globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V-Strom je břichoplaz - co s tím?
20.6.2011 v 10:13
Právě jsem se vrátil z dovolené : Bosna - Černá Hora - a na skok Albánie

Proti Transalpovi musim říct že je V-Strom na moje použití perfektní, až na to, že i se zadní pružinou na max jsme šli celkem často na dorazy ale HLAVNĚ!!! všude jsem dřel břichem!!! (krytem motoru nebo centrálnim stojanem). Jezdim brutálně naloženej a ve dvou, to je pravda, ale když škrtám i tam, kde to kámoš na Fazeru (byť sám, ale taky docela naloženej) v pohodě projede, tak mi to teda docela vadí. A nebavim se tu jen o albánské silnici ale i o zpomalovacích prazích u nás nebo maďarsku u Tesca a pod. Co silniční motorky v pohodě projedou, já jedu ani né krokem a čekám ránu...

Takže - co s tim?

1) progresivní pružinu na zadek
2) nějaká speci. táhla která zadek zvednou
3) kombinace 1 a 2
4) celej novej tlumič (touratech prodava ohlins za 13 tis.)
5) jiná motorka

Chápu že to je takové SUV a žádnej offroad, ale ať jsem na tom naloženej se světlou vejškou alespoň tak jako normální silniční motorka když né líp...

P.S.: jela s náma i dvojice na litrovym V-Smrkovi a měli stejnej problém jako my.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 20:35 | Nahoru | #31
Kup si 1000

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 21:11 | Nahoru | #32

Meli píše: Janek> No teď jsem to řešil s klukama v Touratechu a prý u dost motorek řeší zadní pružinu. Tyhle motorky jsou stavěný na jednu až dvě osoby ne na zátěž ve dvou a bagáží přes 200 kg. Takže za patnáct litrů mi udělaj na míru centrální (servisovatelnou) zadní jednotku s odpovídající pružinou aby se dala nastavit tak, že zatížená motorka je v jedné třetině stlačení pružin. Jedinej problém je pak když chceš někdy jet sám bez zavazadel tak je to tvrdý.

Levnější varianta je jen tužší pružina ale ta zase dřív odrovná tlumič. Takže je o čem rozmýšlet...



Za výrazně menší peníze můžeš pořídit přední i zadní pružiny Hyperpro, které budou úplně jinak reagovat na zatížení. Já letos pořídil zadní ( přední mám z výroby ) a už tak dobrý tlumič se stal velmi dobrým . Pokud ti to nebude stačit, tak stejný výrobce dělá snižovací i zvyšovací sety. Třeba budou i na Stroma. Pokud ani to nebude to pravé, napiš mi do SZ. Dám ti odkaz na někoho, kdo ti bude schopen ten tlumič více poladit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

21.6.2011 v 19:08 | Nahoru | #33

Langsamrider píše: Kup si 1000


Ne, děkuji
- kámoš co ho má tak na tom byl na dovolené uplně stejně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

21.6.2011 v 20:14 | Nahoru | #34
Meli> tak zkus zmenit znacku (treba versys)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

21.6.2011 v 22:15 | Nahoru | #35
bikes> versys?...to by si asi moc nepomohl, má jenom o 1,5 cm větší světlou výškou a na cestování ve dvou s bagáží je ještě mín vhodný než Strom:)
Myslím, že Meli skončí u velkého GSa

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

22.6.2011 v 08:02 | Nahoru | #36
Hugila> tak to bylo prvni co me napadlo podobneho vykonu

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

22.6.2011 v 16:08 | Nahoru | #37

Meli píše: Naloženej jako že 2 lidi 3 kufry, 4 l vody na bočních kufrech vzadu...

Nic méně i při vyjížďce na lehko jen ve dvou lidech s prázdnym topcase sem drhnul tam co kámoš na Fazeru (sám) v poho projel - ale to jsem měl malé předpětí na zadní pružině.

1 cm asi nic nevyřeší - potreboval bych min tři aspoň- si myslim...



Jestli on ten tlumič nebude v řiti.Kolik máš na něm najeto?Možná to bude chtít repas a novou(když už,tak progresivní)pružinu.
Jinak předpětí ti světlost nezvětší ani nepřidá na síle potřebné ke stlačeni tlumiče na doraz.Tím jen přidáš tvrdost,protože pružinu vlastně jenom zmáčkneš víc,než svoji vahou.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

23.6.2011 v 00:47 | Nahoru | #38
Strom je s tou světlou vejškou fakt naprosto zoufalej. Jeli jsme Albánii zhruba týden před vámi a jediná motorka, která permanentně někde brousila spodkem byla právě bonsaj. A to ji řídil kluk, který se enduro a kros ježdění věnuje od dětství-čili vliv volšových rukou se dá vyloučit. Jel sám, byť nákladu měl celkem dost. Motorka je rok 09, najeto 22ooo km, čili žádná vyskákaná hajtra. Motorka vybavená šucplechem a přesazením chladiče TT. Fotku šucplechu po cestě Shköder-Theth přikládám-postupně se utrhl a ještě stačil i nakřápnout svod. P.S. moje GS (ač řízené asfaltomrdalem) si ani neštrejchlo. Ani žádné další GS, které se akce zúčastnilo (F800 a F650). Ale jenom naznačuju, neradím . Že jsem kufrem trefil skálu je jiná kapitola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

23.6.2011 v 19:52 | Nahoru | #39
Sema> Tý jo!Tak to mě trochu mrzí Vždycky jsem si říkal,že kdyby neexistovalo žádný BMW,tak bych šel určitě do Stroma.Jste mi zničili hrdinu Suzuki je podle mě jedinej japonec,na kterýho je fakt spoleh,ať už jde o jakýkoliv model.
Ne...myslím,že to určitě musí jít vyřešit nějakým rozumným spůsobem.Pokud ne výměnou tlumiče(tlumičů),tak aspoň nějakým podložením.Četl jsem,že to dělalo pár lidí na Dakarovi.

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

24.6.2011 v 17:10 | Nahoru | #40
No tohle mě taky vadí. Nemám s tim až takový problémy jako Meli, ale plně naloženym stromkem ve dvou jsem loni na korsice taky brousil celkem nevinný hupy. Měl jsem předpětí pružiny nastavený na max, motorka naložená asi 180kg (posádka 130, topcase 25 a bočáky á 15). Hlavní problém vidim v tý měkký zadní pružině. Pokud by si stromek po naložení tak nesed tak by to bylo celkem v pohodě, ale kecne si fakt dost a je to znát už jen když ho člověk shodí z hlavního stojanu. Normálně se zhoupne a zvedne, naloženej se zhoupne a zůstane dole (několik centimetrů poklesne jen díky kufrům). Unavenou pružinou to neni, měl jsem v tý době najeto asi 15tis km. Do centrála z litru bych šel, ale neni tak jednoduchý ho sehnat a člověk neví v jakym by ho sehnal stavu. A vyměňovat centrál za ohlins je drahá sranda, když neni jistej efekt - aspoň jsem zatim nečet nikde zkušenosti někoho kdo by to udělal... Asi se s tim budu muset smířit, protože jinak je to pro mě perfektní motorka.

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

24.6.2011 v 18:26 | Nahoru | #41
tak nemusí to být zrovna ohlins.To je fakt,že je to celkem nepoměr vůči ceně té moto,ale třeby hyperpro nebo tak něco.To už se dá sehnat kolem desítky.Ale možná by stačila prostě jenom samotná pružina-jen tvrdší.
Jinak u ohlinse je efekt zaručenej,protože když ho objednáváš,tak ti to přímo nastaví na typ motorky,váhu(jak tvojí,tak bagáže)popřípadě spolujezdce,styl jízdy atd.Berou v úvahu spoustu hledisek a nastaví ti to jak si přeješ.

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

24.6.2011 v 21:56 | Nahoru | #42
Ideálně fakt změřit původní tlumič (jak už jsem tu několikrát psal) a najít vhodnou náhradu viz. https://spreadsheets.google.com/a/deso.cz/ccc?key=ps_vckzc_V1BFcykul9z8Bw#gid=1

Je to levnější než Ohlins řešení a myslím si, že bez problémů postačující

Naposledy editováno 24.06.2011 21:56:46

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

25.9.2011 v 17:35 | Nahoru | #43
tenhle problém tedka také řeším, chtěl jsem stroma vyměnit za tenerku, ale nejak jsem z toho ustoupil, halvně kvuli vykonu 1valce apod. zaprvé také mám ten plech od swmotechu, ten tedka vymenim za to toratech + koupim kratší kosti a máš min. 3-5 cm k dobru, ten od sw motechu je fakt jenom na silnici...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

16.10.2011 v 20:07 | Nahoru | #44
Tak zatim z toho co jsem zjistil:

jen tužší pružina nestačí - musí se dát do tlumiče i odpovídající (hustší) olej - právě řeším....

K tužšímu zadku je dobré dát progres dopředu s hustším olejem (budu řešit hned po zadku)

kratší kosti o 5mm zvednou břicho o 1,5 - 2 cm a zadek motorky o 3 - 4 cm (zatím neřeším)

Kryt motoru SW motech snižuje světlost... souhlas a možná dojde na jeho úpravu - výměnu ale ne, protože se mi prostě líbí...

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

17.10.2011 v 11:57 | Nahoru | #45
takže budu nechávat kratší kosti u http://marselus.com/ takže příjímám objednávky napište to sem , pakk se to sečte a nechá na ráz vyrobit, čím víc tím lepší cena
s tím klukem jsem mluvil a je ochotnej cena bude tak cca 500 - 800, bude to z nerezu, přemejšlim že udělám 130 a 135

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

31.10.2011 v 15:43 | Nahoru | #46
Takze aktualni stav:

Zadni tlumic je u pana Prochazky v Cercanech http://www.prochymoto.cz
dava mi tam hustsi olej a bude vymena pruziny. Problem je, ze jsem doufal v pruzinu Ohlins, ale ta se na V-Stroma proste nedela... takze nakonec bude (snad o neco tuzsi nez originalni) progres Hyperpro

V patek uz asi bude vysledek. Doufam ze dostatecne dobrej, jinak zbyvaji z meho pohledu asi jen tri varianty
- kratsi kosti
- v pruzinarne nechat podle hyperpro udelat jeste tuzsi na zakazku
- protoze se mi nechce davat 20 tis za cely tlumic Ohlins jak pak uz jedine jina motorka

P.S.: na predek bude progres Wirth

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

31.10.2011 v 16:14 | Nahoru | #47
Meli> Psal jsem to už na vstrom.cz. Tu úpravu co děláš, jsem si nechal udělat teď v létě před dovolenou - dozadu i dopředu progresy Hyperpro. Zlepšení nastalo, je to tužší , ale spíš v jízdních vlastnostech než k nějakému razantnímu zlepšení světlosti. Byl jsem pak s manželkou na stromkovi v albánii a tam jsme zase každou chvíli brousili břichem. Teda spíš třískali, protože k tomu klasicky dochází při propružení - první hrbol zhoupnutí a na druhym prásk zeshora jak jde motorka dolů... .A to podle toho co jsi psal jezdíme naložený tak o 50kg míň a předpětí celou dobu nastavený na max... Do kratších kostí rozhodně půjdu, tim se určitě nic nezkazí... A možná to bude mít větší efekt než ta pružina, protože při světlosti stromka a nákladu co člověk vozí na 3-týdenní dovolenou ve dvou by z toho musel snad udělat hardtaila, aby na hupech neškrtal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

24.11.2011 v 17:30 | Nahoru | #48
Tak mam tlumic hotovej - neuveritelna dodaci doba pruzyny se postarala o to aby mi co nejvic zneprijemnila prvni vyjeti... no jsem zvedav - jdu to tam namontovat a az budou nejake poznatky z jizdy tak reknu...

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

28.11.2011 v 22:42 | Nahoru | #49
Meli> Zatim vim jen že E-10 na sněhu sakra kloužou...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

14.1.2012 v 19:19 | Nahoru | #50
Takže aktuální stav:

Takze jak jsem ted na tom

zadni tlumic repasovan (upraven na vetsi tuhost) + tuzsi pruzina Hyperpro

dnes jsem namontoval kratší kosti 135 mm (= -5 mm proti origo)

výsledek je takovej, že zadek se zvedl o 2 cm
a
SW-Motech kryt motoru od země:
vepředupřed: 15 cm - po: 15,2 = bez rozdílu
vzadu (cca 5 cm před centrálnim stojanem) před: 14,3 cm - po: 15 cm = o chlup lepší

(Měřeno za asistence manželky která moto držela ve svislé poloze = moto zatížena pouze vlastní vahou)

Popravdě jsem čekal rozdíl o něco větší, na druhou stranu na bočnim stojanu je o poznání víc nakloněna a je mi jasný, že budu mnohem víc řešit jak motorku kde postavim - ale pořád se dá bez úprav. Na centrál jde a rezerva pod zadnim kolem je ještě cca 2 cm.

v dilne vedle motorky dale cekaj na namontovani predni progres pruziny wirth (a k nim odpovidajici hustsi olej 10W)

Dalsi mozne kroky vidim v jeste kratsich kostech a nastavcich na vicka prednich vidli (Grave se mi porad nevyjadrili co by to stalo spolu s dalsima nutnejma upravama ktere to vede ruku v ruce - brzdove hadicky a uprava stojanku)...

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

17.2.2012 v 19:22 | Nahoru | #51
dostal jsem zajímavej odkaz na přestavbu stroma, no musím uznat že je to je snad nejlepší řešení co jsem kdy viděl
Venduro-strom

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

17.2.2012 v 21:19 | Nahoru | #52
TM>Móóóóc pěknéééé .Šikovný klučisko slovenský .Totok by měli vidět japončíci a byl by Stromek eště lepší než je ted asi.Zkůšals mu psat bo tak?By sa to asi fakt vyplatilo,je otázka co by zato chtěl při práci na zakázku pro někoho.Každopádně super námět

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

17.2.2012 v 21:33 | Nahoru | #53
jo hlavně ty kola a to zasra.ný koleno výfuku, fakt dobře vymyšlené

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

18.2.2012 v 16:21 | Nahoru | #54
TM>No kdysi tu už někdo hodil fotku Stromka,měla to byt tuším osmpade a měl také "špice".Aj sa mě to lůbilo .Samo že to byla fotomontáž,totok je reálné a povedené .To koleno je fakt děs a navíc pěkně "na raně" asi aby měli co v servise dělat když nemáš kryt a chceš sa vozit v terénu.Mě sa líbíja aj ty držáky bočních kufrů,zkusím je "spáchat"

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

18.2.2012 v 19:15 | Nahoru | #55
tak jsem se ptal výrobce svodů a výfuku tak mi odepsal toto:
odhadovaná cena za svod je okolo 8500 Kč. Tu bychom si upřesnili případně
ještě před zahájením výroby.
Karbonové koncovky začínají na ceně 5200 Kč. Lze udělat i provedení s
carbonovou folií, tak jako je na uvedené koncovce v odkazu a to by cena za
koncovku byla od 4000 Kč.
Pokud budete mít ještě jakékoliv další dotazy, jsem vám k dispozici.

S pozdravem / mit freundlichen Grüßen / best regards

Bc. Martin Salavec
Business & Marketing Director

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

30.7.2012 v 15:19 | Nahoru | #56
tu pise jeden sikovny pan :"...zadny tlmic dostal dlhsiu piestnicu aj ine ulozenie a doplnenie planziet tiez koli vyssiemu zdvihu a lepsej charakteristike hlavne mimo asfalt."

upravoval vyfukove potrubie, prerabal hlavny stojan...

Strom - uprava podvozku

Naposledy editováno 30.07.2012 15:23:34

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

31.7.2012 v 20:52 | Nahoru | #57
No jeden mechanik mi vysvětloval, že jen tak předělat svody neni sranda i kvůli teplotám a správnému proudění a odporu... já tomu nerozumím, ale věřím, že to nemusí být sranda...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

31.5.2013 v 20:54 | Nahoru | #58
Mám jeden dotaz ohledně kratších kostí a přizvednutí stroma. Když bych si dal kratší kosti (130mm) tak mám zároveň řešit i zvednu tí předku např. redukcema na vidli co nabízí Marselus?
Když změním kosti a necham původní předek nerozhodí se geometrije když se zvedne jen zadek (tím mám namysli uhel řízení atd) aby se stím třeba hůře nezatáčelo? nebo to hůře drželo stopu?

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

3.6.2013 v 17:13 | Nahoru | #59
bez jakýchkoli úprav jde 135 mm u 130 už budeš muset řešit stojánky. za mne zkušenost je 135 - moto na asfaltě víc hravá v zatáčkách - jinak nikde problém. Mimo asfalt se mi zdá že byla o dost nervóznější hlavně na štěrku a měkčim povrchu. Takže ideál je to zvednout rovnoměrně komplet... ale aby to mělo smysl chce to aspoň o 3 cm spíš 4 (tak jak to mám teď já)







Naposledy editováno 03.06.2013 17:14:59

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

5.6.2013 v 21:12 | Nahoru | #60


Tak jsem natvořil stránku s výpisem doplňků

Jak to zvýšení bude opravdu fungovat budu vědět za měsíc - snad
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist