globalmoto_unor





Téma: Motor střílí do výfuku
20.7.2011 v 21:09
Namontoval jsem otevřený výfuk vedlejším efektem toho je, že po zavření plynu ve vyšších otáčkách motor střílí do výfuku. Trochu jsem kolem toho bádal na webu Mikuni a rád bych do této věci vnesl trochu světla (np. do otázky: dělá to chudá nebo bohatá směs). Informace zde uvedené se týkají především karburátorů.

Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení...

Pokud motoru pracujícímu ve vysokých otáčkách zavřete plyn a motor je v záběru, zůstávají otáčky motoru (poháněného setrvačností celého motocyklu) na stále vysoké úrovni (tomu odpovídá i pohyb pístů ve válcích a tím vytvořený podtlak). Množství vzduchu procházející motorem je relativně vysoké (i přes zavřené klapky), avšak dodávka paliva tomuto toku vzduchu neodpovídá (palivo je totiž v tomto režimu dodáváno tzv. pilotní tryskou). Prudce ochuzená směs nestačí vyhořet (često ji nelze ani zapálit) a přes otevřený výfuk opouští nevyhořená spalovací prostor. Zde se po několika cyklech nahromadí takové množství benzínu, které se samovolně vznítí (například horkým výfukovým svodem) za charakteristického zvuku pop, pop. Toto je víceméně běžný jev, který případně zhoršuje příliš chudá směs volnoběžné části karburátoru (šroub bohatosti směsi a pilotní tryska).

Anglicky (nevím jak přeložit některé termíny): Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping.

Pokud je výfuk restriktivní (s originálním tlumičem), nastane toto: a.) tok vzduchu motorem je menší, b.) směs neopouští spalovací prostor tak rychle, c.) palivo často dohoří v přetlumeném výfuku bez charakteristického zvukového projevu.

Situaci velmi zhoršuje přisávání vzduchu do výfuku netěsnícím svodem (zkontrolovat důkladně veškeré spoje). Někdy jsou zdrojem "falešného vzduchu" u otevřeného výfuku systémy jako je PAIR (Suzuki), nebo KLEEN (Kawasaki), (u Hondy alikvotní název neznám), které je případně možné také vyřadit z provozu (zahraniční fóra potvrzují snížení "backfiringu" a "poppingu").

Naposledy editováno 20.07.2011 21:14:25

Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 21:24 | Nahoru | #1
Mě to taky dělá, ale spíš mám rožštelovaný ventili.., ale jinak dal jsi k tomu ladaka kn filtr?

1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 21:39 | Nahoru | #2
me strili taky a po tom, co sem do vejfuku namontoval homologacni vlozky, strili to min, ale porad je to dost otravny, hlavne ve meste.. sedi to podle tohohle popisu:

"Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení..."

Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 21:46 | Nahoru | #3
každý zásah do výfuků má vliv na chod jak u 2T tak u 4T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 21:50 | Nahoru | #4

Timi_2 píše: me strili taky a po tom, co sem do vejfuku namontoval homologacni vlozky, strili to min, ale porad je to dost otravny, hlavne ve meste.. sedi to podle tohohle popisu:

"Pokud namontujete otevřený výfuk, poklesne tlak ve výfukovém potrubí to vede k tomu, že plyny opouštějí spalovací prostor rychleji, než v případě restriktivního výfuku. Ve výsledku často dojde ke ztrátě výkonu ve spodním spektru otáček, neboť otevřené výukové potrubí "neudrží" odpovídající tlak, ale na druhou stranu je tzv. "výplach" spalovacího prostoru dokonalejší a z toho plyne lepší práce motoru ve výsokých otáčkách. Proto moderní motory často používají přívěru, která výfuk v nízkých otáčkách "přiškrtí". A nyní k tomu střílení..."


Ty tvý vejfuky vypadaj podobně jako moje Ducati Performance(Remus) a mě to nestřílí. Ze začátku mi to taky střílelo ale nakonec jsem zjistil že mi netěsnil zadní svod. Bejt tebou tak to taky zkouknu.

1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 21:57 | Nahoru | #5
"Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping."
Ujistěte se, že volnoběžná (pilotní) tryska vašeho karburátoru má správnou velikost a že šroub nastavení směsi volnoběhu je správně nastaven, než začnete pátrat po jiných příčinách střílení.

Naposledy editováno 20.07.2011 21:57:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 22:01 | Nahoru | #6

Sojky píše: Ty tvý vejfuky vypadaj podobně jako moje Ducati Performance(Remus) a mě to nestřílí. Ze začátku mi to taky střílelo ale nakonec jsem zjistil že mi netěsnil zadní svod. Bejt tebou tak to taky zkouknu.



ja mam Mivvy, ty svody mi ve spoji fakt nejspis netesni, ale do tedka me nenapadlo, ze by to bylo tim.. jak si to dal dokupy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 22:06 | Nahoru | #7

Timi_2 píše: ja mam Mivvy, ty svody mi ve spoji fakt nejspis netesni, ale do tedka me nenapadlo, ze by to bylo tim.. jak si to dal dokupy?


Mě to netěsnilo mezi válcem a svodem. Koupil jsem nový těsnění a byl klid. Ty mezisvody mi taky moc netěsní ale tam už to nestřílí tak to neřešim.

(reakce na) Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 22:10 | Nahoru | #8

Sojky píše: Mě to netěsnilo mezi válcem a svodem. Koupil jsem nový těsnění a byl klid. Ty mezisvody mi taky moc netěsní ale tam už to nestřílí tak to neřešim.



tak to je jina.. no nic, kouknu k tem valcum a uvidi se jinak diky

Motor střílí do výfuku

20.7.2011 v 22:46 | Nahoru | #9
A? Že naladěná soustava, které jen tak zprdele za pochodu najednou vyměníš lauf za otevřený, začne střílet do laufu je snad jasné z logiky věci, ne?

(reakce na) Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 07:09 | Nahoru | #10

1100Virago píše: "Be sure that your carburetor's pilot jet is the correct size and that the idle air mixture screw is correctly adjusted before looking for other causes of popping."
Ujistěte se, že volnoběžná (pilotní) tryska vašeho karburátoru má správnou velikost a že šroub nastavení směsi volnoběhu je správně nastaven, než začnete pátrat po jiných příčinách střílení.


chudá směs (falešňák)

Naposledy editováno 21.07.2011 08:07:43

1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 08:10 | Nahoru | #11
A vadí střílení do výfuku něčemu? Kromě toho že to dělá randál...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 08:30 | Nahoru | #12
Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně

Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu

(reakce na) Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 08:55 | Nahoru | #13

dj_hroch píše: Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně

Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu


a v případě chudé směsi trpěním sedel ventilů a dna pístu taky vlastně nevadí

1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 16:10 | Nahoru | #14
Díky za odpověď
Ale co třeba rally speciály, těm když uberou plyn taky střílej vejfuky a ty asi špatně seřízený nebudou ne?

Ed. písmenko

Naposledy editováno 21.07.2011 16:11:18

(reakce na) Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 17:12 | Nahoru | #15

Džordž píše: Díky za odpověď
Ale co třeba rally speciály, těm když uberou plyn taky střílej vejfuky a ty asi špatně seřízený nebudou ne?



Tam je důvod jiný... u těchto aut se jedná o udržení vysokých otáček turba. Vstřikování je seřízené tak, aby otáčky turbíny neklesaly - odtud již zmíněné plameny (důvod je tedy rozdílný).

Ale je faktem, že střílení do výfuku je u mnoha motorů vybavených karburátory poměrně běžná věc. U vstřikování je možné střílení do výfuku eliminovat na úrovni elektroniky a řízení vstřiků - zejména u nových jednotek EFI (nemluvě o katalyzátorech, které by střílení do výfuku spolehlivě odrovnalo).

Edit: typo

Naposledy editováno 21.07.2011 20:48:57

1 reakcí na tento příspěvek Motor střílí do výfuku

21.7.2011 v 21:15 | Nahoru | #16
rally auta jak poznamelnal správně joro jsou bohatý.
Ona i bohatá střílí do laufů...jen trochu jinak. Chudá, to jsou ostrý rany a bohatá spíš tupý.

(reakce na) Motor střílí do výfuku

21.11.2011 v 19:24 | Nahoru | #17

dj_hroch píše: Džordž> Víc se zahřívá, také záleží kde až dohořívá - u uplně otevřeného aspoň ty rázy létají spíš ven, tak nebezpečí podpálení ventilů tak vážné není, ale i tak riskuješ. No a potom samo další vibrace které to způsobuje, napomůžou uvolňování šroubů, odpadávání rezatých a uhnilých částí a tak podobně

Jo ale hlavně - pokud Ti nevadí, že veškerá tato energie se dala přeměnit jinak - místo hlučení a střílení na mechanickou - čili kromě větší spotřeby a menšího výkonu to nevadí vůbec ničemu



Neni pravda co pises. Spotreba neni vysoka, pokud nejezdis kilem na jednicku porad a neradis a vykon je naopak mnohem lepsi, protoze se spaleny palivo dostava rychleji ven, nema zadny prepazky v ceste.

Motor střílí do výfuku

23.10.2017 v 17:37 | Nahoru | #18
Hoši boží rada zrovna tohle jsem potřeboval :) díky

(reakce na) Motor střílí do výfuku

23.10.2017 v 17:43 | Nahoru | #19
Dřík> Ono rallye auta plyvou do výfuků, protoze mají tzv. Antilag tj. seřízení ventilů tak, aby se trocha hořící směsi dostala do svodu... prý to napomáhá turbu (asi vyšší tlak) :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR

TOPlist