bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM SMR 990 - pro a proti
14.1.2012 v 20:03
Čaute chlapi, případně i dívky, pokud máte nějaké zkušenosti s touto motorkou, napište mi je, prosím. Kladné i záporné, potřebuji vědět prakticky vše.

Po 5 letech jsem prodal svoji ZX10R a dlouho jsem hledal motorku, která by mi "vrátila" takovou tu radost z ježdění kterou jsem měl ve věku kolem 20 let, kdy jsem doslova letěl do garáže a s každým krokem kdy jsem se přibližoval mne víc a víc šimralo v žaludku. No a pak jsem se jednou projel na kamarádově SMR 990 a... bylo to tam... vrátil jsem se a takhle hubu od ucha k uchu už jsem dlouho neměl. Ještě cca po 15min se mi třepaly ruce vzrušením (fakt nekecám). Takže abych se dostal k věci. Jsem rozhodnutý na 99% že si ji koupím, ale chtěl bych o ní posbírat co nejvíce informací. Už cca 4 měsíce nedělám nic jiného než že rajbuju internet tam a zpátky a hlavu z toho mám jak pátrací balón...

Takže mi napište svoje postřehy, popřípadě názory... teď hned!
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:07 | Nahoru | #1
kup si motard a budeš vyklepanej ještě líp

1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:09 | Nahoru | #2
proti - jede to jako prase, málem sem se na tom zabil, bojím se jí
pro je vlastně stejný

kup to a neřeš nic je tokurevskej funbike

kamos jí má 2 rokem a maximální spokojenost jenom spotřeba gum je vyšší

1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:10 | Nahoru | #3
Vyloženě motarda nechci... potřebuji trochu "kompromis"...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:14 | Nahoru | #4
jetam> Takové "proti" jsem právě hledal...

Co spolehlivost? O KTM jsem se do doby nedávno minulé nezajímal vůbec, takže o jejich spolehlivosti nevím nic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:16 | Nahoru | #5
MichalR10> no tak proti je mala nadrž za chvíli tankuješ..spolehlivosti bych se nebal neslyšel sem, že by s tím byli problémy. ten motor je ostřejc ladenej ale drzák...a musel sem si dávat bacha na brzdy pač sem si hned dal jízdu po předním kole

Naposledy editováno 14.01.2012 20:18:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:21 | Nahoru | #6
jetam> Na ZX10R jsem musel tankovat (při svém stylu jízdy) cca co 130-150km. Ne že by žrala zas tak moc, ale měla nějak špatně nastavené hladové oko, takže po této vzdálenosti už začala blikat a s tím už se nedalo jezdit, takže jsem jel tankovat... snad to na SMR nebude horší, abych netankoval co 70km...

KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:24 | Nahoru | #7
Tak ty brzdy byly opravdu ty nejlepší, které jsem kdy zkusil... fakticky neuvěřitelné... divné je, že jsem na té motorce ujel cca 7km, ale i tak to stačilo k tomu, že jsem měl naprosto jasno...

KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:27 | Nahoru | #8
no to je klidne možný kdyz budeš furt tahat jako já z toho byl nadšenej a trošku sem se jí i bál pač je to ovladatelný jak kolo s kurva výkonem a pořádnejma brzdama. Podvozek na Rku je paráda nějaká dírak, koleje atd sem vubec neřešil proste sem to bral kudy se mi chtělo ten podvozek to v pohodě pobral ...

Naposledy editováno 14.01.2012 20:28:55

KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 20:32 | Nahoru | #9
Líbí se mi i to, že ty motorky prostě nejsou. Za celou dobu co jezdím jsem potkal jen jednu, ale do té doby než jsem se svezl jsem prostě ani NETUŠIL! Kam se v pocitu hravosti hrabaly R1 se ZX10R...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

14.1.2012 v 22:21 | Nahoru | #10

MichalR10 píše: Vyloženě motarda nechci... potřebuji trochu "kompromis"...



Zkus ostrýho motarda a nebudeš potřebovat ani kompromis

Já si koupil motorku s tím, že na tom budu hlavně cestovat a další sezónu jsem měl v garáži motarda se slickama. Je pravda, že občas bych se svezl i normálně, ale jen do té doby, než nastartuji motarda : ) Jestli opravdu hledáš něco nového a hlavně zábavného, doporučuji to aspoň zkusit : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 00:39 | Nahoru | #11

MichalR10 píše: jetam> Na ZX10R jsem musel tankovat (při svém stylu jízdy) cca co 130-150km. Ne že by žrala zas tak moc, ale měla nějak špatně nastavené hladové oko, takže po této vzdálenosti už začala blikat a s tím už se nedalo jezdit, takže jsem jel tankovat... snad to na SMR nebude horší, abych netankoval co 70km...



na sm-r budeš tankovat po 100
když taháš, vezme přes 10, v klidu 6-7

mám sm-t, je to trochu cestovnější, jinak podobný. podvozek mám nastavený natvrdo, čili nějaké nerovnosti už nepepřefiltruje

jsem doma slíbil zpomalit...a prodat jednu motorku, sm-t bude muset z garáže

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 07:45 | Nahoru | #12

mariano píše: na sm-r budeš tankovat po 100
když taháš, vezme přes 10, v klidu 6-7

mám sm-t, je to trochu cestovnější, jinak podobný. podvozek mám nastavený natvrdo, čili nějaké nerovnosti už nepepřefiltruje

jsem doma slíbil zpomalit...a prodat jednu motorku, sm-t bude muset z garáže



O tu spotřebu mi zas až tak nejde... R1 si vzala až 11 litrů a stejně jsem tahal pořád dál... No ale tankovat co 100km bude asi trochu pruda... nu což...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 07:47 | Nahoru | #13
PetrS> No s tím zkoušením... neznám v okolí nikoho, kdo by ostrého motarda měl. Každopádně když už bych něco takového pořídil, tak by to nutně znamenalo pořídit si k tomu ještě jednu další motorku, což nepřichází v úvahu, takže ten "kompromis" je tam opodstatněný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 09:38 | Nahoru | #14
MichalR10> no však druhou máš , fireblade, ne?

KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 10:28 | Nahoru | #15
mel sem tu moznost svezt se na sm-r a je to mazeeccc je to bajk ktery kdyz nasetrim skonci v garazi na 1000%ale musim setrit bo busu si uz necham nafurt je to srdcovka

1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 10:32 | Nahoru | #16
Podepisuju co píše Jetem .. a asi máme zkušenost na stejný motorce

Tankování neřeš .. na to ta motorka dává hodně muziky

Mám zkušenost jak s SM-T (pár tis km) a s SM-R (pár stovek).
Ačkoliv sou na pohled identický .. SM-R je o kus dál. Má vyšší řadu podvozku od WP (asi něco jako u Aprilií Sachs a Ohlins).
Brzdy .. SM-R přední monoblok Brembo je top a je to citelně znát .. ikdyž sem si myslel,že SM-T brzdí nejlíp co jsem znal .. byl to omyl. Sršeň na letišti dokonce říkal,že SM-R je až moc .. až moc razantní a necitlivý .. ale funkčně neskutečný

Ochrana větru a na cestování je lepší SM-T .. to je jasný. Ale na víkendový blbnutí a sem tam nějaký to přejetí pár km někam ... se dá na SM-R vydržet (cca do 150).

Tak za mě asi tak ...




Naposledy editováno 15.01.2012 10:36:51

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 10:43 | Nahoru | #17

Ferenc píše: MichalR10> no však druhou máš , fireblade, ne?



To jo, ale ta je spíš na "dědkovské" vyjížďky...

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 10:54 | Nahoru | #18
Pimpi> Díky, přesně něco takového jsem potřeboval slyšet/číst...

Ta ochrana proti větru... při ustavičném hledání jsem narazil i na pár SMR s větrným štítkem (mně osobně se na tom líbí hodně)... jen by mne zajímalo jak bude fungovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #19

MichalR10 píše: jetam> Takové "proti" jsem právě hledal...

Co spolehlivost? O KTM jsem se do doby nedávno minulé nezajímal vůbec, takže o jejich spolehlivosti nevím nic...



KTM jsou spolehlivé stroje,jen potřebují poctivou údržbu.Olej měnit přesně podle předepsaného postupu a v daném intervalu,to samé platí pro kontrolu ventilů.U některých kusů odešla volnoběžka a nezaškodí nechat překontrolovat (spíš vyměnit,stojí pár kaček) gufero na vodní pumpě.Jinak jsou ty motory držáky.Mám Adventure což je "příbuzná" a i když ji občas dávám co proto v terénu,neznám slovo porucha.Jen spotřebák,benzín a věci které rozbiju,když sebou někde lísknu.

1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 11:25 | Nahoru | #20
jedinej problem tam bude spotreba oleje, ktera je u LC8 docela vysoka a kdo je zvyklej na dolivani 0,5l na 20000km bude hodne zklamanej. Ja dolivam cca 0,5l na 1000km a je to v norme, takze se da predpokladat, ze kdyz tomu budete hodne nakladat na silnici, spotreba oleje bude jeste vetsi. tak at vas to neprekvapi.

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 11:47 | Nahoru | #21
KubaLC8, Restore> Aha... díky za tip... hold si na to budu muset dávat větší pozor, protože v tomhle japonské stroje odpustí poměrně hodně...

2 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 11:49 | Nahoru | #22
prave proto to pisu, ani LC4 co jsem mel pred tim nebrala tolik oleje jako toto.
zakladem je samozrejme pravidelna vymena predepsaneho typu oleje, jinak ten motor odrovnas. nedostatkem oleje se muzou na priklad protocit saly na klice a je vymalovano

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 11:54 | Nahoru | #23
KubaLC8> tak to bude tvrdý oříšek pro moji spolehlivost a preciznost...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 12:02 | Nahoru | #24

KubaLC8 píše: prave proto to pisu, ani LC4 co jsem mel pred tim nebrala tolik oleje jako toto.
zakladem je samozrejme pravidelna vymena predepsaneho typu oleje, jinak ten motor odrovnas. nedostatkem oleje se muzou na priklad protocit saly na klice a je vymalovano



S tím olejem to bude asi kus od kusu.Za interval (7500) tam dám max litrovku oleje,víc ne.Spíš mám pocit,že čím víc to má najeto,tím míň oleje si bere.

Naposledy editováno 15.01.2012 12:03:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 12:05 | Nahoru | #25

restore píše: KTM jsou spolehlivé stroje,jen potřebují poctivou údržbu.Olej měnit přesně podle předepsaného postupu a v daném intervalu,to samé platí pro kontrolu ventilů.U některých kusů odešla volnoběžka a nezaškodí nechat překontrolovat (spíš vyměnit,stojí pár kaček) gufero na vodní pumpě.Jinak jsou ty motory držáky.Mám Adventure což je "příbuzná" a i když ji občas dávám co proto v terénu,neznám slovo porucha.Jen spotřebák,benzín a věci které rozbiju,když sebou někde lísknu.



Pro SM-Rko už závady jako vodní pumpa a volnoběžka neplatí.Tyto závady se vyskytují u LC8 do roku 2008.U té volnoběžky je to dokonce do roku 2006.Motoru není co vytknout,je to držák vyzkoušený v mnoha modelech.Motorka jako taková žádné závady nemá,jen tak trochu žere zadní pneu a papá trochu víc benzínu (když se drží pod krkem tak jseš kolem těch 10L,ale dá se jezdit i cestovka za 5L).Co se týče servisu,tak nedoporučuji přejíždět interval 7500km.Pokud to budeš dodržovat a budeš kontrolovat dostatek oleje,tak tě ten motor přežije.Jinak doporučuju na to domontovat Akrapové koncovky.Změní se jak jízdní vlastnosti (úspora váhy cca 8kg),tak i zábavnost.Motor jde lépe do otáček a táhne podstatně víc.Ještě k té spotřebě oleje.Strašně záleží na tom jak je motor zajetý.Pokud mu někdo začal dávat kapky v intervalu zajíždění tj.prvních 1000km,tak se nikdy nedostane k nulové hodnotě.Motor do prvních 15000km olej žere,ale pak se to zastaví na nějaké hodnotě a s tím už nic nenaděláš.Jinak tuhle motorku můžu jen doporučit.
Pokud ale hledáš něco na blbnutí,tak KTM dělá ještě model SMC 690.Ovladatelnost je mnohem lepší.Nový model je už 700 ccm a 70koní což je paráda.Maximálka se pohybuje kolem 190km/h,takže ten motor při 130 netrápíš.Poptej se dealerů,jestli ji nemá někdo jako předváděčku a zkus ji.Stojí to za to

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 12:32 | Nahoru | #26

restore píše: S tím olejem to bude asi kus od kusu.Za interval (7500) tam dám max litrovku oleje,víc ne.Spíš mám pocit,že čím víc to má najeto,tím míň oleje si bere.



je teda pravda, ze kdyz nekam jedu, po silnici jak jedu svizne ( 160 - 190km/h ) a v terenu se s tim taky moc neseru, 3, 4, 5, porad prokluz kola, sem tam omezovac a podobne.
kdybych jezdil s rozumem, tak verim, ze ta spotreba oleje je daleko mensi, ale to asi nejde cekat od motarda

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 12:54 | Nahoru | #27

restore píše: S tím olejem to bude asi kus od kusu.Za interval (7500) tam dám max litrovku oleje,víc ne.Spíš mám pocit,že čím víc to má najeto,tím míň oleje si bere.



je teda pravda, ze kdyz nekam jedu, po silnici jak jedu svizne ( 160 - 190km/h ) a v terenu se s tim taky moc neseru, 3, 4, 5, porad prokluz kola, sem tam omezovac a podobne.
kdybych jezdil s rozumem, tak verim, ze ta spotreba oleje je daleko mensi, ale to asi nejde cekat od motarda

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 14:18 | Nahoru | #28

Dzany píše: Pro SM-Rko už závady jako vodní pumpa a volnoběžka neplatí.Tyto závady se vyskytují u LC8 do roku 2008.U té volnoběžky je to dokonce do roku 2006.Motoru není co vytknout,je to držák vyzkoušený v mnoha modelech.Motorka jako taková žádné závady nemá,jen tak trochu žere zadní pneu a papá trochu víc benzínu (když se drží pod krkem tak jseš kolem těch 10L,ale dá se jezdit i cestovka za 5L).Co se týče servisu,tak nedoporučuji přejíždět interval 7500km.Pokud to budeš dodržovat a budeš kontrolovat dostatek oleje,tak tě ten motor přežije.Jinak doporučuju na to domontovat Akrapové koncovky.Změní se jak jízdní vlastnosti (úspora váhy cca 8kg),tak i zábavnost.Motor jde lépe do otáček a táhne podstatně víc.Ještě k té spotřebě oleje.Strašně záleží na tom jak je motor zajetý.Pokud mu někdo začal dávat kapky v intervalu zajíždění tj.prvních 1000km,tak se nikdy nedostane k nulové hodnotě.Motor do prvních 15000km olej žere,ale pak se to zastaví na nějaké hodnotě a s tím už nic nenaděláš.Jinak tuhle motorku můžu jen doporučit.
Pokud ale hledáš něco na blbnutí,tak KTM dělá ještě model SMC 690.Ovladatelnost je mnohem lepší.Nový model je už 700 ccm a 70koní což je paráda.Maximálka se pohybuje kolem 190km/h,takže ten motor při 130 netrápíš.Poptej se dealerů,jestli ji nemá někdo jako předváděčku a zkus ji.Stojí to za to



Jo ty sežrané zadní gumy jsou společný rys komplet celé řady dvouválů KTM ,ale netahej za to,když se to tak krásně točí
U těch koncovek existuje srovnatelná a mnohem levnější alternativa k nechutně předraženému Akrapu.Leo Vince.

1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 14:55 | Nahoru | #29
ke KTM akrapy patri

(reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti

15.1.2012 v 15:30 | Nahoru | #30

KubaLC8 píše: ke KTM akrapy patri



Pokud na motorce budou při nákupu tak fajn,ale nakupovat je extra za ten nesmysl co stojí,to fakt ne.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vadný imobilizér KTM 990 SM R kawar125 7 19.4.2024 v 08:40 kawar125
Stojan pro KTM 990 SM R KTM 990 SM R RED-MAN 3 9.7.2023 v 22:19 RED-MAN
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Integralka 10 - 15 - 20 tisic [1, 2, 3, 4] KTM 990 SM R PetrXX 98 23.7.2022 v 19:34 dva_hrnce
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM KubaLC8 31 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8


TOPlist