renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

HIP15

Offline: 17.8.2023 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 77
Město: Praha 3-Vinohrady
Lokalita: Praha hl.m. Praha
Založil témat: 1x
Napsal příspěvků: 10x
ID uživatele: 270738
Registrace: 29.11.2015

Adresa profilu:http://hip15.motorkari.cz (Sdílet)


ZIMA, SLONÍ UŠI A TERMODEKA

Čeho se vyvarovat při použití termodeky a sloních uší

ZIMA, SLONÍ UŠI A TERMODEKA

Mezi naše mota patří i Vespa 125 GTS Super Sport a protože jezdím i v zimně, rozhodl jsem se, že si jízdy zpříjemním termo dekou a sloníma ušima. A tak jsem si jako správný, mimo jiné Vespák, pořídil magnetickou originální termodeku Vespa a k tomu nevespácky sloní uši TucanoUrbano. To jsem si dal. Sloní uši byly z druhé ruky a prodávající je prodával s tím, že jeho manželka má menší ruce a tak jí přes sloní ruce nejde ovládat tlačítko blinkru. Cena byla skvělá a protože mám velikost rukavic 9a1/2, tak jsem zahořel nadšením. Termodeka skvělá, stačí přiložit na prsa Vespy a už se magnety přisají a může se jet. Minulá neděle 13. 11. 2016 byla sice studená, kolem 0°C, na silnici jakž takž sucho, a tak proč nevyjet a užít si pohodlí tepla slonních uší a termodeky.

Nasedat opatrně přes postranní stojan, pozor, aby se o deku nezavadilo a člověk sebou nešvihnul, ještě než vyjede. Pak levý blinkr, ale co, kde je? To nic, na to se musí zvyknout. Pojedu bez blinkru. Vyrazím na Vinohradskou doprava - Praha, blinkr OK, vypnutí OK. Manželka na svém PCX za mnou. Na Želvě doleva, blinkr, ten nejde, nic nejede, tak bez blinkru. K pumpě doprava a doleva, dofouknout pneušky. A manželka se u vzduchu směje, proč dáváš pravý blinkr, když odbočuješ doleva? Hi, hi!  Dofouknuto a jedem. A ouha, páčka blinkru nejde palcem přes sloní ucho nalézt, strčit do páčky lze, ale pak blikám doprava, to nechci. A tak od dalšího požadavku na zapnutí levých blinkrů přes sloní ucho upouštím. Jedu-li doleva, vyndám ruku ze sloního ucha, přepnu páčku blinkru doleva, dám ruku do sloního ucha a po dokončení odbočení, nebo přejezdu do levého pruhu silnice, páčku vypnu. Co se děje kolem nestíhám! Ještě že je neděle a zima.

Konečně jedeme rovně kolem Černého Mostu. Termdeka je super, nikde netáhne. Nejdřív je 50km/h a pak 70km/h. Přidám plyn a jede se 55, 60, 65, 70, pojicajt nikde, 75 km/h ááááááááááááá, co to je, deka se nafukuje, magnety se odtrhnou z plechů a deka se zvedá, naštěstí se mi nepřiplácla na ksicht a tak rychle zastavit. Opět připevnit, asi jsem něco udělal blbě, a jedem. 60 km/h a deka se nadouvá. Tak prýýý. Nezvyšuj nad 50 km/h nebo máš i bez protivětru problém!!! Zbytek cesty v pomalém tempu proběhl bez problémů. A žena? Tarmodeka TucanoUrbano na Hondu PCX 125, připevnění řemínky, bez problémů, sloní uši jiné značka než TucanoUrbano, bez problémů.

Závěr? Zase se vrátím k sloním uším neznámého výrobce a doplním je přišitými návleky, aby dovnitř tolik netáhlo, snímatelné vyhřívací návleky na rukojeti jsem již nainstaloval. Na termodeku našijeme popruh, který ji stáhne přes přezku pod reflektorem a přišijeme další dva krátké popruhy, které deku připevní k otvorům před chladičem. A pojedeme. Až doděláme, nafotím, zde zveřejním, možná i pro výrobce.

Moje doporučení? Nejezděte jen s magneticky přichycenou termodekou Vespa rychleji než 50 km/h, jinak si namelete, já to vybral. HIP15  

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (2x):

Motorky: Vespa GTS 125 Super

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
HIP15 napsal 22.11.2016 v 09:56

Zatím jsem zimáky nedával. Jezdíme na Michelin City a nebyl loni ani pod 0°C problém. Na sníh jsem raději nevylezl. Ale o zimácích uvažuji.
Pokud jde o sloní uši, tak u TucanoUrbano je palec mimo část chránící před chladem dlaně. A zde je problém. V Itálii asi nedávají blinkr. V pražském provozu bez blinkru při jízdě z pruhu do pruhu a při odbočování rozhodně nepojedu. Vyzkouším uši i na ER 5, ale pochybuji, že s tím bude možné vypínače ovládat. Nedovedu si představit, že bych byl např. schopen bliknout světelnou houkačkou.
K vyhřívaným rukojetím. U obsahu 125 a méně se nedoporučuje dávat vyhřívané vícepolohové rukojeti a to vzhledem k vyššímu odběru. Na rukojeti jsem dal u Vespy vyhřívané odepínací manžety Oxford, nedovedu si představit zničit originální rukojeti, a manžety jsem připojil natvrdo k baterii vedením pod kapotou. Vylepším to v létě o relé, spínané od zadního světla, aby nebylo možné nechat hefty zapnuté. Bylo mi v autorizovaném servisu Honda doporučeno připojit vyhřívané rukojeti na spínací skříňku. Nějak si to zjednodušují. Ale to by se příslušná pojistka zatížila o dalších cca 5A a to je určitě dost. Odstrojení u Vespy je dosti jednoduché.
Na PCX ženy jsem dal také vyhřívané neodepínací pevné rukojeti stejného výrobce, ale dvoupolohové. Aby se kabeláž vyhřívání dala pod kapotu, tak se musí skoro celý skútr odzadu odstrojit a totéž vpředu u světla. Na YouTube je ve slovenštině návod na sejmutí kapotáže u PCX, ale pozor, u novějšího PCX je střední část jinak přichycená. Strašná práce vše odstrojit a neulámat nějaká plastová očka a nepoškodit lak. Dobrý je, že nakonec po zpětné montáži nám zůstal nevyužitý navíc jen jeden šroub připevňující někde kapotáž – čert ho vem. Levý heft nebyl problém, ale pravá strana hrozný, Pod gumou je plastová otočná rukojeť s vyvýšeninama. Ty se musí obrousit. Já to obrousil moc a gumová rukojeť i po přilepení prokluzovala. Navíc, vteřinové lepidlo zateklo mezi kovové řídítko a otočnou plastovou rukojeť a plyn nešel ovládat. Tak celá plynová rukojeť dolů, vše očistit a znovu. Už je to OK. Asi jsem to měl nafotit. Ale já byl z odstrojování a montáže tak vyvalený, že jsem na to neměl ani pomyšlení.
HIP15

zizour napsal 19.11.2016 v 17:37

Super, a jak to máš s pneumatikami? Moje Pirelli Diabolo scooter pod 10°C tvrdnou. Při 8°C už je to citelné a přilnavost mizí. Přezouváš?
Držím palce


TOPlist