globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 22:27 | Nahoru | #67081
To je normální, české stroje si značkují teritorium jako psi.... stejně jako z hlediska těsnění nevhodné řešení vypínacího mechanismu spojky, jenž taky pořád přimazává řetěz, je tohle druhá loužička, ale jak je zmíněno, to jenom rosí a je od toho zamaštěný motor... tak ho občas utři no

Jawablázni

16.2.2018 v 23:47 | Nahoru | #67082
To přimazávání řetězu je fajn.

(reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 08:19 | Nahoru | #67083

pech. píše: To je normální, české stroje si značkují teritorium jako psi.... stejně jako z hlediska těsnění nevhodné řešení vypínacího mechanismu spojky, jenž taky pořád přimazává řetěz, je tohle druhá loužička, ale jak je zmíněno, to jenom rosí a je od toho zamaštěný motor... tak ho občas utři no

Normální to není.. Z žádného mého stroje nekape olej. Dokonce ani z půllitra. Všude suché motory.

Naposledy editováno 17.02.2018 08:20:19

Jawablázni

17.2.2018 v 11:20 | Nahoru | #67084
Mně z půllitra taky nic neteče - z toho japonského.... Tobě to neteče proto, že jsi použil dnešní těsnící materiály a tmely, Nebýt dnešních těsnících materiálů, tak by spousta motorek s dojebanými kartery už dneska vůbec nejezdilo, protože papír nebo hermetik by to prostě neutěsnily ani do stavu provozuschopného, natož suchého. tenkrát se to moc neprožívalo, bylo to oslizlé běžně a provozu to nebránilo... úniky z Roudstra jsou už marginální, ale trochu ulepený taky je, nic většího než jiné řešení spojky bych za tím nehledal..... přimazávání řetězu á-la Janeček je v kombinaci s celokrytem dokonalé řešení kardanu pro chudé.

Jawablázni

17.2.2018 v 11:27 | Nahoru | #67085
Moje OHC má původní motor. Nebyl nikdy půlen. Dělal jsem jen výbrus a spojku. V půlkách je hermetik a neteče nic.

Jawablázni

17.2.2018 v 12:04 | Nahoru | #67086
původně tam byl papír, nikoli hermetik...

Jawablázni

17.2.2018 v 12:21 | Nahoru | #67087
Papír je jen v katalogu, ale co jsem mluvil s pamětníky, tak se při montáži mezi půlky nedával - lépe se pak doháněla vůle na dolním soukolí královny. Nemuselo se používat tolik přesných podložek pod kuželové kolo.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2018 v 12:30 | Nahoru | #67088
Taky přispěji troškou do mlýna s auty, které mi prošly rukama.
V 17 jsem si pořídil Tatru 57 žehličku 1928
následoval Adler Junior, DKW 600, Š1202 osobní, Š1202 sanita, 1000MB 1966 žábrovka, 1000MB 1968,Š105S 1977 nová, WV 1200 na papírech KDF 1942, WV 1300 1966,Fiat 600 2x, Wartburg 311 1961 rodinný klenot po otci, Wartburg 312, Moskvič 412, Dacia 1300 2x,
Lada 1500S, Renault 19 1.4 model1990 mám ho dodnes 26 let, Fiat Conquciento Sportinng 1.2 1997, kátkodobě se mi mihlo mezi rukama několik starých oktávek a dvě stovky. A těď v únoru jsem se utrhnul a koupil nové Berlingo Feel Edition 1.6VTi 120 a to snad budu mít do smrti.

V mých zaměstnáních jsem se taky nenudil
měl jsem pojízdnou dílnu elektro Š1203, potom zámečnickou dílnu bez soustruhu PV3S, v Agrochemickém podniku, kde byl nedostatek řidičů jsem suploval na IFA valník, cisterna a rozmetadlo hnojiva, T148 kátký valník + vlek, T 148 dlouhé rozmetadlo hnoje mimichodem v 80 letech na ní byly pěkný prachy,Avie 15 a 30, Trambus Š 100 rozmetadlo, Mutikára 22, vysokozdvižé vozíky do 5 tun a pár nakladačů. Nakonec jako servisák praček Favorit pickup a jako třešničku na dortu Chevrolet Astro 4.3l automat perfekní dvoumístná dodávka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 12:53 | Nahoru | #67089

marauder píše: Taky přispěji troškou do mlýna s auty, které mi prošly rukama.
V 17 jsem si pořídil Tatru 57 žehličku 1928
následoval Adler Junior, DKW 600, Š1202 osobní, Š1202 sanita, 1000MB 1966 žábrovka, 1000MB 1968,Š105S 1977 nová, WV 1200 na papírech KDF 1942, WV 1300 1966,Fiat 600 2x, Wartburg 311 1961 rodinný klenot po otci, Wartburg 312, Moskvič 412, Dacia 1300 2x,
Lada 1500S, Renault 19 1.4 model1990 mám ho dodnes 26 let, Fiat Conquciento Sportinng 1.2 1997, kátkodobě se mi mihlo mezi rukama několik starých oktávek a dvě stovky. A těď v únoru jsem se utrhnul a koupil nové Berlingo Feel Edition 1.6VTi 120 a to snad budu mít do smrti.

V mých zaměstnáních jsem se taky nenudil
měl jsem pojízdnou dílnu elektro Š1203, potom zámečnickou dílnu bez soustruhu PV3S, v Agrochemickém podniku, kde byl nedostatek řidičů jsem suploval na IFA valník, cisterna a rozmetadlo hnojiva, T148 kátký valník + vlek, T 148 dlouhé rozmetadlo hnoje mimichodem v 80 letech na ní byly pěkný prachy,Avie 15 a 30, Trambus Š 100 rozmetadlo, Mutikára 22, vysokozdvižé vozíky do 5 tun a pár nakladačů. Nakonec jako servisák praček Favorit pickup a jako třešničku na dortu Chevrolet Astro 4.3l automat perfekní dvoumístná dodávka.



Kdepak máš te KDF 1942??? za ten by dneska byl balík.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 13:52 | Nahoru | #67090
marauder> Tondo, nic ve zlém, jen upřesnění...v 17 letech už jsi řídil auto ? Oficiálně se mohlo i může řídit až od 18 let. Měl jsi výjimku ? Možná to mohlo být. Já koupil v 17 letech za peníze, které jsem si vydělával jako učeň 2. ročníku ( 50.- kčs ) péráka, papíry jsem na něj neměl, ale taky jsem jezdil, i když se strachem, aby mně nechytli.
K té Tatře : Tatra 57 "žehlička" se vyráběla až od roku 1931. V roce 1928 byla novinkou Tatra 12. S T 57 hadimrškou alias žehličkou jsem jezdil, s Tatrou 12 zatím ne.
Měl jsi DKW 600. S tím se mi jezdilo hodně dobře, je to i rychlé auto. S kabrioletem bylo parádní svezení. http://www.eurooldt...stroj_zoom_17588.jpg
DKW 600

Naposledy editováno 17.02.2018 14:27:34

(reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 16:27 | Nahoru | #67091

milan1963 píše: marauder> Tondo, nic ve zlém, jen upřesnění...v 17 letech už jsi řídil auto ? Oficiálně se mohlo i může řídit až od 18 let. Měl jsi výjimku ? Možná to mohlo být. Já koupil v 17 letech za peníze, které jsem si vydělával jako učeň 2. ročníku ( 50.- kčs ) péráka, papíry jsem na něj neměl, ale taky jsem jezdil, i když se strachem, aby mně nechytli.
K té Tatře : Tatra 57 "žehlička" se vyráběla až od roku 1931. V roce 1928 byla novinkou Tatra 12. S T 57 hadimrškou alias žehličkou jsem jezdil, s Tatrou 12 zatím ne.
Měl jsi DKW 600. S tím se mi jezdilo hodně dobře, je to i rychlé auto. S kabrioletem bylo parádní svezení. http://www.eurooldt...stroj_zoom_17588.jpg
DKW 600


Samozřejmě jsem v 17 řídit nemohl, ale v třeťáku jsme dali s kamarádem dohromady úspory z brigády a v Teplicích, kde jsem měl školu koupili auto za 1200 Kč bez baterie auto nám tam na jinou nastartovali a zázrakem dojeli domů na dynamo nějaké zkušenosti s řízením jsem měl táta mi na méně sledovaných okreskách půjčoval Wartburga jízda z Teplic byla samozřejmě na černo papíry jsem udělal asi za 4 měsíce o ten rok se nepřu přeci jenom je to už dávno než jsem se vrátil z vojny tak mi ho táta rozebral sekyrou protože mu vadilo na zahradě stejně skončila 250 speciáka s řazením na nádrži a z domu mi zmizela i 350 kývačka za všechny tři nebyl ochotný platit pojištění. Adler při jedné riskantní jízdě v dešti poslal kamarád do stromu pod svahem a on se zlomil, DKV jezdila opravdu dobře měla jednu vadu nedobíjela a její dynamostartér byl tehdy nad moje zkušenosti i možnosti a tak jsem jezdil jen na baterku a v kufru nabíječku. Ta Tatra 57 měla kapotu jako žehliška, ale myslím, že se už nestartovala dírou v kapotě, ale musela se zvednout, byla čtyřválec vrtání 72 kroužky jsem do ní dával z oktávie super po dvou do drážky a hlavy byly spojené s válci blbě se dělaly ventily mimochodem to byl první čtyřtaktní motor, který jsem měl rozebraný a kupodivu mě pak jezdil. Né, že by před tím nejezdil, ale neměl kompresi a žral olej.
Tolik na upřesnění Tonda Zloun

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 16:46 | Nahoru | #67092

bimbo750 píše: Kdepak máš te KDF 1942??? za ten by dneska byl balík.....



Auto byl jeden z prvních brouků s malým zadním sklem, v předu sklo rovné jen ty doklady byly z KDF tenkrát nebyly STK a nic se moc neřešilo. Motor jsem skládal ze dvou vraků kliku mi udělali u nás v Černčicích a válce jsem tam i s pístama napasoval z T 603 jen se museli dole podložit centimetrový kroužkem, Jó kde ty loňský sněhy jsou? Ten druhý brouk ještě jezdí v Praze měl ve střeše šíbr, který se ovládal kličkou u zpětného zrcátka a ve větším dešti nestačly kanálky na vodu a zatékalo tam. Toho jsem vytunil motorem z varianta1500, ale s použitím chlazení z brouka se to v létě přehřívalo, ale na krátké tratě to mělo odpich a v kopcích na mě neměl ani žigulík jinak si vzal až 12 litrů. Barva byla šípková červěň.
Ale recese to byla a svezení na torzkách ůžasné Jezdíval jsem s ním na velkou cenu do Brna a tam v pohodě vystoupil zato se 105, kterou jsem měl souběžně jsem musel zastavovat na odpočinek a dojel do Brna dobitej.

Naposledy editováno 17.02.2018 16:49:18

Jawablázni

17.2.2018 v 18:51 | Nahoru | #67093


Dneska byl asi posledni den kdy nekyda. Tak sem vytahnul z postele kamarada fotografa a udelali sme par pokusu. Tak pristi tyden snad uvidime :)

Naposledy editováno 17.02.2018 18:51:29

(reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 19:32 | Nahoru | #67094
marauder> Pravdou je, že když jedu Popularem do Olomouce na Hanácký okruh ( mám to 250 km ) anebo jiné srazy - nejraději jezdím na Moravu - tak jedu až 3 hodiny bez zastavení a únavu necítím. V proti tomu moderní stodvacítce zastavuju po 2 hodinách. Jednak pro hluk od motoru a potom kvůli sedadlům - tvrdší Populara jsou pohodlnější. Současným autem jsem nikdy tak daleko nejel.
Hrnous : elektrika už bude dobrá ? No, k fotografování to moc nebude, tady už je asi 8 cm nového sněhu a stále hustě sněží. Tak uvažuju, že přezuju 120 na zimní , zatím to nebylo třeba.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2018 v 20:19 | Nahoru | #67095
š120 není moderní, je to vozidlo 40 let staré a tak už není jen zastaralé, ale skoro historické..... zastávky po 2 hodinách? tak to máš sedadla prosezelá.... Já s ní přehučel republiku napříč a dobrý... ale sedadla jsem měl ty lepší s opěrkama a sedák jsem měnil, protože byl nahovno.. na pohled se zdál, ale molitan byl v prdeli, tak jsem dával novej, pak byl klid... měnil jsem sedadlo řidiče už i ve favoritu, původně sice především pro prasklej originální potah (nesnáším ty nasazovací co se věčně shrnujou) ale po výměně jsem zaregistroval i zlepšení ohledně sedáku - asi tak naúroveň sedadla spolujezdcova... Favoritem taky jezdím napříč republikou bez zastávky a bez problémů s pohybovým aparátem - ovšem jsem pravda o něco mladší.... Tvrdá sedadla nemám rád... když ujedu 300km fáčkem, vylezu v pohodě... ujedu to ve fábii a jsem po polovině omačkanejch z jejich tvrdých, úzkých - rádobysportovních sedaček. Co se týče pohodlí perování, byla š105/120 měkčí, co do pohodlí ohledně prostoru a ergonomie, je zase favorit výrazně lepší.... Co mne u š120 na dlouhých trasách sralo byl ten obří podběh narvaný hluboho do kabiny, takže když sis chtěl odložit nohu na podběh, musel jsi ji dost skrčit... řešil jsem to tak, že jsem si jí natáhnul pod spojku, pak to byla pohoda... na dálnici mám stejně skoro furt 5ku a ve stoupání tam loupnu 4.. ve favorit je větší prostor celkově, a nohu lze odložit v rovině s pedálama, tak jak se sluší a patří... Hluk motoru š105 jsem úspěšně vyřešil vestavbou pětirychlostní převodovky.. v kopcích auto ožilo, protože 4 byla kratší, 5 ulevila kraválu už na okreskách, na dálnici to byl proti čtyřkvaltu balzám.... S tím pětikvaltem z toho vzniklo alespoň v rámci litrové třídy uspokojivě živé a co do hluku i odezev podstatně příjemnější auto, než bylo původní provedení.... A že to do užovky nejde jsou kecy... Jde to, jenom to dalo trochu víc práce (4 dny pod autem) než u eMka. Kdybych do toho ten pětikvalt nedal, asi bych si ho tak dlouho nenechával, protože se čtyřkvaltem byly při rychlosti 90-100km/h což je okresková cestovní točilo nějakých 3500-3700 otáček, což je nejhlučnější pásmo, když to vytočíš víc, tak to neduní.... při 130 na dálnici to točilo nějakých 4700otáček, což ten motor neměl moc rád, pokud jsi ho v tom režimu držel trvale třeba hodinu-dvě v kuse... s pětikvaltem rovné 4100, což ulevilo motoru dolů, ulevilo kraválu a pořád to bylo mimo to hlučné - dunivé pásmo..... Favorit, ačkoli mám verzi s kratší převodovkou, je otáčkami o dalších cca 400otáček dole 130km/h -3700ot. tomu motoru by vyhovovalo i zpřevodování na úrovni š125, ale i to kratší je o celkově 0,1x1 delší, ta delší převodovka co se dávala z kraje výroby byla na stejné otáčky o 10km rychlejší...

Naposledy editováno 17.02.2018 20:34:23

(reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 20:29 | Nahoru | #67096
pech.> Jo, s pětikvaltem se jezdilo podstatně líp. I spotřeba byla příznivější.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2018 v 20:36 | Nahoru | #67097
s pětikvaltem se s tím dalo docela slušně žít, právě proto že to mělo i tu kratší čtyřku... spotřeba šla dolů o cca půl litru... se čtyřkvaltem jsem jezdil za nějakejch 8L, s pětikvaltem za 7,5L......

(reakce na) Jawablázni

17.2.2018 v 20:43 | Nahoru | #67098
pech.> Hej, jezdili jsme docela často do Alp a na kopcovitých dálnicích byla ta kratší čtyřka super.

Jawablázni

18.2.2018 v 08:52 | Nahoru | #67099
Mokrého pětikvalta jsme nacpali i do 1000MB. Jde to do všech modifikacích škodovek s motorem v zadu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2018 v 08:57 | Nahoru | #67100
Trošku jsme si před časem hráli...

(reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 11:53 | Nahoru | #67101
MartinED250> Nádhera, škoda s tím jezdit.
Mně před lety uhnila nápravnice v horní části - rameno - tak, že pružina vletěla nahoru. Tehdy jsem dal novou nápravnici, chlapi mi ji opískovali, já ji natřel základní a potom vrchní barvou, nakonec Resistinem, dali jsme v podstatě vše nové, i čepy , řízení, promazali a do roka , po jedné zimě - vůle v řízení, nebrzdící jedno kolo i přes nové brzdiče a destičky,nápravnice samá koroze. Na STK problém. Nevěřili, že je to nové. Proto píšu- škoda s tím jezdit.

Naposledy editováno 18.02.2018 11:56:01

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2018 v 12:09 | Nahoru | #67102
Milan: zase špatně.... Proč jste pískovali novou nápravnici, která byla ošetřená kataforézou? na to se má dát po odmaštění rovnou základ, nějaký solidní, porom tvrdý body nátěr, na nových věcech funguje a hodně vydržíj, ty měkčí jsou vhodné jako další vrstva.... Nová nápravnice se měla taky vytříkat rezistinem na dutiny.

Vůle v řízení? blbě vystružená futra, blbě namazáno... to se musí mazat až to z toho leze vrchem i spodem, jinak je to málo. mazat se to musí alespoň 2x ročně - dělal jsem to vždycky při přezouvání letní / zimní a byl s tím pokoj

Vůli v čepech jsem řešil za celou dobu vlastnictví auta jednou, když mělo najeto zhruba 150kkm, jsem udělal svisláky, spojovačku, pomocnou páku, ta se ráda přidře a pak jde řízení ztuha, horní čepy na ramenech (spodním bylo hovno, horním taky, ale nešly povolit) a byl s tím pokoj až do smrti auta, která nastala za hodně dlouho a dalších skoro 100kkm..... I na konci byla nápravnice v pořádku, ale spodní ramena byla shnilá... Do konce nebyla žádná vůle a s prázdným kufrem šlo řízení točit dlaní i na místě.. Nicméně na otcově autě jsme nápravnici taky měnili, hned z kraje a dalších 10 let jí nebylo nic.... na druhou stranu se tam nikdy nedělaly svisláky...

Ohledně brzd - nejvíce se brzdy serou kochačům, spořičům, couralům a celkově lidem co nebrzdí... všechno potom zatuhne a nefunguje, kotouče vyreznou a styčná plochja se zmenší.... Závodníkům co jezdí razantně a brzdí většinou intenzivně se brzdy nepokazí nikdy... za dobu co on je ojezdí je ten nebrzdič 2x vymění nebo opravuje pro shnilost a zatuhlost.... š742 je na to citlivá, protože má brzdiče dvoupístové, ale stačí brzdy skutečně používat a problémy nejsou.... je zapotřebí v rámci dobré kondice brzd občas zabrzdit opravdu intenzivně, naplno, těsně před zablokováním kol - odstraní se tím povlak z destiček a kotoučů který se tvoří neustálým jemným přibržďováním (městský provoz) rozhýbou a trochu prohřejou se všechny komponenty... až to zkusíš, tak hned při dalším brzdění se účinek zlepší a vyrovná.... Pokud ti jedno přední kolo takřka nebo vůbec nebrzdilo a ty jsi s tím byl schopen jezdit aniž by tě to sralo, tak jsi buď tetřev a nebo brzdy vůbec nepoužíváš.... takže léčba brzd - pokud ještě není vše ztraceno dlouhodobým nepoužíváním - rozjet na 100, naplno zabrzdit téměř do zastavení, pak zase 100-0-100 několikrát po sobě než brzdy začnou vadnout.... potom se na to vysrat aby se nešlehly kotouče a po vychladnutí bude účinek lepší.... Pokud už jsi to zabil úplně, tak si holt brzdiče rozebereš, vyčistíš, přegumičkuješ a začneš používat.... Je to dobré i na test trubek... dáš tomu max intenzitu a když jí prošlápneš, tak ve chvíli kdy počítáš s tím, že se to může stát, nikoli kdy to nečekáš....

Na Fáčku je náprava značně jednodušší jak konstrukčně tak servisně.... jednodušší nápravu než FA a s ním většina dnešních obyčejných aut už měly jen staré fiaty s předním pohonem... Brzdy jsou lepší taky, protože mají plochu a výkon jako š742 brzdy čtyřpístové, ale s pístem jedním....

Naposledy editováno 18.02.2018 12:26:00

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2018 v 14:44 | Nahoru | #67103
Když už jsme u toho těsnění a těsnícího tmelu tak co používáte za srágorku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 14:50 | Nahoru | #67104
Čmoud> já tmel na těsnění motorů. takovej ten červenej. důležitý je,patlat to střídmě,aby to nelezlo kam nemá. přetěsnit motor je radost. i tatru lze utěsnit tak,že ani nekápne,akorát nikdy né dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 15:05 | Nahoru | #67105
nemako> Výstižné ! Tatra která nekape, není v pořádku. Já s tím zkušenost nemám, ale brácha - Tatrovák - to vidí - Tatra 57 B, 52, 54, 603 - loužička pod autem je prý normální. A před STK vždy utřít hadrem.

Jawablázni

18.2.2018 v 15:16 | Nahoru | #67106
Čmoud - jakej motor otevíraš? Busíkův nebo dvěpadinu anebo stopětasedmu ? Anebo něco úplně jinýho ?? Přijeď na fajku, sedíme od čtyř v Šafaříkově mlýně s polabanama, když jedeš ze Zálabí do města tak je to po pravý straně jakoby pod mostem. Hned za mostem se dáš doprava a před mlejnem zase doprava a pak doleva a seš u vrat. Je tam sice napsáno country club ale dneska je to pro čadifuky má dobrý pivo odněkud z Krkonoš.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 15:21 | Nahoru | #67107
milan1963> já už se toho zbavil,ale mám hd. to je podobný. umím to přetěsnit tak,že to dva roky nekápne a potom jak píšeš,to utírám. za další dva roky mi to nasere,přetěsním,utírám,nasere,přetěsním...........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 15:23 | Nahoru | #67108
pech.> už bych nikdy nechtěl auto,který se musí mazat a všechno furt hlídat veterán je něco jinýho,ale starej krám na denní ježdění nikdy,to radši vlak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 15:24 | Nahoru | #67109

Čmoud píše: Když už jsme u toho těsnění a těsnícího tmelu tak co používáte za srágorku?



Převážně normální Lukoprén v malý tubičce... dobře se nanáší, drží a těsní i ve velké spáře........

(reakce na) Jawablázni

18.2.2018 v 15:36 | Nahoru | #67110

nemako píše: pech.> už bych nikdy nechtěl auto,který se musí mazat a všechno furt hlídat veterán je něco jinýho,ale starej krám na denní ježdění nikdy,to radši vlak.



Však ono š742 v denním provozu už se takřka nevidí..... ta auta jsou už za zenitem, provozovat denně se je nevyplatí a skoro ani nedá, já s ní končil před 6 lety a měl problémy s dílama, dost toho koupit nešlo a to co šlo, tam si nešlo vybrat kvalitu......

už přímý nástupce nároky na údržbu minimalizoval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 Dnes v 08:04 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Dnes v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist