globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
27.3.2012 v 20:14
Zdravím.Mám tu na opravu tento stroj.Poprosil bych znalé o pomoc.Motorka má pouze jeden karburátor a bohužel jsem nikde nenašel manuál na jednokarburátorovou verzi.Pokud někdo o něčem ví,byl bych vám vděčen.Dále bych poprosil o pomoc s identifikací závady.Motorka chytá na jakoby na jeden válec,když přidám začne střílet do karburátoru a občas se zastaví,jako by měl jeden válec moc velký předstih.Z toho důvodu bych tipnul řídící jednotku,ale nejsem si jistý.Ví někdo o co jde?
Budu rád za každý smysluplný příspěvek,předem díky.

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

27.3.2012 v 21:20 | Nahoru | #1
Kolik je to rok?
Předstih nejlíp zkontroluješ strobolampou
Tady je to buď chudý, nebo rozhozený časování/předstih. Předstih jsem Ti řekl jak. Časování podle manuálu, nebo minimálně intuicí podle zpalovacích kamenů.
A hlavně překontroluj všechny přechody k válci od karbu, jestli nesaje falešňák.

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

27.3.2012 v 21:25 | Nahoru | #2
Párkrát jsem jel na Drifteru (což je skoro to samé) a ten měl vstřikování, ale s ručním řízením směsi (pro studený start táhlo u motoru jako sytič u karbce, což mě tenkrát udivilo. O jednokarbcové verzi jsem také nic nenašel, není to nějaké přestavba? Nepodezíral bych ale hned řídicí jednotku, mohla by to dělat vybavovací čidla u kliky. Také mohl někdo u jednoho válce otočit vačku, aby oba bouchaly během jedné otáčky. Takže bych kouknul i na rozvody. A rozhodně zkontrolovat, zda a jak pálí obě svíčky.

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

27.3.2012 v 21:59 | Nahoru | #3
Svíčky, komprese, předstih (nedá se nastavit ale může být problém se snímačem,cdi nebo jen taková blbost jako fajka)

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

28.3.2012 v 16:00 | Nahoru | #4
Rok 1999 dle vyjádření majitele.
Strobolampu jsem zapojil,odmontoval ucpávku "okýnka",otočil startérem a fúúú,měl jsem plnej ksicht oleje .Ta kompres vyhání z toho otvoru moc vzduchu a ten sebou bere olej.Ještě to zkusím nějak naklonit na druhou stranu,nebo tam budu muset přilepit kus skla.
Rozvody by to neměli být,s tím válcem prý nikdo nic nedělal,a jejich kontrolu si nechám na později,obzvláště když musí motor ven.Komprese válce ukazuje 12,rozhozené rozvody by asi tolik neukazovali.
Je tam jedna zdvojená příruba na dva válce od jednoho karbece.Kdyby to táhlo falešný vzduch,nejde ani druhý válec.

Přestavba to není,na nějaké minimální info jsem našel a je tam uveden jeden karbec.Taktéž na partsdepot je ve fiši jeden.
Zkontroloval jsem sekundáry inuček,odpor v normě.Jiskry jsou.Zkontrolované odpory snímačů klikovky,taktéž se zdá v pořádku.
Válec podle poslechu na volnoběh nejede,ale zahřívá se,takže k nějakému spalování dochází.

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

28.3.2012 v 16:21 | Nahoru | #5
Tak zkus ještě pro sichr vyměnit svíčky, že hážou jiskru venku, nemusí znamenat, že dobře pálí i pod tlakem směsi. Hlavně NGK jsou citlivé na ulití. Také zkus prohodit VN kabely (pokud není značný rozdíl v jejich délkách), nebo i cívky. Začne-li pak blbnout druhý válec, je chyba někde v nich. Když ne, můžeš přehodit řídicí jednotku z jiného exempláře, tím bys měl vyloučit chyby v elektrice.

Moc se mi ale nelíbí, že je v karteru takový tlak, že to foukání až vyhazuje olej. Pokud to nedělají spíš rotující části motoru, není třeba ucpané odvětrání, nebo neprofukují kroužky?

A že falešluft by rozhodil oba válce, tím bych si také nebyl tak jistý. Už jsem viděl u jednoho Haryka, že netěsnil spoj jednoho válce a sacích "parohů" a přisávání se projevilo jen na tom onom válci, na druhém ne.

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

28.3.2012 v 20:54 | Nahoru | #6
Nedalo mi to,naklonil jsem motorku na druhou stranu,a zkusil znova zapojit strobo.Tentokrát už olej nešel a dalo se v klidu měřit.Oba válce mají stejný předstih,písmenko na značce.To by teoreticky znamenalo,že předstih(a potažmo řídící jednotka) je v pořádku.V tom případě mě čeká kontrola sacího traktu,a posléze ventily a rozvody...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

28.3.2012 v 22:36 | Nahoru | #7

Anti píše: Nedalo mi to,naklonil jsem motorku na druhou stranu,a zkusil znova zapojit strobo.Tentokrát už olej nešel a dalo se v klidu měřit.Oba válce mají stejný předstih,písmenko na značce.To by teoreticky znamenalo,že předstih(a potažmo řídící jednotka) je v pořádku.V tom případě mě čeká kontrola sacího traktu,a posléze ventily a rozvody...


nejen teoreticky, ale i prakticky
Nevím přensně jak je ta příruba dělaná, ale sázel bych na falešňák ve spoji přiruby k té hlavě a hlavou...
Zítra mrknu po manuálu...
Ps. Kompresi Ti to může ukazovat i dobrou....z toho nevycházej.
Ale na rozvody běž jako na poslední možnost...

Naposledy editováno 28.03.2012 22:36:37

(reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

28.3.2012 v 23:57 | Nahoru | #8
Dřík> Také to čím dál víc vidím na netěsnost spoje mezi sáním a hlavou u haprujícího válce. Zmiňoval jsem to již výše.

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

29.3.2012 v 22:13 | Nahoru | #9
Dneska jsem si podal rozvody.Furt mi vrtalo hlavou,proč ten druhý válec nefunguje jak má.Tak jsem něco vyzkoušel,a zjistil jsem že válce jsou nastaveny tak že jdou do komprese na stejnou úvrať.Což znamená že sají zároveň.Proto měl jeden válec chudou směs.Kdyby to byla verze se dvěma karburátory,byl by to pořádný "skorojednoválec"...Podařilo se mi přestavit první válec přímo v rámu.Výsledek bohužel nebyl dle očekávání.Teď se situace obrátila a bez problémů funguje zadní válec a přední střílí.Možná jsem ty rozvody nenastavil správně,nebo je tam ještě něco.Budu studovat manuál a přemýšlet.Snad na něco přijdu.
Nicméně by to znamenalo,že válce jsou po mechanické stránce v pořádku a je to pouze otázka nastavení...

Naposledy editováno 29.03.2012 22:16:17

(reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

29.3.2012 v 22:50 | Nahoru | #10
Anti> Tak jsem se správně domníval, že si někdo hrál s rozvody ve snaze získat syrovější, více "Harleyovský" zvuk. Dělávalo se to i na Viragu, jiskra jde při každé otáčce, takže do zápalka se nemusí zasahovat, pouze se u jednoho válce pootočí vačka o půl otáčky, takže potom oba válce bouchají najednou a ne střídavě. Motor pak běží hruběji, má "ryze čoproidní" zvuk a někdy i lepší záběr, ale na druhou stranu tím silně trpí ložiska kliky. Podobně se občas upravovala klika na třindách, že pak šly oba písty souběžně.

Ale je divné, že by jeden karbec neutáhl sání obou válců najednou, ledaže by byl chybně volený nebo rozštelovaný. Motory H-D jsou také obvykle jednokarbcové a běhají v pohodě.

Každopádně zkontroluj ty rozvody, změř vůli a pak bych šel po karbci. Mimochodem, na kterém válci jsi otáčel tu vačku?

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

30.3.2012 v 06:10 | Nahoru | #11
Ono to bylo tak:
Mašina přivezl maník,kterému jsem dělával třiapůli.Koupil to v bazaru,najel 90 km a poté se mu to vysypalo.Dal to někomu na opravu.Dotyčný prý změřil tlaky a zjistil že přední válec má poloviční,proto udělal výbrus.Jenže po osmi měsících a dvaceti tisících korun běžel motor furt špatně.Majitel to přivezl k mně na seřízení podtlaků,že prý jsou po opravě rozštelované karburátory.Já tady zjistil že karburátor je jeden.Tak jsem se dal do opravy.První zjištění bylo,že přední válec má opravdu poloviční tlak.Ale já nevolil výbrus a koukl do manuálu a bylo mi jasné že je to v pořádku a úřaduje tam dekompresák.Další zjištění byla absence součástky v karburátoru označené jako "jet-needle".Ta to zřejmě vše způsobila.Někomu při čištění vypadla,do válců šlo moc směsi a motorka nejela.Pak jsem přišel na ten rozvod.Je to spíš chyba toho přede mnou než záměr.Válce sají najednou a na to ten karbec není.Čtyřicítku Kehina mám já na své KLR,tak to nemůže nakrmit 1500 kubíků.
Jo,a tu třiapůlu se souběžným chodem jsem měl taky,ale živil jsem ji karbecem ze soutěžní
380...
Vačku jsem otáčel na prvním.

Naposledy editováno 30.03.2012 06:10:56

(reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

30.3.2012 v 06:45 | Nahoru | #12

Anti píše: Ono to bylo tak:
Mašina přivezl maník,kterému jsem dělával třiapůli.Koupil to v bazaru,najel 90 km a poté se mu to vysypalo.Dal to někomu na opravu.Dotyčný prý změřil tlaky a zjistil že přední válec má poloviční,proto udělal výbrus.Jenže po osmi měsících a dvaceti tisících korun běžel motor furt špatně.Majitel to přivezl k mně na seřízení podtlaků,že prý jsou po opravě rozštelované karburátory.Já tady zjistil že karburátor je jeden.Tak jsem se dal do opravy.První zjištění bylo,že přední válec má opravdu poloviční tlak.Ale já nevolil výbrus a koukl do manuálu a bylo mi jasné že je to v pořádku a úřaduje tam dekompresák.Další zjištění byla absence součástky v karburátoru označené jako "jet-needle".Ta to zřejmě vše způsobila.Někomu při čištění vypadla,do válců šlo moc směsi a motorka nejela.Pak jsem přišel na ten rozvod.Je to spíš chyba toho přede mnou než záměr.Válce sají najednou a na to ten karbec není.Čtyřicítku Kehina mám já na své KLR,tak to nemůže nakrmit 1500 kubíků.
Jo,a tu třiapůlu se souběžným chodem jsem měl taky,ale živil jsem ji karbecem ze soutěžní
380...
Vačku jsem otáčel na prvním.

Takže se v tom vrtal nějakej matlák a to jsou pak nejhorší "závady" dát něco po někom dohromady, hodně štěstí...

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

30.3.2012 v 11:28 | Nahoru | #13
No dopr.... Tož to přeju pevné nervy. Zřejmě se ten maník vážně inspiroval motory H-D, ovšem už mu nedošlo, že tam je karbec dimenzovaný tak, aby dokázal nakrmit oba válce najednou a motor je dost robustní na to, aby mechanicky zvládl souběžný chod. Navíc pokud v karbci chybí nějaká jehla, či co to je, tak se není co divit.

Takže ještě jednou zkontroluj nastavení rozvodů a ventilových vůlí, teď mě napadlo, zda to kolísání, bouchání a zastavování motoru nedělá nějaká chyba na dekompresoru. Pak zkontroluj těsnost sání a karbec až nakonec. Těžko říct, zda bude někdo ochoten dodat jen tu jednu chybějící součástku, ale vzhledem k tomu, že nevíš, kdo a jak se v karbci šťoural a co s ním mohl provést (znám dost magorů, co jsou schopni protahovat trysky ocelovou strunou), bude možná lepší celý karbec vyměnit.

A to můžete být rádi, že v důsledku toho souběžného chodu neodešla klika.

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

30.3.2012 v 20:03 | Nahoru | #14
Dneska jsem šel do dílny s v celku jasnou představou.Prohodil jsem svíčky a hle,šel druhý válec.Povytáhl jsem fajku na nefunkčním válci a naskočil.Pak jsem si vzpomněl na kamarádovu DR,která měla taky dvě svíčky na válec,a obě museli být v cajku.Vyměnil jsem svíčku a jedou oba válce.Bohužel zatím jen na sytič a furt to frká,ale dá se to vytočit a jedou oba.Teď to bude chtít nové svíčky a pokusit se doladit karburátor.Když to nepomůže,budu muset zkontrolovat rozvody i na druhém válci.

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

1.4.2012 v 16:23 | Nahoru | #15
Dnes proběhl pokus o vyladění motoru.Bohužel jsou výsledky stále mizerné.Volnoběh už drží i bez sytiče,starty také bez problémů,ale pořád je problém s chodem motoru.Zajímavé je,že občas lze motor bez problémů vytočit,ale jakmile zařadím rychlost,začne střílet a vynechávat.Toto už vypadá na řídící jednotku...

(reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

2.4.2012 v 14:37 | Nahoru | #16
Anti> Tak zkus odpojit přívod ke spínači neutrálu (aby nesvítila vůbec kontrolka), čímž nasimuluješ zařazení rychlosti a schválně, jestli pak motor začne haprovat stejně, jako když skutečně zařadíš. Nemám teď sice po ruce plánek elektriky na VN1500, tak nevím, jak přesně je řešená signalizace a jištění neutrál<->spojka<->stojan, pokud je signál veden vodičem do řídicí jednotky (neodpojuje se jen přímo její napájení), dalo by se o její závadě uvažovat. Nicméně myslíš-li to tak, že motor začne prskat a vynechávat až při pokusu o rozjezd, pak bych to dále viděl na chudou směs. Chovala se tak spousta motorů, co mi prošla rukama, když třeba nestíhal přívod benzínu. Tak mě teď napadá... jak je na tom přívod? Filtr, čerpadlo (pokud tam je)... stíhá karbec natékat?

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

3.4.2012 v 20:04 | Nahoru | #17
Tak poslední doladění bylo naprosto jednoduché.Stačilo dát strojovnu dohromady,tedy především veškeré krytování karburátoru.Prostě karburátor s odkrytým sáním střílí a vynechává,pokud jej složím,je to v pořádku.Ne tedy úplně,leč na dokonalé doladění by bylo potřeba brzdu,motorka má totiž laďáky.
Díky všem přispívajícím za ochotu pomoci

VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

14.6.2012 v 21:04 | Nahoru | #18
já měl něco podobnýho a nakonec jdme zjistili ,že to dělá jedna impulsní civka , vyměnili se obě dvě a bylo po problému ,dal jsem za ně asi 3.5 litru

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

15.9.2013 v 12:21 | Nahoru | #19
Zdravím všechny. Potřebuji poradit mám Kawasaki vulcan clasic 1500 a mám defekt na zadním kole jak se to sundává? Děkuji

(reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

22.3.2016 v 19:36 | Nahoru | #20
Martinbuci>
Jak si dopadl?

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

31.7.2022 v 13:29 | Nahoru | #21
Ako to dopadlo? Teraz rieším ten problém ja a to som vymenil len rozvodové reťaze a poskladal presne tak ako bolo a podľa manuálu, už som 3x demontoval a montoval motor aj dekompresory mám vybraté, zadný válec stále neide dobre a v zábere motor trasie, rozvody sú dobre nastavené. Mimochodom tú vačku pootočiť nemôžete!

(reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

7.8.2022 v 07:10 | Nahoru | #22
Osif> Vše tu je popsáno.Nemusíš točit vačku,lze ji nastavit do komprese ve stejnou úvrať. Je potřeba mít na zřeteli že se nastavuje na dvě otáčky klikového hřídele.

Naposledy editováno 07.08.2022 07:10:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist