bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro
15.4.2012 v 16:43
Instalace ukazatele zařazené rychlosti Gipro GPX-U01 na Aprilii Tuono 1000 (ročník 2006 - 2010).
Poznámky z praktické instalace na Aprilii RSV 1000R Tuono ročník 2006

Gipro GPX-U01 má kabeláž ze čtyř vodičů s volnými konci:
- červený: + 12 V
- černý: - 12 V / kostra
- zelený: signál čidla otáček motoru (pick-up)
- bílý: signál snímače rychlosti (snímače otáček zadního kola)

Montáž této šikovné věcičky není nic složitého, ale pokud máte všechny potřebné informace. Bohužel se tyto informace člověk nedozví z přiloženého návodu. Proto chci touto cestou usnadnit montáž případným zájemcům o tento typ ukazatele. Návod vznikl díky obětavé a nezištné pomoci mého kamaráda Honzy (nick: Honzah1).
Gipro nelze připojit přímo na přístrojovce, ani nikam mezi ní a řídící jednotku (ECU box), neboť komunikace mezi těmito jednotkami probíhá po sériové datové sběrnici CAN v digitální formě. (Jako u počítače.)
Všechny čtyři dráty se připojují až ke krabičce (ECU), která je vzadu pod sedadlem spolujezdce, respektive do svazků kabelů, vedoucích ke konektorům A a B (označeno těmito písmeny ze strany konektoru i u zásuvky na ECU), připojených do této řídící jednotky (ECU).
Je třeba tyto konektory odpojit a opatrně obnažit na obou těchto svazcích kabelů nejméně 10cm izolace.
Pro bezproblémové natažení kabelů od Gipra od přístrojové desky si na konci nastavte (naletujte) všechny čtyři dráty min o 45cm (nejlépe stejnou sílou i barvou pův. kabelů) původní délka kabeláže totiž pro protažení pod přední maskou a podle svazků vedoucích z vnitřní strany pravé části rámu není dostačující!
(Kabeláž Gipra je dobré přidělávat stahovacími páskami k hlavnímu svazku elektroinstalace, aby nikde volně nevisela a nedotýkala se teplých částí motoru.)


vytažením "šuplíku" odpojíme konektory A a B

vybereme požadovanou barvu vodiče

1) červený vodič z Gipro připojíme u konektoru B, na silnější bílo-žlutý vodič (špička 36)
+ 12 V (spínaných přes klíček) u řídící jednotky (ECU)

2) černý vodič z Gipro připojíme také na svazek kabelů u konektoru B, na libovolný modro-zelený vodič (špičky 1, 2, 13, 32, nebo 41)
-12V kostra řídící jednotky (ECU)

3) bílý vodič Gipro připojíme také u konektoru B, na bílo šedý vodič (špička 6)
- snímač rychlosti (otáček zadního kola), jedná se o třívodičový senzor poskytující pulzy s frekvencí rovné pětinásobku otáček zadního kola (každá hlava šroubu upevňujícího brzdový kotouč vyšle jeden impulz).
Tento senzor je popsán v anglickém servisním manuálu Tuona na straně 7-7 jako položka 7 (a taky na obrázku na straně 7-5 - položka 7). Ve schématu je jako položka 18 (uprostřed).

4) Zelený vodič Gipro připojíme do svazku kabelů u konektoru A, na hnědý vodič (špička 5)
- snímač otáček motoru je popsán v anglickém servisním manuálu Tuona (2006) na straně 7-6 jako položka 1 (RPM Sensor). Ve schématu je jako položka 49 (pick-up).
Tento senzor je snímací cívka (odpor cca 1 kΩ), která poskytuje střídavé napětí o frekvenci rovnající se třicetišesti násobku otáček motoru (jeden puls na každých 10 úhlových stupňů otáčky klikového hřídele).
Snímač je umístěn na levém boku klikové skříně na krytu alternátoru (obrázek na straně 7-5 - položka 1).
Signál je přiveden párem vodičů (hnědý a modrý) ke konektoru A centrální jednotky (ECU) – hnědý (na špičku 5)
a modrý (na špičku 9).

Není třeba nic letovat, k napojení všech kabelů slouží svorky, které bezpečně proseknou izolaci. Po zacvaknutí jsem tyto svorky i obnažené svazky elektroinstalace zaizoloval el.páskou.
Tímto je zapojení hotové a zbývá jen nastavit Gipro, dle přiloženého návodu.
Tak ať se dílo daří!



Naposledy editováno 15.04.2012 17:00:42

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

15.4.2012 v 16:58 | Nahoru | #1
super

Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

15.4.2012 v 17:36 | Nahoru | #2
takovéto příspěvky se cenní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

16.4.2012 v 21:04 | Nahoru | #3
parada, este napis kde si to kupil a popripade kolko si za to vysolil lebo sa mi to paci a pred nedavnom som o tom rozmyslal, dik

(reakce na) Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

16.4.2012 v 21:10 | Nahoru | #4
martinsalko> koupil jsem to na dobírku u www.alda-moto.cz za 2.265.-Kč (2.405,-Kč s poštovným)

Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

29.12.2013 v 01:02 | Nahoru | #5
No teda, značkuju děkujeme za takové příspěvky.

Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

29.12.2013 v 21:36 | Nahoru | #6
výborně, mám ho doma pustím se dotoho... díky

Aprilia RSV 1000R Tuono - gipro

2.6.2017 v 16:03 | Nahoru | #7
Velmi děkuji za tento návod, který mi pomohl Gipro napojit na mého Tuňona. Jen v mém případě byl problém s napojením na snímač otáček motoru (na ten se napojuje zelený drát Gipra). Měl by se totiž napojit na hnědý drát na špičce 5. Já měl na špičku 5 přivedem modrý drát, takže jsem to napojil na něj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Úprava svodů - Aprilia Tuono 1000 '04 Aprilia Tuono 1000R JeyJey80 4 20.1.2023 v 19:20 JeyJey80
Nejde vykalibrovat Gi-Pro Aprilia Tuono 1000R honzaVTR 9 21.6.2022 v 10:11 Danis
Tuono dusí se Aprilia Tuono 1000R Paul-ch 5 23.4.2022 v 22:49 Paul-ch
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... Michal.R6 19 27.3.2022 v 00:38 nazram
Proč je nikdo nechce Aprilia Tuono 1000R Modra_Vafle 13 3.3.2022 v 18:19 pies


TOPlist