bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záměna karburátorových trysek mezi modely
Ahoj,

nevíte zda hlavní trysky mají stejné lůžko (závit, atd.) pro uložení v odlitku karburátoru. Proč? Hlavní trysky u 650ccm velikosti #132 zamýšlím vyměnit za velikost #128 používaných právě u 600ccm.

(Transalp 600, 650)

Naposledy editováno 09.08.2012 00:33:09
Předchozí
1 2
Následující

Záměna karburátorových trysek mezi modely

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2011 v 19:35 | Nahoru | #1
Podle tohoto a tohoto se zna ze jsou stejne. Ale netusim proc to chces menit.

1 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 19:41 | Nahoru | #2
Pro snížení spotřeby při přímé spojitosti ze změnou výfukové soustavy...

Jinak děkuji za ujištění, že by to mělo jít zaměnit .

Naposledy editováno 15.12.2011 19:45:12

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 19:49 | Nahoru | #3
-LOTR-> btw: kolik ti to zere ?

1 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 20:05 | Nahoru | #4
Do 6 l/100km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 20:32 | Nahoru | #5
-LOTR-> tak me bere 600V tak 5,5 a to za to docela taham .Tak nevim jeslti se ti to vyplati

Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 20:57 | Nahoru | #6
ja jsem s 650 na nejakych 5l

Naposledy editováno 15.12.2011 20:58:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 21:06 | Nahoru | #7
gugo> to ti teda povim, že to netaháš, 5,5 mi to bere při cestování na pohodu, jinak když s tim blbnu kolem komína, tak mi spotřeba neklesá pod 6,5, plus teda taky continental tkc80 mi na zadku vydžela sotva 3000 a šla do kytek

doplnění: jo a seřízený je to správně a filtr nezanesenej, je to pouze stylem jízdy

Naposledy editováno 15.12.2011 21:08:06

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 21:45 | Nahoru | #8
vencisimo> MNo taham za to docela dost. Pravda ted se to docela dlouho ohrejva, takze prvnich 10 km jedu fakt pianko, ono taky to docela klouze. Ale jinak myslim ze za to taham docela dost.

Záměna karburátorových trysek mezi modely

15.12.2011 v 22:13 | Nahoru | #9


min 4,3 max 7,9

2 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

12.1.2012 v 17:39 | Nahoru | #10

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

12.1.2012 v 17:54 | Nahoru | #11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

12.1.2012 v 22:02 | Nahoru | #12

-LOTR- píše: Tak a hotovo - připravíno na sezónu



Čau,
proč si to vlastně vykuchal ? Nerejpu, ptám se vážně, zajímá mě to. Ušetří se asi nějaká váha. A co dál ?

1 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

13.1.2012 v 09:18 | Nahoru | #13
Váha se bohužel neušetřila (nebylo to odlehčeno podle mých představ - by to dalo leda prý 300 g). Proč... byl jsem zvědavej zda to oživí motor + menší spotřeba. To že jsem koupil originální jetý svody (a ne přímo přímý) jsem podstatně ušetřil peněženku a zároveň vizuálně plním nějaký to Euro.

Jinak to není z mé hlavy, jen už dlouho to v ní zrálo až to dozrálo. Inspirací byl článek od Faudyho. Dále angličani jsou takový patrioti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

13.1.2012 v 09:34 | Nahoru | #14

-LOTR- píše: Váha se bohužel neušetřila (nebylo to odlehčeno podle mých představ - by to dalo leda prý 300 g). Proč... byl jsem zvědavej zda to oživí motor + menší spotřeba. To že jsem koupil originální jetý svody (a ne přímo přímý) jsem podstatně ušetřil peněženku a zároveň vizuálně plním nějaký to Euro.

Jinak to není z mé hlavy, jen už dlouho to v ní zrálo až to dozrálo. Inspirací byl článek od Faudyho. Dále angličani jsou takový patrioti.

uz jsi zkousel jak to jede s odstranenym PAIR?

1 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

13.1.2012 v 10:27 | Nahoru | #15
Včera jsem to zkoušel, byl jsem 2H venku, ale dlouho jsem na tom nejel, takže aby to nebylo placebo.

Ale nic výraznýho to přímo není, za prvé foukal vítr a spíš jsem zvědavej až se oteplý na 20°C. Ale i tak se zdá že je to lepší, nechá si to líbit víc podtočený motor + plné přidání plynu (což dřív u mě provázelo silné zadrnčení do stupaček) a pak jsem byl zvědavej na menší trysky a vysoký otáčky a tam se mi to zdá určitě lepší - líp jde než předtím (vyzkoušeny oba směry, čtyřka taky šla na osmičku vcelku zdárně). Ale je zima (9°C) všude větší jízdní odpory uvidíme později, to samý se spotřebou.

Jedna nevýhoda ovšem taky je. Dřív to pěkně pobublávalo do výfuku po ubrání, mě se to dost líbilo, vcelku to nyní vymizelo.

edit.: pro doplnění samotné odstranění přisávání vzduchu do výfuku změnu změnou nedělá, ale je tam zcela zbytečný když není originální svod s katalyzátorem i tou komorou pod kyvkou.

Naposledy editováno 13.01.2012 11:04:33

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

13.1.2012 v 10:36 | Nahoru | #16

-LOTR- píše: Ale i tak se zdá že je to lepší, nechá si to líbit víc podtočený motor + plné přidání plynu (což dřív u mě provázelo silné zadrnčení do stupaček)

myslis to zadrnceni okolo 3000-3500tis?

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

13.1.2012 v 10:43 | Nahoru | #17

bikes píše: uz jsi zkousel jak to jede s odstranenym PAIR?



Odstraneni pairu nepoznas... jen to pripadne zmirni strileni kdyz mas nakej "urvanej" vejfuk. jede to furt stejne...

Záměna karburátorových trysek mezi modely

13.1.2012 v 11:17 | Nahoru | #18
bikes> ani Ti nevim v jakej že to bylo

Záměna karburátorových trysek mezi modely

25.3.2012 v 11:27 | Nahoru | #19
Spotreba 5,2 oproti cca 5,5-6 uvidime co dal.

1 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

5.4.2012 v 00:33 | Nahoru | #20
Tak aniz bych zpomaloval 4,8 a pak referencni jizda s jinym neupravenym Alpem nocni jizda + mesto, les JA 5,0 a ON 5,5 ... A bylo mi potvrzeno me zdani ze motoricky to v maximu ozilo. Domluvil jsem a spokojenost

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

5.4.2012 v 15:32 | Nahoru | #21

-LOTR- píše: Tak aniz bych zpomaloval 4,8 a pak referencni jizda s jinym neupravenym Alpem nocni jizda + mesto, les JA 5,0 a ON 5,5 ... A bylo mi potvrzeno me zdani ze motoricky to v maximu ozilo. Domluvil jsem a spokojenost

a co jsi tedy delal vse za upravy?

Záměna karburátorových trysek mezi modely

6.4.2012 v 10:05 | Nahoru | #22
Záměna trysek za #128 a by-pass v bojleru + delete katalyzátorů. Seřídila se bohatost směsi jo a odstranil se taky Pair systém.

Pěkný článek o karburátoru

Naposledy editováno 06.04.2012 10:51:47

Záměna karburátorových trysek mezi modely

22.5.2012 v 00:00 | Nahoru | #23
Modraj, snad to nebude předčastné sdělení KO motoru . Inač táhne jako brus.


Na Adventure Day 2012 pořádané TT CZ, páté místo v on-road soutěži o délce 366 km (co sem pak počítal max. o 2,5 km jsem to překročil). Ale přijel jsem tam jako první se všemi průjezdními body (a jako druhý před někým kdo to nesplnil), tak to Téáčko nebude tak špatný stroj, spíš na tu trať převážně dvojek, trojek silnic je jako zrozenej a 160 dá v poho taky a to už je na mě moc s 3 bodama na krku a podmínkou ještě jednou nad 20 a mám papíry v čistírně .


Jo spotřebička byla na tom okruhu 5,7 l/100km, ale při tom jízdním režimu, brzda-plyn-řazení-zastavování krásný, jinak bych to viděl na víc. Průměrná rychlost cca 57 km/h, v obci vždy 50 km/h.


Naposledy editováno 22.05.2012 01:05:42

Záměna karburátorových trysek mezi modely

28.6.2012 v 09:04 | Nahoru | #24
Tak, získal jsem foto z vizuální analýzy - endoskopy...

Zadní válec:
píst - barva OK
stěna válce - 3 přímočaré vrypy (téměř kopírující pohyb pístu)



Přední válec:
píst - světlý flek
stěna válce - OK, pouze "drážky" po honování


Ovšem ani u jednoho zjištění se nedá tvrdit zda to tam bylo či nebylo i před úpravou tedy 4000km. Mě osobně zajímá jen ten flek na pístu, který se bude doufám průběžně sledovat. Nyní ještě pokusíme poladit volnoběžnou směs (většina jízdy je do 1/2 otevření škrtící klapky) .

Naposledy editováno 28.06.2012 09:47:09

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

28.6.2012 v 11:40 | Nahoru | #25

MartinXL650V píše: Čau,
proč si to vlastně vykuchal ? Nerejpu, ptám se vážně, zajímá mě to. Ušetří se asi nějaká váha. A co dál ?



podpálené sedla a ventily?

1 reakcí na tento příspěvek Záměna karburátorových trysek mezi modely

8.8.2012 v 14:38 | Nahoru | #26
Tak modrání svodů bylo úspěšně zažehnuto, daly se sériové trysky (#132), seřídila se bohatost. Stále zůstávají průchozí svody a odstraněný PAIR.

Verdikt...

Spotřeba je zas tam kde byla (štěstí, obával jsem se vyšší) - vyplynulo z 4000 km.

Reakce motoru: spodek pořád dobrý a vršek horší. S tryskami #128 táhla jako čert až do 8500 jako kdybych nechtěl řadit půjde přes 9000 (na čtyřku), ale to jsme v červeným. Zkrátka nahoře to jede s #132 bych řekl jako dřív, dobrý řadit cca 7000. Zkrátka ten vyšší krouťák je níže. Ale stejně se v 90% případů nacházím lážo plážo do 4000.

Takže závěrem...

#128 jeli dobře, spotřeba taky krásná, ale vyšší teploty spalování. Takže z mé vidiny nízké spotřeby sešlo, průměr mám opět 5,5 l/100km a jediné co zůstalo se dá říci jadrnější zvuk. S #128 mi o ten výkon zas tak moc nešlo kord když se to probudilo nahoře, takže to bylo dobrý na zatáčky bez potřeby řadit a spíš to vytáčet (což zase odnese životnost motoru) nebo se to také hodilo na předjíždění. Do spalovacího prostoru kouknem až tak v září/říjnu.



Naposledy editováno 08.08.2012 14:41:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

14.8.2012 v 21:16 | Nahoru | #27
-LOTR-> co to je PAIR ?

(reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

14.8.2012 v 21:35 | Nahoru | #28
PetrAT> system privodu vzduchu za vyfukovy ventil, aby se eliminovaly emise HC ve vyfukovych plynech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

14.8.2012 v 21:47 | Nahoru | #29
PetrAT> Pouhé přisávání vzduchu pomocí jazýčkového ventilu do výfukového kanálu. Jazýčkový ventil je ve víku hlavy motoru odtud sveden až do výfukového kanálu. Ještě k tomu patří fůra hadic a jeden otvírací segment spojený s podtlakem v sacím hrdle. Jak se napojují budíky na synchronizaci karburátorů tak u TA650 jsou z obou stran obsazený, jeden ovládá kohout nádrže a druhý PAIR. Co jsem pátral tak přebytek vzduchu vyžaduje dvoucestný katalyzátor a zároveň se domnívám pokud dojde i ke spálení směsi ve výfuku dosahuje se i vyšší teploty spalin což by taky mohl vyžadovat katalyzátor =) (?). Zkrátka úplně zbytečná věc pokud není katík a na emisích nezáleží.

Tak nějak si to vykládám já. TA600 a AT750 to nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna karburátorových trysek mezi modely

14.8.2012 v 22:01 | Nahoru | #30
-LOTR-> co vim, tak ve spalovacim prostoru ti neshori vsechno palivo a tim ze privedes vo vyfukovyho potrubi vzduch tak ten zbytek paliva shori - eliminace HC (nespalene uhlovodiky) a za druhe rychlejsi ohrev katalyzatoru na "provozni" teplotu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt


TOPlist