bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte někdo MBP půlkroužky?
7.6.2011 v 16:24
Máte někdo zkušenosti s používáním MBP půlkroužků? Prý to prodlouží interval seřizování ventilů na více než čtyř násobek. Cena je teda o dost vyšší než u stadartních půlkroužků

odkaz na výrobce mbpducati

V ČR vím že je montuje firma Polášek
Předchozí
1 2
Následující

5 reakcí na tento příspěvek Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 19:02 | Nahoru | #1
No nevím, ať na to odpoví nějaký mechanik, ale já bych řekl, že tvrdost a následné vymačkání u originálu má nějaký smysl. Jinými slovy, vydrží 4x déle, ale co v závislosti na tom odejde 4x rychleji?

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 19:52 | Nahoru | #2
Michal_999> smysl moc nema to, ze pulkrouzek kulateho prurezu doseda na rovnou plochu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 21:54 | Nahoru | #3
Michal_999> Těžko říct. Třeba pan Polášek si je vyloženě chválí a kromě jejich ceny, nezná za dobu co je používá žádná negativa... Na druhou stranu, továrna tuto úpravu již dlouho zná a přesto ji nezačala sama využívat... tak nevím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 21:57 | Nahoru | #4

Michal_999 píše: No nevím, ať na to odpoví nějaký mechanik, ale já bych řekl, že tvrdost a následné vymačkání u originálu má nějaký smysl. Jinými slovy, vydrží 4x déle, ale co v závislosti na tom odejde 4x rychleji?



Myslím, že ani ne protože to dosedá pěkně na plochu místo na hranu a podobné řešení je prý použito na továrních speciálech, říkám podobné protože MBP má ten tvar patentovaný nebo nějak jinak chráněný. Tak mají to i R-kové modely od roku 2005.

Naposledy editováno 07.06.2011 22:10:43

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 22:26 | Nahoru | #5

Ducati-1198S píše: Michal_999> Těžko říct. Třeba pan Polášek si je vyloženě chválí a kromě jejich ceny, nezná za dobu co je používá žádná negativa... Na druhou stranu, továrna tuto úpravu již dlouho zná a přesto ji nezačala sama využívat... tak nevím...


To je mi taky divné, proč se to dneska nedává už v sérii? Každopádně jestli to pak bez seřizování vydrží až 4x déle, tomu se mi skoro nechce věřit! Ale pokud to tak opravdu je, tak bych do toho já osobně klidně šel! Protože já raději dám víc a pak už jen jezdím! Ale holt kdo ví, nikdo u nás to na Ducati nemá...

BTW: To tradiční řešení půlkroužků u Ducati se mi zdá opravdu trochu "humpolácké" , ale možná je to i záměr! Je v tom ta jednoduchost a ta jedinečná a originální Ducati Meccanica , která dovedla Desmo téměř až k dokonalosti!

1 reakcí na tento příspěvek Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #6
Něco do sebe to má, ale na silniční ježdění si myslím že je to zbytečné. V podstatě kromě vlastního pocitu za ty peníze nic moc nedostaneš... Pokud se půlkroužky mění při každém seřízení tak jak se má tak s nimi nejsou problémy.

Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #7
kdyžtak tyto kroužky se daj koupit i na stránkách Ducati Kaemna budu od nich brát nějaké drobnosti na Classica, kdybyste se chtěli šábnout o poštovný tak mi pošlete PMko

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

7.6.2011 v 23:07 | Nahoru | #8

Michal #5 píše: Něco do sebe to má, ale na silniční ježdění si myslím že je to zbytečné. V podstatě kromě vlastního pocitu za ty peníze nic moc nedostaneš... Pokud se půlkroužky mění při každém seřízení tak jak se má tak s nimi nejsou problémy.



Musíš brát ale vpotaz tu úsporu, ony se sice mění při každém seřizování a to seřízení něco stojí a stojí to dost, takže myslím že jen o pocitu to není. Pokud to funguje tak jak o tom mluví tak je to super vychytávka, a to že to v autorizovaných servisech nepoužívají, je jen o tom že by se připravili o dost peněz za servis. Seřízení ventilů je asi největší položka z tabulky pravidelné údržby. A taky to, že Ducati začala podobný systém používat u své vlajkové lodi (R) o něčem svědčí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 06:41 | Nahoru | #9
Michal_999> Michale Michale:opravdu nevis.To vymackani ma takovy smysl asi jako u Multosky dostat se na vzduchovy filtr (spatny)!!!Tim tuplem u nekoho kdo ma takovy stroj jako je treba 999ka a jezdi treba palici.

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 06:45 | Nahoru | #10
caberg> Tady toto je hodne dobra a trefna odpoved!!!Stim to nazorem jen souhlasim.Ne proto ze bych byl mechanik ale protoze jsem obrabec kovu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 07:28 | Nahoru | #11

Ivos píše: Michal_999> Michale Michale:opravdu nevis.To vymackani ma takovy smysl asi jako u Multosky dostat se na vzduchovy filtr (spatny)!!!Tim tuplem u nekoho kdo ma takovy stroj jako je treba 999ka a jezdi treba palici.



hele Ivosi, nejsem mechanik a proto jsem psal ať s k tomu vyjádří někdo, kdo v těchto motorech hrabe a něco o nich ví. Výše uvedené jsem napsal s ohledem na to, že samotný výrobce toto řešení nepoužívá (krom R-ka, ale to jsem netušil) a opravdu jsem si nemyslel, že by tomu bylo tak jen z důvodu snížení nákladovosti servisních interválu a "okradení" servisu a sama sebe.

Každopádně kdysi dávno tady k tomuto tématu (stejně jako k panu Poláškovi) proběhla diskuze na ducati fóru a ani jeden z nich z toho příliš pozitivně nevyšel.

Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 07:28 | Nahoru | #12
Tak a k tem MBP-ckam.V roce 2009 jsem jeste mel Monstra750 a dal ho na servis k Zdenkovi do Vsi.Na toto tema tady bylo neco napsano!!!A ty MBP-cka jsem tam nechal dat misto obyc.Chod motoru byl opravdu jiny (lepci ).Nic mene jsem po servise najel jen nejakou tu stovku km a Montik sel do Olomoca.Do garaze dojela Milus.Kamos Ivos ktery M750 koupil najel loni (2010) neco kolem deseti tisic km (prodeje a koupe probehly v listopadu 2009)a letos na jare delal jen maly servis (napnuti remenu,serizeni ventilovych vuli)a jen na jednom byla vule a co me rikal tak minimalni!!!Kdo by chtel tak mu muze napsat: je v databazi Ajwos Monster 750ie 2002 cervena barva.No a pisu to tady protoze s nim jezdim jak to ZVIRE a taha za plyn jak satan Jeho slova:nedostatek vykonu musim nahradit jizdou bezestrachu Tim ale zase ja nechci rict ze jezdi jako guma.Je radost se na neho divat (jsem vzdy posledni tak nejakou chvili muzu )Tudiz za me:MBP-cka ANO!!!Kdo nekdy nezatahne za plyn?!?Ze??? Dle meho tuto zalezitost nekdo dopiloval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 07:35 | Nahoru | #13
Michal_999> Hele Michale ja taky A neco jsem napisal z me vlastni zkusenosti.Ted me tak napada proc treba Skodovka montuje (do Ochcavky) kotouce ktere se zvlni po cca 10az15tkm a ne nejake lepsi ktere se daji koupit ale jsou drazsi?!?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 07:38 | Nahoru | #14
caberg> No a jeste jedna pod kterou je muj podpis.Uz by to mohlo byt snad kompletni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 07:56 | Nahoru | #15
Ivos> děkuju za podpisy , petici za používání MBP kroužků dodám později

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 08:01 | Nahoru | #16
caberg> OUKEJ urco podepisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 18:26 | Nahoru | #17

Ivos píše: Michal_999> Hele Michale ja taky A neco jsem napisal z me vlastni zkusenosti.Ted me tak napada proc treba Skodovka montuje (do Ochcavky) kotouce ktere se zvlni po cca 10az15tkm a ne nejake lepsi ktere se daji koupit ale jsou drazsi?!?



Tva zkušenost je zcela subjektivní, protože dost pochybuji, že jsi právě u dukny schopen svým odborným sluchem rozeznat "lepší chod" motoru. Ale budiž. Každopádně tady ještě nepadnul ani jeden příspěvěk od člověka, který by se rozborkou/sborkou Ducati motorů zabýval a tudíž věděl o čem mluví. Vše ostatní beru jako tlachy do prázdna..

P.S. právě proto, že mám 999, tak ji mám rád a dávám ji co potřebuje. MBP kroužky do toho zatím nepočítám.

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 18:40 | Nahoru | #18
caberg> V podstatě máš pravdu. Já ten pohled mám zdeformovaný tím, že si ventily udělám sám tak mě servis stojí jen materiál, když k tomu přidám svůj spíš kochací způsob jízdy tak to považuju za investici, která je sice možná a trochu si pomůžu. Nicméně poměr cena/výkon je pro mě dost tragický. Pokud vím tak na seřízení v MBP jsou potřeba jiné zavírací podložky, to jen tak na okraj.

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 20:50 | Nahoru | #19

Michal_999 píše: Tva zkušenost je zcela subjektivní, protože dost pochybuji, že jsi právě u dukny schopen svým odborným sluchem rozeznat "lepší chod" motoru. Ale budiž.


Tomu bych se taky divil! Podle mě to na samotnou funkci nemá vliv! Dokonce ani na funkci rostlináře! Ale pokud to na životnost vliv má (a značný), tak bych do toho i za tu cenu šel!

Naposledy editováno 08.06.2011 20:51:32

2 reakcí na tento příspěvek Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 21:40 | Nahoru | #20
Pár rozebraných motorů duc už jsem viděl, ale tyhlety kroužky bych tam nikdy nedal. V Bologni asi ví co dělají.

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

8.6.2011 v 21:47 | Nahoru | #21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 07:31 | Nahoru | #22

hurvin píše: Pár rozebraných motorů duc už jsem viděl, ale tyhlety kroužky bych tam nikdy nedal. V Bologni asi ví co dělají.

Když teda v Bologni ví co dělají tak proč ty nacvakané kousky tvrzeného drátu nepoužívají u týmu v SBK a u R-kových modelů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 14:50 | Nahoru | #23
amíci používají kombinaci MBP a EMS viz odkaz: http://www.emsduc.com/products.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 15:21 | Nahoru | #24
zaznělo tady, že už tu debata na tohle téma byla a že pan Polášek z toho moc dobře nevyšel...
Máte s ním někdo osobní zkušenost? Já bych ty MBP půlkoužky nasadil, co sem se dočet, tak to tovární řešení je prostě nešťastné. Já se jezdím prakticky sklouznout už jen na okruh, tak bych nerad ať se tam ten kus kulatého drátu rozmáčkne a je vymalováno...

(reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 15:54 | Nahoru | #25
Ducati-1198S> to je ten přesný výraz: "tovární řešení je nešťastné"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 22:20 | Nahoru | #26

caberg píše: Když teda v Bologni ví co dělají tak proč ty nacvakané kousky tvrzeného drátu nepoužívají u týmu v SBK a u R-kových modelů?



Třeba protože tyhle motory jsou využívány na max a jejich servis je daleko častější, než u sériových modelů, kde se musí řešit jejich trvanlivost???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 23:12 | Nahoru | #27
matrous> jenže právě ty MPB kroužky mají mnohem větší trvanlivost. Ten kulatý drát by v závodním tempu patrně nebyl schopen vydržet jeden celý závod.... Nechápu proč to fabrika nepoužívá, když v ceně motorky to je nula nula nic....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

9.6.2011 v 23:36 | Nahoru | #28
Ducati-1198S> To jde na tom okruhu fakt tak rychle do prčic?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

10.6.2011 v 00:10 | Nahoru | #29
DMC.motobiker> Myslím, že pokud by tu "produkční" verzi zavíracích půlkroužků použili v SBK, tak ten motor podle mě asi fakt nedojede do cíle... Na to moje "hrkání" to asi stačí, ale údajně by se ty ventily měly kontrolovat ještě podtatně častěji než udává továrna... Na druhou stranu, když jezdíš na okruhu tak taky měníš olej po dvou víkendech a ne co 12 tis. km...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte někdo MBP půlkroužky?

10.6.2011 v 08:59 | Nahoru | #30
Já mám na S4RS interval 12.000km. Příjde mi docela logický, že po 12tkm chce na ten motor mrknout. Pokud tam budou tyhle kroužky, tak mi to prodlouží seřízení o dalších dvanáct ?
Kam mířím, otevřít víka a přeměřit vůle bude taky docela časově náročný. Na velkej servis se píše 10-12h (cca. 5-6t CZK),když tedy sundá víka a bude měřit vůle bude na tom místo 5h práce, jen 1,5 - 2h práce. Nemluvím o modelech 999, 749 kde se snad ani vůle nezměřej bez sundání makovice.
a dělat 24tkm na jedno seřízení na to bych asi žaludek neměl - cokoli mezi mi nakopává servisní intervaly.
Sada stojí kolem 300USD ...klasický "dráty" jak píšete 1200CZK - jako "sváteční" jezdec v tom moc výhod nevidím.

Ale možná na to koukám špatně.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Vidlice Ducati 900 SS Topper 15 6.8.2015 v 15:29 Pepíno66
Náhon otáčkoměru - šnekový soukolí ... Ducati 900 SS t_freedom 3 3.12.2014 v 11:46 stráťa
Ducati SS900 SL [1, 2, 3] Ducati 900 SS VlastíkPlamínek 85 24.11.2014 v 17:00 Ďuričko


TOPlist