Téma: Cvakání ventilů po seřízení
25.8.2011 v 20:21
Tak jsem si dneska seřídil na 39 500km ventily na Daelim VT 125ccm. Má to mtoor licenci hodna takže stejnej motor jako Honda XLR 125ccm. Našel jsem si tedy kolik to má mít (oba 0,08-0,12)nastavil jsem je tedy na 0,1, protože mám jen měrku 0,05 a pak až tu 0,1. Sešteloval jsem to v hroní úvrati, když byli vahadýlka volný a nestříhaly. Složil jsem to nastartoval nechal zahřát a stejně slyšim jak tam něco v motoru cvaká, přiložim ucho a de to odněkud zlavy. Nevíte co s tím, co to je?:( Motor jede krásně plynule, nechá se krásně vytočit snad i trochu líp než před seřízením, necuká nic, ale cvakát o studený i teplý. Nevíte co s tím?
Neřeš to,pokud jseš si jistej,že se o motor dobře staráš,tak to neřeš..taky mám vlastně skoro celej motor po seřízení(hlavně ventily,karbece) a další maličkosti a něco v něm cvaká..rozvody mám taky slušný..nějaký pazvuky jsou u dosti motorek podle mě normální..
no tak olej měnim pravidelně, karbec sem ještě nečistil to až asi po sezone, na rozvodak sem teda dneska nekoukal,ale i vzdchovej filtr je čistej, necham to vždycky ohřát a nehonim to zastudena, řetěz mažu takže se o mašinu jakože i vážně starám, ale najel sem na tom letos 8000km a mašina pořád běží nějak to cvakalo i předtim jen nevim jeslti víc nebo míň, možna tam bylo těch zvuků víc, ale ted už tam slyšim jen to cvakání a zaskočilo mě to,protože nevim co to je:D
mam uplne stejnej problem po nastaveni ventilu na DR ... , predtim to cvakalo min , rikali sme si asi rozvodak , ten sme dopli , ale na vymenu to jeste neni , a ventily uz sme nastavovali trikrat ted co to cvaka , zkouseli sme mensi i vetsi vule ( samozrejme v rozmezi ) ale porad sou celkem slyset , motorka jinak taky jede v poho , neni problem , jen je to hlasitejsi ale asi to resit nebudu ale zajimalo by me cim to muze byt , jo a taky sem presel na Castrol misto Valvoline ...
Tohle sou SOHC ventilové rozvody .. ty budou vždycky cvakat víc... když se mrknete na ten mechanismus .. má vahadla .. DOHC je řešený jiným způsobem ..
Ta vůle je mezi Vahadlem a ventilem tudíž vpodstatě při otáčce váčkovou hřídelí se zvedne vahadlo a zatlačí na ventil .. tím ho otevře ..
Při otáčkách si vemte jak rychle ta váčka kmitá a tím pádem "práská" vahadlo (takový šroubek .. kdo to měl rozebrané ví) do ventilu .. T odělá podlemě to cvakání .. pokud v tom netříská a jen lehce cvaká je to cajk .. kdyby to cinkalo je zle !
EDIT: A každá motorka má přípustnou nějakou odchylku .. u mě je to +-0.04mm .. tzv. na sání mám mít 0.06 takže tam můžu dát 0.10 na sání a pořád to bude ještě vpohodě .. Mrkni se do servisního manuálu - ale opravdu servisního (někdy značený jako výrobní manuál), kde máš všechny udaje o motorce včetně tlaku oleje atd..
A ještě jedna věc .. pokud tam máš neorigo výfuk nebo vybrakovaný tak bacha na směs .. musíš jí tomu upravit jinak ti to bude střílet do výfuku i kdyby si měl ventily seřízené uplně přesně .. opět směruju k výrobnímu manuálu .. tam máš napsané origo vůle (počet závitů) pro trysky .. chudá směs ti může prorazit píst .. bohatá se zase bude odspodu dusit a nahoře sát vzduch jak blbá .. tak pozor na to
Naposledy editováno 25.08.2011 21:40:48
Ta vůle je mezi Vahadlem a ventilem tudíž vpodstatě při otáčce váčkovou hřídelí se zvedne vahadlo a zatlačí na ventil .. tím ho otevře ..
Při otáčkách si vemte jak rychle ta váčka kmitá a tím pádem "práská" vahadlo (takový šroubek .. kdo to měl rozebrané ví) do ventilu .. T odělá podlemě to cvakání .. pokud v tom netříská a jen lehce cvaká je to cajk .. kdyby to cinkalo je zle !
EDIT: A každá motorka má přípustnou nějakou odchylku .. u mě je to +-0.04mm .. tzv. na sání mám mít 0.06 takže tam můžu dát 0.10 na sání a pořád to bude ještě vpohodě .. Mrkni se do servisního manuálu - ale opravdu servisního (někdy značený jako výrobní manuál), kde máš všechny udaje o motorce včetně tlaku oleje atd..
A ještě jedna věc .. pokud tam máš neorigo výfuk nebo vybrakovaný tak bacha na směs .. musíš jí tomu upravit jinak ti to bude střílet do výfuku i kdyby si měl ventily seřízené uplně přesně .. opět směruju k výrobnímu manuálu .. tam máš napsané origo vůle (počet závitů) pro trysky .. chudá směs ti může prorazit píst .. bohatá se zase bude odspodu dusit a nahoře sát vzduch jak blbá .. tak pozor na to
Naposledy editováno 25.08.2011 21:40:48
Toho cvakání si nevšímej .. je to jednovál SOHC takže bude cvakat a bude vibrovat a nic s tím nikdy nenaděláš
EDIT: a na poděkování je tady tlačítko u každého přípěvku (když si zakladatel topicu)
Naposledy editováno 25.08.2011 21:57:01
EDIT: a na poděkování je tady tlačítko u každého přípěvku (když si zakladatel topicu)
Naposledy editováno 25.08.2011 21:57:01
hele když se na ventilech nechá chvilku věčí vůle udělá se na vačce ploška nebo stačí nepatrná eroze cementace povrchu a už to jede chce to prostě hlídat vůle a dobrej olej do těhle vzduchovejch klokoťáků 15w50 nejlépe motul a uplně nejlépe 300v jen u starších ročníků
bacha na material spojky honda xl suzuki dr yamaha xt je to všechno stejný
bacha na material spojky honda xl suzuki dr yamaha xt je to všechno stejný
Nwm co se leje do DRka, XLka apod.. ale většina 125ccm má mít 10W/40W .. a co by dvác .. většina motorek snad
EDIT: jj má tam být 10W/40 takže bych tam dal klasicky Motul 5100 nebo Motul 7100 ester ..
Naposledy editováno 25.08.2011 22:03:58
EDIT: jj má tam být 10W/40 takže bych tam dal klasicky Motul 5100 nebo Motul 7100 ester ..
Naposledy editováno 25.08.2011 22:03:58
1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů po seřízení
jj taky leju 10W40 Midland ten se lije i do zavodaku a je to v pohodě.Zajímavý je že ty výfukový ventily zůstaly seřízený vpohodě ale ty sací byly o dost menší ten měl snad odhadem 0,06-0,07 protože 0,05 tam šla a 0,1 už ne.
To máš vpohodě .. já jak sem koupil moto (udajně po seřízení ventilů) a mrknul sem nato tak sem měl sání 0.12 a výfuk místo 0.27 nějakých 0.50 .. že já se pak divil proč to furt stříli do výfuku
EDIT: Motorka sice v super stavu, ale destičky na 70% přitom kapaliny nebylo .. Olej tam skoro taky nebyl .. chladící kapaliny bylo v chladiči málo a ventily rozjeté jak prase .. Ono to občas chce projet uplně všechno a pak máš na dlouho klid .. když už to rozebíráš tak vždycky mrkni i na karbec když už si v tom .. potom bych projel kapaliny a máš klid
Od té doby kontroluju vždycky všechno a olej pro dobrý pocit měním cca po 4 tis km
Naposledy editováno 25.08.2011 22:12:56
EDIT: Motorka sice v super stavu, ale destičky na 70% přitom kapaliny nebylo .. Olej tam skoro taky nebyl .. chladící kapaliny bylo v chladiči málo a ventily rozjeté jak prase .. Ono to občas chce projet uplně všechno a pak máš na dlouho klid .. když už to rozebíráš tak vždycky mrkni i na karbec když už si v tom .. potom bych projel kapaliny a máš klid
Od té doby kontroluju vždycky všechno a olej pro dobrý pocit měním cca po 4 tis km
Naposledy editováno 25.08.2011 22:12:56
Tak já to mám rok všechny kapaliny (brzda,olej) sem měnil,ventily sou ted udelany tak uz me ceka jen kabrec,ale zatim to nezere a jede takze nejdriv po sezone:)PRibudou gumy s bílými boky a pristi rok asi ladak,jeste chci dat jiny svetlo dozadu misto ty zrudy:)však mrkni do profilu na masinku
1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů po seřízení
jelikoš Honda neprodala ani licenci na výrobu motoru do sekaček, tak určitě neprodala ani licenci na jiné motory, takže je to prostě obšlehlá čína, o který tuzemští prodejci tvrdí že je to licence.....
Naposledy editováno 25.08.2011 22:34:53
Naposledy editováno 25.08.2011 22:34:53
1 reakcí na tento příspěvek Cvakání ventilů po seřízení
No nevim Daelim je zaprvé Korea, která vyrábí od roku 1963 a můj model od roku 1984 takže nevim neivm jestli je to čína no, i když chápu že pro ,,většinu motorkářu" tady na fóru když někdo nemá motorku z Japonska nebo Italie tak je to mrdka no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání ventilů po seřízení
Kafi> tak jsem to nemyslel, já pro onu jap. firmu dělám, tak do interních záležitostí trochu vidím a vím že žádnou licenci nikdy neprodali, jedině že by korejcům prodali originál motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání ventilů po seřízení
Kafi píše: jj taky leju 10W40 Midland ten se lije i do zavodaku a je to v pohodě.Zajímavý je že ty výfukový ventily zůstaly seřízený vpohodě ale ty sací byly o dost menší ten měl snad odhadem 0,06-0,07 protože 0,05 tam šla a 0,1 už ne.
Nevím proč jsi to nenechal?Přesně tak bych to seřídil já,kdybych neměl měrku 0,08.
Kdybys ji chtěl půjčit,není problém.
Nebo Ti ji za pade pošlu (novou)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání ventilů po seřízení
Pepa GSX-R> protože tam ma byt 0,12 +- 0,02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cvakání ventilů po seřízení
Kafi> JJ,ale japonec má předepsáno 0,08
Ale nahoře píšeš o 0,08-0,12 tak si to tam oprav.
Naposledy editováno 28.08.2011 21:42:12
Ale nahoře píšeš o 0,08-0,12 tak si to tam oprav.
Naposledy editováno 28.08.2011 21:42:12
hoj ještě jedna věc, jel jsem na tom dál a když se to zahřeje a jedu pak jedu z kopce, pustim plyn tak to jednou max dvakrat tak malinko střelí do výfuku a nebo když pto mám prostě roztočený a pustim rychle plyn tak si to občas tka trošinku střeli. Může to být tím, že sem zvětšil při seřízení tu vůli na ventilech sacích?Měl bych tam dát trošku více směsi?Nebo to ohřát kouknout na svíci apodle toho jakou bude mít barvu přidat směs? Podotýkám, že to de teď líp vytočit,je to živější a žere to úplně stejně, tak jen jeslti se to nemůže vysrat či tak.. díky
kawajawa píše: jelikoš Honda neprodala ani licenci na výrobu motoru do sekaček, tak určitě neprodala ani licenci na jiné motory, takže je to prostě obšlehlá čína, o který tuzemští prodejci tvrdí že je to licence.....
Přesně tak .
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=46601&fid=9&pgr=2#goto1704364
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Daelim VT 125 | ahop | 0 | 27.8.2018 v 19:08 ahop |
Co rikate na Daelim VT 125 Daelim VT 125 | kastan4175 | 6 | 8.4.2018 v 20:26 amanzes |
Dobíjení Daelim VT 125 | Fordsi | 9 | 26.2.2016 v 20:49 Fordsi |
Potřebuji poradit Mám Daelim VT 125 Daelim VT 125 | Fordsi | 5 | 12.7.2015 v 22:23 ernee |
zkušenosti Daelim VT 125 | rider911 | 3 | 16.6.2014 v 05:14 sered |