Téma: Gnani Gabriele
 
19.3.2011 v 18:35

Je všeobecně známo, že Italové jsou národ umělců, vynálezců a sportovců. Celý svět zná jména Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarrotim, Alessandro Volta. , Rossi, Biaggi, Capirossi,… ale i technické klenoty Ferrari, Ducati, Aprilia, MV Augusta, Pinifarina, Bertone,… Dnes bych Vám chtěl představit jednoho malého muže s velkým srdcem pro techniku a sport. Jmenuje se Gnani Gabriele, Poznal jsem ho tam, kde závodí nejlepší motocyklový závodníci – na automotodromech. Poprvé jsem si ho všiml, když se po úspěšném závodě upřímně radoval z prvního místa. Pak jsem si ho začal více všímat . Bylo fantastické sledovat jeho profesionální přístup k závodům. Naprosto klidný a soustředěný jen na přípravu motorky a nechávalo ho klidným vše co se v depu děje. Líbilo se mě, že dokázal každému kdo si o to řekl pomoci a poradit. Na každé závody přijel perfektně připraven a vše má dokonale promyšleno. Počínaje přepravní autem, vybavením, motorkou vlastní konstrukce, i technicky a manuelně zručný mechanik který pracuje v jeho dílně.
Protože italsky umím stejně dobře jako čínsky, nebo albánsky, našel jsem si nejvíce informací o tomto technicky nadaném konstruktéru a výborném jezdci na různých webech. Na tohoto drobného a skromného chlapíka přesně platí pořekadlo, čím více toho umíš a znáš, tím méně se potřebuješ předvádět.
Gabriele začínal závodit ještě v třídě 50cm díky pomoci Angelá Zanetti,ale brzo se přesunul do nové třídy 80cm. Motorky na kterých jezdil nebyly konkurenceschopné a byly velmi poruchové. Proto se rozhodl pro radikální řešení, že si navrhne a postaví svůj další motocykl sám. Od návrhu řešení, výkresové dokumentace až po samotnou výrobu. To bylo v roce 1983 a po 4 měsících byla hotova výkresová dokumentace. Ráfky a zadní tlumiče si koupil již hotové, ale vše ostatní si vyrobil sám. Tak vznikla nová značka GNANI. Již model pro další sezonu bylé mistrovské dílo. Velmi lehký stroj, kde byl nahrazen hliník titanem a hořčíkem, Tyto materiály byly spojovány lepením. Gabriele použil technologické postupy do té doby používané jen v leteckém průmyslu. Japonci tyto postupy začali používat až za další 4 roky!! Jeho motor patřil mezi nejvýkonnější a dominoval spolehlivostí.
Po přestupu do třídy 125GP postavil další skvělou motorku. V roce 1988 byl na mistrovství světa na 10. místě s 36 body a v roce 1989 byl dokonce na 5. místě s 45 body. Tyto skvělé výsledky byly vykoupeny nesmírným úsilím. Musel se připravovat jako jezdec a ještě vyrábět motorku a náhradní díly. Každý den tvrdě pracoval od časných ranných hodin do pozdních nočních hodin, Sám s pomocí přátel dělal stejnou práci jako vývojový oddělení v továrnách, dále jako týmy které připravují motorky na závody, Nevyráběl pouze motorky, ale musel dělat různé zkoušky materiálů. formy na odlitky, přípravky pro výrobu a často musel nahrazovat chybějící drahá výrobní zařízení náhradním dostupným řešením, Toto bylo velmi náročné. On za 30 roků svého závodění poznal mnoho generací soupeřů, ale stále v každém závodě bojuje o vítězství.
Protože je téměř nemožné vidět jak se vyrábí závodní stroje, ale Gabriele zveřejnil kolik toho člověk musí umět, aby mohl vyrobit závodní motocykl, Tak máme unikátní možnost nahlédnout do jeho dílny. Kdo chce vidět tohoto zajímavého člověka na motocyklu vlastní konstrukce bude v Brně a Mostě na AA.
Všem doporučuji si prohlédnout videa až do konce.






jeho web
Svůj příspěvek jsem poskytl i jinému motorkářskému webu k případnému zveřejnění. Pokud to bude chtít někdo další převzít nemám nic proti. Budu rád pokud se co nejvíce fandů dozví o neobyčejných lidech o kterých jsem psal a snad ještě něco sesmolím

Gnani Gabriele

19.3.2011 v 19:09 | Nahoru | #1
Skvělý čtení Gnani je borec

Gnani Gabriele

19.3.2011 v 19:11 | Nahoru | #2
znackuju ! prectu si to jak budu mit vice casu

Gnani Gabriele

19.3.2011 v 19:25 | Nahoru | #3
tohoto chlapa obdivuju dlouhodobe - inovator a vizionar

Gnani Gabriele

19.3.2011 v 19:43 | Nahoru | #4
neskutečné. To je to cuore sportivo

Gnani Gabriele

19.3.2011 v 19:46 | Nahoru | #5
taky označím a prostuduji později

1 reakcí na tento příspěvek Gnani Gabriele

19.3.2011 v 20:02 | Nahoru | #6
kde na to ten člověk bere, nebo se tim živí?

edit: asi jo protože v alpeadrii klukům ladí hondičky

Naposledy editováno 19.03.2011 20:08:50

(reakce na) Gnani Gabriele

19.3.2011 v 20:10 | Nahoru | #7

UrvyHnát píše: kde na to ten člověk bere, nebo se tim živí?


pokud vím on ladí a dělá na zakázku. Od závodních motorek 125 SP veškeré závodní dvoutakty , veterány , vyrábí speciální díly. Má zlaté ruce, obrovské vědomosti a zkušenosti. Takových lidí není nikdy dost a jejich práce je drahá. V Polsku jsou kluci co renovují veterány pro USA a neví kam dříve skočit...

Gnani Gabriele

9.5.2011 v 14:57 | Nahoru | #8
znamenity dabel

Gnani Gabriele

9.5.2011 v 21:19 | Nahoru | #9
super prispevek

Gnani Gabriele

9.5.2011 v 22:15 | Nahoru | #10
nestačím valit bulvy

Gnani Gabriele

1.11.2013 v 22:20 | Nahoru | #11
dnes jsem našel nové články o tomto malém velkém muži a brzy přeložím text do tohoto vlákna

Gnani Gabriele

3.11.2013 v 10:01 | Nahoru | #12
Dnes mám chvilku a dotáhnu co jsem nakousl o Gnanim.
Zasvěcenci ví, že doma postavil svoji motorku 125 Gnani, která se podle odborníků vyrovná továrním speciálům Aprilia RSW/RSA.
Napíši co o něm napsal jeden hodně dobrý a uznávaný ladič 2T.
překlad
__________________________________________________________
Poznali jsme se na závodech. On je skvělý konstruktér, mechanik, ladič, pilot a testovací jezdec, ale především prostý člověk se skvělým charakterem, ochotný kdykoliv soupeři podat pomocnou ruku.
Na prvních závodech v roce 2013 se mě zeptal, zda stále používám oleje ELF. Vzpoměl jsem si, že i on používal v roce 2011 oleje ELF. Vysvětlil mě, že složení olejů ELF se změnilo a on přešel na oleje Exced které dále domícháva pomocí přísad. Donesl mě jeho olej v sobotu před tréninky s tím, abych ho použil a další mě dal na nedělní závod. Po závodech jsme rozebrali motor a Gariele mě pomocí lupy ukázal stav opotřebebí kritických míst motoru. Rozdíl mezi olejí dostupnými pro závody a tím co on dokázal namíchat byl evidentní. Tady je vidět jak hledá dokonalost v každém detailu.


Gnani Gabriele

3.11.2013 v 11:34 | Nahoru | #13
poslední video Gnani jako vždy naprostá preciznost

1 reakcí na tento příspěvek Gnani Gabriele

3.11.2013 v 12:56 | Nahoru | #14
Velmi šikovný člověk!

(reakce na) Gnani Gabriele

3.11.2013 v 20:47 | Nahoru | #15

AKRO píše: Velmi šikovný člověk!


on jezdil skvěle i mistrovství světa na motorce, kterou si postavil. Ovšem žádný vocas.. na videu jede velkou část závodu na 3. místě

1 reakcí na tento příspěvek Gnani Gabriele

4.11.2013 v 14:55 | Nahoru | #16
Super a díky za další info o Gnanim . Je to démon a to jak technický tak jezdecký. Pro mě nepochopitelný ho vidět na těch starých videích jak soupeřil v MS s Martinézem, Waldmannem, Dorflingerem a dalšími a pak si uvědomit že stále jezdí i v současné době na nejvyšší úrovni v ME. Kolik mu už vlastně je??? Doufám že až jednou skončí s ježděním tak na ten svůj stroj posadí nějaký mladý jezdecký talent a společně budou dál prohánět ty zdechlé 250ccm čtyřtaktní pumpy na močuvku

Gnani Gabriele

4.11.2013 v 15:53 | Nahoru | #17
to bude - ty minimona jsou jenom vymysl Espezelety a firem KTM a Honda s kteryma se domluvil

(reakce na) Gnani Gabriele

6.11.2013 v 22:13 | Nahoru | #18

Radar píše: Super a díky za další info o Gnanim . Je to démon a to jak technický tak jezdecký. Pro mě nepochopitelný ho vidět na těch starých videích jak soupeřil v MS s Martinézem, Waldmannem, Dorflingerem a dalšími a pak si uvědomit že stále jezdí i v současné době na nejvyšší úrovni v ME. Kolik mu už vlastně je??? Doufám že až jednou skončí s ježděním tak na ten svůj stroj posadí nějaký mladý jezdecký talent a společně budou dál prohánět ty zdechlé 250ccm čtyřtaktní pumpy na močuvku



narodil se 17/05/1964 v Raveně je to ještě klouček, ještě mu ani není padesát jeho jezdecký vzor je KEVIN SCHWANTZ
výška 1,62 cm (jestli si ale nepřidává )váha 56kg číslo bot 41 znamení ryba

Gnani Gabriele

8.11.2013 v 08:26 | Nahoru | #19
je sikovnej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


Moto reklama
Objednat reklamu
TOPlist