globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Po debatě dohodnuty natvrdo termíny jarní (druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024)
a podzimní se nechá na prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo klidně zase Golf, pokud někdo nesežene nějaké lepší místo.
Plán na jaro, pokud počasí dovolí by bylo muzeum v Šestajovicích

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 07.03.2024 07:50:30

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

15.12.2017 v 21:17 | Nahoru | #65641
milan1963> já míval v těch 15-16 letech taky tak do 70 kg, ale když sem přestal dělat judo a začal posilovat, tak sem měl přes 90. No a to přibírání mi už zůstalo. Zaseklo se to nad 100 kg a to sem měl posledních 10 let minimálně. Až jak žena začala vařit pro sebe ty zdravý srágory, tak večer jim jen to a zhubl sem cca 8 kg.

U mě je základ to večerní žraní. Nesmim žrát večer normální jídlo. Pivko si dávám, to samo o sobě nevadí.

Tak jez víc večer

Naposledy editováno 15.12.2017 21:18:52

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.12.2017 v 22:20 | Nahoru | #65642
Milan - holt sou lidi, kteří kdyby snědli vagon dobrot tak jim to s kilama nehne. Ono to asi chce bejt víc v klidu, míň poletovat, posedávat a jak píše Petr - jíst na noc - to je prej hodně nezdravý a proto se z toho tloustne . Na tom že se člověk nají večer (nějaká ta desátá či jedenáctá) a pak si jde lehnout , na tom asi něco bude že se přibírá, protože je tělo v klidu a ukládá si do zásob. Dokonce jsem někde četl že prej čokoláda není na ztloustnutí ani náhodou vhodná, že se po ní dokonce hubne. Tloustne se prej po chlebu, knedlíkách s omáčkou, rohlíkách a bílém pečivu obecně. Taky záleží na tom jak rychlý má člověk trávení . Kdo tráví rychle, tím to projde a hotovo. Kdo tráví pomalu, tam si tělo dokáže víc odebrat a uložit. Máme v práci elektrikářa, ten je jak stín biče, furt je nervní, pobíhá, dělá zmatky a taky ho zlobí že nemože přibrat. Tak mu doporučili aby jedl pomalu a klidně a dlouho - tož chodí na oběd v poledne a před jednou dojídá ale jestli to bude mít nějakej efekt nevím. Uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.12.2017 v 03:30 | Nahoru | #65643
Bimbam> Dělám vesměs noční, tak 45 týdnů do roka mám noční, od 17 hodin do 3, někdy do rána, jak kdy. V noci jím jak protržený - omáčky, knedlíky, to ve fabrice máme pořád. Do kafe 3 i 4 kostky cukru. I kolegové v práci se diví, jak je to možné, že jeden má 130 kilo a to jíme stejně...Asi geny ...děda měl 60 kg při 180 cm, otec podobně...je noc, jdu sníst jednu studenskou pečet' a potom spát.

Naposledy editováno 16.12.2017 03:31:19

(reakce na) Jawablázni

16.12.2017 v 10:30 | Nahoru | #65644
milan1963> Jenom slyším studentská pečetˇ a hned mám půl kila navrch.

Jawablázni

16.12.2017 v 11:06 | Nahoru | #65645
Milan: dělám posledních 12 let různé druhy směnných provozů včetně nočních, tlustej jsem od mala a 60kg to jsem měl tak v 7 třídě.... v 15 už jsem měl skoro 100...

Studentská pečeť mi taky chutná :) ale moc si jí nedávám..... Kafe ani pivo skoro nepiju, ale ráno ve 4 když vstávám tak chuť do jídla nemám, pak ale musím vydržet až do oběda v závodce, to se naperu a pak zase až do večera, to se naperu znova a lehnu... to je ranní směna... odpolední vstanu, dám si obědosnídani, pak někdy v 5-6 večeři, zpravidla teplou v závodce, domů přijdu nedřív o půlnoci, naperu se a lehnu.... noční... přijdu ráno kolem 8 naperu se, lehnu, vstanu, dám si oběd, před odchodem ještě večeři, v práci taky něco polknu.... a tak futr dokola....

Ale jsou lidi různí, jsou tlustí lidi co nežerou i hubení co sežerou všechno co potkají... toje kus od kusu...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.12.2017 v 13:30 | Nahoru | #65646
Pánové jak to tak pročítám tak jsem na tom podobně. Cuketu sojové maso a podobné nesmysle fakt nemusím. Nejraději mám dietní bůček nebo anglickou. V 15ti jsem měl 50 kilo 65 ve dvaceti 75-80kg do 40ti a tedˇ se to zvrhlo na devadesát.
No zanechám gastronomie jdu montit závěsný program do garáže. Pod stromek už nic nepotřebuju jen tak měsíc dva času na třídění vercajku a stěhování syslátů z boudy do garáže.
Kdyby sem někdo pro inspiraci hodil jak to má v dílně nad ponkem tak budu rád.

Naposledy editováno 16.12.2017 13:31:00

Jawablázni

16.12.2017 v 13:55 | Nahoru | #65647
Hele já nedávno dodělával police a ještě budu, ve využívání omezeného prosotru jsem poměrně zběhlý

(reakce na) Jawablázni

16.12.2017 v 14:51 | Nahoru | #65648
Jirka4137> Dílnu vlastně nemám, z původního chléva ( je vlhký, pod strání, až na vstup pod úrovní terénu ) jsem sice v roce 1990 "dílnu" udělal, ale vše tam časem zrezne. Garážuju tam akorát svoje kolo Ukrajina, tomu to nevadí. Mám tam ale ponk, na něm položené nářadí, které sem-tam potřebuju, šroubovák a očkové klíče . A dva svěráky - malý a velký. Ostatní ( imbusy, goly , kladiva, pilníky ...) mám ve skříni, ta stojí vedle. Skříň je nejméně 120 let stará, ale drží, má 6 polic a tam mám vše přehledně uspořádáno. Motorkou do "dílny" ale stejně nevjedu, mám to do kopce a navíc velký úhel vjezdu. Pionýr tam vjede, 660 ne, je moc dlouhá.
Pro naše 4 kozy jsem postavil nové chlévy, ale dnes si říkám, že jsem jim měl přenechat chlév a postavit si novou dílnu.
Vchod , je to do kopce, foto zkresluje.

Neustále opadávající omítku ( cca co 5 let otloukám a ohazuju znovu) jsem vyřešil policí z černé kuchyně a cedulís mototématem

Jawablázni

16.12.2017 v 16:52 | Nahoru | #65649
já si udělal garážodílnu ze stodoly.... Nejdřív jsem tamkutip přímo pod taškama na mlatě a protáhnul tudy schody do patra (pod schodama mám ponk) pak jsem udělal izolovanej strop a ztaizoloval vrata - přestalo tam mrznout, pak jsem udělal přípravu na odpady a vodovod, instaloval radiátor útředního topení, nakonec udělal podlahu ze zámkovky (abych neopakoval chybyjiných,kd yudělali ve stodole betonovou monolit podlahu a začaly težce hlhnout zdi) ta zámkovka je dobrá,je to rovné, pevné, snadno se to uklidí a zárioveň to dejchá aby nešla vlhkost do zdí... na závěr jsme instaloval umyvadlo.. takže mám garážoskladodílnu nějakých 35m2 kde je trvale pokojová teplota, drápy si uměju rovnou tam abych nemakal doma po vypínačích a klikách rukama od šmíru a dodjdu tam v papučích rovnou z obejváku suchou nohou Však jsem to dělal pro sebe, tak abych měl ten komfort... umyvadlo a přímej přístup jak z bytu tak z venku mám i v kotelně - ze sjtejnech důvodů... Nicméně ta výměra je celkem malá, tak mám míň používaný věci nastrkaný po vejskách v policích... foto dodám na vyžádání, pokud o to budete stát, během zítřka... Teď budu mimo domov.

Jawablázni

16.12.2017 v 17:36 | Nahoru | #65650
Dva nejhorší sráče vedle sebe

PF překvapila, jak nádherně řadí a bez počítání zubů. Jezdí to fakt pěkně Brzdy ostrý jak břitva, nesmí se v rychlosti zatahnout moc za ručku.

Jawablázni

16.12.2017 v 17:42 | Nahoru | #65651
A abych PFku jen nedehonestoval, udělal sem jí i fotku s kvalitním výrobkem renomované značky:

Jawablázni

16.12.2017 v 17:46 | Nahoru | #65652
Dlouho jsem měl garáž v boudě s kačeny. Opravy probíhaly tam ve stísnemém prostoru. Pozdějc přístřešek 4x4 krytý jen plechem ale dobré něco.
Dneska jsem pověsil v garáži dřevotřískové desky na to závěsný program z lidlu a magnetické lišty. Po nastěhování ponků se bude dát konečně kutit.
Starý betelný nábytek je do dílny super věc a dílenský vozík k nezaplacení podle toho jak moc to člověka baví se v tom vrtat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.12.2017 v 18:12 | Nahoru | #65653
PetL3-PFka moc pěkná. A když jsme u těch traktorů,tak tady je stroj o kterém jsme mluvili na případné svezení při příští jawajízdě a nebo jiném výjezdu.

(reakce na) Jawablázni

16.12.2017 v 18:50 | Nahoru | #65654
Béďa17> takový stroj by se mi líbil samozřejmě víc
Třeba časem... soused mě viděl a říká "ty už nevíš coby, viď...", přitom sám má něco takového, jsk si dal fotku.

Ještě poznámka ke PF- startování bývá slabé místo. Mně chytá studená na druhé zatahnutí. Teplá chytá na 1 zatahnutí tak, že stačí natočit 30 cm řemenu.

Jawablázni

16.12.2017 v 21:22 | Nahoru | #65655
Když už jsme u těch pracovních strojů tak já nám svůj sen jasnej Zetor Crystal

na dvoře momentálně parkuje toto což jsou Tátovo stroje,které mu občas zabavím,když potřebuju,v létě vozím třeba vodu v cisterně 2500cm prckům do bazenu,pěkně pramenitou z potoka.


a toto


fota jsou ilustrační.

Naposledy editováno 16.12.2017 21:23:05

Jawablázni

16.12.2017 v 21:25 | Nahoru | #65656
Njn klasika.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.12.2017 v 11:16 | Nahoru | #65657
Dnes jsem jel na technickou a přijel jsem o hodinu dřív před otvíračkou. Pán už tam stál se Zetorem 5011 na evidenčku a samozřejmě ho vyhodili že neměl malý techničák. Já najel dovnitř a hned mě vyhodil že musim sundat poklice. Naposledy jsem je tam měl jenom sem vyndal víčka aby byli vidět šrouby a to šlo teď už nově měří geometrii tak musej být dole celí. Strávil jsem tam celkem 3.5 hodiny protože mezi tim vzal přede mnou dvě auta prokazatelně jedno ze známosti je to pakáž když řeknu že sem na řadě a že ho to nezajímá, taková zkušenost dneska s technický

Jawablázni

18.12.2017 v 11:22 | Nahoru | #65658
U nás máme STK s podobnýma kktama. Jezdí tam už asi jen ti jejich známí.
Byl jsem tam dvakrát a raději jedu o 15km dál, než se s těma vemenama bavit.
Je tržní hospodářství, tak jezdi jinam a třebas se jim do příště rozsvítí,
že když nemaj lidi nebudou mít ani kšeft. ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.12.2017 v 11:42 | Nahoru | #65659
Miraz250> Jen zírám... U nás mají na budově STK ceduli, že auta musejí na linku vjíždět BEZ poklic kol, ale ta cedule je tam už snad 10 let a poklice nikdo nikdy nesundaval. A nevadí to. Proč kontrolují geometrii ?? Jak vědí, jaká má být ?
V dubnu bych měl jít na TK se Š 120. Docela se bojím, jako jsem se nikdy nebál. Má rok staré brzdy, ale zase brzdí špatně. Když jsem chtěl měnit kola, propadl se mi práh u díry na zvedák - práh 2 roky starý včetně výztuh. Po přetěsnění převodovky v servisu z ní teče olej víc, než předtím.. Z motoru teče taky , víc a víc a ani Škoda servis si neporadil...geometrii jsem nechával dělat před 15 lety, ted' spojovačky určitě zarezly. To bude něco...
Popular minule málem neprošel kvůli emisím. Má horší karburátor. Nic jsem s tím nedělal, jiný nemám. Zajímalo by mně, podle čeho u něj budou měřit geometrii. TK platí do června.
Znáte nějakou normální STK ?

(reakce na) Jawablázni

18.12.2017 v 11:50 | Nahoru | #65660
milan1963> Tak se koukni na net .
Poptej se po okolí. U nás v okolí je 6 STK, ale jen dvoje je v poho a s rozumnýma chlapama. Bohužel, chce to ráno tak 30min před začátkem prac. doby, jinak dlouho čekáš. Tamty čtyři už mají dnes takřka volno pořád, ale jedeš tam několikrát a tím pádem to stojí i víc a trvá dýl.

Jawablázni

18.12.2017 v 12:28 | Nahoru | #65661
Já jsem taky přešel, ze stanice v našem městě, neměl jsem problém s tím, že by technici byli nějací divní, ale s tím, kolik jsem tam trávil času, když jsem přijel ráno na stk hodinu před a už tanm stálo 10 aut a já se dostal na řadu až pozdě odpoledne, protože dalších 10 aut tam stálo ze včera.... tolik čsu tomu nemůžu věnovat, takjezdím na stk dovedlejšího okresu, kde když přijedu ráno, tak jsem v poledne doma... navíc jsou tam celkově lepší služby v tom smyslu, že když mi zjistili že jedno kolo na autě málo brzdí a výsledek byl logicky NOK, tak mi nabídli opravu do dalšího dne u přímo u nich a další den odpoledne tam astálo auto opravené a s nálepkou... tomu říkám prvotřídní služby, kdy problémy nejen zjistí, ale i vyřeší... Ohledně poklic - tohle nařízení zcela chápu, jak jinak by zjistilistav nábojů kol a geometrii... na vratechmají ceduli, že vozidlo bude před vjetím do tunelu mít odstraněny kryty kol včetně středových... takže ve frontě má každý dost času si to sundat, nebo to sundat doma a jet tam bez poklic.

Ohledně geometrie: ví snadno jaká má být, ví to ze stejného datového souboru jakoo ti, kteří jí seřizují... v databázi si najdou typ auta, rok, motorizaci a případně i konkrétní rozměr kol (třeba š120 má jiné hodnoty po13" a 14" kola), některá auta se seřizují na sbíhavost, jiná na rozbíhavost, odklony apod... podle toho to zkontrolují.... jetli budou mít údaje na populara nevím, tam možná jen zkontrolují jestli nemá nějakou brutálně špatnou sbíhavost, nevím jak moc zpátky ta data budou mít, na š 100/1000/110/1100 určitě, na spartaky kdo ví, populár je ještě výrazně starší...

Ohledně prahu š120 - byl udělanej blbě, já zvedal za původní prahy auto do poslední chvíle a to bylo shnilé všude možně dost tragicky... krom prahů, ty byly kupodivu OK... Ohledně brzd š120 - dost jim vadí, že se s tím skoro nejezdí a že se s tím skoro nebrzdí... mám bohaté zkušenosti... vyndej desky, strč tam nějakou páku z pasoviny tak 8-10mm silnou, našlap to až se to opře, zvedni prachovky, očistui písty lapovákem, trochu pomázni, vrať prachovky, pákama zatlač písty až nadoraz, a znova a znova a znova až se rozcvičí, pak to bude brzdit dobře, ale aby sis to dobré brzdění uchoval, je třeba s tíma utem skutečně brzdit... tzn, občas to orzdováděj aspoň na kilo, a natvrdo to probrzdi maximálním účinkem až těsně před zablokování kol do zastavení a párkrát opakuj, brzdy se pak rozchodí a setře se povlak z desek. š120 s brzdami v pořádku nemá problém zablokovat všechna kola při plném brždění i bez posilovače. Problémy s brzdami mají zpravidla vždycky právě takoví ti kochači jako jsi ty, co s tím autem jezdí jako s vlakem, všas uberou a skoro nebrzdí, ono to pak zatuhne... Závodníci problémy s brzdami nemají zase prakticky nikdy.... typický příklad , bratranez závodník, brzdy během pár desítek tisíc kilometrů sjede, na stk nikdy problém, protože jezdí jak Niki Lauda, jeho otec, strýc, nádražák, za pár desítek tisíc km ty brzdy vyhazuje taky, protože nebrzdí a všechno zrezne a zatuhne a vyhodí ho za to z stk.. výsledné náklady na údržbu brzd jsou stejné..... Další příklad moje paní.... taky jezdí jak s vlakem, nebrzdí a já z auta vyghazoval rozměrově neojeté, ale hloubkově vyrezlé kotouče a jimi dojebané desky, protože to prostě nebrzdilo... od doby co máme jedno auto a já ho občas na brzdách vytrénuju, je klid.... Že z agregátu teče olej nikdy 100% nevyřešíš, je to česká věc, ale je zajímá jestli skutečně teče, nebo jenom rosí... motor jsem nikdy nemyl, vždycky jsem prošel, ale pár přetěsňovací zásahlů jsem taky dělal (vana, víka, gufero kliky) když to začlo skutečně téct... K řízení... spojovačku jsem během 150kkm, dělal jedinkrát, u š120 zatuhávají svisláky a pomocná páka řízení.. pokud je všechno v pořádku, musí u š120 s prázdným kufrem jít přetošit při jízdě na 1 a volnoběh z rejdu do rejdu bez námahy jenom dlaní ruky... když to nejde, je něco špatně... zpravidla zatuhlá pomocná páka řízení na čepu (pravá strana nápravnice) nebo svisláky.. převodka je většinou nevinná.... app. kdy jsi tyhle 4 věci naposled mazal? mají se mazat po půl roce, aby byl klid, mazacím lisem až dokud to nevyleze viditelně ven...

Naposledy editováno 18.12.2017 12:31:29

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.12.2017 v 12:33 | Nahoru | #65662
Taky už raději jezdím na STK 10km daleko - ale lepší přístup ke klientovi, než těsně pod barák, ale furt nějaký problémy.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.12.2017 v 12:35 | Nahoru | #65663
Jóooo čkoda 120 a její nejlepší kamarádka A00
S nostalgií vzpomínám. Ta mazací pumpa ještě bude někde v garáži..

Naposledy editováno 18.12.2017 12:36:04

(reakce na) Jawablázni

18.12.2017 v 12:50 | Nahoru | #65664
PetrL3> Taky máme jednu STK tady kousek.
Občas potkám pana majitele. Pořád bulí, co stojí ta nová nařízení stojí realizovat a kolik v tom má peněz.
Tak jen tak prohodím, že by to těm pakům chtělo domluvit,
bo jinak budou prémie co Halík?
No ku*va nižší.
Neříkám nechat procházet nebezpečný hajtry, ty musí ze silnice,
ale nechat se buzerovat kvůli věcem provoz či bezpečnost neohrožujícím mi přijde ujetý.
Stejně tak je ujetý si sednout a koukat kolem sebe půl hodiny,
aby splnil časový limit daný těma dutohlavama ve vládě. To je proti logice.
Že to brzdí, svítí, troubí, jede rovně, nic z toho nechčije atd,
to je schopen zjistit a poslat pako co s tím přijelo domů do čtvrt hodiny, spíš dřív.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.12.2017 v 13:41 | Nahoru | #65665
PetrL3> Nemám auto, které by nepotřebovalo pořád mazat. Maznice je na ponku neustále a mažu poctivě, přesto mi jeden svislák zatuhl. Jo - vlastně Opel, tam jsem to ještě nekontroloval, ale až na něm najdu maznice, hned dostanou příděl A 00 ! Mazat se snad musí všechna auta ??
K času na TK : u nás neobjednávají, prostě to jde, jak kdo přijede, jezdím tam ráno na osmou a na řadě bývám pravidelně kolem jedné po poledni. Motorky ale berou přednostně .

Jawablázni

18.12.2017 v 13:49 | Nahoru | #65666
Stejnak je to tragedie.
Proje*at den dovolený kvůli STK, která stejnak nic nevyřeší, jelikoš cikáni s paštikama o život tady jezděj bez STK jako by se nechumelilo
a když je policajt chytí (většinou i bez papírů a nalitý) tak jen lomí rukama, bo nic nemají a je jim všechno jedno.
A nám to je asi taky jedno, bo by se jinak muselo něco dít, ale český ovčan snese všechno.

Edit: Jinak jde to i tak, že jeden jde na STK, zaplatí za víc vozidel najednou a ta vozidla za ním přijedou až když je na řadě po zavolání. Takže to vypadá, že přijeli a jdou hned na řadu, ale ono to tak není. Dělaj to hlavně kluci s víc autama, co mají autoservis, že čeká jen jeden a dělají STK pro víc lidí najednou. Chytit je před sebe není nic moc.

Naposledy editováno 18.12.2017 13:57:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.12.2017 v 14:03 | Nahoru | #65667

milan1963 píše: Mazat se snad musí všechna auta ??



Od té doby, co nemám š120 nic nemažu. Až něco odejde, tak se namaže až ta nová součástka při výměně (Ať už ložiska v kolech, kardanky, řízení...).
Mimo motoru samozřejmě.

Vazelina do víčka vodní pumpy - to už se dnes nedělá

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.12.2017 v 14:09 | Nahoru | #65668
Když se tu dneska propírají technický, tož je to jako na zavolanou, poslušně hlásám že zatímco některé slabé povahy jawy hážou do šmelce a jinam, já dneska po letech prohnal technickou a následně přepsal na sebe tu prastarou Konopnici - takže díky Zdenálovi kterej prapůvodního majitele přesvědčil že nejsu žádnej překupník a kšeftař (já ji koupil před pár lety jako torzo od asi sedmýho nebo kolikátýho majitele, ale v techničáku byl furt jen ten první - oni si to prostě nepřihlásili, jezdili na techničák bejvalýho majitele, postupem časuto někdo někde opřel, překopal, rozrbral, "potunil" no a ve výsledku jsem to dával asi měsíc a půl do provozního stavu a doplňoval jak ze syslátů tak od Sesy věci který už byly špatný, nešly opravit a nebo prostě nebyly. Takže hlásím že Konopnice je s technickou a už konečně přepsaná na současnýho majitele. Ještě trocha práce bude aby vrčela rovnoměrně. Jeli jsme na technickou teda na vozejku , což je trochu ostuda ale poslední technickou ta motorka měla v roce 1988. Prošla i obyčejná stará malovaná značka (té jsem se bál nejvíc že bude vadit). Zůstal mi starej techničák i stará značka, jsem hrdým druhým majitelem. Byl jsem tam ráno nějak kolem osmý, na řadu jsem šel za hodinu, motorku ale chtěli dolů z vozejku. Tak jsem se aspoň v té kose při čekání zahřál. Pak zase motorku na vozejk a doma zase z vozejku. Aspoň jsem si to nacvičil.

Naposledy editováno 18.12.2017 23:06:37

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.12.2017 v 14:12 | Nahoru | #65669
Petr - ale joo, dělá, vazelínu do víčka pumpy dávám furt, jen už to není ta stará žlutá co bejvala když byla jen červená ( ložiska, čepy) a žlutá (vodní pumpy). Pravda, mám starou stopětku

Jawablázni

18.12.2017 v 14:12 | Nahoru | #65670
S tou databází aut na geometrii si nedělejte starosti. Nehledal typ auta, prostě jenom přiložil k ráfku měřák a podle nějaké stupnice řek že to mam na obou stranách dobrý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar

TOPlist