renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Jerry_

Offline: 11.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 44
Město: Rudná
Lokalita: Praha-západ S...
Napsal příspěvků: 4x
Body komentářů: 8
ID uživatele: 91747
Registrace: 12.4.2009

Adresa profilu:http://_jerry_.motorkari.cz (Sdílet)


Teorie relativity

Vážení Motorkáři, chtěl bych se s Vámi podělit o pár poznatků, emocí a zkušeností, které mi přinesl život v objetí Italských bestií co se nazývají Aprilia Tuono a na svět přišly nejdříve v provedení V2 a potom taky V4.

Na Tuonu V2 mám najeto kolem 56.000 km a na V4 za první sezonu zhruba desetinu. Protože nejsem žádnej spisovatel, zkusím to shrnout do třech filmových scén.

Scéna první

Litrový Rotax V2 duní jak hrom. Do 3.000 otáček škube, kope a plive oheň, mezi čtyřmi a šesti zlověstně mručí a vytahuje ti zadek ze zatáček a na šestku jede tak 130 km/h. Tomu se říká „touring mode“. Nad 6.000 otáček jde z výfuků kulervoucí řev a ta italská děvka (líbí se jí, když jí tak říkám) ukazuje, na co byla stvořena. Na dvojku se zvedá, na trojku pod plným plynem se přední kolo odlepuje od silnice na každé nerovnosti a tlumič řízení má co dělat. 200 km/h se překračuje při přechodu z trojky na čtyřku. To se nazývá „porno mode“.

Kralujeme alpským sedlům. Tam se jezdí většinou „touring mode“  s důrazem na krouťák dvouválce. Nálet před vracák, brzdy, skopnout na dvojku, pohled přes rameno jestli něco nejede proti, náklon, apex, plyn a pryč. Výsledek je pořád stejný. Tuono nahoře slastně odfukuje, jezdec se ohlíží do údolí, kdeže to ztratil zbytek skupiny. Čtyřválcové superbiky s o dost větším výkonem nemají v těch vracákách šanci. Tuono je utahá a nakonec předjede. Jen jednou na Monte Bondone nám to nandal místní střelec na Street Triplu. Holt to tam znal a jel ideální stopu.

Na okruhu se jezdí naopak „porno mode“ na cílovce v Mostě stačí řadit do pětky, šestka na rychlosti nepřidá. Je to pak míň práce skopat to před retardérem na dvojku. Motorka sedí na předku, zadek dribluje do zatáčky a na výjezdu guma lehce mázne černou čáru. Italská děvka řve do otevřených výfuků, tohle se jí líbí. Čím víc se drží pod krkem, tím je perverznější.

A tak to jde rok od roku asi 9 sezón. Italská děvka si žere gumy, v Alpách deklasuje superbajky až jednoho dne………dědek, odbočka vlevo, dva válce nevyhrávaj….bude to chtít titan do ramene a nějaký plasty na motorku.

Scéna druhá

Čtyři válce? Tomu jsme se přece vždycky posmívali. To Italové podělali….. Hmmmm, alespoň jsou do V……. A tolik elektroniky, není to zbytečný? No dobrá, lidi to chtěj a starý Tuono už stejně nikdo nevyrobí. No ale podívej se na ni. Není nádherná? Červený kola, trikolora a ta nejvícsexiprdelka, kterou můžeš mít.

Hele, chodíš okolo toho už asi 3 roky, pořád brbláš, tvojí V2 děvku ti opraví bůhvíkdy. Nejvyšší čas do toho praštit.

Jdeme na to! Vrní to dobře, ta Italská děvka tam někde dříme. Hele vono to jede…. Hele vono to jede jako prase. V jakýchkoli otáčkách. Hele, vono je to vostrý jak žiletka. Ta elektronika vůbec nepřekáží. Vona snad dokonce pomáhá. Vono si to pod plynem klouzne a zase se to srovná..waaaau, to je paráda. Italská děvka je zpátky. Lehčí, štíhlejší, silnější, rychlejší a ještě perverznější. Je s ní neskutečná sranda!!!

 Scéna třetí

Tuono V2 opravené. Italský děvky stojí vedle sebe. Sedlám tu starší a teorie relativity přechází do praxe. Ty v..e co to je?  Řídítka vysoko. Není to chopper? Co je to za geometrii, nějak se mi to chce v pomalý rychlosti zavírat….. No nic, chce to chvilku a jsem zase doma.

Ale co udělali s tím motorem? Jak dlouho jako mám čekat než předjedu to auto? O kolik kvaltů to mám jako skopnout? Vždyť to před tím trvalo maximálně pikosekundu. Že by nové Tuono změnilo definici pikosekundy?

OK, uklidni se, srovnej si to v hlavě, to je teorie relativity. Z italský děvky se stal relativně dobrej cesťák.

Tak to teď vidím já. V2 Tuňák je samozřejmě pořád raketa, pořád je s ním kupa srandy a dobrej pilot rozseká v zatáčkách většinu soupeřů i na mnohem silnějších strojích……

No jo, ale pokrok holt nezastavíš.

_Jerry_

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (14x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
JollyJoker napsal 29.03.2019 v 15:01

No jo,je to tak a pokrok nezastavíš.Taky jsem po Tuonu V2 nic jiného nechtěl a ejhle taky sedím V4 a celkem to ujde. Jen je to V4 nějak moc rychlé

solio napsal 29.03.2019 v 08:26

Skvělej koment!

bruttopyr napsal 23.03.2019 v 19:07

Věřím!

sedlson napsal 20.03.2019 v 21:45

Krásně napsáno na nespisovatele?, přečetl jsem a hned koukl do inzerce kolik stojí V4. Aprilia by ti měla platit?,.

spike-cz napsal 20.03.2019 v 20:15

I když nemám slovo děvka zrovna rád, nadšeně tleskám
Super článek a horká italská krev z něj čiší!
Ať slouží! ... obě

Frankie napsal 19.03.2019 v 19:21

Pěkně napsáno, taky jsem měl přesně takové srovnání když jsme si s kámošem na chvíli vyměnili motorky.

Obě jsou potvory, ale pokrok fakt nezastavíš a V2 ti po V4 už nikdy nepřijde tak ostrá...

Sete napsal 18.03.2019 v 16:10

Pěkně napsáno

Klapoš napsal 18.03.2019 v 08:17

Super počtení , Tuono V4 si jednou koupím, je to paradní stroj...

jahan napsal 17.03.2019 v 21:20

Jerryho znam, je to velkej porno motorkar:)


TOPlist