globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Užitková moto"
Čau, hledám motorku, kterou bych mohl používat místo auta(kvůli tomu, že mě to za řídítkama baví víc + mnohem rychlejší způsob dopravy hlavně ve městě a v zácpách + mnohem menší náklady), tzn. téměř každodenní použití, nehledě na počasí => dobrá ochrana před nepřízní počasí (vč. nočního ježdění), dobrá kvalita/spolehlivá, nižší spotřeba, pohodlná (ale nemusí to být žádné křeslo), rychlejší (aspoň do 150kmh aby dobře táhla) a když by byla i hravá do zatáček(klidně na úkor pohodlí), tak je to jen plus.
Auto bych nechal v garáži a jezdil bych jen na mašině. Víc by mě to bavilo a ještě pošetřil jak čas, tak peníz.
Mě napadá jen ktm smt, ale je celkem drahá a spotřeba raky žádná sláva. Díky za tipy.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"

12.3.2012 v 10:34 | Nahoru | #1
No, k tvému výčtu požadavků už mi chybí jen že na to máš 30 tis. Ale to už bych vážně prasknul smíchy
Kup si Piaggio MP3, dej si tam plexi vysoké až nad hlavu a budeš spokojenej

"Užitková moto"

12.3.2012 v 10:43 | Nahoru | #2
Tak to je hustec, takovej výčet a bude asi nemocnej, vem si prášek

"Užitková moto"

12.3.2012 v 10:44 | Nahoru | #3
CO něco jako Strom 650 neo Versys?

(reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 10:44 | Nahoru | #4
seikos> Díky, ale ja bych radši motorku. Tohle cosi divného bych nechtěl. Jinak rozpočet dejme tomu 150tis.+-

1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"

12.3.2012 v 10:47 | Nahoru | #5
jen pokud pominu skutry a slabe motorky tak neni provoz levnejsi nez auto, to ze to zere mene,dohani masina na pravidelne udrzbe a gumach :P ja to pocital a s mojim autozroutem mi to vychazelo +/- na stejny peniz. Jakekoliv 5kilo ma nizsi naklady a par cestovnich 6tek (bandit atd) cokoliv vejs uz zere benzin i gumu..ale zase ten FUN factor-k nezaplaceni

1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"

12.3.2012 v 10:48 | Nahoru | #6

+ mnohem menší náklady


On se opravdu nákladama na velkou motorku dostane někdo níž než nákladama na rozumný auto (třeba tu tolikrát jmenovanou octavii 1.9tdi) ?
Už jen ta výměna oleje, pneu, řetězovek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 10:56 | Nahoru | #7
enusim2> Díky za tip. Bandit nebo i ten VStorm(výše) zní logicky. Hele opravdu jsou provozně moto stejné s autem? Auto má taky nějakou údržbu, gumy atd. U moto mas jen gumy dvě, oleje trochu... spotřebu mám s mým autem 10l benzínu na 100km, takže tam úspora je taky. A než řešit nové auto, nechal bych si staré, pořídil bych nějakou takovou motorku a co nejvíc ji využíval. To, že bych někde zmokl atd. mě je šumák. Rodinu taky nemám, převážet nějaké velké věci taky nebudu. Ale celkem se najezdím, jak pracovně tak soukromě, tak by to nemusel být tak špatný nápad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 10:58 | Nahoru | #8

todvora píše: On se opravdu nákladama na velkou motorku dostane někdo níž než nákladama na rozumný auto (třeba tu tolikrát jmenovanou octavii 1.9tdi) ?
Už jen ta výměna oleje, pneu, řetězovek...


U auta gumy a olej neřešíš? A mít na moto kardan, tak jsem pořád na stejno?

2 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"

12.3.2012 v 11:00 | Nahoru | #9
Nojo, na motorce ale měním olej 3x častěji (a dávám dražší), pneumatiky taky 3x častějí (+-) a ceny u toho nejsou nižší než u auta.
Když si vezmeš, že na 30 000 najetejch kilometrů dáš 2-3x nový pneu, 5x vyměníš olej, dáš novou řetězovku...Co z toho uděláš u auta? Jednou, dvakrát možná vyměníš olej, když nejsi dobytek...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 11:07 | Nahoru | #10
todvora> No u chopru co jsem dřív měl, jsem měnil gumy po cca 25tis., olej jednou do roka, tzn. tak 15tis. +-. A guma me teda taky nevyšla třikrát dražší. Proto hledám motorku s rozumnýma nákladama, nechci jezdit 250+ a machrovat se 150ps

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 11:31 | Nahoru | #11

todvora píše: Nojo, na motorce ale měním olej 3x častěji (a dávám dražší), pneumatiky taky 3x častějí (+-) a ceny u toho nejsou nižší než u auta.
Když si vezmeš, že na 30 000 najetejch kilometrů dáš 2-3x nový pneu, 5x vyměníš olej, dáš novou řetězovku...Co z toho uděláš u auta? Jednou, dvakrát možná vyměníš olej, když nejsi dobytek...



no, tak u auta měníš olej po 10 tis, pokud tedy nemáš předepsanou nějakou longlife ultrasračku, za kterou zase ale vyklopíš nesmyslný peníze. A jsou motorky na kterých se mění olej po 10 nebo 12 tisících a ne vždy jen po šesti.
Navíc u motorky často dáváš méně oleje než do auta, takže i kdyby byl dražší, cenově to vyjde na stejno.
Pokud se dobře staráš o řetězovku, těch 30 vydrží v pohodě. Nehledě na to že řetězovka = cca 3 tis. kč, což na 30tis km je dost zanedbatelná položka.

"Užitková moto"

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2012 v 11:32 | Nahoru | #12
BMW F 650 GS to ti ušetří peníz!

"Užitková moto"

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2012 v 11:34 | Nahoru | #13
Možnost 1: odkaz
Možnost 2: odkaz

Obě by se měly do 150 kKč sehnat ve slušném stavu. Deauville je pohodlný cesťáček s výkonem sice neohromujícím, ale pro dle tvé potřeby dostačujícím. VFR jede o poznání líp a dá se s ní i slušně řádit v zatáčkách, ale zaplatíš trochou pohodlí (pořád je ho tam víc, než na čistokrevném sportu).

Další možnosti: Suzuki DL-650 V-Strom, Honda Transalp, Kawasaki Versys atd. V téhle cenové relaci je výběr obrovský, takže projet bazary a prodejny, zkusit si na to sednout, projet a rozhodnout.

Za ty peníze se dá sehnat i nová:

Versys
V-Strom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 11:43 | Nahoru | #14
FleGmaTiKTiK>
Olej jednou za 15tisíc nebude ani u choppera podle manuálu, co ? O trojnásobný ceně pneu jsem nepsal, jen, že sada na motorku vyjde zhruba na to, co sada na auto, ale živnotnost bude třeba jen třetinová. Možná se opravdu dá dostat cenou líp, v mým případě to ale určitě neplatí. Víc jsem tím vším říct nechtěl

(reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 11:54 | Nahoru | #15

seikos píše: no, tak u auta měníš olej po 10 tis, pokud tedy nemáš předepsanou nějakou longlife ultrasračku, za kterou zase ale vyklopíš nesmyslný peníze. A jsou motorky na kterých se mění olej po 10 nebo 12 tisících a ne vždy jen po šesti.
Navíc u motorky často dáváš méně oleje než do auta, takže i kdyby byl dražší, cenově to vyjde na stejno.
Pokud se dobře staráš o řetězovku, těch 30 vydrží v pohodě. Nehledě na to že řetězovka = cca 3 tis. kč, což na 30tis km je dost zanedbatelná položka.



Takže existujou motorky, kde olej měníš stejně často, jako v obyčejným autě. Jsou ale běžný i varianty, kdy ho měníš 5x častěji (longlife v autě, 6kkm na moto).

To samý pneu, určitě se na auto dělají pneu, který zlikviduješ po 10 000, ale běžně vydží 40 000 i víc. Když dá pneu na motorce 15 000, je to fakt úspěch.

Řetězovka: nenapadá mě pořádná alternativa v autě, rozvody někdo neřeší vůbec, někdo po 150 000, to je zas 5x častěji na motorce a cenově to bude podobný.

Spotřeba vyjde nastejno při správný volbě motoru, případně může dopadnout o něco hůř pro auto.

Z toho všeho mi vychází, že bude fakt šichta dostat se nákladama nastejno jako u auta. Krom toho auto se využije celej rok, odveze víc lidí a nákladu, nepotřebuješ speciální hadry...

"Užitková moto"

12.3.2012 v 12:40 | Nahoru | #16
pokud to máš na každodenní ježdění, tak BMW F 650 GS mi přijde jako supr volba, jak už tady někdo psal. I když bych osobně asi neodolal a šel stopro do větší kubatury

"Užitková moto"

12.3.2012 v 12:49 | Nahoru | #17
užitkové moto? To je snad jasný který



Naposledy editováno 12.03.2012 12:50:16

"Užitková moto"

12.3.2012 v 13:07 | Nahoru | #18
NC700X - půlmotor z auta, který žere jak zapalovač. Vysoký posaz, velký úložný prostor. Vyšší plexi jde pořešit. Za 145 nová...teď už jen záleží kolik vážíš, aby to taky jelo..
Na druhou stranu, pokud chceš něco co opravdu pojede, tak náklady na pneu, benzín atd. jsou hned někde jinde...

"Užitková moto"

12.3.2012 v 13:24 | Nahoru | #19
A co totok???http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/triumph/triumph-tiger-1050/triumph-tiger-1050-357122.html

"Užitková moto"

12.3.2012 v 13:24 | Nahoru | #20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 14:52 | Nahoru | #21
todvora>
seikos> tohle se nedá vůbec říct komu vydrží díl gumy to je strašně individuální když někdo lítá jak pako tak může gumy na autě přezouvat klidně po 5tkm a někdo na ty samí najede 30tkm máme v mezu jednoho maníka zazobanec a ten měnil gumy na sví AUDI jednou za dna měsíce nejde si říct že auto je dražší na provoz než motorka a naopak oboje má svoje pro a proti

1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"

12.3.2012 v 14:59 | Nahoru | #22
A co BMW C1?

Motoinzerce

(reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 15:00 | Nahoru | #23
lordKakacek> to nejede těch 150 víš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 15:45 | Nahoru | #24
Bass> Jasně že to nejde srovnávat 1:1, ale kolik najedou průměrný pneu na průměrným autě a to samý na motorce? Když budeš koukat na maximální výdrž gum u nějaký sportovně/cestovní moto a běžnýho auta? Stejně se ta motoguma přes 20 nedostane a u auta 40 vydrží v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 15:47 | Nahoru | #25

Bass píše: todvora>
seikos> tohle se nedá vůbec říct komu vydrží díl gumy to je strašně individuální když někdo lítá jak pako tak může gumy na autě přezouvat klidně po 5tkm a někdo na ty samí najede 30tkm máme v mezu jednoho maníka zazobanec a ten měnil gumy na sví AUDI jednou za dna měsíce nejde si říct že auto je dražší na provoz než motorka a naopak oboje má svoje pro a proti


přesně tak. Prostě teď mám auto, celkem nákladné. Tak mě napadla tahle varianta. A nějaké srovnání sportovní motorky s extra spořivým autem alá octavka mě nezajímají...

Ostatním díky za tipy, konkrétně triumph vypadá super...

(reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 15:50 | Nahoru | #26
FleGmaTiKTiK>
Tak pak dej vědět, jak to vychází, to bude zajímavý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 15:55 | Nahoru | #27
todvora> protože tam jsou 4a né 2 taky jak jezdíš z autem a jak na motorce jasně ale kolik tě zase stojí pojištění na auto a kolik na motorku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 15:59 | Nahoru | #28
Bass> V mým případě stála sada pneu na auto cca 14 000, já nejsem dobrej příklad (ale zas při 13mm vzorku najedu fakt hodně na jednu sadu). To samý spotřeba, auto průměrně 12 a motorka 5. Pojištění 4000 auto, 1200 motorka. Proto to taky neporovnávám se svým autem, protože to prostě není běžný auto na každodenní ježdění za prací.

(reakce na) "Užitková moto"

12.3.2012 v 16:11 | Nahoru | #29

todvora píše: Bass> V mým případě stála sada pneu na auto cca 14 000, já nejsem dobrej příklad (ale zas při 13mm vzorku najedu fakt hodně na jednu sadu). To samý spotřeba, auto průměrně 12 a motorka 5. Pojištění 4000 auto, 1200 motorka. Proto to taky neporovnávám se svým autem, protože to prostě není běžný auto na každodenní ježdění za prací.


Mé auto je hodně podobné, taky ne moc na časté jždění.

Naposledy editováno 12.03.2012 16:12:19

2 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2012 v 16:47 | Nahoru | #30
Chceš pracovnú motorku. Pre mňa pracovný stroj znamená to aby mi nezaťažoval peňaženku zbytočnými výdavkami a bol spoľahlivý. Keďže je pracovný musí mať odkladacie priestory aby som napr. nákup mal kde naložiť, niečo odložiť, mali byť kde nepremoky (jazdíš za každého počasia), zámok, lepenie na gumy, ... A samozrejme km výkon pomer servis a ako sa tu bavíte aj spotreba pneumatík. Na tvojom mieste by asi bola dobrá voľba Honda Deauville Spotreba okolo 4 litrov, servis po 12000 km, veľké kolesá (pneumariky vydržia asi 20000 km), ABS !!! (do mesta asi nutnosť), kufre permamentne pre batožinu so sebou (najlepšie by bolo kúpiť moto už s väčšími krytmi kufrov). Aj s väčšími krytmi je ešte stále úzka na prepchatie sa medzi autami v kolóne, kde prejdeš s riadítkami tade už s ničím o nič nezavadíš. A hlavne je skoro bezúdržbová, len servis a stále sa vozíš.
Ja som si ako pracovné moto kúpil Burgmana 400, ale ty skútra nechceš. Keď by som skútra nechcel ja určite by som skončil u Hondy Deauville. Ako vyzerá sa môžem vys..ať, hlavne že nestojím v kolónach a nechodím po servisoch (max. servis po 12000 km, olej, 2 sviečky) a stále sa vozím. Ak je integrovaný padák vymyslený ako bol na Honde Pan European 1300, tak keď ju na mieste náhodou položíš nepoškodíš ani lak, oprie sa o bok pneumatík a padák, nič viac, na laku ani škriabanček.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní greg600 10 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER
Točí semi gripy Ostatní cestovní bommbay 14 4.2.2024 v 19:04 kalous72
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní obcasjuli 23 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní Zbyněc 38 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK
Bulharsko, Řecko 2023 Ostatní cestovní Milan1963 15 11.9.2023 v 15:15 Milan1963

TOPlist