tu koncovku. Je to divný, čekal jsem stejnou trubku jako u prvního válce a ono prd... snad nebudu mít rozhašenej karbec, mám strach že to bude střílet až to nastrtuju...snad nee
díky moc

(reakce na) Poradíte ???

23.4.2013 v 20:34 | Nahoru | #25
Cvagy>
Napiš mi mobil soukromou zprávou, zavolám ti. Jsem z Ostrova, nejrychlejší bude, když se na to podívám a něco vymyslíme. Jestli teda chceš.
Kuba.

2 reakcí na tento příspěvek Poradíte ???

30.4.2017 v 12:28 | Nahoru | #26
AHoj všem,

jsem takový patriot, tak co říkáte třeba na 20W50 od Mogulu: https://eshop.param...?kodproduktu=V531511
http://www.oleje-pem...-50-4t-1l_34043.html

slyšel jsem, že většina lidí jede Motul, ale když jsme v čr ...? co vy na to?

Mám Dragouše r.v. 2006 1100 najeto 25 000 km cca
TOm

Naposledy editováno 30.04.2017 12:28:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte ???

30.4.2017 v 14:59 | Nahoru | #27

corbi píše: AHoj všem,

jsem takový patriot, tak co říkáte třeba na 20W50 od Mogulu: https://eshop.param...?kodproduktu=V531511
http://www.oleje-pem...-50-4t-1l_34043.html

slyšel jsem, že většina lidí jede Motul, ale když jsme v čr ...? co vy na to?

Mám Dragouše r.v. 2006 1100 najeto 25 000 km cca
TOm



TADY pročti a hodně, možná vše pochopíš.

Naposledy editováno 30.04.2017 15:03:19

(reakce na) Poradíte ???

30.4.2017 v 18:56 | Nahoru | #28
corbi> Přesně tenhle olej jsem nalil do Warriora. Spojka spojkuje jak má, motor vrčí stejně jako když tam byl Motul..
Mogul doporučuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte ???

1.5.2017 v 13:26 | Nahoru | #29

dědoušek píše: TADY pročti a hodně, možná vše pochopíš.



ano pochopil jsem ... je to jedno ve finále důležitá je údržba atd. olej ve finále nehraje tolik roli

(reakce na) Poradíte ???

1.5.2017 v 18:40 | Nahoru | #30

corbi píše: ano pochopil jsem ... je to jedno ve finále důležitá je údržba atd. olej ve finále nehraje tolik roli

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XVS 1100 Yamaha XVS 1100 DragStar oko31 30 15.4.2024 v 20:14 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 19 20.3.2024 v 13:04 aar
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... Mlhos 19 23.1.2024 v 08:19 puffybodie
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 8 30.12.2023 v 12:14 RunDr


TOPlist