Téma: Laďáky a homologace ?
 
21.9.2011 v 23:40
V Čechách se to moc neřešilo, ale v TV byla reportáž z kontrol (Dubá?)a uváděli, že chytli 2 motorkáře bez homologovanýho výfuku. Právě přemýšlím o koupi laďáku, tak mě zajímá jak to je. Žil jsem v domnění, že se u nás výfuky neřeší.
Předchozí
1 2 3
Následující
Anketa: Kontrolují se v ČR homologace ?
Ano
48%
14
Ne
52%
15

Laďáky a homologace ?

21.9.2011 v 23:44 | Nahoru | #1
No a proč by nemohly?Konečně už i policajti si začínaj všímat, já to hodnotim zcela pozitivně
Ono to totiž není tak, že by se u nás smělo jezdit s nehomolog.vejfukem - ono už se to dlouho nesmí.Jen to nikdo nekontroloval.Je to asi stejný jako s slickama - málokterej policajt o tom ví a kontroluje to, i když by mohl...

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 00:28 | Nahoru | #2
Každýho s vykuchaným nebo jinak upraveným výfukem pověsit za koule. Policie může nyní posílat na STK a doufám, že to bude využívat hlavně u výfuků.

2 reakcí na tento příspěvek Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 00:46 | Nahoru | #3
Čím ten vykuchanej výfuk kromě hluku tak vadí?

Naopak já ten laďák hodnotím pozitivně a to především jako bezpečnosní prvek - člověk je aspoň slyšet a mnohdy to hodně pomůže

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 00:49 | Nahoru | #4
To vypadá, že letos došlo k přemnožení Mirků Dušínů..

..abyste se neposrali..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 02:02 | Nahoru | #5
sharkis> KKolikrát je to stejně nejvíc slyšet za mašinou a ne před mašinou, tkaže svůj význam to má jedině v koloně ve městě, kde se nepohybuješ moc rychle,. NAvíc když s tím většina střelců jede stejně dvěstě v městě a třista z místa. Spíš bych doporučil jezdit pomaleji a bezpečněji, což je daleko větší bezpečnostní prvek. A co se týče homologací- nedá se někde najít jak příslušná mologace vypadá (nálepka) a nechat si to někde vytisknout v reklamce? Nejde mi o vejguky, ale zbuzerovali mě na STKčku za řidítka a blinkry, který tam dobaslil už předchozí majitel předemnou. Blinkry by ještě šly vyměnit, ale s řidítkama se mi srát nechce. |rád bych se někdy podíval do zahraničí a teda nechat si odstavit v Německu vozidlo jen kvůli takovejm ptákovinám...

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 06:52 | Nahoru | #6
S tou STK to bude na dlouhy lokte. Pokud by tam uz nekoho dostali, tak to maximalne odsere ten, kdo bude mit nehomologovanej vejfuk. Clovek s "upravenym" orginalem podle mne ne. Mozna se mejlim, ale v zivote jsem nevidel, ze by merili nejakou hlucnost a ja treba ani tu mez ve velkym TP nemam.

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 08:00 | Nahoru | #7

Hofner píše: sharkis> KKolikrát je to stejně nejvíc slyšet za mašinou a ne před mašinou, tkaže svůj význam to má jedině v koloně ve městě, kde se nepohybuješ moc rychle,. NAvíc když s tím většina střelců jede stejně dvěstě v městě a třista z místa. Spíš bych doporučil jezdit pomaleji a bezpečněji, což je daleko větší bezpečnostní prvek. A co se týče homologací- nedá se někde najít jak příslušná mologace vypadá (nálepka) a nechat si to někde vytisknout v reklamce? Nejde mi o vejguky, ale zbuzerovali mě na STKčku za řidítka a blinkry, který tam dobaslil už předchozí majitel předemnou. Blinkry by ještě šly vyměnit, ale s řidítkama se mi srát nechce. |rád bych se někdy podíval do zahraničí a teda nechat si odstavit v Německu vozidlo jen kvůli takovejm ptákovinám...



co to tady placas ze te zbuzerovali za veci ktery tam dal puvodni majitel? ty jsi majitel, ty zodpovidas za stav motorky, takze te zbuzerovali opravnene.

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 08:05 | Nahoru | #8
taky si myslím, pokud uprávím jen vnitřnosti a originál plášť zanechám tak jak to můžou napadnout? Hlučnost nemám v TP. ALe jinak jsem pro kontrolu homologace,s přihmouřeným okem samozřejmě

Naposledy editováno 22.09.2011 08:14:40

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 08:21 | Nahoru | #9
nooo... u nás se laufy moc neřeší (na STK chcou videt akorát vyražený "E"čko), horší to je u našich rakouských sousedů... U nás neni možnost je nechat změřit cejchovaným hlukoměrem.

kamoše to stálo 200E za hlučnost (aftermarketový Cobry na dragstaru) - byl tam potkán pojízdnou STK, ty si našli přesný paramtetry seriový mototorky a podle nich jedou - co povidal, tak ani on nemá hlučnost psanou v TP, ale ti technici si je dokáží hodně ryhle najít a pak měří... a levný to rohodně není

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 08:47 | Nahoru | #10
Hofner> No zrovna blinkry nebo řidítka mi jako "ptákoviny" moc nepřipadaj. Proč nemaj homologaci? To mi přijde víc nebezpečný než nějakej trochu hlučnější laďák...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 08:55 | Nahoru | #11

sharkis píše: Čím ten vykuchanej výfuk kromě hluku tak vadí?

Naopak já ten laďák hodnotím pozitivně a to především jako bezpečnosní prvek - člověk je aspoň slyšet a mnohdy to hodně pomůže


vzhledem k tomu, že bydlím cca 200 metrů od hlavní silnice u rovného úseku mimo obec, tak laďák (rozuměj díru do prdele motoru) hodnotím jako otravující prvek

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 08:57 | Nahoru | #12
Jj, když mě chytli na namátkovou kontrolu před Rudnou u Prahy, tak se taky ptali kde to má na výfuku homologační Ečko, že prý to nějak huláká, říkám někde ze strany u kola, tak se kouknul, viděl jak jsou od kola zasraný a jen mávnul rukou a jeďte

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:01 | Nahoru | #13
Hofner>

No zrovna blinkry nebo řidítka mi jako "ptákoviny" moc nepřipadaj. Proč nemaj homologaci? To mi přijde víc nebezpečný než nějakej trochu hlučnější laďák.



A jak to dělaj ti, co si překopávají k obrazu svému choppery? Neříkejte, že mají na všechno homologaci. To by si nikdy nemohli dát na moto, co si sami vyrobí a jen skládali z dílů, to už je lego a ne custom bike

Občas mi přijde, že homologace je třeba na každou ptákovinu. Je super, že má někdo homologovaný blinkry, ale když je debilně namontuje, nebo nepoužívá stejně vůbec, tak je to celkem šumák, že je někdo schválil do provozu.

Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:06 | Nahoru | #14
příjde doba-a nebude to dlouho trvat(a věřím tomu že to bude na popud EU),kdy se bude měřit hlučnost běžně.tak jako dělají třeba i v polsku-nedávno tady letělo vidějko jak dusili kluka na MT-01(nebo co to bylo za peklostroj)

a jak tady někdo psal,že nemá v TP hlučnost-má to každá motorka ve velkém TP-ten si pomáhači klidně vyjedou za minutu i v autě a taky to bývá na štítku na rámu,společně s vinkem a pod...
vetšinou 96dB

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:13 | Nahoru | #15
todvora> Jj, důvod toho proč to nemá homologaci je různej (racing, samodomo, china, apod.). Ale samoúčelná podle mě ta homologace není. Další věc je třeba řešení úhrady škody ze strany pojišťovny v případě nehody a zjištění např. nehomologavných pneu.
Věc používání nebo nepoužívání je trochu mimo diskuzi.

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:24 | Nahoru | #16
mike.46> Ale jo, někde ty normy beru a jsou asi třeba, například u těch pneu nebo helmy. Ale u řidítek, zrcátek, blinkrů, blatníků, krytu řetězu? Když je v tom správná žárovka případně to nemá ostrý kovový hrany, tak na tom není moc co zkazit. A pojišťovna se bude chytat každýho stébla, jen aby nemusela platit. Na bezpečnost provozu to moc vliv podle mě nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:27 | Nahoru | #17

todvora píše: Hofner>

A jak to dělaj ti, co si překopávají k obrazu svému choppery? Neříkejte, že mají na všechno homologaci. To by si nikdy nemohli dát na moto, co si sami vyrobí a jen skládali z dílů, to už je lego a ne custom bike

Občas mi přijde, že homologace je třeba na každou ptákovinu. Je super, že má někdo homologovaný blinkry, ale když je debilně namontuje, nebo nepoužívá stejně vůbec, tak je to celkem šumák, že je někdo schválil do provozu.



Jako jasný no, ale protože někdo zapomíná nebo nevyhazuje blinkr neznamená, že má právo ho mít nehomologovanej.(nebo jako to právo má,ale musí počítat s případným průserem)
Vem si ze pred tebou nekdo pojede s nějakou totální skládačkou...protože si to vařil doma tak mu z toho na hrbolu něco upadne a tobě to rozstřelí půl auta.
Budeš řvát jako prase a budeš poukazovat na to, že to neměl v odpovídajícím technickým stavu..neměl tudíž třeba ani homologaci atd.
Samozřejmě to je extrémní případ, ale zas rozumím tomu, že kdyby nebyly určitý doporučení, tak to tady bude ještě větší anarch a bordel.
Prostě kdo chce jezdit s čímkoli upraveným, byť za cenu, že to není oficiálně, tak musí počítat se sankcema. Tím nedušínuju ani se nezastávám policajtů(měšťáků obzvlášť) a byrokratickejch orgánů..ale řekni, že to tak není.
Jó mimochodem viděl sem už pár borců, co mělo ty blinkry tak debilní a tak blbě umístěný, že vůbec nešlo vidět, že bliká, pokud se na to člověk vyloženě nesoustředil viz hustoblinkry, kde je snad jediná ledka, eště ani né pořádně oranžová atd atd...vlastní zkušenost z kámošovy motorky, kdy sem jel za ním a lekl sem se jak prase, že odbočuje, protože sem si vůbec nevšiml, že bliká

Naposledy editováno 22.09.2011 09:33:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:42 | Nahoru | #18
špilas>

Vem si ze pred tebou nekdo pojede s nějakou totální skládačkou...protože si to vařil doma tak mu z toho na hrbolu něco upadne a tobě to rozstřelí půl auta.


To se mělo odhalit na technický ne? Zvlášť když teď mají policajti právo posílat na technickou i jen tak. Navíc upadnout kdeco z vraku může i na motorce, která je komplet homologovaná a na technickej byla před dvěma rokama a mezitím na údržbu někdo hodně sral.

Doporučení beru, jako že to nesmí mít ostrý hrany, musí to nějak svítit, držet a podobně. A tohle všechno ta homologace asi zaručí, ale když to nemám homologovaný, je průser i pokud by to splňovalo sebelíp ty normy, jen proto, že na tom neni nalepený kouzelný éčko.

Jak už jsem psal, jsou věci kde je to podle mě fakt důležitý (pneu, helma), ale fakt mám pocit že se lpí na tom, aby éčko bylo na každým šroubu. Teď mám třeba trubkovej nosič na kufr od Fehlingu, ale éčko tam žádný není, tak abych neměl někde průser. Přitom je to kravina a kdekdo má nějakej podomácku svařenej a neřeší to.

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 09:54 | Nahoru | #19
todvora> jako chápu tě. Ty blinkry mi přijdou ale dost důležitý. Vím, že je asi spousta nehomo, který svítěj dobře, nebo líp než origo, ale ten muj kamoš tam měl hrozný jebky fakt.

No a práveže, když by se to mělo odhalit na technický, tak by tě neměli neměli nechat projít ani bez ,,oéčkovaných" komponent ne? Nebo nevím, jak to funguje..nikdy sem tohle neřešil.
Samozřejmě se mi taky líbí laďáky(decentní) a mohl bych si dozadu narvat místo 130 180tku gumu, ale vím, že by z toho mohl být někdy problém..ať už pojistnej nebo jinej.

Držák na kufr je ale fakt blbost no

Naposledy editováno 22.09.2011 09:55:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:03 | Nahoru | #20

todvora píše: špilas>
To se mělo odhalit na technický ne? Zvlášť když teď mají policajti právo posílat na technickou i jen tak. Navíc upadnout kdeco z vraku může i na motorce, která je komplet homologovaná a na technickej byla před dvěma rokama a mezitím na údržbu někdo hodně sral.

Doporučení beru, jako že to nesmí mít ostrý hrany, musí to nějak svítit, držet a podobně. A tohle všechno ta homologace asi zaručí, ale když to nemám homologovaný, je průser i pokud by to splňovalo sebelíp ty normy, jen proto, že na tom neni nalepený kouzelný éčko.

Jak už jsem psal, jsou věci kde je to podle mě fakt důležitý (pneu, helma), ale fakt mám pocit že se lpí na tom, aby éčko bylo na každým šroubu. Teď mám třeba trubkovej nosič na kufr od Fehlingu, ale éčko tam žádný není, tak abych neměl někde průser. Přitom je to kravina a kdekdo má nějakej podomácku svařenej a neřeší to.



ale za to si svým způsobem můžeme sami.na tom stk nemůžou mít zkušební linky na každou věc-viz třeba tebou zmiňovaný nosič kufru,technik ti tam za něj nebude škubat a simulovat jízdu po rozbité dálnici.od toho jsou právě ty homologace,aby se vědělo,že tento výrobek už byl testován...

a uznej,že nějak musí být stanoveny přesná pravidla,protože obvzláště český človíček je špekulant a z stk na 20 minut by byla dvouhodinová hádka..

u nás si každý dělá co chce a na ostatní nebere ohledy.osobně mám taky laďák a líbí se mi to,je ale možné,že někoho silně seru hlukem.
a asi jo,protože já už jsem zase silně nasraný na debily,co jim hudba v autě duní už 15 sekund před tím než přijedou a dalších 15 sekund,než zmizí.a to hlavě ve večerních a nočních hodinách-bydlím u cesty na kraji sídliště a už mám chuť jim do okna hodit cihlu..

Naposledy editováno 22.09.2011 10:04:26

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:26 | Nahoru | #21
Je to složitý no.
Vobčas se těžko hledá hrana, kdy je člověk považován za dušína, mravokárce, moralizátora a tím, že na druhou stranu to nějak ošetřený být musí, aby to fungovalo
Prostě každej si nese zodpovědnost za technický stav svého vozidla...a tím pádem ať si na něm vozí co chce..ale nemůže si pak stěžovat

Naposledy editováno 22.09.2011 10:29:24

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:31 | Nahoru | #22
Dolph-cz> Já vím, ta homologace je prostě způsob, jak zjednodušit život všem dál, protože se o to postará výrobce, nechá to podle přesnejch norem schválit a nikdo další to pak už nemusí zkoušet a testovat.

Nosič jsem koupil origo, jinej trubkovej snad ani na mou motorku nedělají a stejně na něm žádná homologace není (nebo jsem si nevšiml, a to jsem ho měl v ruce mockrát, než jsem jej namontoval). Tak až narazím na debila, tak by mi to mohl dát sežrat, co?

1 reakcí na tento příspěvek Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:31 | Nahoru | #23
dolph: jasny bezpredmetny homologace nejsou a je jasny ze do budoucna se na to urcite bude vic koukat, blby je ze jsme tady v tomhle papeztejsi nez papez, spousta i profesionalne provedenejch uprav u nas nejde zlegalizovat, ale treba v nemecku bezne... tzn treba sportovni auta se prehlasujou do nemecka, tam se necha na STK zapsat treba poloram do TP a kdyz uz se to schvaleny v DE priveze k nam je uz to OK...

1 reakcí na tento příspěvek Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:45 | Nahoru | #24
K těm vejfálum: u každý moto je nejen jinej údaj o maximální hladině hluku, ale hlavně jinak daná metoda měření. Důležitej je údaj o otáčkách motoru při měření (u každé moto jinak!), většinou 50-70% z max. otáček a to většina koncovek ještě tolik neřve. Taky směr a vzdálenost měřidla (certifikovaného a pravidelně cejchovaného) je důležitá. Takže policie to může měřit jedině řádně proškolená, vybavená, informovaná o konkrétním motu a dodržujícím správný postup. Až bude mít policie vyřešenou v této zemi kriminalitu, nechť se zabývá i banálníma přestupkama. V opačným případě odmítám ze svejch daní takový měření podporovat.

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:47 | Nahoru | #25

assassin píše: dolph: jasny bezpredmetny homologace nejsou a je jasny ze do budoucna se na to urcite bude vic koukat, blby je ze jsme tady v tomhle papeztejsi nez papez, spousta i profesionalne provedenejch uprav u nas nejde zlegalizovat, ale treba v nemecku bezne... tzn treba sportovni auta se prehlasujou do nemecka, tam se necha na STK zapsat treba poloram do TP a kdyz uz se to schvaleny v DE priveze k nam je uz to OK...



jj,prostě u nás v kreténově

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 10:51 | Nahoru | #26

OndraCB píše: K těm vejfálum: u každý moto je nejen jinej údaj o maximální hladině hluku, ale hlavně jinak daná metoda měření. Důležitej je údaj o otáčkách motoru při měření (u každé moto jinak!), většinou 50-70% z max. otáček a to většina koncovek ještě tolik neřve. Taky směr a vzdálenost měřidla (certifikovaného a pravidelně cejchovaného) je důležitá. Takže policie to může měřit jedině řádně proškolená, vybavená, informovaná o konkrétním motu a dodržujícím správný postup. Až bude mít policie vyřešenou v této zemi kriminalitu, nechť se zabývá i banálníma přestupkama. V opačným případě odmítám ze svejch daní takový měření podporovat.



odmítat můžeš,ale to je asi tak celé,stejně to zaplatíš,nebo si to exekutoři odnesou.prostě zákon je zákon a hlavou zeď neprorazíš.

jediné co můžeš a držel bych ti palce-sehnat co nejvíc kámošů a udělat druhou defenestraci a vyházet z oken ty pitomce co to tady řídí a vymýšlejí

3 reakcí na tento příspěvek Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 11:58 | Nahoru | #27
na ty kontrole v Deštný (zátah jak hovado, radar v tupadlech, vrtulník lítal a v deštný asi 4 policejní auta vcetne lidí z Besipu) minulou nedeli me capli taky. nastesti sem mel v sechno vpohode ( a to sem chtel kupovat pred 2 tejdnama ladak vod creptuse..tak si to asi este rozmyslim)...No, fsechno tak v pohode uplne nebylo, pac sem dejchnul 0.15. takze stim ted budu mit akorat tahani po uradech. Jinak kontrolovali uplne fsechno...stourali do fseho (Jak nebylo na nakym doplnku Ecko, tak byl clovek vprdeli) Me dokonce jeden blbec (asi ztoho besipu. Zdalo se mi ze je tam jako by školil - ty policajty) peskoval za spinaci skrinku, ze prej je urco menena a ze to je americka verze. Tak sem mu vysvetloval, ze sem prvni majitel a ze je to fsechno origo od dealera a von si furt mlel svou ze to ma americky znaky atd..nechapal sem ho vola..byl az zbytecne moc chytrej...Jinak sem se fak divil, pac takovejdle zatah na masiny sem este nezazil.

Naposledy editováno 22.09.2011 12:01:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 12:57 | Nahoru | #28
dejf.> A co je spatnyho na tom mit americkou verzi spinaci skrinky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 13:03 | Nahoru | #29
todvora> no ze to proste neni evropska se mi snazil vstipit. Nevim co je na tom spatnyho...podle me nic. Ale asi chtel bejt chytrej no. Jak rikam, vubec sem tuhle jeho poznamku nepochopil

(reakce na) Laďáky a homologace ?

22.9.2011 v 13:05 | Nahoru | #30

todvora píše: dejf.> A co je spatnyho na tom mit americkou verzi spinaci skrinky?


No to bylo pravě v pořádku..ale ten zbytek! to máš to samý, jak se sirkama. Jak něco není z Amériky, TAK SE TO PÁNŮM NELÍBÍ
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist