globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kde je spojka na variátoru
19.1.2012 v 21:41
Ahoj,chtěl bych se zeptat kde je spojka na variátoru,jestli je to to nalevo na obrazku (na klice) nebo ten talíř na pravo co jde hřídel do převodovky.Pořad se hádam s jedním kamarádem tak by jsme to potřebovali rozlousknout.díkas
//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/03/56897_111142.jpg

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 21:47 | Nahoru | #1
spojka je na klikovce

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 21:54 | Nahoru | #2
no to já si myslím taky ,ale kamarád mě tvrdí,že spojka nikdy nemůže byt na klice ,že by se při prvním rozjezdu spálila....

Naposledy editováno 19.01.2012 21:54:34

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 21:57 | Nahoru | #3
spojka je na klice

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:01 | Nahoru | #4
a nemáte někdo video na jakem principu tato spojka funguje.To je jako odstředivá spojka?a ten talíř napravo to má asi za ukol jenom šponovat řemen-že?

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:05 | Nahoru | #5
to na tý fotce není CF Moto ne?

To je Mastiff od XY Power... CF Moto má vario, spojku a řemen na druhý straně motoru. Kde má spojku nevím, ale foto cos přiložil je XY Moto

Tak jsem musel zapátrat a to přední je vario, zadní je spojka

Naposledy editováno 19.01.2012 23:11:47

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:06 | Nahoru | #6
odstředivka

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:09 | Nahoru | #7
je tam určo jako na každem skutru odstredivá spojka na klikovce , která proste pri rozjedu prokluzuje a nespálí se dvakrát variátorové talíře ve ktere vlivem odstředivé sily mení svou polohu a na jedne strane klikovky se bude talíř roztahovat a zároven na strane prevodů stahovat, tim je zaručené našponování řemenu a skůůůtrr zrychluje,, system variátoru najdeš na netu a určo video na youtube

Naposledy editováno 19.01.2012 22:10:27

1 reakcí na tento příspěvek kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:22 | Nahoru | #8
na skoro každém skútru je na klice variátor a spojka je vzadu toť můj názor a že jsem viděl hafo rozebraných skútrů a čtyřkolek od 50 - 300cc zahrnující značky Baotian, Huatian, Znen, Kingway, Rallox, Kentoya, Keeway, Yuki, Jonway, Longija, Access Motor, SMC, Jinling, Dinli, Jiajue, Loncin, Buyang, Shineray, Bashan, Fuxin, atd... všechny tyhle a podobné mašiny mají spojku vzadu mám známého na servisu těhle mašinek a když je možnost, tak se mu tam chodim motat

(reakce na) kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:38 | Nahoru | #9
peta.mar> máš také pravdu , setkal jsem se s obojim provedením ps. skutry nesnašim

1 reakcí na tento příspěvek kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:43 | Nahoru | #10
tak jako většinou to tak je...ale toto je motor z Buyangu 550 nebo Kazumy 500...Jak by mohla být spojka v zádu....

(reakce na) kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:50 | Nahoru | #11
kawasaki-man> Buyang 550 je dvouválec tohle myslim že je jednovál, Kazumu osobně neznám, ale je to tedy hodně podobný motor - řekl bych že stejný varec, jako u XY Mota

Proč by spojka jako nemohla být vzadu? je to vyzkoušené a zcela běžné
http://abacus-es.net/share/imgfetch/scooter.php?img=u6200033transmission.jpg
http://www.jsproject.sk/jsprojectgui/pictures/big/186_big.jpg
http://www.scootland.cz/img/pages/scooter-tuning-jaknato/jak-funguje-variator/variator3.jpg

Naposledy editováno 19.01.2012 22:55:13

1 reakcí na tento příspěvek kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 22:56 | Nahoru | #12
jo je to dvouvál ale to nehraje roli co se týče variátoru.Já neřikam že spojka nemuze byt vzadu...vetšina čtyřkolkek do 300ccm to tak má...Třeba Linhai,Buyang atd...
ale tady prece není na tom obrazku spojka vzádu-ne?

(reakce na) kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 23:06 | Nahoru | #13
kawasaki-man> vypadá to úplně stejně jako to XY Moto (Engine_for_atv ) a to má VARIÁTOR VEPŘEDU A SPOJKU VZADU

Naposledy editováno 19.01.2012 23:12:05

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 23:08 | Nahoru | #14
tady máš i přímo variator rozkreslenej do šroubku - je to rozkres variátoru přímo od výrobce a podle tvaru poznáš že je to ta přední část

není to klasickej válečkovej variátor ale "kladívkovej" nebo jak se mu nadává. Ty jsou tam i vidět snad pod číslem 15

takže spojka je ta zadní část

Naposledy editováno 19.01.2012 23:10:44

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 23:12 | Nahoru | #15
a jak ta spojka funguje?princip??? tomu moc nerozumím....

kde je spojka na variátoru

19.1.2012 v 23:15 | Nahoru | #16
jo tak spojku u tohohle motoru jsem rozebranou neviděl ale mám za to že neni klasická odstředivá - s paknama, ale je tam za zadní řemenicí takovej bezmek (nebo mezi řemenicema - v nich? ), co se o vše stará... možná to ještě někde najdu

Pod číslem 5 je snad ten správnej díl, co funkci spojky šéfuje, protože pakny nevidim, ale jak tahle spojka funguje netušim, u toho jsem neměl čest být jestli to někdy rozebírali

Naposledy editováno 19.01.2012 23:19:07

kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 00:31 | Nahoru | #17
I vzadu muze byt spojka



Odstrediva spojka



Naposledy editováno 20.01.2012 00:36:41

kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 05:16 | Nahoru | #18
Ta překopírovaná fotka od Kódla je vario Kazumy 500 a ta jak jest všeobecně známo odstředivou spojku nemá,má systém jako Polaris.

kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 06:53 | Nahoru | #19
Na fotce na tvém odkazu v prvním příspěvku je spojka v pravo.

Naposledy editováno 20.01.2012 06:54:10

1 reakcí na tento příspěvek kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 11:48 | Nahoru | #20
a na jakém principu ta spojka Polarisová funguje?dík dost mě to zajímá....Takže spojka je někde v tom talíři?to se mě nezda ,měl jsem to jednou rozebrany a jsou to 2 protikusy a v tom silná pružina.....

Naposledy editováno 20.01.2012 11:49:10

(reakce na) kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 11:57 | Nahoru | #21

kawasaki-man píše: a na jakém principu ta spojka Polarisová funguje?dík dost mě to zajímá....Takže spojka je někde v tom talíři?to se mě nezda ,měl jsem to jednou rozebrany a jsou to 2 protikusy a v tom silná pružina.....



tohle znas?


tak to funguje stejne.. je tam takovejhle rozteznik, ta cast co se posouvat tim jak rostou otacky je pridelana na ten talir variatoru co meni prumer na kterym bezi remen.. no a v malejch otakach je to nastaveny tak ze to odjede tak daleko ze to remen vubec neunasi...

koukni na tohle video:


takze je to vlastne taky odstrediva spojka.

Naposledy editováno 20.01.2012 11:57:27

kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 12:01 | Nahoru | #22
jinak ta spojka vzadu me nenapada proc se dela tam ... podle me z konstrukcniho hlediska prinasi same nevyhody... musi prenest vetsi moment, variator + remen se toci i na volnobeh = vetsi ztraty, a navic je ta spojka na vetsim rameni od osy otaceni kyvky = vetsi neodpruzena hmota...

tzn tipuju ze je tam z nejakeho duvodu kterej souvisi s levnejsi vyrobou....

kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 17:15 | Nahoru | #23
jak jsem měl skutra, tak když pustíš plyn a dojíždíš, tak poznaš jak ta spojka rozepne, že to přestane brzdit motorem-asi tak 20km/hod.Kdyby ta spojka byla na klice,tak při každým puštění plynu se rozepne.odstředivá spojka na stroji s variatorem je vždy spojena s kolem

kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 18:13 | Nahoru | #24
Sundáš víko variátoru,demontuješ obě řemenice,centrální matky povoluj vzduchovou utahovačkou,odšroubuješ krycí plech za přední řemenicí variátoru,odšroubuješ celou pravou boční část karteru,(nejdřív vypusť olej),sundáš celou pravou část karteru a na klikové hřídeli je rozběhová spojka.Zrovna koukni na gufera.Je to práce tak na 1-2 hod.Kdyby něco nebylo jasné,napiš na :servismoto@email.cz.Zdar

2 reakcí na tento příspěvek kde je spojka na variátoru

20.1.2012 v 23:34 | Nahoru | #25
a co je to ta rozbehova spojka?a k čemu složí to velké monstrum na klice?

(reakce na) kde je spojka na variátoru

21.1.2012 v 01:03 | Nahoru | #26
kawasaki-man> to velké monstrum na klice je variátor konkrétně bezválečkový variátor. Jestli se chceš něco o tomhle systému dozvědět, koukni do článků scootlandu
začít můžeš rovnou zde:
http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/jak-funguje-variator/


Naposledy editováno 21.01.2012 01:04:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde je spojka na variátoru

21.1.2012 v 07:57 | Nahoru | #27

kawasaki-man píše: a co je to ta rozbehova spojka?a k čemu složí to velké monstrum na klice?

Spojka má stejný význam jako všude,plynulí rozjezd.To velké monstrum na klice jsou polořemenice variátoru.První sundáš jen polořemenici,řemen a druhou řemenici kde jsou ze zadu uložené válečky,které vlastně zajišťují to,že odředivou silou se řemenice svírá a naopak rozvírá,tím se mění průměr řemene a tudíš rychlost otáčení řemenice,nasazené na hlavním hřídely převodovky.Ty válečky taky překontroluj,nesmějí mít nějaké plochy.Josu tam ješte plastová vodítka,vše vyčisti a zpětně sestav.,nebo dej nové,není to drahé.
Chápeš?????? Tak hodně zdaru

kde je spojka na variátoru

21.1.2012 v 15:58 | Nahoru | #28
Mechošak>zde je vario ovládané kladívky- kladívka poz.č.15.Stejný princip varia má Kazuma-viz foto v úvodu.
Můžeš zde prosím označit(stačí pozice),kdeže jsou ony válečky a vodítka?
Akorát mu pleteš hlavu.

(reakce na) kde je spojka na variátoru

21.1.2012 v 16:37 | Nahoru | #29
Mechošak>
podíval jsi se vůbec co to je za variátor, když popisuješ válečky a vodítka? Přečetl sis toto téma celé? Již zde totiž padlo že je to bezválečkový vario. Tam nedochází k opotřebení válečků.

ready1200>

Mechošak je takovej brouk pytlík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde seženu feritový kroužek do rozv... CF Moto 500 CC, Linhai 300 Economy 4x4 kawasaki-man 14 9.2.2012 v 17:03 motocentrum-cb


TOPlist