globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zvýšit napájení pro přídavná světla
4.11.2011 v 01:21
zdar,ted uvažujeme o přidaní svetelného cirkusu na čtyřkolku .Už jsme to to měli.pekně podsvícenej podvozek...Ale je to jeden problém.Altík nestačí vyrábět elektriku.Máte nějaký nápad jak přidat štavu z alternátoru.je to motor Lifan,klasika.myslel jsem vyměnit rotor za nejaký hustčí věnec ,nebo jestli nevyměnit relé dobíjení...to ale asi ne...spíš bych potřeboval vymyslet jak to vyrobí více proudu a dodávalo to alespon 13,2V při plnem zatížení.Prosím pouze věcné rady ,takové ty příspěvky at se na to vykašlu ,stemi se radeji ani nezdržujte....dík

Naposledy editováno 04.11.2011 11:10:28

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 07:31 | Nahoru | #1
hele ty nepotřebuješ volty (volty tam máš, kdyby ne nedobíjí Ti to), ale výkon a ten neuděláš jinak než větším alternátorem...
Víš kolik má ten motor teď výkonu na altíku?

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:00 | Nahoru | #2
kolik Wattu celkem sezere to osvetleni? je tam nekde na ramu misto pro primontovani dieseloveho agregatu?

1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:11 | Nahoru | #3
Zalezi na konstrukci alternatoru (co jsem na cinske produkci videl, jsou to prosta magneta), ale nejsnazsim resenim bude osadit LED svitilny.
Zmenseni vzduchove mezery, silnejsi magneticke pole je technicky slozite reseni a zvyseni otacek (i pokud by bylo snadno realizovatelne)nebo pribuzeni v pripade alternatoru s budicim vinutim ti stejne nepomuze, protoze si se zvysenym napetim zaroven zvysis odber te odporove zateze. Leda zvysit otacky a po usmerneni resit DC-DC menicem...ale to je reseni dost neelegantni.
Porid LED zarovky a vhodne je zapoj.

Naposledy editováno 04.11.2011 09:14:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:19 | Nahoru | #4
Dawe02> a dc-dc menicem se vyresi co? kdyz ma alternator N watu, tak z nej proste vic nedostanes at menis co chces

(reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:21 | Nahoru | #5
dna> psal jsem ze (blbou) variantou by bylo zvysit rychlost(pokud je to externi alternator ci magneto) nebo lehce pribudit(pokud ma buzeni) a zvysene napeti stahnou efektivne dolu. Pokud to statorove vinuti vydrzi na otepleni tak by to fungovalo

1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:40 | Nahoru | #6
Buzení určitě nemá, je to klasickej rotor s perm. magnetem a vinutej stator. Nebo myslíš budit vonutí statoru? 4emu by to pomohlo?
Jo ty LEDky jsou asi nejednodužší řešení...

Naposledy editováno 04.11.2011 09:47:35

(reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:51 | Nahoru | #7
Dřík> no prave, jestli je to magneto tak nic krom rychlosti ci komplikovane modifikaci magnetu neudela, jestli je to pravy buzeny synchronni alternator(nepredpokladam), pak by mohl ten rotor nabudit.

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 09:53 | Nahoru | #8
jj, tak to jsme na "same page". Jenže pochybuju, že to má jiný řešení než Honda CG125, ze které snad všechny takový motory CHINA vzešly...
I podle stavby motoru to nebude buzený...

2 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 10:35 | Nahoru | #9
Je to tenhle motor
http://motochina.cz/...2251214_vntohv07.jpg Okopírovaná stará Honda,dela to Lifan.

Sem myslel třeba vyměnit věnec ...potřeboval bych jenom cca 15 W
Ono to jelo ale tak po třech hodinách jízdy jsem už nenastartoval...

(reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 10:39 | Nahoru | #10

kawasaki-man píše: Je to tenhle motor
http://motochina.cz/...2251214_vntohv07.jpg Okopírovaná stará Honda,dela to Lifan.

Sem myslel třeba vyměnit věnec ...potřeboval bych jenom cca 15 W
Ono to jelo ale tak po třech hodinách jízdy jsem už nenastartoval...



tam tou vymenou nic neporesis... kdyz magnety zsutanou stejny...
jsi si jist ze to nabiji ok? jako to ze to jede 3hod a pak nenastartujes .. to to jede proste na baterku... mas to zmerene kolik da ten altik vykonu, kolik odebiraj jaky spotrebice? kolik ti zere to osvetleni?

jinak ja bych v pripade ze by se ukazalo ze to dobiji, jen malo.. predelal to osvetleni na LED, jak tu bylo receno...

(reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 10:53 | Nahoru | #11
kawasaki-man> no, to je magneto. nevidim statorove vinuti, ale nemyslim ze bys dokazal zvysit vykon. Vetsi pocet zavitu samozrejme zvysi napeti (s negativnim vlivem viz vyse) ale zaroven budes muset pouzit tenky drat kterym nepropasirujes potrebny proud. Je to o prostoru, ktery muzes civkou obsadit...
Navic jsem si dovolil previnuti apriori zavrhnout, protoze je dost nakladne. Takze jsem opet u tech LED zarovek.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 11:10 | Nahoru | #12
no a je nějaká možnost jak ušetřit třeba 20W na stroji?Jediný co mě napada je dát LED žárovky do hlavního světlomet,ale je tam jeden problém Led dioda nemá homologaci pro provoz,me osobně by to bylo jedno ,ale ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 11:13 | Nahoru | #13

kawasaki-man píše: no a je nějaká možnost jak ušetřit třeba 20W na stroji?Jediný co mě napada je dát LED žárovky do hlavního světlomet,ale je tam jeden problém Led dioda nemá homologaci pro provoz,me osobně by to bylo jedno ,ale ....



no a co tam teda vlastne mas za spotrebice ze ti je to neutahne?

(reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 11:16 | Nahoru | #14

assassin píše: no a co tam teda vlastne mas za spotrebice ze ti je to neutahne?


na to se víceméně ptám na začátku...vlastně kolik má výkon současný altík. Většinou jsou dost předimenzovaný...

1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 12:00 | Nahoru | #15
tohle nelze vyřešit nijak...i když snížíš odběr, tak dobíjení je tak silně poddimenzovaný, že se sotva nabíjí baterka...problém je jendnak v dimenzování a navíc i v účinosti...těch čtyřkolek mi prošlo rukama opravdu spousta a u všech je to stejný problém - nedobíjí...a teď si vemte, že je to v záruce...no, párkrát jsme se hodně zapotili...za mne můžu doporučit pouze nepoužívat světla, což asi slyšet nechceš, nebo jít cestou bastlu...mechanickej vývod z motoru a nějaký buzený alternátor..jakejkoliv , třeba ze škodovky, cokoliv bude účinější...

jinak tam bývají dvě varianty, jednofázová a trojzázová...ta troj je samozřejmě lepší a pokud jsou po ruce statory altíků z japonců, tak se dá ještě něco vymyslet, ale už to vyžaduje zručnost a mraky času se zkoušením a bastlením...jinak varianta vývodu z motoru...
ta jednofázová varianta je neřešitelná, tam není co posílit...

asi jsem tě nepotěšil, ale toto, je po mechanické spolehlivosti číňanů druhý největší jejich problém...

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 12:03 | Nahoru | #16
Jak presne změřím výkon kolik dodává alternátor?Když rozpojím konektor co jde z rotoru tak tam jsou 3 žluté dráty.Co mám nastavit na stupnici u multimetru abych tu hodnotu zjistil?Ta čtyřkolka má 3 světla.Jedno hlavní a 2 vedlejší.Každá z těch žárovek má tuším 50W.Už jen tohle je myslím pro alternátor dost náročné+ svíčka,tachometr,zadní světlo ,a ještě když se sepne ventilátor....

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 12:15 | Nahoru | #17
zapalování nic nežere, to je na palubní elektrice nezávislý...pokud nemáš elektrikářský povědomí, tak to asi jentak nezměříš...
další věc ty žárovky...150W na takovej alt je mnoho...jen žárovky tahaj tím pádem z altíku kolem jedenácti ampér...

150 : 13,5 = 11,11

ten altík si troufám říct nedává ani třetinu...další věcí je kdy ten altík dává požadovanej výkon....ta jmenovitá hodnota zdroje je vázána na otáčky...a určitě nejezdíš stále třeba v 6.500ot/min... takže ta hodnota výkonu altíku je jen papírová, skutečná hodnota vyrobený energie je jiná...vždy nižší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 12:19 | Nahoru | #18

Bandaska: ...mechanickej vývod z motoru a nějaký buzený alternátor..jakejkoliv , třeba ze škodovky, cokoliv bude účinější...


Přimontovat ke kolům hrst cyklistických dynam Akorát to bude fungovat jen za jízdy

(reakce na) Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 13:07 | Nahoru | #19
1100Virago> a zbyde pak nejaky vykon na pohon vozidla? urcite bych si tam jeste nechal rezervu pro montaz klimatizace

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 13:20 | Nahoru | #20
třeba když se kouknu na tenhle stator ,tak se me zda hustší než tam máme my...
http://www.cinskedil...p?418,stator-zapalko

Naposledy editováno 04.11.2011 13:21:03

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 20:13 | Nahoru | #21
tak asi jsou dvě cesty : 1) výměna za výkonější 2) silnější magnety a převinout cívky, což je vlastně výměna za jiný

Holt fyzika je potvora a proud je závislý krom jiných i na intenzitě magnetického pole

A ještě mne napadla třetí cesta ......

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

4.11.2011 v 23:47 | Nahoru | #22
ja si také myslím ale ze by to nemel byt problém když sezenu "hustčí" stator jde jen o to aby se velikostně vešel do rotoru a aby sel uchytit šrouby...jako puvodní...

Jak zvýšit napájení pro přídavná světla

6.11.2011 v 11:50 | Nahoru | #23
hmm, tady je škoda něco dál psát....ideální bude veverka v kleci s dynamem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Led žárovka s homologací Čína LYDA203 kawasaki-man 14 19.4.2011 v 11:26 Aaronek
Po přidání plynu chcípnea už ani ne... Čína LYDA203 Hans22 6 17.11.2010 v 17:08 Vlastee
Vibrace na zadním brzdiči u čtyřkol... Čína LYDA203 kawasaki-man 7 22.9.2009 v 08:38 babynek
Jaké použit světla do čtyřkolky - n... Čína LYDA203 kawasaki-man 6 7.9.2009 v 22:18 kawasaki-man
Jak vlastně funguje zapalování Čína LYDA203 kawasaki-man 12 2.8.2009 v 13:18 Sooky


TOPlist