Auto bych nechal v garáži a jezdil bych jen na mašině. Víc by mě to bavilo a ještě pošetřil jak čas, tak peníz.
Mě napadá jen ktm smt, ale je celkem drahá a spotřeba raky žádná sláva. Díky za tipy.
1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"
Kup si Piaggio MP3, dej si tam plexi vysoké až nad hlavu a budeš spokojenej
1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"
1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"
+ mnohem menší náklady
On se opravdu nákladama na velkou motorku dostane někdo níž než nákladama na rozumný auto (třeba tu tolikrát jmenovanou octavii 1.9tdi) ?
Už jen ta výměna oleje, pneu, řetězovek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
todvora píše: On se opravdu nákladama na velkou motorku dostane někdo níž než nákladama na rozumný auto (třeba tu tolikrát jmenovanou octavii 1.9tdi) ?
Už jen ta výměna oleje, pneu, řetězovek...
U auta gumy a olej neřešíš? A mít na moto kardan, tak jsem pořád na stejno?
2 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"
Když si vezmeš, že na 30 000 najetejch kilometrů dáš 2-3x nový pneu, 5x vyměníš olej, dáš novou řetězovku...Co z toho uděláš u auta? Jednou, dvakrát možná vyměníš olej, když nejsi dobytek...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
todvora píše: Nojo, na motorce ale měním olej 3x častěji (a dávám dražší), pneumatiky taky 3x častějí (+-) a ceny u toho nejsou nižší než u auta.
Když si vezmeš, že na 30 000 najetejch kilometrů dáš 2-3x nový pneu, 5x vyměníš olej, dáš novou řetězovku...Co z toho uděláš u auta? Jednou, dvakrát možná vyměníš olej, když nejsi dobytek...
no, tak u auta měníš olej po 10 tis, pokud tedy nemáš předepsanou nějakou longlife ultrasračku, za kterou zase ale vyklopíš nesmyslný peníze. A jsou motorky na kterých se mění olej po 10 nebo 12 tisících a ne vždy jen po šesti.
Navíc u motorky často dáváš méně oleje než do auta, takže i kdyby byl dražší, cenově to vyjde na stejno.
Pokud se dobře staráš o řetězovku, těch 30 vydrží v pohodě. Nehledě na to že řetězovka = cca 3 tis. kč, což na 30tis km je dost zanedbatelná položka.
Možnost 2: odkaz
Obě by se měly do 150 kKč sehnat ve slušném stavu. Deauville je pohodlný cesťáček s výkonem sice neohromujícím, ale pro dle tvé potřeby dostačujícím. VFR jede o poznání líp a dá se s ní i slušně řádit v zatáčkách, ale zaplatíš trochou pohodlí (pořád je ho tam víc, než na čistokrevném sportu).
Další možnosti: Suzuki DL-650 V-Strom, Honda Transalp, Kawasaki Versys atd. V téhle cenové relaci je výběr obrovský, takže projet bazary a prodejny, zkusit si na to sednout, projet a rozhodnout.
Za ty peníze se dá sehnat i nová:
Versys
V-Strom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
Olej jednou za 15tisíc nebude ani u choppera podle manuálu, co ? O trojnásobný ceně pneu jsem nepsal, jen, že sada na motorku vyjde zhruba na to, co sada na auto, ale živnotnost bude třeba jen třetinová. Možná se opravdu dá dostat cenou líp, v mým případě to ale určitě neplatí. Víc jsem tím vším říct nechtěl
seikos píše: no, tak u auta měníš olej po 10 tis, pokud tedy nemáš předepsanou nějakou longlife ultrasračku, za kterou zase ale vyklopíš nesmyslný peníze. A jsou motorky na kterých se mění olej po 10 nebo 12 tisících a ne vždy jen po šesti.
Navíc u motorky často dáváš méně oleje než do auta, takže i kdyby byl dražší, cenově to vyjde na stejno.
Pokud se dobře staráš o řetězovku, těch 30 vydrží v pohodě. Nehledě na to že řetězovka = cca 3 tis. kč, což na 30tis km je dost zanedbatelná položka.
Takže existujou motorky, kde olej měníš stejně často, jako v obyčejným autě. Jsou ale běžný i varianty, kdy ho měníš 5x častěji (longlife v autě, 6kkm na moto).
To samý pneu, určitě se na auto dělají pneu, který zlikviduješ po 10 000, ale běžně vydží 40 000 i víc. Když dá pneu na motorce 15 000, je to fakt úspěch.
Řetězovka: nenapadá mě pořádná alternativa v autě, rozvody někdo neřeší vůbec, někdo po 150 000, to je zas 5x častěji na motorce a cenově to bude podobný.
Spotřeba vyjde nastejno při správný volbě motoru, případně může dopadnout o něco hůř pro auto.
Z toho všeho mi vychází, že bude fakt šichta dostat se nákladama nastejno jako u auta. Krom toho auto se využije celej rok, odveze víc lidí a nákladu, nepotřebuješ speciální hadry...
Na druhou stranu, pokud chceš něco co opravdu pojede, tak náklady na pneu, benzín atd. jsou hned někde jinde...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
seikos> tohle se nedá vůbec říct komu vydrží díl gumy to je strašně individuální když někdo lítá jak pako tak může gumy na autě přezouvat klidně po 5tkm a někdo na ty samí najede 30tkm máme v mezu jednoho maníka zazobanec a ten měnil gumy na sví AUDI jednou za dna měsíce nejde si říct že auto je dražší na provoz než motorka a naopak oboje má svoje pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
Bass píše: todvora>
seikos> tohle se nedá vůbec říct komu vydrží díl gumy to je strašně individuální když někdo lítá jak pako tak může gumy na autě přezouvat klidně po 5tkm a někdo na ty samí najede 30tkm máme v mezu jednoho maníka zazobanec a ten měnil gumy na sví AUDI jednou za dna měsíce nejde si říct že auto je dražší na provoz než motorka a naopak oboje má svoje pro a proti
přesně tak. Prostě teď mám auto, celkem nákladné. Tak mě napadla tahle varianta. A nějaké srovnání sportovní motorky s extra spořivým autem alá octavka mě nezajímají...
Ostatním díky za tipy, konkrétně triumph vypadá super...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Užitková moto"
todvora píše: Bass> V mým případě stála sada pneu na auto cca 14 000, já nejsem dobrej příklad (ale zas při 13mm vzorku najedu fakt hodně na jednu sadu). To samý spotřeba, auto průměrně 12 a motorka 5. Pojištění 4000 auto, 1200 motorka. Proto to taky neporovnávám se svým autem, protože to prostě není běžný auto na každodenní ježdění za prací.
Mé auto je hodně podobné, taky ne moc na časté jždění.
Naposledy editováno 12.03.2012 16:12:19
2 reakcí na tento příspěvek "Užitková moto"
Ja som si ako pracovné moto kúpil Burgmana 400, ale ty skútra nechceš. Keď by som skútra nechcel ja určite by som skončil u Hondy Deauville. Ako vyzerá sa môžem vys..ať, hlavne že nestojím v kolónach a nechodím po servisoch (max. servis po 12000 km, olej, 2 sviečky) a stále sa vozím. Ak je integrovaný padák vymyslený ako bol na Honde Pan European 1300, tak keď ju na mieste náhodou položíš nepoškodíš ani lak, oprie sa o bok pneumatík a padák, nič viac, na laku ani škriabanček.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní | greg600 | 10 | 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER |
Točí semi gripy Ostatní cestovní | bommbay | 14 | 4.2.2024 v 19:04 kalous72 |
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní | obcasjuli | 23 | 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce |
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní | Zbyněc | 38 | 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK |
Bulharsko, Řecko 2023 Ostatní cestovní | Milan1963 | 15 | 11.9.2023 v 15:15 Milan1963 |