globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 500 na začátek?
 
27.4.2011 v 18:20
Zdravim, mam takovej problémek.
Už roky toužím po motorce, ale jaksi jsem se pořád nemohla dokopat k tomu, udělat si papíry, ale letos se to konečně povedlo, takže teď scháním nějakou pěknou motorku pro mě.
Já si nejdřív myslela, že si koupím hlasika první motorka CBRko 125, ale kamarád mi to strašně rozmlouvá. Že prý mě už není 16, tak mám jít hned do něčeho silnějšího. Doporučil mi GS 500. Ale nevím, jestli to není pro začátek moc? Na druhou stranu si zase sama říkám, že to CBR bych měla třeba rok, a toužila bych po něčem silnějším.

Takže ráda bych slyšela názor víc lidí, popřípadě jakou motorku si koupit? Koukala jsem po té GS 500, taky po ER 5 nebo Cagiva River 500. Co myslíte, že by se tak hodilo pro začátečnici? Chci něco pohodlnýho, cestovního, ale zase aby se na tom dalo časem pěkně zajezdit. Cena do 50 000, a rok minimálně 98. Díky za odpovědi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 21:14 | Nahoru | #121

Snyll píše: Taky bych přispěl svým názorem. Nechci urazit žádného střelce tady, ale já se zastávám té 125. Mě je 23 let, vážím skoro 100 kilo a koupil jsem si taky 125 a věř mi nebo ne, při první jízdě to pro mě bylo dost těžké a výkonově víc než dostačující (dokonce mě jednou trošku potáhla za ruce a málem mi spadla - nikdy sem předtím na moto neseděl). Je ale pravda, že po pár jízdách jsem tu 125ku zvládl bez problémů a v autoškole hned nastoupil na 500 a neměl jsem sebemenší problém s ovládáním. Ale jak řikám, já jsem dost velkej chlap. Moje přítelkyně položila na trávě mojí 125, když jsem jí na tom učil a sotva jí pak zvedla nahoru (a to má ta motorka 120kg). Drtivá většina 500 váží přes 200kg, a to už je sakra poznat. Sice na tom dost možná proděláš pár tisíc, ale podle mě za to ta zkušenost stojí, člověk by si měl projít všema kubaturama pěkně od začátku a ne se od první jízdy trápit s velkou motorkou a bát se na to sednout. Vždyť valná většina zdejších motorkářů začínala na pinckovi a teď tu mudrujou, jak je 500 akorát na začátek, už si prostě nepamatujou doby, kdy začínali. Za mě teda 125


kde to mám podepsat?
já na 125ccm taky začínala jenže mě lákal okruh a tam to nestačí. jinak bych na ní lítala asi pořád. Kdybys neřešila cenu, doporučila bych ti 250ccm hondu nebo tu Kawu. Naprosto bezvadně to jede a jsou to obě+ lehký motorky.
Co se týče těch větších - dokud nezvládneš manipulaci na místě, budeš se se silnou motorkou jen trápit. než se naučíš udržet balanc a motorku jednou rukou i na hrbatý silnici, bude to chvilku trvat.
jsou to návyky který ti musí přejít do krve, jinak je to o malér.
A když ti náhodou padne, musíš si ji umět sama zvednout, protože ne vždy bude někdo nablízku aby ti pomohl. Uzvedneš motorku co má 200kg?

P.S.: Já tu svou zvednu, ale opravdu dlouho jsem se to učila a vůbec mě to netěší když na to přijde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 21:31 | Nahoru | #122
Je sice pravda, že většina začínala na fichtlech, ale kolik nám bylo? Tady jde o dospělýho člověka a ne o osmiletý dítě. A že by 125 byla extra přívětivá pro začátek... Nejede to, nejede to, stále to nejede, pak to chytne svoje otáčky a najednou to vystřelí.... no nevim, jestli není bezpečnější silnější motor, kterej táhne odspoda.....

500 na začátek?

29.4.2011 v 21:40 | Nahoru | #123
já sem začal na mz 150 po ročním ježdění mi příjde hodně slabá líná a celkově nudná...i když je to fajn motorka...ale na druhou stranu bych neudělal nic jinak...myslím si že je potřeba se naučit na nečem menším a podle toho se dál řídit...všechno je o zkušenostech...já osobně se taky ted chystám na 500kilo něco jako GPZ:P..jde o to jestli ti stojí za to riskovat svůj jedinej život i když na mašině ho riskuješ vždycky ale někdy mín a někdy víc ;)

(reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 22:13 | Nahoru | #124

PetrL3 píše: Já bych šel do 500 ccm. Holka není moc hubená (nic ve zlým, psala 70 kg). Pokud někdo zvládne 125, zvládne i 500 pokud má rozum. Pokud nemá rozum, ublíží si i na 125. Motor 500 bude mít vyšší životnost. Nemusí přeci jezdit furt na plnej plyn.





Broudy: asi tak...mějte se fajn, myslím že tu máš už dost názorů a popravdě se to tu už opakuje - ani já už nemám co dodat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 22:32 | Nahoru | #125

PetrL3 píše: Je sice pravda, že většina začínala na fichtlech, ale kolik nám bylo? Tady jde o dospělýho člověka a ne o osmiletý dítě. A že by 125 byla extra přívětivá pro začátek... Nejede to, nejede to, stále to nejede, pak to chytne svoje otáčky a najednou to vystřelí.... no nevim, jestli není bezpečnější silnější motor, kterej táhne odspoda.....



ale notak, neplet tady nikomu hlavu doslova takhle funguje ostra dvoutaktni kroska, popripade ne az tak vyrazne takhle funguji "neostre" dvoutaktni dvacky (urcene do provozu - RS, Mito, NSR, atd)...
ale pokud vim bavime se tady hlavne o ctyrtaktnich dvackach, a ty takhle nefunguji v ramci kubatury docela tahnou odspodu a narust vykonu je postupny a plynuly...

(reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 22:45 | Nahoru | #126
Snyll> No jestli máš 100 kg a 125 byla pro Tebe dost těžká ... Ale vážně, v jednom máš pravdu, měla by si vzít něco úměrně své schopnosti manipulovat se strojem. Jinak je to věc názoru - já myslím, že není až takový rozdíl zvládat 125 nebo dobře vyváženou 500. A ty dvouválcové půlitry jsou hodné a přívětivé stroje. Začínal jsem na Simsonu, pak postupně ČZ 175 a Jawa 350, pak Honda CBX 750F a nyní 650 Transalp - nejvíc krizovek jsem měl na českých strojích - částečně byly na vině pneu, pak taky brzdy, no a občas čistě jen já. Je fakt, že tou dobou jsem na CBR a spol. neměl moc mozek. 4-válec se rád vytáčí a vstřikuje při tom adrenalin do žil. Ale půlitru bych se nebál a když ne 500, tak 250. Ať se holka sveze a vybere si něco pohodovýho, klidnějšího, co nebude dráždit k rychlé jízdě, co jí sedne a na co se cítí. A taky je třeba si stále připomínat, že před motorkou je třeba mít zdravej respekt a uvědomovat si vlastní zkušenost/nezkušenost.

500 na začátek?

29.4.2011 v 22:51 | Nahoru | #127
Já teda začínal na Jawě 250 (nepřišla mi do začátku vůbec silná ani těžká) , ale první, na čem jsem vyrazil do provozu byla 500 a taky to není žádnej superdravec! Většinou když člověk osedlá silnější stroj, tak mu chvilku příjde jako raketa, ale tak do týdne už je to na pohodu! Kámošku jsem učil jezdit na svojí XV500, která má oproti běžným pětikilům (Virago 535, GS500, ER5) opravdu hodně silnej spodek a nebyl s tím problém , šlo jí to vcelku hned! Po půl hodince jezdění jsem se od ní už nechal povozit!

Jinak dvacka opravdu nejede a to dokonce ani ostrá 2T silniční dvacka , ale je jasné, že pokud člověk začíná a navíc na to ještě třeba nedej bože nemá cit, tak dokáže potahat všechno , i Fichtl a nebo Simáč , to už je pak ale spíš o tom, jak se člověk zná a na co si troufá! Hodně kluků tady u nás začínalo na 125 a pak přesedlali na 600 Sporty a někteří z nich dokonce hned následně na to na litry a pohoda... Já bych se 500 do začátku vůbec nebál , je to taková hodná a levná kubatůra na cestování, blbnutí v zatáčkách a je i ideální do města! Navíc v dnešní době jezdit na dváce mimo město je myslím už docela vo hubu , nebo se snad chceš předhánět se na dálnici do mírného kopečka a v protivětru s kamionem, kdo to dřív vzdá? Nevím no, myslím, že na 500ccm se toho taky moc pokazit nedá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 22:55 | Nahoru | #128

Cosmogagy píše: tady je teda nesmyslu a uhozenych rad



Já myslím, že se z toho tady dá udělat docela pěkná statistika. Jestli se nemýlím, tak 90% obhájců 125tky jsou tady kluci, kteří mají ještě mokrý papíry, na 125tce začínali a nebo ji ještě jezdí a tak, aby sami pro sebe nebyli za měkkouše (odpusťte ten výraz), tak tady tuhle kubaturu obhajují. Já vám to neberu a určitě to i chápu. Ale nechápu to, proč se tu dohadujete s chlapama, kteří mají najety desetitisíce, motorky sedlají X let a prošli si ne jednou krizovkou, kde zjistili, že přebytečný výkon není na škodu, ale k užitku? Když se na to podívám opačně, většina kluků co jezdí aktivně a občas i rychle (z čehož plyne, že těch krizovek zažili daleko víc, než krajinkáři), tak tu radí, ať si holčina pořídí pětikilo a větší, protože jí to jenou může zachránit krk.

To, že si ty nedovedeš představit nebezpečnou situaci, která vzniká nedostatkem výkonu ještě neznamená, že taková situace neexistuje nebo nemůže nastat. Já ti nastíním třeba hned dvě z vlastní praxe. Když si jedeš jen tak v poklidu těch svejch předpisovejch 90 km/h a začne tě předjíždět borec s návěsem, tak začneš mít docela problém. A protože frajer má vyndanej omezovač a má prázdnej návěs, nedělá mu sebemenší problém valit 120 km/h a ty ho s tím svým komárem evidentně hrozně zdržuješ. Jenže borec to neodhadne a zjistí, že tě nestihne předjet, protože by se nesrovnal do zatáčky, která následuje za tou pěknou rovinkou. No co, přece to nepošle do pole a tak tě tam prostě zavře a vyšle tebe do škarpy. Když máš silnou mašinu, otočí plynem a jsi fuč, když máš tohohle komára, otočíš plynem a jsi ve škarpě.

Nebo jiný příklad. Předjíždíš auta, na což se předchozích deset minut připravuješ, protože borec jede 88 km/h a ty 91 km/h a když už se konečně odhodláš, dáš předpisově blinkr a započneš akt předjížděcí, tak si frajer řekne, že začne předjíždět taky (ať už proto, že tě neviděl nebo proto, že tě právě viděl) a začne tě vytlačovat z pruhu ven. Když máš mašinu, co je mašinou, tak za to vezmeš, borce předjedeš, zabrzdíš a půjdeš ho poprosit, aby to už nedělal. Když budeš mít ale komára, tak za to vezmeš, obtiskneš bulvy na plexi a dobrovolně z toho vystoupíš.

Doufám, že to jako nástin toho, co se může přihodit, když sedláš slabou motorku, stačilo a že nadále už budou jen konstruktivní příspěvky.

A že se takovéhle krizovky stávají jen málo kdy? To je fakt, ale ona stačí jedna za život, víc jich někdy bohužel ani nestihneš ...

Jinak pro mě je motorka hlavně o volnosti, adrenalinu a v poslední době i sportovní náčiní, což sem moc nepatří. A k tomu, abych si mohl užívat volnosti, potřebuji stroj, který mi tu volnost dá a ne, že se budu dohodovat s nějakou užovkou o tom, čí je pruh a moje jediná obrana je, že zastavím a počkám, až borec odjede.

Je to stejná, jak se slabíma autama. Já bych teda ženský nikdy nekoupil slabé auto. Krásný příklad je super ekonomická Fabie 1.2 HTP v kombíku, v které pošleš přítelkyni na hory s rakvičkou. Jelikož tento vůz vlastní motor, který sotva obhospodaří klimatizaci, tak plně naložený vůz je naprosto ideální k tomu, aby jí buď sundal nějaký náklaďák a nebo jí to někde při rozjezdu chcíplo a ona zůstala pod přijíždějícím autem.

A ještě k těm najetejm kilometrům, to je klasická poznámka, co slýchávám od starších řidičů. Že co já mu budu povídat, když on toho víc nacouval, než já najezdil dopředu. Je to stejná krávovina jako to, že taxikáři umí řídit. Pochop, že když někdo "procestuje" 20 000 km, nedá mu to ani 50% zkušeností na zvládání krizových situací, jako borcovi, který lítá jak kkt (což všichni odsuzují) a má najeto jen pár tisíc km. Pokud dotyčný přežije tyhle hovězí začátky, dá mu to do života velice dobrou školu, protože tímto jízdnim stylem, kde jede většinu času na hraně se s podobnýma krizovkama setkává daleko víc, než kdokoliv ostatní a vrývá si je do podvědomí, narozdíl od někoho, kdo jen cestuje a když daná krizovka přijde, začne přemýšlet, co má dělat = nehoda.

To samé je to s okruhem, 1 000 km na okruhu ti dá, co se ovládání motorky (potažmo krizovek) týče daleko víc, než 50 000 km najetých vyhlídkovým stylem.

Nechtěl jsem už reagovat a rozhodně ne sepisovat takový román, ale musel jsem to sem aspoň jednou sesmolit a pro příště už budu jen linkovat na tenhle "článek"

Všechno je míněno jen a jen v dobrém, nehodlám nikoho urážet ani se tu s nikým dohadovat a berte to jen jako můj názor, kterým jsem chtěl tázající se slečně pomoct a poradit a nemusíte s ním ani v nejmenším souhlasit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 22:57 | Nahoru | #129
PetrS> proc tak strucne?
ale porad si myslim ze vetsi vykon muze zacatecnikovi ve vetsine pripadu spis uskodit nez pomoci. ale opravdu uz nema cenu se opakovat desetkrat.

Naposledy editováno 29.04.2011 23:02:21

500 na začátek?

29.4.2011 v 23:03 | Nahoru | #130
Teď jsem si všimnul, že to v závěru skoro vypadá, jako bych doporučoval jezdit jak kkt Tak to určitě není, jen jsem zmínil tuto skupinu lidí. Já ale určitě doporučuji, vemte motorku (ať už máte jakoukoliv) a běžte se s ní zkusit svézt na okruh. Zkuste, kde má váš stroj limity, jak se chová při prudkým brždění do zatáček, jak dokáže potrápit na výjezdu, když mu moc naložíte. Jsou to zkušenosti v provozu k nezaplacení a taky vám to rozšíří obzor, že na silnici většinou jedete, i při svižné jízdě, tak 50% toho, co se dá s danou motorkou předvést : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 23:07 | Nahoru | #131

WHTRDR píše: PetrS> proc tak strucne?
ale porad si myslim ze vetsi vykon muze zacatecnikovi ve vetsine pripadu spis uskodit nez pomoci. ale opravdu uz nema cenu se opakovat desetkrat.



Protože jsem čekal, že mě někdo pochválí

A už nahoře jsem psal, že odteď už očekávám jen konstruktivní argumenty a ty sem napíšeš, že si stále MYSLÍŠ, že větší výkon může spíš uškodit. Máš nějakou praktickou zkušenost, kdy se tomu tak stalo a kdy by evidentně méně výkonná motorka snížila riziko?

Nenechte se oklamat tím, že když se někdo přerazí na litrovým nanuku, že by se tak nestalo na něčem pomalejším. Takový člověk většinou vyhledává adrenalinové stavy a situace a rád jezdí na krev. A to, jestli jede na krev v kilu nebo ve 300 km/h je pro něj jedno (akorát to napáchá větší škody). Nic méně, ve výkonu pořád problém nevidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 23:13 | Nahoru | #132
PetrS> tak ze sve zkusenosti, dva roky sem drandil jawu 90 po ceskych silnicich. vykon to ma o neco mensi jak dnesni 125 4t za celou dobu jsem nemel jedinou krizovku zpusobenou tim ze to nejelo dost rychle spis jich par bylo tim opacnym, kamion predjedu osobaka ne. a kdyz na to nemam tak nepredjizdim tak se do toho ani nepoustim kdyz mas silnou motorku a zezacatku proste ten odhad nemas ale treba si myslis ze to das tak to muzes nedat a ses v pici.

(reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 23:31 | Nahoru | #133
WHTRDR> Já měl naopak nevíc krizovek na 500ccm čoprech! Pak jak to už začalo víc jet, brzdit i zatáčet už to najednou začalo být celkem na pohodu , i když stávají se zase jiné věci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 23:36 | Nahoru | #134

Cosmogagy píše: ale notak, neplet tady nikomu hlavu doslova takhle funguje ostra dvoutaktni kroska, popripade ne az tak vyrazne takhle funguji "neostre" dvoutaktni dvacky (urcene do provozu - RS, Mito, NSR, atd)...
ale pokud vim bavime se tady hlavne o ctyrtaktnich dvackach, a ty takhle nefunguji v ramci kubatury docela tahnou odspodu a narust vykonu je postupny a plynuly...



Aha, ty myslíš nějaký motorky co nejedou v žádnejch otáčkách. Tak to sorry, na tom sem nikdy neseděl a nevím jak se to chová (za mýho dětství byly ze 125 ccm k dispozici jen "ostrý" 2takty.

Tak to ať si to 1O koňový (nebo kolik to má) svezení každej užije - nejlépe do kopce, když se ti lepí na prdel auto co nemá potřebu dodržovat bezpečnouá vzdálenost (nešvar dost rozšířený řekl bych, asi si občas někdo neuvědomuje co se stane, když drcne moto před sebou ze zadu v zatáčce).

Naposledy editováno 29.04.2011 23:40:01

500 na začátek?

30.4.2011 v 00:20 | Nahoru | #135
Dnes jsem byla na testování KTM a Duke 125 mě nadchnul, pro mlaďochy a začátečníky co na to chtěj jít pomalu, pecka :) Dá se s tím užít legra, super řazení, budíky maj veškeré info včetně zařazené rychlosti, dobrej posez.

(reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 02:33 | Nahoru | #136
PetrS> Na citaci to bylo dlouhý, ale nesmazal bych ani řádek!

podepíšu a klidně několikrát

WHTRDR: ČOPR 500 NENI MOTORKA /sorry ale už mi to tu přijde fakt dlouhý - pomalu sedostavame do debaty svitit-nesvitit nebo kuze-textil (opravdu se te nechci nejak dotknout, prosim o shovivavost)

Naposledy editováno 30.04.2011 02:35:15

(reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 02:38 | Nahoru | #137

WHTRDR píše: PetrS> proc tak strucne?
ale porad si myslim ze vetsi vykon muze zacatecnikovi ve vetsine pripadu spis uskodit nez pomoci. ale opravdu uz nema cenu se opakovat desetkrat.


muze mu uskodit velky nikoli vetsi nez malo...vše je otazka
míry

dlouho jsem tu nevidel nic od tazatelky...jestli se tiu chlapaci nebavime o necem co se nas netyka a vzledem k obecnemu stavu ani nikdo cist nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 07:06 | Nahoru | #138

PetrL3 píše: Aha, ty myslíš nějaký motorky co nejedou v žádnejch otáčkách. Tak to sorry, na tom sem nikdy neseděl a nevím jak se to chová (za mýho dětství byly ze 125 ccm k dispozici jen "ostrý" 2takty.

Tak to ať si to 1O koňový (nebo kolik to má) svezení každej užije - nejlépe do kopce, když se ti lepí na prdel auto co nemá potřebu dodržovat bezpečnouá vzdálenost (nešvar dost rozšířený řekl bych, asi si občas někdo neuvědomuje co se stane, když drcne moto před sebou ze zadu v zatáčce).



i na te ctyrtaktini dvacce jsi i do kopce rychlejsi nez vetsina beznho provozu, a v zatacce uz tuplem (nemyslim to jake maji vozidla potencial jet, ale jak v nich lidi opravdu jezdi)...

jak rikas, nesedel jsi na tom, tak nehodnot jak to jede do kopce.. ja na tom sedel nejednou, at uz se jednalo o CBR125R nebo YZF-R125 a nalital jsem se na tom i neco do kopecka (Buchlaky a silnice u Násedlovic kde se každoročně jezdí závody do vrchu).. porad se ale samozrejme bavim o CBR s necelyma 10kW (okolo 13koni) a dalsich motorkach tesne pod zakonnym limitem 11kW (je jasny ze 8-10 konovy rozklepany cinan jede daleko hur a uz bych rekl ze je diky sve pomalosti i nebezpecny - ja totiz uznavam ze je hranice od kdy je motorka nebezpecna tim ze je pomala, ale kvalitni 4T dvacku 9-11kW nejak nebezpecnou proste neshledavam )
a kdyz uz s tebou chce nekdo zavodit a predjizdet te, proc se vzrusovat??? jedes si svoje tempo a seres na ostatni... a kdyz se na tebe nejaky kokot nalepi? tak ho pustim kdyz se na tebe takovy zavodnik "f TDIpyco" nalepi kdyz jedes na vetsi masine, tak hned musis tahat za plyn a ujizdet mu?? ja takove idioty poustim pred sebe i na velkych masinach, proc bych mel menit svoji jizdu jen proto ze ten za mnou je kokot? proste uhnu ke kraji, a at si jede treba az tam kde končí záda..

500 na začátek?

30.4.2011 v 07:33 | Nahoru | #139
auto sice neni motorka, ale když se naučíš v praxi co a jak funguje, že se nebrzdí zadní brzdou a zahřívají se gumy. Tak to bude i to 5kilo v pohodě. Nebo si půjči nněkde na 2 měsíce jawku 350 jestli se necítíš úplně ready. Jsem pro to 5kilo s tím že s někým probereš trochu té teorie a párkrát ti někdo vysětlí co a jak.

Naposledy editováno 30.04.2011 07:35:20

500 na začátek?

30.4.2011 v 08:53 | Nahoru | #140
Začínal jsem na ER5 byla to dobrá volba aučila i poučila.Sama vyzkoušej pocitvě vybrané mašiny a pak se rozhodni hlavně podle sebe . Správnou volbu a štěstí při koupi mašiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 09:10 | Nahoru | #141
Cosmogagy> O.K., jestli dnešní 125 4T jezdí jako auta a dá se cestovat po okreskách přiměřenou rychlostí tak fajn. Taky nejsem závodník, nemám na to ani koule, ani motorku, ale stejně si myslím, že výkonová rezerva je důležitá. Ale nikomu to nenutím. Já vždy upřednostňuju objem před otáčkama. Je to pohodlnější. GS 500 do začátku neurazí, já v 16 neměl nic lepšího, než JAWA 350....

(reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 09:18 | Nahoru | #142

PetrL3 píše: Cosmogagy> O.K., jestli dnešní 125 4T jezdí jako auta a dá se cestovat po okreskách přiměřenou rychlostí tak fajn. Taky nejsem závodník, nemám na to ani koule, ani motorku, ale stejně si myslím, že výkonová rezerva je důležitá. Ale nikomu to nenutím. Já vždy upřednostňuju objem před otáčkama. Je to pohodlnější. GS 500 do začátku neurazí, já v 16 neměl nic lepšího, než JAWA 350....



výkonová rezerva asi bude důležitá to jo, ale když někdo řekne že je nebezpečné jezdit na 125ccm 4T tak to nechápu Mě na padině občas někdo předjede, občas já ale v klidu se dá kromě dálnic jezdit. Včera jsme přivezli cbr a že by na ní bylo nebezpečné jezdit Tu výkonostní rezervu ale nemá, to je fakt, no záleží jestli jí chce.

(reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 09:33 | Nahoru | #143

Mike70 píše: Krejca> radši se nauč Česky "chlapům co začínaly"
FishX3> aha já si neuvědomil, že cílem týhle diskuze není poradit holce, ale ukazovat si jak ho mám kdo velikýho


To je tady už klasika ,když někdo píše kokotiny a někdo mu to řekne tak se začne honit gramatikou

2 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?

30.4.2011 v 11:52 | Nahoru | #144
hmmm, tak koukám další vlákno kde se honí koně
125cbr má sice nestabilní podvozek a gumy co kloužou ale je dost levná a upřímně - raději koupit cbr a mladší než vychechtanou pětku uvědomte si pánové že se ptá děvče co si pravděpodobně doma údržbu dělat nebude.
přestaňte se tu ohánět koněma a předjížděním a zkuste konstruktivně vyjmenovat plusy a mínusy. Pokud tedy někdo z Vás na té dváce jel.
Já ano a mám v současné době šestikilo, tak můžu srovnávat.

Podle mě CBR má tyhle plusy:
levná
lehká
se skvělou spotřebou ( mě brala 2litry na 100km)
za rok se dá prodat s minimální ztrátou
výkon na město úplně luxusní - do 90km/h naprosto vyhovovovala i mimo město.

mínusy:
brzdy (dají se vyměnit za lepší)
originál gumy (dají se vyměnit)
podvozek - u slabších motorek jsou prostě obyčejnější podvozky. Ale na ten výkon comá podvozek stačil.
kdo nemá dost sebeúcty, tak si na téhle motorce mezi střelci s litry bude připadat méněcenný

šestikilo:
plusy:
krouťák
výkon
rychlost
prodlužuje péro

mínusy:
dražší opravy
vysoká spotřeba (6l oproti 2l na dváce je fakt rozdíl a pokud zakladatelka vlákna řeší motorku do 50 tis tak určitě nebude chtít projezdit majlant)
těžká jako kráva
za stejnou pořizovací cenu jako u dvácy to bude stočená stará vrána...


mimochodem, můj tatínek jezdil celej život na pionýrovi (skůtr) a pak na mz175 a byl to PAN motorkář, takže kecy že nic pod půllitr nejede jsou mimo.
edit: písmenka

Naposledy editováno 30.04.2011 11:53:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 13:05 | Nahoru | #145
Windy> prodlužuje péro i holce?????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 13:16 | Nahoru | #146
Windy> jsem myslel, že péro prodlužujou až litry a větší...jsem to asi přepísk, že se nic neděje

nevim jak ta spotřeba (skoro bych čekal že to nebude 6, ale spíš k 5 a u CBR to nebudou 2, ale cca 3,5 -- ale to jen co jsem tady narazil na nějaká infa - neni to moje zkušenost a tak se nehadam).

ohledně váhy se to tu řešilo, samotná váha se projeví především při manipulaci na místě a zvedání motky

se servisem to nebude taková trága - samo jde o to co máš za mašinu a jaká je závada, pro větší objemy zas mluví to že ta motka nebude tak olítaná jako malorážka

co se týká mého pohledu na věc, jezdíme vmenší či větší partě a spíš za poznáním, než na okruh - tam je bohužel malorážka velkou brzdou - opravdu to není o tom že bychom vyžadovali jízdu někde vysoce nad limity ael o tom, že když jedeš v x lidech, nasčítaávají se zpoždění při předjíždění - pokud chci jezdit s přáteli kteří mají plnokrevný motky, budu mít problém. o tom že ve dvou to nebude žádný med taky žádná (i když na CBR jsem nikdy nejel - teda na malém - tak nevim jak je to s místem, spíš to beru z pohledu výkonu)

na druhou stranu Windy je baba, měla podobne dilema a tak je možná povolanější ( i když si myslím - nikoli vím - že nějaké CB500 je jinde nez podle mne náročnější monster)

Naposledy editováno 30.04.2011 13:17:56

(reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 14:00 | Nahoru | #147

FishX3 píše: Windy> jsem myslel, že péro prodlužujou až litry a větší...jsem to asi přepísk, že se nic neděje

nevim jak ta spotřeba (skoro bych čekal že to nebude 6, ale spíš k 5 a u CBR to nebudou 2, ale cca 3,5 -- ale to jen co jsem tady narazil na nějaká infa - neni to moje zkušenost a tak se nehadam).

ohledně váhy se to tu řešilo, samotná váha se projeví především při manipulaci na místě a zvedání motky

se servisem to nebude taková trága - samo jde o to co máš za mašinu a jaká je závada, pro větší objemy zas mluví to že ta motka nebude tak olítaná jako malorážka

co se týká mého pohledu na věc, jezdíme vmenší či větší partě a spíš za poznáním, než na okruh - tam je bohužel malorážka velkou brzdou - opravdu to není o tom že bychom vyžadovali jízdu někde vysoce nad limity ael o tom, že když jedeš v x lidech, nasčítaávají se zpoždění při předjíždění - pokud chci jezdit s přáteli kteří mají plnokrevný motky, budu mít problém. o tom že ve dvou to nebude žádný med taky žádná (i když na CBR jsem nikdy nejel - teda na malém - tak nevim jak je to s místem, spíš to beru z pohledu výkonu)

na druhou stranu Windy je baba, měla podobne dilema a tak je možná povolanější ( i když si myslím - nikoli vím - že nějaké CB500 je jinde nez podle mne náročnější monster)



ta spotřeba byla u mé 125ccm opravdu 2 litry a to jsem ji nikdy moc nešetřila zeptej se kluků co se mnou jezdili v té době...

k tomu že malorážka je brzda... to je to o čem mluvím. neřešíte potíže té slečny ale svoje coby případní spoluparťáci. Na druhou stranu I já vím že 125 a šestikila bude potíž...
jenže začátečník na šestikilu je taky poíž a to mi nikdo nevymluví

A máš pravdu i v další věci - podobné dilema jsem měla a dodneška mě například tíha motorky dost svazuje. Bohužel já řeším ještě i výšku motorky neb jsem prcek takže pro mě nebylo řešení koupit si kawu 250, ale musela jsem hledat motorku se sedlem 75cm a níž.
Kdybych dosáhla na kawu 250 a nechtěla lítat na okruhu, tak bych měla kawu 250 a myslím že by mi výkonově na silnici bohatě stačila.

P.S. s tím pérem jsi mě dostal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 14:01 | Nahoru | #148

Che píše: Windy> prodlužuje péro i holce?????


hele asi jo. od tý doby co mám šestikilo mě baví se vrtat v motorkách, lakuju a včera jsem se dokonce naučila řezat s pokosovou pilou. Už jen čekám až se mi začne chtít čůrat ve stoje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 14:55 | Nahoru | #149

Windy píše: hele asi jo. od tý doby co mám šestikilo mě baví se vrtat v motorkách, lakuju a včera jsem se dokonce naučila řezat s pokosovou pilou. Už jen čekám až se mi začne chtít čůrat ve stoje



bacha na prsty ať nedopadneš jako já zas na druhý straně mám teďka rychlej ostříhaný nehty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 15:12 | Nahoru | #150
Che> a můžeš si kupovat menší rukavice?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist