AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Bimbam : k té škodovce - opravdu je to vlastnost. Já jsem se svým známým - automechanikem - rozebral do šroubků oboje přední dveře. Vše jsme promazali, dali i nová táhla, ale pokud mrzne, dveře prostě nezapadnou. Stejně jako Ty neznám nikoho, komu by dveře v zimě držely. Otec měl dvě 120, já měl původně asi půl roku 105 a všechno stejné. Soused měl Š 130 L - jakbysmet. Ten dokonce auto kupoval v zimě, negarážoval a v záruce uplatňoval tuto vadu. Škodovka měla svůj tovární servis v Telči a ani tam mu nepomohli. Tak to beru jako fakt, tak to je a bude.
Milan-- snih nevadí,ten je čistej,ale když oni do toho serou sůl jak pominutý a při tom zbytečně,když to padá je to k hovnu,k nám do pošumaví solit nesmí tak se to jen pluhuje a neznám nikoho z místních,kdo by si na tom rozbil hubu,maximálně se zahučí do sněhu v pangejtu,když se vyhejbáš blbovi kterej sníh viděl jen při dvoucentimetrové kalamitě v Praze.
Naposledy editováno 16.02.2018 12:07:30
Milan se o auto při vší úctě absolutně vůbec postarat neumí, u motorek je to totéž, jenom leští plech a techniku má v hovnech, podle toho to taky vypadá, když někam vyjede... Ten jeho mechanik tomu rozumí taky jak koza petrželi. Tahla s tím nesouvisí a jestli to namazal normálním olejem nebo vazelinou, tak to dokazuje jeho nebetyčnou tupost a utvrzuje absenci jakýchkoli znalostí chemie a strojariny.... copak asi dělá olej v mrazu? Zhoustne.... co udělá mezi slícovanymi deskami? Lepí...... pokud mu tohle nedojde, je to debil a bezvýhradně viník nefunkčního zámku! Pokud je schopen si toto uvědomit, tak mu dojde kolik a čeho použít, aby to fungovalo.
Bimbam má rezervy a neznalosti taky, ale je schopen se poučit a problém vyřešit - je to holt ve stylu chytrému poraď, hloupeho kopni..... Milan radši bude dál držet dveře... Psal jsem sem jak se problému s dveřmi zbavit, takže když si vytáhnete jednu ruku z nosu, tu druhou z prdele a uděláte co je třeba, léta potom držet dveře nebudete.....
Přeji příjemnou zábavu.
Se škodovkou jsem najezdil spokojeně cca 150kkm, upravil ji na pětikvalt, dodělal centrální zamykání, dovybavil na LS, měla originální kola apollo, jezdil jsem do ciziny i napříč republikou. Koupil jsem to jako auto staré víc než 20 let (r.v.1978), když jsem s ním končil, bylo mu přes 30.... zkušenosti jsem některé prevzal, jiné získal sám....
Naposledy editováno 16.02.2018 12:29:09
Jinak úrvních 15 let bez potíží, ani sme neměnili olej nebo filtr. Dolévání úbytku to kompenzovalo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Manželka už se 120 jezdit nechtěla, předtím už měla staršího polského Fiata, po něm dva Renaulty 11 ( ne spolu, ale postupně ) a do všeho se jen sypaly peníze. Nákup za 20 tisíc a 50 tisíc do uvedení do slušného stavu. A stejně se to sypalo dál, zvlášt' ten Fiat. Auta si vždy kupovala sama, bez mého vědomí, pro mně to bylo vždycky překvapení. Před časem se taky sama rozhodla, že chce nové auto. Ani ojetou Astru ne. Měla i služební, ale peníze byly, tak jsem souhlasil. Sám bych si ho ale nikdy nekoupil. Taky zastávám názor, že stačí ojeté. Jen o něj v rámci možností pečuju. Mám mechanika, a to něco stojí.
Faktem je, že manželka jen jezdí. O nic se nestará. Jen o benzín. Koupila si prodlouženou záruku, pojištění za 25 tisíc ročně, má klid. Sám bych to udělal jinak, ale...
Přitom motorky po pérákovi , Californianovi a 634 , což byly starší stroje, kupuju už jen nové. To, že Jawa není Renault ( koupit a jen jezdit ) je jiná kapitola.
Jak píšu, každý to má jinak.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak jsi mě Milane nahrál s těmi tvými auty.
Tak jsem tak nějak začal bilancovat ,co prošlo zatím mě za život rukama....auta.....motorky snad ani nebudu počítat ...zatím...
Škoda 1000MB
Škoda 100L
Škoda 105 L...užovka
Škoda 120GLS...užovka
Tatra 57 Hadimrška
Škoda 120M
Škoda Fábia 1,4MPI
Hyundai I30
Jeep Willys MB
Toyota C-HR
no a na vojně...
Praga V3S
Gaz 46 Mav
Tatra 141
Tatra 111
Tatra 813 ponton.
Naposledy editováno 16.02.2018 16:59:29
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 16.02.2018 16:51:29
Š 120 uzká
Š 120 M
Fiat Uno
Š Rapid z Holandska
Š Forman
Peugeot 405
Š Felicia
Š Fabia
a teď R Megane
Na vojně T-72M
Naposledy editováno 16.02.2018 17:31:55
Taky se mi nezdá, že by Němec najezdil za 13 let jen 25 km.
BIMBO : Počet motorek snad ani neznám. Asi dvacet, vždycky naše Jawy a ČZ. Nejstarší Jawa 175 z roku 1936, 250 Special, Wanderer ( ty jsem měl tři). ČZ 175 z roku 1938. Praga 350, to byl kousek 1A. Poválečné ČZ 125 B, T, 150 C, atd. Smůla je v tom, že u mně vždycky byla originalita nade vše. Předválečné motorky mi jezdily jen s Jikovy, s Amaly či Bingy moc dobře ne. Než mít nepůvodní motorky, raději jsem je prodal. Ted' už tak striktní nejsem, ale je to pryč. Tak mi pár motorek jen prošlo rukama. Vážně ježděny byly Jawa 20, pérák 250, Californian, 350/634, 350/640, Jawa 650 a 660 . Tak za 40 let co jezdím vlastně jen 7 motorek.
A nejvíc jsem najezdil na pérákovi. Odhaduju to na 130 tisíc kilometrů. V 80. letech často po dálnici , pravidelně každých 14 dnů Humpolec - Praha a zpět. Pamatuju se, jak jsme závodili s trambusy Š 706. Těm to do kopců moc nešlo, jely tak 40...motorka bez žádné velké údržby. Skoro nikdo mi nevěří, že se vlastně nikdy nedělala klika.
Jo, pérák.
Naposledy editováno 16.02.2018 17:51:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kuva kdyby nechtěl za toho Trampa 80 a víc tak bych měl cukání je pěknej http://www.motorkar...0-tramp-1258279.html
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To jak to funguje a co to potřebuje jsem sem psal už 27x, kdo to potřebuje vědět, nechť si to najde v uplynulých stranách....
Posilube je ideální průnik výhod dvoutaktu (vysoký měrný výkon při nízké váze) a čtyřtaktu (provoz na čistý benzín bez nutnosti připravovat směs, delší intervaly údržby).
Už v 70-80 letech byly motorky bez tohoto na západě takřka neprodejné....
Vlasťák1973 píše: modla 634 nechce někdo http://www.motorkar...350-634-1259506.html
Se posral v kině ne? čechie slabá na plíce, navíc bastl (ráfky ze smolíka, zrcátka z Hondy z 80 let, vejfuky 638) a čtvrt mega??? za to se
dá pořídit krásná fungl motorka nebo skutečný, vzácný kus čehokoli jiného.... už i ty Roadstery by za tu jeho cenu byly minimálně dva, spíš i tři...
kuva kdyby nechtěl za toho Trampa 80 a víc tak bych měl cukání je pěknej http://www.motorkar...1258279.html [/quote]
Toto je stejná písnička - Tramp je továtrní bastl, který krom pevnější kyvky nic nepřináší, do terénu je pro svou váhu, charakter motoru a převodové poměry stejně značně nevhodný a postavit se dá z jakékoli 40ky investicí několika tisíc korun....... Za tyhle peníze můžeš mít litrový cesťák nebo velké enduro o 100 koních, jež ti bude sloužit nadosmrti......
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bude to jak myslíš... Pár idiotů si nedokázalo ohlídat,a by tam byla aspoň třetina nádržky oleje (to oko je odvážně nízko) aby to bylo odvzdušněné, aby to bylo dobře seřízené, a svoji tupost se snažili schovat za poruchu příslušenství, jež vlastně ani nenastala.... čerpadlo nečerpá - nemá li co čerpat....
Š120M - 8let, skoro nová ze zkoušek ve Škodovce
Felicie 1,3GLX - cca 4měsíce, nová
Felicie 1,3L Combi - 15let, nová předělaná na LPG
Š120M - od 1996 do 2005, kupovaná jetá s cca 50tis pro služební cesty v bývalé práci, předělaná na LPG, poté pro manželku a stavbu, prodávaná s cca 180tis
Octavia II face 1,6CR - nová, od 2010 doposud (cca 4,2l/100km)
R Clio II 1,2 r.v.98 - od 2005 doposud, jezdí s ním manželka ale příležitostně jej také používám, super pro pojížďky kolem komína (5l/100km)
Fabia II 1,2 r.v. 2007 - od 11/2017 doposud, náhrada Clia pro manželku (taky 5l/100km)
Simson 50 Alfa r.v. 98 - od 2001 doposud
Aprilia Pegaso 650 ie 2002 - od 2004 do 2016 (při koupi cca 12tis km, při prodeji 80tis km vždy mě dovezlo)
Suzuki VStrom 650XT - nový od 9/2015 doposud
ČZ 180 487 r.v. 93- od cca 11/205 doposud
Derbi Terra 125 2010 - od 4/2017 doposud, kupovaná pro syna, ale jel jsem na ní v podstatě jen já, zvažuji jestli prodat nebo nechat
IFA - autoškola
PV3S - autoškola a trošku na vojně
BVP - jen párkrát na vojně
Avia 30 - jen pár jízd pro stavební účely
Iveco skříň pro občasný převoz zkouškových aut na polygon
a asi tak minimálně 2 různý auta každý den v současné práci
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |