globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 11:44 | Nahoru | #67051
Vlasťák1973> Já právě přijel z práce. Taky jsem jel Oplem, ale automat na ujetém sněhu - no nic moc. Ale jsem v pořádku doma. Navíc - sníh auto umyje
Bimbam : k té škodovce - opravdu je to vlastnost. Já jsem se svým známým - automechanikem - rozebral do šroubků oboje přední dveře. Vše jsme promazali, dali i nová táhla, ale pokud mrzne, dveře prostě nezapadnou. Stejně jako Ty neznám nikoho, komu by dveře v zimě držely. Otec měl dvě 120, já měl původně asi půl roku 105 a všechno stejné. Soused měl Š 130 L - jakbysmet. Ten dokonce auto kupoval v zimě, negarážoval a v záruce uplatňoval tuto vadu. Škodovka měla svůj tovární servis v Telči a ani tam mu nepomohli. Tak to beru jako fakt, tak to je a bude.

Jawablázni

16.2.2018 v 11:57 | Nahoru | #67052
A zajímavý je, že předchůdkyně řady Š100 a Š1000Mb nezamrzaly. PS: brácha vyfasoval nového Rapida a v pondělí držel dveře cca 1km než šly zavřít. U feldy se m i to nikdy nestalo a ta zná garáž jen při údržbě a opravách.

Jawablázni

16.2.2018 v 12:04 | Nahoru | #67053
Bimbam-- jo před 16lety na převozce to šlo,to jsem ji měl občas před barákem,zvlášť když se ráno jelo brzy,ale s rychlou to nejde,ledaže bych si vzal domů i sestru,což by tak u 3-4rech nebyl zas tak špatnej nápad,ale myslím že by stím měla zas problém manželka

Milan-- snih nevadí,ten je čistej,ale když oni do toho serou sůl jak pominutý a při tom zbytečně,když to padá je to k hovnu,k nám do pošumaví solit nesmí tak se to jen pluhuje a neznám nikoho z místních,kdo by si na tom rozbil hubu,maximálně se zahučí do sněhu v pangejtu,když se vyhejbáš blbovi kterej sníh viděl jen při dvoucentimetrové kalamitě v Praze.

Naposledy editováno 16.02.2018 12:07:30

Jawablázni

16.2.2018 v 12:04 | Nahoru | #67054
Není to vlastnost! Těchto škodovek byl v rodině houf, já měl tu svoji 11 let, otec 13, strýc 20, děda 22 a dveře držely všem normálně i v -25, stejně jako to i této teplotě slo normálně nastartovat a provozovat, jen to topeni bylo slabší. Stačí tomu autu dopřát náležitou údržbu pred sezónou a žádné potíže s nimi nebyly. Stejně jako neni vlastnost, že to v 80 pajtluje - to dělá jen těm co mají v prdeli podvozek co do geometrie a mizerné nebo nevyvážené pneumatiky. Stejně jako nejsou problémy s chlazenim, pokud je chladicí systém v pořádku, bez netěsnosti, řádně naplnen a především řádně odvzdušněn. To auto dovedlo jezdit 150 po dálnici (s pětikvaltem) a chovalo se normálně, a jezdilo zcela spolehlivě, stačí jeho techniku znát a taky se o něj umět postarat. Kdyby po 35 letech celkového stáří úplně neshnilo, jezdil bych s ním i dnes.

Milan se o auto při vší úctě absolutně vůbec postarat neumí, u motorek je to totéž, jenom leští plech a techniku má v hovnech, podle toho to taky vypadá, když někam vyjede... Ten jeho mechanik tomu rozumí taky jak koza petrželi. Tahla s tím nesouvisí a jestli to namazal normálním olejem nebo vazelinou, tak to dokazuje jeho nebetyčnou tupost a utvrzuje absenci jakýchkoli znalostí chemie a strojariny.... copak asi dělá olej v mrazu? Zhoustne.... co udělá mezi slícovanymi deskami? Lepí...... pokud mu tohle nedojde, je to debil a bezvýhradně viník nefunkčního zámku! Pokud je schopen si toto uvědomit, tak mu dojde kolik a čeho použít, aby to fungovalo.

Bimbam má rezervy a neznalosti taky, ale je schopen se poučit a problém vyřešit - je to holt ve stylu chytrému poraď, hloupeho kopni..... Milan radši bude dál držet dveře... Psal jsem sem jak se problému s dveřmi zbavit, takže když si vytáhnete jednu ruku z nosu, tu druhou z prdele a uděláte co je třeba, léta potom držet dveře nebudete.....

Přeji příjemnou zábavu.

Se škodovkou jsem najezdil spokojeně cca 150kkm, upravil ji na pětikvalt, dodělal centrální zamykání, dovybavil na LS, měla originální kola apollo, jezdil jsem do ciziny i napříč republikou. Koupil jsem to jako auto staré víc než 20 let (r.v.1978), když jsem s ním končil, bylo mu přes 30.... zkušenosti jsem některé prevzal, jiné získal sám....

Naposledy editováno 16.02.2018 12:29:09

Jawablázni

16.2.2018 v 12:15 | Nahoru | #67055
Já si taky na Š120 nemohl stěžovat. Měl jsem užovku - model 1981. vyvařil jsem ji, dal jsem tam Mkové nápravy, pětikvalt a motor z favorita. ke konci jsem obul pneu na převařáky s límcem. Jezdilo to náramně a díky hmotnosti neměla třináctková Felicie šanci nikde. Moc rád na ní vzpomínám. Jezdil jsem s ní 10 let...

Jawablázni

16.2.2018 v 12:51 | Nahoru | #67056
Já měl š120 1988 (měli jsme ji cca 20 let) a do 100.000 km naprosto bezproblémové auto. Až na konci života zapadlá vložka válce (vařilo), sem tam zamrzlej zámek (nemazáno, nebylo do té doby potřeba).

Jinak úrvních 15 let bez potíží, ani sme neměnili olej nebo filtr. Dolévání úbytku to kompenzovalo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 14:26 | Nahoru | #67057
Pech - ty se hned čertíš až bude teplo tak sundám dveřím tapecírunk a ty zámky udělám podle Tvýho návodu . Teď v zimě by mi akorát popraskaly ty plastový zacvakávátka. Sice jich mám pár náhradních ale proč tahat čerta za ocas. Hlavně se to v teple bude líp dělat. Člověk se furt dovídá něco novýho

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 15:00 | Nahoru | #67058
Bimbam> zatím můžeš vykonat ten akutní zásah s dočasným efektem když to zrovna přijde s náklady 50kč

Jawablázni

16.2.2018 v 15:03 | Nahoru | #67059
PetrL3: nákup za 8000kč s 80000km, prodej za 1000 kč s 230000km. Vzpomínám na něj v dobrém....

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 15:22 | Nahoru | #67060
Verdom> Přemýšlím o Tvém postoji k autům a je i pro mně pochopitelný. Každý to má jinak. Já jezdím 37 let a mám třetí ( vlastně s Astrou čtvrté ) auto. Takže v průměru auto 10 let, nájezd 3000 km ročně. Já bych klidně se 120 vydržel dalších 20 let, ale nadchl jsem se ( momentální nadšení , i kvůli manželce ) do něčeho novějšího a tak mám doma Opelwerk. A ty první mám doma, neprodávám.
Manželka už se 120 jezdit nechtěla, předtím už měla staršího polského Fiata, po něm dva Renaulty 11 ( ne spolu, ale postupně ) a do všeho se jen sypaly peníze. Nákup za 20 tisíc a 50 tisíc do uvedení do slušného stavu. A stejně se to sypalo dál, zvlášt' ten Fiat. Auta si vždy kupovala sama, bez mého vědomí, pro mně to bylo vždycky překvapení. Před časem se taky sama rozhodla, že chce nové auto. Ani ojetou Astru ne. Měla i služební, ale peníze byly, tak jsem souhlasil. Sám bych si ho ale nikdy nekoupil. Taky zastávám názor, že stačí ojeté. Jen o něj v rámci možností pečuju. Mám mechanika, a to něco stojí.
Faktem je, že manželka jen jezdí. O nic se nestará. Jen o benzín. Koupila si prodlouženou záruku, pojištění za 25 tisíc ročně, má klid. Sám bych to udělal jinak, ale...
Přitom motorky po pérákovi , Californianovi a 634 , což byly starší stroje, kupuju už jen nové. To, že Jawa není Renault ( koupit a jen jezdit ) je jiná kapitola.

Jak píšu, každý to má jinak.

Jawablázni

16.2.2018 v 15:37 | Nahoru | #67061
Já mám třeba prachsprostou fábii, 1,4 s motorem v podstatě z té tvojí stodvacítky. Zatím si nemůžu stěžovat. Prsknul sem do toho plyn a za ty dva roky a dva měsíce co to mám nahrkal rovných 40 tisíc.. Předtím sem měl Fiata 1.6 16V, maličké auto s obřím motorem, pořád něco vysypané,. Tady Fóbia jezdí a neprotestuje..

Jawablázni

16.2.2018 v 15:39 | Nahoru | #67062
Já měl Škodovky 120 chvilku (nějakých 30 tis. km) a už je to dávno, ale že by nešly v zimě zavřít dveře si nepamatuju. Proti žigulu hůř topily, ale jinak výrazné zimní potíže nebyly.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 16:12 | Nahoru | #67063
MILAN 1963----

Tak jsi mě Milane nahrál s těmi tvými auty.
Tak jsem tak nějak začal bilancovat ,co prošlo zatím mě za život rukama....auta.....motorky snad ani nebudu počítat ...zatím...

Škoda 1000MB
Škoda 100L
Škoda 105 L...užovka
Škoda 120GLS...užovka
Tatra 57 Hadimrška
Škoda 120M
Škoda Fábia 1,4MPI
Hyundai I30
Jeep Willys MB
Toyota C-HR

no a na vojně...
Praga V3S
Gaz 46 Mav
Tatra 141
Tatra 111
Tatra 813 ponton.

Naposledy editováno 16.02.2018 16:59:29

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 16:40 | Nahoru | #67064

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 16:46 | Nahoru | #67065
Už sem o té motorce něco slyšel. Vzhledem ke spolehlivosti původních MMB tachometrů s plastovou ručičkou bez protizávaží počítám, že těch 25km je tam tak na pátém tachometru :) Podle počtu inzerátů na mraky motorek a lodí tipuju na kšeftaře s čímkoli, co vynáší.

Naposledy editováno 16.02.2018 16:51:29

Jawablázni

16.2.2018 v 17:29 | Nahoru | #67066
Bimbo- pěkná sbírka,mám podobnou,ale za kratší dobu cca 25let,kamiony jsem tu psal včera a osobáků víc nebylo jen proto,že Fabia byla nová a měl jsem ji 12let k absolutní spokojenosti.

Š 120 uzká
Š 120 M
Fiat Uno
Š Rapid z Holandska
Š Forman
Peugeot 405
Š Felicia
Š Fabia
a teď R Megane

Na vojně T-72M

Naposledy editováno 16.02.2018 17:31:55

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 17:33 | Nahoru | #67067
hrnous> Takže prodává, ani neví co. Chudák kupující, pokud se najde a nezná Jawu. Elektrika, tacho, dráty kola, šrouby a matky.... předělat.
Taky se mi nezdá, že by Němec najezdil za 13 let jen 25 km.
BIMBO : Počet motorek snad ani neznám. Asi dvacet, vždycky naše Jawy a ČZ. Nejstarší Jawa 175 z roku 1936, 250 Special, Wanderer ( ty jsem měl tři). ČZ 175 z roku 1938. Praga 350, to byl kousek 1A. Poválečné ČZ 125 B, T, 150 C, atd. Smůla je v tom, že u mně vždycky byla originalita nade vše. Předválečné motorky mi jezdily jen s Jikovy, s Amaly či Bingy moc dobře ne. Než mít nepůvodní motorky, raději jsem je prodal. Ted' už tak striktní nejsem, ale je to pryč. Tak mi pár motorek jen prošlo rukama. Vážně ježděny byly Jawa 20, pérák 250, Californian, 350/634, 350/640, Jawa 650 a 660 . Tak za 40 let co jezdím vlastně jen 7 motorek.
A nejvíc jsem najezdil na pérákovi. Odhaduju to na 130 tisíc kilometrů. V 80. letech často po dálnici , pravidelně každých 14 dnů Humpolec - Praha a zpět. Pamatuju se, jak jsme závodili s trambusy Š 706. Těm to do kopců moc nešlo, jely tak 40...motorka bez žádné velké údržby. Skoro nikdo mi nevěří, že se vlastně nikdy nedělala klika.
Jo, pérák.

Naposledy editováno 16.02.2018 17:51:50

Jawablázni

16.2.2018 v 17:44 | Nahoru | #67068
Koukám kam se na vás hrabu.

Š 110
Š 120M
FIAT TEMPRA
NISSAN PRIMERA
TOYOTA YARYS

vojna
VOLHA
PV3S

služební a náklaďáky bych asi nespočítal.

Jawablázni

16.2.2018 v 18:12 | Nahoru | #67069
No, taky už mi nějaký auta prošly rukama. Na podniku jsem jezdil snad se vším od dvanáctsettrojek přes avie, multikáry, vétřiesky, tatru 148, matesa, liazku 105-ku, romana, ifu a tatru 815 po zájezdový RTO a Karosu, u pražské MHD pak Karosy a Ikarusy, kamarádovi co neměl papíry ale statek a auto jo jsem jezdil u Votic es pětkou a dalšímu kámošovi Garantem. Pak jsem ještě leta měl avii třicítku. Pak ještě brigádně nějaký zájezdový linky busama do cizin, ale to bylo pomalu co šichta to jinej autobus..Z osobáků jsem měl nejdřív dlouhodobě půjčenýho renaulta 4, pak jsem měl spoustu let 24-ku Volhu kombíka, pak skodovku 120M, škodovku 105 L a pežota 205. Pažout šel loni na zrušení a tak mi zůstal Horáček - čili ta stopětka co s ní jezdím. Nejraději vzpomínám na tu volhu. Najezdil jsem s ní strašný spousty kilometrů, vešla se do ní celá kapela i s nástrojema, na střechu tři lodě, jediná její nevýhoda byla že neměla kouli a nešla z jinýho auta pevná přemontovat a že blbě topila ( moc velkej prostor když v ní jel člověk sám ). Největší držák motor a nejmenší spotřebu měl ten pežotek , nalítal jsem s ním snad nejmíň 150 000 kiláků

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 18:16 | Nahoru | #67070
Já najezdil cca 100kkm na ČZ477-posilube.. posilube je skvělá věc, které jsem si na té motorce dost cenil, protože jsem mohl jezdit jako člověk a ne mít neustále zamaštěné ruce od flašky s olejem.... zkraje obsluha čerpačky nechápala, že jsem přijel, nasypal do nádrže 10 litrů benzínu, skočil na páku a odjel.... čekali kejkle s flaškou, nebyly... jednou za měsíc jsem tam vkydnul litr oleje do nádržky na boku a nazdar, co je to karbon, pecka na svíčce nebo kouřové efekty jsem neznal...... S tou motorkou jsem toho zažil moc, ale ke konci už mi začal vadit výkon, ale především začaal skomírat spolehlivost, kdy i přes veškerou péči se vzhledem k tomu, že motorka byla intenzivně využívána již majitelem předhozím a dále mnou, měla najetou okolo zeměkoule pětkrát a to na ní bylo moc.... ke konci jsem víc spravoval jak jezdil a proto šla z domu, na denní ježdění a polykání mnoha tisíců kilometrů ročně už to prostě není.. a koupil jsem Hondu - nový všednědenní stroj, výkonný, pohodlný, spolehlivý... kolme těchto dvou motorek jsem protočil i nějaké další a skončil u těch třech co mám v garáži teď.... V jednom mám ale zcela jasno... nic pod dva válce a 50-60 koní mi už domů nesmí....

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 18:21 | Nahoru | #67071
pech.> hodně lidí posi lube odpojovalo. vůbec nechápu proč. já to miluju jsi první,kdo se mnou souhlasí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 18:31 | Nahoru | #67072
modla 634 nechce někdo http://www.motorkar...350-634-1259506.html

kuva kdyby nechtěl za toho Trampa 80 a víc tak bych měl cukání je pěknej http://www.motorkar...0-tramp-1258279.html

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 18:37 | Nahoru | #67073
Nemako: to byli chromajzli, kteří tomu rozumí jak koza petrželi a buď z neschopnosti systém pochopit a nebo se o něj postarat ho naprosto zbytečně vyřazovali...... stejná banda jako ti kteří tvrdí že je normální ve škodovce za mrazu nejdou zavřít dveře, ti tvrdí že posilube nefunguje..... ono funguje a funguje skvěle. jedinou nevýhodou je větší odpor plynové rukojeti, protože prostě tahá za víc hejblat a přes kladku.....

To jak to funguje a co to potřebuje jsem sem psal už 27x, kdo to potřebuje vědět, nechť si to najde v uplynulých stranách....

Posilube je ideální průnik výhod dvoutaktu (vysoký měrný výkon při nízké váze) a čtyřtaktu (provoz na čistý benzín bez nutnosti připravovat směs, delší intervaly údržby).

Už v 70-80 letech byly motorky bez tohoto na západě takřka neprodejné....

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 18:43 | Nahoru | #67074

Vlasťák1973 píše: modla 634 nechce někdo http://www.motorkar...350-634-1259506.html

Se posral v kině ne? čechie slabá na plíce, navíc bastl (ráfky ze smolíka, zrcátka z Hondy z 80 let, vejfuky 638) a čtvrt mega??? za to se
dá pořídit krásná fungl motorka nebo skutečný, vzácný kus čehokoli jiného.... už i ty Roadstery by za tu jeho cenu byly minimálně dva, spíš i tři...

kuva kdyby nechtěl za toho Trampa 80 a víc tak bych měl cukání je pěknej http://www.motorkar...1258279.html [/quote]

Toto je stejná písnička - Tramp je továtrní bastl, který krom pevnější kyvky nic nepřináší, do terénu je pro svou váhu, charakter motoru a převodové poměry stejně značně nevhodný a postavit se dá z jakékoli 40ky investicí několika tisíc korun....... Za tyhle peníze můžeš mít litrový cesťák nebo velké enduro o 100 koních, jež ti bude sloužit nadosmrti......

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 18:44 | Nahoru | #67075
pech.> podle mého názoru to vzniklo tak,že tam pár joudů zapomnělo nalít olej,kousli to a roznášeli drby,že se jim to podělalo a zadřeli kvůli tomu. já to nikdy nijak neudržoval a nikdy jsem neměl problém. ani na blbým korejským skůtru.477 funguje i když na ní jedu jen občas. chytá na první šlápnutí a na svůj věk a objem jede výborně. bejt puberťák,tak si koupím 476,dám do ní motor 477 a jezdím jako pán za pár korun.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 18:47 | Nahoru | #67076
jak jsem psal, najezdil jsem s tím 15 let....

Bude to jak myslíš... Pár idiotů si nedokázalo ohlídat,a by tam byla aspoň třetina nádržky oleje (to oko je odvážně nízko) aby to bylo odvzdušněné, aby to bylo dobře seřízené, a svoji tupost se snažili schovat za poruchu příslušenství, jež vlastně ani nenastala.... čerpadlo nečerpá - nemá li co čerpat....

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 18:51 | Nahoru | #67077
pech.> ve svojí době to byla super motorka. měl jsem v sedmnácti chopera s kulatou nádrží a vysokýma řidítkama. dalo se to normálně volně koupit asi za 16 tisíc. pokud si to pamatuju dobře. jelo to na mě až dost.

Jawablázni

16.2.2018 v 21:03 | Nahoru | #67078
Tak se taky přidám

Š120M - 8let, skoro nová ze zkoušek ve Škodovce
Felicie 1,3GLX - cca 4měsíce, nová
Felicie 1,3L Combi - 15let, nová předělaná na LPG
Š120M - od 1996 do 2005, kupovaná jetá s cca 50tis pro služební cesty v bývalé práci, předělaná na LPG, poté pro manželku a stavbu, prodávaná s cca 180tis
Octavia II face 1,6CR - nová, od 2010 doposud (cca 4,2l/100km)
R Clio II 1,2 r.v.98 - od 2005 doposud, jezdí s ním manželka ale příležitostně jej také používám, super pro pojížďky kolem komína (5l/100km)
Fabia II 1,2 r.v. 2007 - od 11/2017 doposud, náhrada Clia pro manželku (taky 5l/100km)

Simson 50 Alfa r.v. 98 - od 2001 doposud
Aprilia Pegaso 650 ie 2002 - od 2004 do 2016 (při koupi cca 12tis km, při prodeji 80tis km vždy mě dovezlo)
Suzuki VStrom 650XT - nový od 9/2015 doposud
ČZ 180 487 r.v. 93- od cca 11/205 doposud
Derbi Terra 125 2010 - od 4/2017 doposud, kupovaná pro syna, ale jel jsem na ní v podstatě jen já, zvažuji jestli prodat nebo nechat

IFA - autoškola
PV3S - autoškola a trošku na vojně
BVP - jen párkrát na vojně
Avia 30 - jen pár jízd pro stavební účely
Iveco skříň pro občasný převoz zkouškových aut na polygon
a asi tak minimálně 2 různý auta každý den v současné práci

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.2.2018 v 22:01 | Nahoru | #67079
Vždy jsem byl zastáncem odděleného mazání a léta jsem jezdil na 476 a 477 s posilube. I dnes mám na Pragovce pumpu. Jedno mne ale štvalo. Nebylo k sehnání těsnění u hřídelky odvzdušňovacího kolečka. Na jedné straně bylo gufero a na druhé jen nějaký kroužek a ten tekl i při stáni stroje - samospád.

(reakce na) Jawablázni

16.2.2018 v 22:04 | Nahoru | #67080
MartinED250> jo. pod 477 je flek ale jen to tak rosí. pár kapek přes zimu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist