bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?
Zdravím.
Zrovna řeším otázku jakou vybrat motorku. Rád bych něco cestovního, ale zároveň i zábavného s možností rychlejšího tempa při dálničních přesunech. Takových témat je tu více, ale třeba se objeví některé nové poznatky od uživatelů...

Jsem začátečník, mám pouze krátké zkušenosti s hondou XL600R (1985). (Což nemusí nutně znamenat, že bych nemohl pořídit něco živějšího)

Připojil jsem anketu, do které jsem hodil pár možných kandidátů.
Co se týče uvedených šestistovek ,nic proti nim, ale v přítomnosti tří kufrů, spolujezdce a 40°C by se nemusely cítit nejlépe.
U sportovněji laděných (FZ1, Blackbirda, VFR)se trochu obávám bolesti zápěstí při delších trasách (pozice u Stromu mě přijde zas až moc narovnaná) a nutnosti vyšších otáček.
Měřím zhruba 187cm, váha cca 85kg a u bandita mám obavy zda bych si kvůli jeho širokému motoru zbytečně nepálil kolena. (Bohužel jsem zatím neměl možnost žádný stroj vyzkoušet...)
Triumph je pro mě trochu vyšší cenová kategorie...

Hlavní faktory:
Cestovní komfort (ochrana a pozice jezdce, dostatek prostoru pro spolujezdce, uchycení zavazadel, dostatečný výkon)
SPOLEHLIVOST
Vhodnost i ke každodením přesunům
Spotřeba, objem nádrže
CENA (max. 100.000,- i s příslušenstvím)
Jaký ročník?

Díky za každý tip.


Naposledy editováno 27.01.2012 13:00:50
Anketa: Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?
Honda VFR 800
15%
20
Honda CBR 1100XX Blackbird
13%
17
Honda CBF 1000
6%
8
Yamaha FZ6 Fazer
2%
3
Yamaha FZ1 Fazer
7%
9
Yamaha FJR 1300
7%
9
Suzuki DL 650 V-Strom
19%
26
Suzuki DL 1000 V-Strom
10%
13
Suzuki GSF 650S Bandit
2%
3
Suzuki GSF 1250S Bandit
4%
6
Triumph Tiger 1050
10%
14
Triumph Sprint ST 1050
4%
5
nějaký naháč (ER6-n, ZR7,...)
1%
2

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

28.1.2012 v 14:18 | Nahoru | #31
... za mě Vstroma ... posaz je super ... nejvíc sem s tim dal 700km za den a v poho. Nevim moc jak 650 ale litřík má výkonu dost a dračit na tom taky jde :)

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

28.1.2012 v 16:13 | Nahoru | #32

dabazo píše: A co Falco,kua kufry a můžeš sportovně cestovat



to třebas na takový Hayabuse taky

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

28.1.2012 v 19:46 | Nahoru | #33
no diky tvym ne/zkusenostem bych nic silnejsiho (resp. drazsiho) neporizoval.

vstrom 650 je vyborna volba. nevim, jak moc zrovna splnuje definici zabavne motorky s moznosti rychlejsiho presunu po dalnici. ochrana pred vetrem perfektni, super spotreba, pohodlna.

vfr 750/800 je levna na porizeni, spolehlivost perfektni (staci vymenit regulator dobijeni, pokud je jeste puvodni). moc nezere, ma zajimavej zvuk, s jednoramennou kyvackou porad vypada zajimave. daji se koupit moc pekny kousky za par penez. s kufry neni zadnej problem.

tdm jsem nemel, ale je mi dost sympaticka, kdysi jsem jel kousek na 850. s aktualnima cenama devitek by to mohla byt zajimava volba.

pak je tu nekolik moznosti motorek s kardanem, hromada motorek od BMW, pres BMW R 1100 S az k R 1100 RT, neco z kackove nebo efkove rady. u hondy starsi deauville nebo primo pan european.

ja byt tebou, tak koupim neco levnyho, co se mi bude libit, trosku pojezdim a vytribim si vkus. pak uz budes sam vedet, co od motorky chces.

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

28.1.2012 v 22:24 | Nahoru | #34
Peacemaker> Díky za rozumnej a hodnotnej komentář.

Bohužel mě u vstorma 650 trochu odrazuje hodnota 50kW. O TDM jsem zatím moc neuvažoval a BMW ve slušném stavu s kardanem bude asi cenově trochu jinde...

Jaký případně volit ročník u VFR (do 2001 nebo i novější) ???

Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

28.1.2012 v 22:43 | Nahoru | #35
u VFR je to jedno, obecně 2000-2001 mají nižší spotřebu, imobilizér, jiná zrcátka a další nepodstatné věci- ale pokud bych viděl pěknou 98, šel bych klidně do ní

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

28.1.2012 v 22:44 | Nahoru | #36
a pak teda od 2002 V-tec, modernější vzhled, dva rozvoďáky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 10:07 | Nahoru | #37
VeFeRák> Nemůže nastat problém při náklonu v zatáčce se třema kuframa a překročením jistých otáček motoru (přidání dvou ventilů V-tec)? Trochu se obávám toho nelineárního dávkování výkonu...
Je nějaký závažný rozdíl ve spolehlivosti VFR do 2001 a VFR od 2002?

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 10:18 | Nahoru | #38

slezzy píše: VeFeRák> Nemůže nastat problém při náklonu v zatáčce se třema kuframa a překročením jistých otáček motoru (přidání dvou ventilů V-tec)? Trochu se obávám toho nelineárního dávkování výkonu...
Je nějaký závažný rozdíl ve spolehlivosti VFR do 2001 a VFR od 2002?



sis nevybral VeFeraka jako uplne spravneho, je znamy absolutnim odpiranim VTECu .

Co jsem se bavil s klukama, kteri VTEC jezdi, tak tam neni nic tak vyrazneho, co by ti melo ublizit, poprve si toho vsimnes a pak uz to ani nevnimas ..

hlavni rozdil mezi FI a VTECem je v rozvodech, FI ma kolecka, VTEC retizky, ale neni to IMHO nic, co by te muselo extra trapit, pokud dodrzis servisni intervaly

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 10:28 | Nahoru | #39
spolehlivost je stejná, v-tec má regulátor na lepším místě, u krku, líp se chladí, má lepší podvozek (43 mm vidle proti 41 u FI a delší kyvku), to připínání ventilů mi vadilo jen při pomalém zrychlování, motorka přestala táhnout, pak se seply a motorka táhla, když se jelo svižněji a kvalty se tam sázely jeden za druhým, nebylo to vůbec poznat...

rozvody jsou spíš než otázka spolehlivosti otázka peněz za materiál a práci, dělají se po cca 40 000km, to nejčastěji odchází...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 10:31 | Nahoru | #40

VeFeRák píše: spolehlivost je stejná, v-tec má regulátor na lepším místě, u krku, líp se chladí, má lepší podvozek (43 mm vidle proti 41 u FI a delší kyvku), to připínání ventilů mi vadilo jen při pomalém zrychlování, motorka přestala táhnout, pak se seply a motorka táhla, když se jelo svižněji a kvalty se tam sázely jeden za druhým, nebylo to vůbec poznat...

rozvody jsou spíš než otázka spolehlivosti otázka peněz za materiál a práci, dělají se po cca 40 000km, to nejčastěji odchází...



mas za sebou terapii? prekvapujes pozitivnosti

2 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 10:38 | Nahoru | #41
Hm. Dost velký výběr možností. Ono taky záleží nejvíc na tom, co se líbí tobě a jaký styl ježdění budeš preferovat. jestli chceš komfort, pohodlí, možnost vyjet na nezpevněnou cestu a levný provoz, jdi do toho V-Stroma. 650 nebo litr. Pokud se chceš už trochu odvézt, koukni po tom té VFR a nebo Triumphu či Falcu. To je nejsportovnější, levné, ale asi více náročné na údržbu. Honda, to je záruka kvality a spolehlivosti, ale emoce a zážitky jdou stranou. Angličan a nebo italka budou vyčnívat z davu. Je to otázkou vkusu a hlavně je to tvoje rozhodnutí a ty na tom budeš jezdit. Tak poslechni srdce. Sňatky "z rozumu" nekončí u motorek dobře.
Hodně štěstí.

Jinak za mě toto...

Naposledy editováno 29.01.2012 10:39:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 10:45 | Nahoru | #42

drippera píše: Hm. Dost velký výběr možností. Ono taky záleží nejvíc na tom, co se líbí tobě a jaký styl ježdění budeš preferovat. jestli chceš komfort, pohodlí, možnost vyjet na nezpevněnou cestu a levný provoz, jdi do toho V-Stroma. 650 nebo litr. Pokud se chceš už trochu odvézt, koukni po tom té VFR a nebo Triumphu či Falcu. To je nejsportovnější, levné, ale asi více náročné na údržbu. Honda, to je záruka kvality a spolehlivosti, ale emoce a zážitky jdou stranou. Angličan a nebo italka budou vyčnívat z davu. Je to otázkou vkusu a hlavně je to tvoje rozhodnutí a ty na tom budeš jezdit. Tak poslechni srdce. Sňatky "z rozumu" nekončí u motorek dobře.
Hodně štěstí.

Jinak za mě toto...



Co VTR 1000 F, to je Honda a bez emoci rozhodne neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 12:02 | Nahoru | #43
drippera> zajímavé je, že jsem se svezl na dvou Triumphech a Ducně a že by to poskytovalo nějak víc emocí jen proto, že na to člověk sedí nebo jede, jsem si nevšiml...třeba detaily promakanější, ale emoce poskytuje jízda, ne značka motorky...

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 12:13 | Nahoru | #44

Petr_VFR píše: mas za sebou terapii? prekvapujes pozitivnosti



od té doby, co beru tyhle prášky, je to lepší



Naposledy editováno 29.01.2012 20:02:56

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 21:01 | Nahoru | #45

SirIndy píše: Co VTR 1000 F, to je Honda a bez emoci rozhodne neni

No jo, VTR je trošku vyjímka, to netvrdím, ale svez se na Tuonu a nebo na streetfighterovi a poznáš, co je to "sportovní" dvouválec. Potom ti to VTR přijde hodné jako "šestkový hornet".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 21:03 | Nahoru | #46

VeFeRák píše: drippera> zajímavé je, že jsem se svezl na dvou Triumphech a Ducně a že by to poskytovalo nějak víc emocí jen proto, že na to člověk sedí nebo jede, jsem si nevšiml...třeba detaily promakanější, ale emoce poskytuje jízda, ne značka motorky...


No tak asi málo koukáš. Svez se na něčem italském (aprilia, DUCATI, MV Agusta) a pokud tě to nenaplní jinými pocity, emocemi, napětím a opravdu sportovními ambicemi (ovladatelnost, podvozky, brzdy) pak v klidu zůstaň v Japonsku a nadále si impregnuj ty svoje gumové hadice na předních brzdách, například.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

29.1.2012 v 21:43 | Nahoru | #47
drippera> co sem pleteš koukání? psal jsem o svezení...jo, rsv jsem taky zkoušel a málem koupil rst a co jako? že by to byla ubermotorka? a nějak ti vypadli angličeni, že to zkoušíš z agustou...což dost možná bude moje příští motorka...

a s těma hadicema? vůbec netuším, o čem plácáš...asi nějaký osobní mindráček...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

30.1.2012 v 07:41 | Nahoru | #48
VeFeRák> Japonci rvou gumové hadice i na radiální MONOBLOCKY od Bremba! A vůbec na všechny supersporotvní mašiny. Což mi nepřijde jako můj osobní mindráček, ale jako ne příliš šťastné řešení (šetření)? Když po pár letech hadice zpuchří a stejně je budeš muset měnit za pancéřky, které jsou jen tak mimochodem na všech evropských strojích už v sérii !!!!

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

30.1.2012 v 08:31 | Nahoru | #49
drippera> oh my god, to je strašné, jdu si je přeříznot, aby nestačily zpuchřet...ne, vážně- co mi je po tom, jaké kdo používá řešení? chcš snad říct, že na italech a anglánech jsou všechna řešení dokonalá? nebuď směšný...

jestli budu mít jako druhou motorku agustu, dám ti vědět, jestli se budu kvůli tomu cítit jako ubermotorkář

Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

30.1.2012 v 18:05 | Nahoru | #50
Zdravíčko ja mam fz6 04 super stroj mam ji chvili ale uz jsem sni najel hodne ale za 100.000 kdybych mel predtim tak jdu fz6 S2 nad r.2008 v pohode se necha sehnat jinak ja si nestezuji na fz6 XD

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

31.1.2012 v 00:13 | Nahoru | #51
drippera> hmmm a co kdyz jsou ty gumy jenom zvenku? a vevnitr je pancir? zkus si nejakyho japonce "nariznout"...

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

1.2.2012 v 03:44 | Nahoru | #52

stimpi_pce píše: ... za mě Vstroma ... posaz je super ... nejvíc sem s tim dal 700km za den a v poho. Nevim moc jak 650 ale litřík má výkonu dost a dračit na tom taky jde :)



Za mě taky tak, ale nejsem nestranej, mám prostě pro Stroma slabost. A když už, tak rozhodně litra a od 2005 výš.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

12.2.2012 v 18:18 | Nahoru | #53
AHOJ,VFR HONDA je cestovka i hodně rychlá motka,do 100litru ji pořídíš.Aji batoh nebude brečet.

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

22.2.2012 v 10:27 | Nahoru | #54
Zdar, měl jsem cbf 1000 super pohodlná,zátah nad 150km/h v Alpách se drží Bmw R1200gs.Spotřeba 5,5-8 +200km/h.
Vfr 800 orientace víc na ruce -zápěstí,super zvuk ,nemá takový zátah ,spotřeba 6-10L
V strom 650 pohoda do 150km/h super spotřeba 5-7L,+ochrana proti větru
Bandit 1200 ,super ceny ,odolnost ,klasika
Blackbird letadlo ,chce to stříkačku
Kawa zzr 1200 letadlo,je to macek
Bmw k 1200 kardan ,je to ještě vetší macek

Je nutné se svézt!Až potom si vybrat.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

22.2.2012 v 18:23 | Nahoru | #55
ST3 je dobrá a ceny servisu bych se nebál.Multistrada 1000 to samý.Malej strom je dobrej,ale takovej měkce-páprdovskej.Při mejch 194cm přední plexi spíš na utržení vzteky,než na ochranu před větrem.VFR dobrý,VTR žere i trávu u cesty.Triumphy 1050 sou dražší,než chceš.

Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

22.2.2012 v 19:00 | Nahoru | #56
Za mě pro tebe kvůli výšce Hondu CBF 1000 ,supr motorka na tvé požadavky,kdybys byl menší tak bych ti doporučil 6ku Fazera.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

22.2.2012 v 19:05 | Nahoru | #57

zmulin píše: ST3 je dobrá a ceny servisu bych se nebál.Multistrada 1000 to samý.Malej strom je dobrej,ale takovej měkce-páprdovskej.Při mejch 194cm přední plexi spíš na utržení vzteky,než na ochranu před větrem.VFR dobrý,VTR žere i trávu u cesty.Triumphy 1050 sou dražší,než chceš.



Ach, zase ta povera o zravem VTR, jezdim za 7l, dalo by se i za 6 pri cestovnim tempu...

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

22.2.2012 v 19:15 | Nahoru | #58

SirIndy píše: Ach, zase ta povera o zravem VTR, jezdim za 7l, dalo by se i za 6 pri cestovnim tempu...


Možná mam zkušenosti s blbym kusem,ale pod 8L sme se nedostali a i další kolega co jí měl,tak jezdil od 7,5L výš ...

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

23.2.2012 v 17:16 | Nahoru | #59
Blackbird. Sednes a uz se ti nechce slizt. Letadlo to sice je, ale spis bych rekl ze lod, protoze krasne plynule pluje. Je teda fakt ze trosku na ruce to je.. Ale muzes si jezdit turisticne a bublat si na 3000 otackach, nebo si zkusit tech povestnych 7000+. Styl jizdy je hodne variabilni.

+:
Vykon
Pohodli
Brzdy

-:
Velikost
Vaha (280 kg s naplnema +-)

Ale jak uz tu nekdo rekl, proste si to pujc, sedni si a svez se. Pokud te to neoslovi, nekupuj.

(reakce na) Sportovně-cestovní stroj... Jaký vybrat?

26.2.2012 v 20:37 | Nahoru | #60
Lunov> 280kg jo? ty woe heled doporucuju ti aby jsi si nejdirv zjistil co mas pod zadkem a pak popr neco k tomu rekl XX ma v plnem stavu 254kg a ne 280
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 Včera v 15:53 Banditak650
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007


TOPlist