renocar_duben



DETAIL SKUPINY
Moto skupina Kawasaki Versys

Kawasaki Versys

Vítame všechny správný motorkáře v naší skupině (i 1000)

Skupina má 194 členů a byla založená 26.08.2013 21:50
Správci skupiny

mašány  |  -Lapchik-  |  Krejza  |  sten14


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/kawasaki-versys


Gumy na Verse

12.10.2014 18:06
Zdarec... Zjistil jsem, že na jaře budu donucen obout nový pryže na Verse a přemýšlím, že bych klidně zkusil i něco jinýho než Roadsmarty I, který tam obouvám po celou dobu, co Verse mám. Hoďte sem nějaký tipy na gumy s hrubším vzorkem, který máte vyzkoušený. Zajímá mě nájezd a chování v lehkým terénu..
Předchozí
1... 6 7 8 9 10
Následující

Gumy na Verse

10.04.2020 22:00 | Nahoru #271
PanIvo> no a co ty tlaky?

Gumy na Verse

11.04.2020 09:24 | Nahoru #272
ramlik> Tlak mám zatím v pořádku. Jóó a na Versysu dle výrobce. Pro ty co neví, tak návod k obsluze KAWASAKI Versys 1000, strana 146, tabulka vpravo dole.

Gumy na Verse

11.04.2020 11:29 | Nahoru #273
PanIvo> no a neměl by si se spíše řídit doporučením výrobce pneumatik?
Protože tu motku přetěžuješ, přizpůsobil jsi podvozek. Určitě ale taky musíš upravit tlaky v gumách. Nevím jaký max. P doporučuje Dunlop, ale určitě bych ho na tak těžkou motku použil. Jízdních vlastností bych se vůbec nebál, je to lepší, než gdyž se guma v náklonech více deformuje-přehřívá. To platí aj pro Lapču.
...Se-se a jeho parník je taky dobrý příklad.
...stunteři jezdí tlaky kolem 5-6! a ty gumy vydrží nesmysl.

Gumy na Verse

11.04.2020 13:34 | Nahoru #274
Já bych k tomu chtěl taky něco napsat ale bohužel tomu vůbec nerozumím. Zatížení mám nastavené na střed tzn.5 otáček a gumy mám černé. Tak doufám že sem taky někomu pomohl se svou zkušeností a mějte krásný den

Gumy na Verse

11.04.2020 22:13 | Nahoru #275
sten14> pro většinu lidí ideální nastavení ...

Gumy na Verse

12.04.2020 02:19 | Nahoru #276
ramlik> Já věděl, že toho budu litovat, když něco napíšu. Ale přesto si neodpustím malou odpověď. Jak víš, že doporučení výrobce nekoresponduje s doporučením od KAWASAKI, když jak hned v druhé větě píšeš, nic nevíš. Jo a v té poslední větě dává smysl to poslední slovo.
A teď vážně. Ptal jsi se na kolik "foukám", tak jsem odpověděl, ale nikde jsem si nevšiml, že bych tě žádal o tvou skvělou radu. Každý tlakuje pneu, tak jak mu vyhovuje, s tím se mnou předpokládám souhlasí i Honza.
ramliku , nafoukni to třeba na 15, užívej jízdu a ujeď bambilion kilometrů.
Zatím ahoj Ivo

Gumy na Verse

12.04.2020 02:21 | Nahoru #277
sten14>

Gumy na Verse

12.04.2020 07:35 | Nahoru #278
Já mám tlak 140/90 a žeru na to prášky. A souhlasím s Ramlikem, nakonec i Blanka, že je to lepší tvrdší

Gumy na Verse

13.04.2020 08:55 | Nahoru #279
Pánové, došli jste k závěrům, které jsou z části pravdivé. Z další části už do toho motáte domněnky, nevědomosti či přímo hlouposti. To nemluvím o tom, kdo to má raději tvrdší
Napíšu sem několik bodů, dle důležitosti, na které je třeba dbát při nastavení motorky. Je jedno, jestli jde o závodní nebo cestovní nastavení. Každé má trochu jiný záměr, ale základní principy platí pro obě.

1. Nutnost vhodného nastavení ovlivňuje nejvíce ze všeho jízní styl (rychlost jízdy-"agresivita") . Jízdní styl se mění podle mnoha faktorů - počasí, teploty, únavy jezdce, chuti atd. Ano, nastavení podvozku na hmotnost soustavy (moto, jezdec, náklad) je nedílnou součástí. Ale je to pouze jedním z faktorů.
2. Neexistuje jedno jediné dokonalé nastavení. Z bodu 1. snad jasně vychází, že je nekonečně mnoho podmínek, které ovlivňují jízdu. Proto i nastavení je třeba přizpůsobit daným podmínkám. U závodních strojů se ladí nejmenší detaily, protože jde o maximální možné výkony jezdce i stroje. U ostatních motorek a ostatního použití se pak jedná o určitý kompromis.
3. Jezdec se přizpůsobí. Čím větší nároky na jízdní styl (rozuměj - čím rychleji jede), tím nižší ochota přizpůsobit se. Z pohledu maximálních výkonů je to taky hloupost - je lepší přizpůsobit stroj. Pokud nepotřebuje dosáhnout maximálních výsledků, je možné a celkem v pohodě přizpůsobit jízdní styl nastavení stroje. Zde jako příklad může sloužit klasický rozdíl mezi jízdou na suchu a na vodě.

To by byly základní body, teď se vrhneme na podvozek a gumy. Je to spojená soustava, takže nejde oddělit gumy od podvozku. Naopak, na gumách lze vyčíst mnoho věcí, od jízdního stylu po chyby v nastavení motorky.
Nastavení podvozku z hlediska hmostnosti soustavy je pouze základním nastavením, které se dá spojit s klidným, plynulým jízdním stylem bez silného brzdění či zrychlování. Ideální je mít v každém okamžiku jízdy zatížení na cm2 styčné plochy pneu rovnoměrně rozložené u obou kol. Zadní kolo má styčnou plochu větší, celkové zatížení tak přenese větší.
Problém je, že v tomto ideálním stavu by nešlo brzdit ani zrychlovat. Čím agresivnější jsem na brzdách, tím více zatěžuji přední kolo. Čím agresivnější jsem na plynu, tím zadní.
Pozn. Ivo, tady jsi se trefil, samozřejmě jsi snížil životnost zadní pneu tím, že jsi více tahal. Ale.....

K samotné pružině. Je to kus kovu, který má své vlastnosti neměnné. Zatím nikdo nevymyslel, aby pružina byla schopna měnit své vlastnosti (tuhost) na základě jejího stlačení. Tuhost a předpětí jsou dvě odlišné věci.
Lineární nebo progresivní. Lineární má v celém svém chodu stejné vlastnosti, je tedy čitelná a dá se u ní nastavit tlumení. Progresivní mění své vlastnosti ve svém pracovním rozsahu. Obvykle dává větší odpor, čehož se využívá, aby nedošlo k úplnému stlačení. Z podstaty je nemožné nastavit u takové pružiny stálé tlumení.
Předpětím se dá do určité míry kompenzovat ne úplně vhodně tuhá pružina. Zase, jde o kompromis, se kterým je třeba počítat. Motorky se však obvykle počítají pro jednoho jezdce, proto bývají pružiny na zatížení jezdce kolem 100kg. 90kg rozdílu mezi jízdou v jednom na lehko a ve dvou s nákladem je tak velký rozptyl, že předpětí na pružině možná při statickém testu nastaví SAG do rozumných hodnot, ale pružina nebude fungovat správně/ideálně.
Dalším bodem je potom umístění zatížení. Batoh i zavazadla jsou na/nad/za zadním kolem, tudíž vytvářejí páku a odlehčují předek. To už se při zvýšení předpětí na zadní pružině normálně neví a tím se ani předek normálně nenastavuje, přestože to je obvykle potřeba. Zde to znamená snížit předpětí, ideálně měkčí pružiny.
Pozn. 2: Ivo, proto jsem se ptal, co děláš s předkem, když přidáš předpětí na zadku. Předpokládám, že s předkem neděláš nic. Z výše uvedeného doufám vyčteš, co se Ti snažím o nastavení sdělit.

K tužší pružině je také potřeba upravit tlumení. Zda to servisy dělají nebo ne.... Nedělám si iluze, že by to dělaly.

Ješta trochu o pneu, když jste to nakousli.
Gumy přenášejí věškeré zatížení, takže zvýšení nebo snížení tlaku je poplatné zvýšení nebo snížení zatížení. K tomu se tlak mění dle teploty vzduchu uvnitř.
Taky mám každá pneu maximální přípustné zatížení za určitého tlaku.
U V1000 je pohotovostní hmotnost 257kg. Cestovní pneu dají přes 300kg zadní, přes 200 kg přední. Jezdec, spolujezdec a náklad tak z hlediska pneu mohou mít klidně 250kg, možná i více dle konkrétních pneu.

Všechno nastavení, které je uvedené v manuálu od výrobce, je pouze pro komponenty, které v manuálu uvádí. Při každé změně je třeba přizpůsobit nastavení konrétním podmínkám.

Vím, že je tohle dlouhé čtení, nicméně jsem teprve klouzl po povrchu. Sám vím a znám jen pár procent.
Co jsem se ale naučil, je skutečnost, že jde o velmi obsáhlé a komplikované téma. Asi proto mě baví.
Pokud budete mít zájem, můžeme se domluvit a udělám vám přednášku v rámci mých vědomostí.

Pokud ne, tak zjišťujte, čtěte, zkoumejte a nenechte se uchlácholit několika radami, které nejsou buď správné nebo alespoň nejsou kompletní.

Gumy na Verse

13.04.2020 15:06 | Nahoru #280
Krejza>
tak a máte to - těch deset předchozích stránek je zbytečnejch a tečkou na závěr Krejza určitě všem ukázal zač je toho loket , jsem sám zvědavej kam bude tohle vlákno nadále směřovat. Ktrejza u mě 10 Bodů z devíti !!!

Gumy na Verse

13.04.2020 16:29 | Nahoru #281
Zajímavé počteníčko ,tak jako tak ,nebo děj se co děj na předku nechám tovární nastavení zadní naklikáno 22 podle manuálu zpětné tlumeni na 0 max.zašroubované nevím jestli je to ideální ale vyhovuje mi to. Pneu pokud budou ve výrobě Pirelli ANGEL GT nic jiného nechci

Gumy na Verse

13.04.2020 17:48 | Nahoru #282
Už jsem ráno neměl čas sedět a psát dále, tak jsem to rychle zkrátil. Prostě tohle berte jako vysvětlení malé části a snahu o uvedení některých mýtů na pravou míru.
O tlumení jsem se raději vůbec nezmiňoval.

Gumy na Verse

13.04.2020 18:04 | Nahoru #283
JInak mi už leze krkem otázka "jaký gumy?" Kdyby k tomu dotyčný uvedl více informací a požadavků, tak bych to zkousl. Tady ve skupině je aspoň jasná motorka, ale i tak nároky na pneu můžou být rozdílné.

Abych tu jen neprudil, tak přidám i své zkušnosti:

Angel GT - asi 6-7 sad, guma se mi líbila, čitelná, super za mokra a zimy. +-10tkm
Angel ST - jen zadek. snad o kousek lepší než GT, agilnější (špičatější profil). Na mokru a v zimě jako GT. Nájezd 10tkm a ještě pár tisíc dá.
Společně s ní mám teď vpředu Michelin Power RS . Nečekal jsme moc, ale překvapila. Zdárně sekunduje ST na zadku. NIcméně zadní odchází rychle díky velmi měkké směsi na bocích, která se snadno vytrhá.
Dunlop RoadSmart 3 - nájezd něco pres 10tkm, na suchu v pohodě, na vodě divná, mnohem slabší než Angel. Tupá ve změně směru, je kulatá. Ale to jsou všechny Dunlopy, co jsem zkusil. Mají tuhé boky, na piču se přezouvají.
Rosso 2 - zatím nejhorší, co jsem jel. Na vodě k hovnu, na suchu to ujde.
Rosso Corsa - parádní suchá silniční guma, na běžnou rychlejší jízdu je super.
Metzeler M7RR - Jako RC, ale dává i vodu, v rámci možností.

Supercorsy, R11, Power Cup Evo nebo nehomo gumy vás už asi zajímat nebudou.
Já jich mám hodně se zničenými kraji a parádními středy, takže je jezdím v létě, kdy je sucho či aspoň teplo na mokru. Vydrží prd, na dojezd je zadek tak 2-3tkm.

Mám připravený Continental Road Attack 2, ale zase až na zimu.

Gumy na Verse

13.04.2020 21:15 | Nahoru #284
Krejza> Ahoj Honzo, rozumím a souhlasím. Jasně a polopaticky napsáno. Neumím to tak vyjádřit jako ty, ale přesně si vystihl můj problém, vlásenky na Šumavě, písek v Bělorusku, štěrk ve Finsku, dálnice v Německu, hory v Rumunsku a nikdy nevím jestli ráno vyjedu sám nebo ve dvou a naložený, k tomu chci ten komfort (pohodlí).
Na jeden podvozek je toho opravdu hodně. Musím říci, že jak Pavel Ouda (oudamoto.cz), tak Milan Holý (enduroskola.cz), na začátku řekli, že je to nemožné, ale postavili se výzvě čelem a oba se shodli na jediné možné cestě a to, že motorka musí být rovně (jak píšeš odborně, nastavení SAG), vše ostatní je jak správně píšeš kompromis. (Milan měřil, vážil a dodal pružiny na které jsem čekal přes dva měsíce, protože skladem se takové nikde nedrží. Pavel montoval a dělá údržbu.)
Přesto výsledek nad očekávání změnil jízdní vlastnosti k lepšímu ve všech směrech oproti sériovému vybavení podvozku.
Obdobnou procedurou prošel i kamarád s YAMAHOU FJR 1300 (Mojmír, bývalí okruhový jezdec, někteří znají z Rumunska, občas ho přivedu na Mosty) a také změna nad očekávání.
Tím chci pouze říci, že pokud někdo jezdí hodně a opravdu rozdílné druhy cest a hledá nějaké řešení, je zde jedna z možností, plná kompromisů, která si myslím stojí za to.
Zatím ahoj Ivo.

Gumy na Verse

13.04.2020 22:09 | Nahoru #285
PanIvo> Je to super, že se zajímáš a investuješ do svého Koníčka.
A na tak primitivní otázku ohledně tlaku v pneu, která je ovšem poměrně důležitá, reaguješ jak malý kluk.
Já se ti snažím jen říci, že správně nafoukané gumy jsou důležité, imho v případě takového přetěžování.(nákladem/jízdou)
A na to asi nebude stačit údaj v manuálu.

Gumy na Verse

13.04.2020 22:27 | Nahoru #286
ramlik> Pokud jsem se dotkl, omlouvám se.
A věř nebo ne, opravdu přední foukám 2,5 a zadní 2,9. Jsou to, pro mě ideální hodnoty, vzhledem k tomu co jsem napsal již dříve. Pokud jsem dal tlak menší, pocitově motorka plavala, pokud vyšší, neměl jsem potřebnou jistotu v náklonu a to jak naložený tak sám. Vliv na nájezd neřeším, nejdůležitější je pro mě pocitová jistota při jízdě.

Gumy na Verse

08.01.2021 12:47 | Nahoru #287
Jezdíte někdo Michelin Anakee Adventure? Nebo nějaké zkušnosti s touto gumou na litrovém versysu?
Díky za zkušennosti.

Gumy na Verse

16.05.2021 16:59 | Nahoru #288
Ahoj,jezdil někdo pireli st,gt,gt II.Jaký je tam rozdíl, jestli tam nějaký je?Mám versys 1000, jezdím ve dvou a s třemi kufry. Snad se někdo nenaštve proč pořád gumy.Díky Milan.

Gumy na Verse

16.05.2021 21:29 | Nahoru #289
soklik> GT jsou nástupci ST. Zatímco ST byly jednosměsovky, tak GT je přední jednosměsová a zadní dvousměs, kdy 20% středního pásu má jen 70% siliky oproti stranám. Takže je tvrdší a s delším nájezdem, aby ti zadek vydržel cca stajně jako předek. Měl jsem GT 2 a zatím to byli asi nejlepší gumy.

Gumy na Verse

16.05.2021 21:33 | Nahoru #290
666havi> díky za info.

Gumy na Verse

17.05.2021 14:08 | Nahoru #291
po několikerých sadách ST,GT a Scorp.Trail už kupuju jedině Metzeler Roadtec 01 180/55 R17 73W
( 90% jízda ve dvou )

Gumy na Verse

17.05.2021 22:41 | Nahoru #292

-Lapchik- píše: po několikerých sadách ST,GT a Scorp.Trail už kupuju jedině Metzeler Roadtec 01 180/55 R17 73W
( 90% jízda ve dvou )


Tak zítra sundavám Metzelery po 7690 km, 2x Alpy a týden na Sardinii

Gumy na Verse

18.05.2021 17:25 | Nahoru #293
Tak jsou doma,nechám se překvapit.

Gumy na Verse

19.05.2021 13:05 | Nahoru #294
soklik> Odhaduji, že se budou točit kupředu.

Gumy na Verse

20.05.2021 20:09 | Nahoru #295
Krejza> Někdy i couvám.
Předchozí
1... 6 7 8 9 10
Následující

TOPlist