globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozeta
8.12.2011 v 16:58
Pár rozet 33 zubů je už hotových.


Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta

8.12.2011 v 17:02 | Nahoru | #1
co s tím?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 17:06 | Nahoru | #2
fomachrom> můžeš si jí koupit

(reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 17:34 | Nahoru | #3
dva_hrnce> je hliníkova? jestli jo tak prd vydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 17:44 | Nahoru | #4
dva_hrnce> nepotřebuju, jawácký československý vydrží min 50 000 při správný údržbě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 17:49 | Nahoru | #5

fomachrom píše: dva_hrnce> nepotřebuju, jawácký československý vydrží min 50 000 při správný údržbě...

Tady se asi řeší jiný převodový poměr, nemyslíš? A hlavně-ty máš dvěpade travelku?

Rozeta

8.12.2011 v 18:27 | Nahoru | #6
Já zájem mám, motorku mám v Mates Moto Servis, bude možné tam tu rozetu nějak dopravit? Díky moc.

Rozeta

8.12.2011 v 18:28 | Nahoru | #7
Hezká práce, Zdenále, já bohužel tu travelku dvěpade přestavovanou ještě nemám

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta

8.12.2011 v 18:41 | Nahoru | #8
musí se něco upravovat na unašeči, nebo se rovnou přišroubuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 18:47 | Nahoru | #9
bledemon> Podle fotografie to vypadá, že se jen přešroubuje, i proto je dělaná na 33 zubů, při menší rozetě by se už články řetězu dotýkaly unašeče.

(reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 19:10 | Nahoru | #10
Sema> nemam ani bych nechtěl...

Rozeta

8.12.2011 v 21:23 | Nahoru | #11
Z čeho jsi jí nechal pálit? Léta používám HARDOX. Perfektní trvanlivý protiotěrový mateiál a není moc drahý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 21:39 | Nahoru | #12
Bert-Jawatesty> Mluvil jsem s Matesem, nevím, jestli v jeho počtech je i ta pro Tebe.
Aby byla cena "přijatelná" (upravený převodník bez ložiska, ségrovek a těsnění stojí 999,- Kč), představoval bych si to tak, že zájemce mě pošle balíkem kompletní rozetu i s převodníkem, já mu převodník upravím a namontuju mu malou rozetu a pošlu mu to zpět na dobírku. Cena pro konečného spotřebitele je 1.066,- Kč vč. DPH + poštovné.
Je nutné zkrátit řetěz o jeden článek.
Tímto se z Travelky stane motorka (né tím zkrácením řetězu, ale tou úpravou) .
Rozeta není jen ozubený věnec, její nedílnou součástí je přinýtovaná a společně obrobená distanční a středicí podložka (moje 32z je z jednoho kusu).
Převodník (unašeč) z hliníkové slitiny má průměr 160mm a patní průměr ozubení (33z)je 156,8mm Nejedná se tedy o pouhé "přešroubování" .
Obrázek je udělaný tak, aby nebylo nic moc vidět, ale aby se vědělo, že se rozety vyrábějí.
Na tom prvním obrázku to větší je originál 37z.
Materiál rozety je stejný jako v sérii, protože je i výrobce stejný (Jawa). Materiál musí být obrobitelný, ten Hardox zřejmě je, ale ne s HSS... .
Laserem se boky zubů "povrchově zakalí" (skutečně, asi do hloubky 0,3mm je to trdé jak sviňa). To sem poznal při soustružení díry 122H9...

Naposledy editováno 08.12.2011 22:02:18

Rozeta

8.12.2011 v 21:55 | Nahoru | #13
Tož aby se vidělo, vo co go...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

8.12.2011 v 21:55 | Nahoru | #14
Zdenalbenal> Obrobitelnost není tak špatná. Zahloubení otvorů dělám normálním záhlubníkem na stolovce. Jde to slušně. Na travelku jdem dělal rozety tři (35Z). Ta jde namontovat bez úprav unašeče. Jinak je ten materiál odzkoušen na endurech všech kubatur. Drží perfktně.

Rozeta

8.12.2011 v 22:11 | Nahoru | #15
No, já sem chtěl do této akce nějak továrnu zainteresovat, aby to nebyla kór taková partyzánština...
Rozeta se musí udělat co nejmenší, u těch 33z to eště vychází dobře. U mé o zub menší už musí být unašeč ošudlený tak, že jsou vidět připevňovací šrouby. Míň zubů by teda eště šlo, ale musel by se zmenšit jejich roztečný průměr. A to by vyžadovalo jinak obrobený odlitek a to už by byl asi problém.
Takže jsem zvolil tuhle variantu s tím, že to pojede i s třema metrákama nákladu .

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta

9.12.2011 v 12:13 | Nahoru | #16
Hardoxové rozety od MartinaED250 mohu jen doporučit. Na Yukině 350 jsem za 9500 km řetěz ani jednou nedopínal a to přitom povrch zubů od laseru nebudí zrovna důvěru - je to okousané jako sviňa, ale řetěz na tom běží krásně a nevytahuje se/rozeta se vůbec nesjíždí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta

9.12.2011 v 21:17 | Nahoru | #17
rrss> Ta várka pro Yukiny se moc nepovedla. Záleží na stavu trysky, apod... Psal jsem to Jstefanovi. Laser jinak pálí krásně a s dvousesetinnovou přesností.

(reakce na) Rozeta

9.12.2011 v 21:24 | Nahoru | #18

MartinED250 píše: rrss> Ta várka pro Yukiny se moc nepovedla. Záleží na stavu trysky, apod... Psal jsem to Jstefanovi. Laser jinak pálí krásně a s dvousesetinnovou přesností.

rrss a jstefajn jsou jestli se nepletu jeden a ten samý člověk

Rozeta

9.12.2011 v 21:46 | Nahoru | #19
určitě. Taky men to napadlo. Ale až po odeslání zprávy..

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta

12.12.2011 v 14:25 | Nahoru | #20
Jo to soudruhi máte úplnou pravdu - ty přezdívky od sebe dělí pár let, mezitím se vyměnilo pár lidí a motorek Každopádně rozeta drží a VELKÉ DÍKY.

(reakce na) Rozeta

12.12.2011 v 14:46 | Nahoru | #21
rrss>

Rozeta

12.12.2011 v 18:14 | Nahoru | #22
No, tady nejde ani tak o materiál, jako o hlášení zdárného a vyzkoušeného řešení problému Travelky.
Změna rozety o dva zuby - možná, že se něco pozná, ale vpodstatě to nic neřeší. Motorka totiž potřebuje "další kvalt".
S rozetou o hodně menší jede motorka tak,jak má - při cestovní rychlosti okolo stovky se točí motor v oblasti nejvyššího krouticího momentu a maximální rychlosti motocykl dosahuje v otáčkách maximálního výkonu motoru.
Výsledkem je zcela jinak se chovající stroj!
Bert si to vyzkoušel a ze zkušební jízdy se vrátil s nadšením.
S původním zpřevodováním používat motorku na cestování nejde . Pro cesty do práce jo, ale delší cesty jsou utrpením pro stroj i jezdce.
Například při běžné rychlosti neznám nepříjemné vibrace ve stupačkách...protože se jednoduše v takových otáčkách nejezdí...a když jo, jede se úplně jinou rychlostí a, světě div se, nic se netřepe...
Teď ještě kolínka výfuků .
Protože nejenom, že vypadají nevzhledně, ale začínají vadit, protože se podstatně zvedly jízdní výkony stroje.

Naposledy editováno 12.12.2011 18:16:35

Rozeta

7.1.2012 v 09:43 | Nahoru | #23
Při šudlení rozet se mě z mého čínského velesoustruhu (r.v. 1996) ozvala rana, vyletěla liša a byla tma . Zjistil sem, že se odporoučel regulátor, neb motor se točil, ale nereguloval.
Je tam použitý motor na stejnosměrný proud (zkrz snadnou reverzaci) 220V 400W a regulátor reguluje proud střídavý.
Servis mě nabídl regulátor - za 3.000.- Kč . Navíc pouze k motoru 300W.
Tudy cesta nevede.
Použil jsem tedy triak (regulátor) z vysavače (1.400W), jeho rozsah jsem zvětšil potenciometrem s dvojnásobným odporem (1 megaohm)a jako usměrňovač grecák na 25A. Přepínač na změnu otáček jsem použil.
Takto "upravený" regulátor ovládá otáčky motoru plynule od nuly do aleluja.
Na fotkách je v původní škatuli tuningový regulátor, vedle je originální "rádio", ve kterém je milion součástek, o jejihž funkci nemám nejmenšího tušení. Proč to použili, nevím - asi jim to zbylo ze systému řízení protiletadlových raket či co...
Napsal jsem to proto, že se nejedná o nahodilý jev, tak jsem chtěl přispět svým řešením.
Nebyl-li by v dosahu regulátor "zadarmo", dá se koupit stavebnice triaku (do 10A) za nějakých 230,- Kč. Gretzův můstek stojí 65,- Kč.
Jak vidno, při troše snažení se je porucha opravitelná, náklady mírné.
Navíc se mě rozšířily obzory v "elektrotechnice", takže přínos je i stran celoživotního vzdělávání se...

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta

10.1.2012 v 20:20 | Nahoru | #24
Jak to vlastně s rozetami vypadá, dlouho jsem nebyl v Mates Moto?

(reakce na) Rozeta

10.1.2012 v 23:12 | Nahoru | #25
Bert-Jawatesty> Pěkně .
Zápasil sem s tí číňanem a zvítězil sem.
Jeden unašeč je z nějaké první Travelky, páč má v sobě zalité železo - zbytek rozety. Do "mašiny" ho upnu, ale musím brát pidišpónu, tlačím naň křivákem a on uhne, páč to upnutí nemůže být tuhé...no a jak přitlačím na pilu, nůž se hryzne a je vymalováno. Dnes večer sem to dal kamošovi, má takový menší karusel a tož se uvidí. Zbylé unašeče byly bez problémů, neb tam žádné želézko nebylo.
Když se to podaří a uspěje, pak je další záležitost věcí služby spojové (pošta) a dá-li Pámbu, v pátek by to mohlo být u něj. Rozuměj u Matesa .

Rozeta

11.1.2012 v 07:42 | Nahoru | #26
Díky za info. Ta starší byla asi moje :( Mám moto z roku 2008, jedna byla nová a jedna z nějaké testovací z Jawy nevím z jakého roku. Bude-li potřeba, náklady navíc zaplatím.

Naposledy editováno 11.01.2012 07:43:48

Rozeta

11.1.2012 v 11:17 | Nahoru | #27
No, já bych to neviděl až tak tragicky.
Podle toho, jak bude kamoš sakrovat. A nebo, jestli se mu na stroji nerozlouskne .
Proč stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko .

Rozeta

16.1.2012 v 07:44 | Nahoru | #28
Rozety už prý dorazily, dneska se na ně pojedu podívat do Mates Moto.

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta

16.1.2012 v 20:39 | Nahoru | #29
Tak už jsem je viděl, fakt krásná práce.

(reakce na) Rozeta

16.1.2012 v 22:54 | Nahoru | #30
Bert-Jawatesty> Jen mě nepřechval .
Sů třeba problémy s nestejnou délkou nýtů, stačí prd a je jiná závěrná hlava .
Proto sem to zahloubil, aby to tak neřvalo. Svařit to nejde, to by bylo jak paragraf.
Mělo by se taky pořádně vyzkoušet, jak se to bude chovat po delším provozu, neb já mám rozetu z jednoho kusu, tam se nic stát nemůže.
Výhoda takové malé rozetečky je i ta, že je tam málo materiálu, že se nemusí rovnat, protože ji vyrovnají upevňovací šrouby podle unašeče...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist