renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

kaso69

Offline: 14.3.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 55
Město: Praha
Lokalita: Praha
Komentářů: 1x
Založil témat: 1x
Napsal příspěvků: 2x
Body komentářů: 29 / 2
ID uživatele: 250988
Registrace: 7.5.2015

Adresa profilu:http://kaso69.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 16 záznamů

28.5.2018 Článek Targus: Asi mi nevyhovuje Tvůj způsob vyjadřování či komunikace, ale každý jsme nějaký. Nejspíš bych musel začít podnikat v nákladní dopravě a převážet odpadky po Evropě, abych poznal, jak funguje svět tvým pohledem. Možná zkusím dát řeč s našimi popeláři, abych si trochu rozšířil svůj obzor. Vůbec jsem třeba netušil a šokovalo mě, že recyklované olovo z baterií, není tím stejným základním prvkem Periodické tabulky. No prostě máš můj hluboký údiv. V tuto chvíli mám z naší komunikace takový trochu smíšený pocit rozpaků, ale říkám si, že tohle nemá cenu diskutovat přes zdejší komentáře. Nicméně co mi dělá radost, je, že se dobře bavíš. To je myslím k životu potřeba. Tedy je otázkou, zda děláš někdy také něco víc, ale o to je asi na jinou diskuzi.
+2 
26.5.2018 Článek boneshaker: Máš pravdu, že když se kolem sebe rozhlédneš, tak na moc střechách solární panely umístěné nejsou. V tomto ohledu ale vidím já sám značné rezervy a potenciál lokální soběstačnosti. Umím si představit solárka i na místech, kde se zatím nevyskytují. Mohou jimi být pokryty budovy, mohou být umístěné na vhodných místech za svodidly podél silnic atp. Já sám mám dokonce opačný problém, který souvisí s výrobou. Nesmím mít totiž přebytky, které by mohl spotřebovat někdo jiný a tudíž musím vyrobenou energii spotřebovat. V opačném případě mi hrozí, za že přebytky elektřiny zaplatím pokutu... Takhle krásně to máme v Praze nastaveno... Čili mám spíš problém, jak všechnu tu vyrobenou energii spotřebovat, aby nepřetekla. V tom mi výrazně pomáhají právě elektrovozidla... Nicméně rozumím tomu, když se pořád hovoří o možných blackoutech kvůli přetížení sítě FV výrobou, je asi správné, aby si každý spotřeboval co vyrobí a obráceně.
+2 
26.5.2018 Článek Targus: Likvidací baterií, myslíš asi recyklaci..? Baterie které používám v solárním systému, mají předpokládanou životnost 20let, resp. 5.000 cyklů při 70% DOD. Já nevím, možná mě tohle nebude už úplně zajímat, ale co jsem si načetl, recyklace článků na bázi lithia, se provádí z cca 85%.

Nebo myslíš tu likvidaci formou zapojování z části opotřebených baterií z elektrických vozů, do stacionárních systému pro ukládání energie - např. ze solárních systémů..?

A nebo mluvíš o likvidaci toxických bateriích, které obsahuje každý současný automobil a motorky nevyjímaje...? To Tě uklidním, i tyto baterky se úspěšně recyklují.

A co se stane s tím původně dýchatelným vzduchem, který ta věcička na poušti, nebo jakýkoli jiný spalovák nasaje do svých útrob..? Nepromění jej čirou náhodou v nedýchatelný a toxický plyn..? Fakt super představa, opravdu máš co pyšně hájit..!
+1 
26.5.2018 Článek Libor70: Nikdo Tě Libore přece nenutí, kupovat si takové technické finesy.. Nebo snad Ano..? Takže proč bys chtěl omezovat či z Tvého postoje přímo nakazovat, co je správné a co rozhodně nechceš... Však celý svět ti stále nabízí pohony na bázi fosilních paliv, tak v čem máš problém..? Je tvůj problém ten, že elektropohon nedělá hluk, nemá žádné lokální emise a to Ti na tom všem vadí..? Jako proč..?
+2 
26.5.2018 Článek puffybodie: Děkuji za přání. Já si toho období právě velice užívám... O "krátkosti" toho období bychom mohli nejspíš "dlouze" polemizovat, ale tohle myslím ukáže čas. Jen těžko mi někdo zastíní slunce a vymáhat po mě poplatky z vlastnění panelů, je zatím asi také utopie. Čili já bych to s energií neviděl tak špatně.

Jasně, že si uvědomuji, že vím odkud pocházejí plasty všech věcí kterými jsem obklopen, ale ty jako takové asi neliji do nádrže a nejezdím na ně, takže o čem to mluvíš a co porovnáváš, tomu opravdu moc nerozumím. Chápu jen, že mi naznačuješ, že si na sebe hold obléknu lněné kalhoty nebo kožené kalhoty..? O.K. proti tomu nic. Současné plasty lze recyklovat, takže takovou tragédii a závislost nespatřuji. O určité svobodě hovořím v souvislosti s vlastním pohonem, což jsem asi neřekl dost zřejmě.

Stejně tak nerozumím zmínce o severu a tím, jak to ve tvém pojetí světa souvisí s ropou...

Dále pak vlastně nevím, co jsi tím vším chtěl vlastně říct..? Nějak ve Tvém sdělení nevidím žádnou informační hodnotu...
+2 
25.5.2018 Článek panTerek: Pardon, moc Ti asi nerozumím. Denně mi střecha vyrobí cca 20 kWh elektrické energie, kterou bezezbytku spotřebuji. C-evolution si vezme cca 8kWh/100km. Tu energii mi dává slunce, které nám každičký den vychází nad hlavami... Tohle se asi jen tak nezmění a pokud ano, je po nás... Obhajuji tedy logiku elektrické dopravy a způsob lokální výroby energie pro tuto dopravu. Snažím se naznačit, že zakořeněný způsob myšlení, že bez ropy to nejde, lze trochu občerstvit... Možná si dej tu práci a přečti si všechny mé příspěvky. Neshledávám na elektrické dopravě nic, co by mohlo komukoli nějak škodit, někoho omezovat, nebo s čím by potřeboval nesouhlasit. Vyjma dojezdu, který zatím není zcela vyřešen, resp. je časově náročnější. To ale není až tak pravda u elektromobilů, které disponují rychlým dobíjením.
+3 
25.5.2018 Článek A ještě jedna věc, když se tady nadšeně diskutuje o původu energií... Ono je to ještě tak, že rafinace ropy, do podoby, aby ji bylo možné následně spalovat v motorech, potřebuje pro svou výrobu opravdu nemalé množství energie. Tuším, že jsem četl, že výroba 1 litru benzínu spotřebuje cca 1 kWh elektrické energie. To nemluvím energiích těžby, dopravě surovin a dopravě vlastního produktu do distribučních míst. C-evolution si vezme cca 0,075 kWh na jeden kilometr jízdy, a tuto energii jsem si schopen vyrábět lokálně. Mimochodem ČR je velkým vývozcem energie do zahraničí, avšak to neplatí o ropě. Tak asi tolik.
+2 
25.5.2018 Článek tom.es: Souhlasím s tím, že na provoz silnic, se díky absenci spotřební daně nepodílím. K tomu není co dodat, snad jen to, že s dopravním prostředkem na bázi fosilních paliv, spadáš do kategorie mikroznečišťovatelů, a tedy za tento svůj otisk ve společnosti, nějakou formou platíš. Nesouhlasím ale, že bys zrovna mě připlácel ve vyúčtování v kolonce obnovitelných zdrojů. Tyto prostředky jdou možná z části na panely provozované převážně na polnostech, s čímž se také úplně neztotožňuji, ale zahrnují i podporu všech ostatních obnovitelných zdrojů, což zdaleka nejsou jen FV elektrárny. Fotovoltaika určitě patří nejvíce na střechy staveb, protože tato je zcela nevyužitým prostorem. Dotace na mou fotovoltaiku, nejde z peněž běžných daňových poplatníků (jednotlivců) a není tedy na Tvém vyúčtování.
+2 -1
25.5.2018 Článek pk14: Nespotřebované přebytky ukládám do domovních bateriích 16kWh, takže pokud nesvítí a nabíjím, přepne se energie z baterií. Nebudu si ale vymýšlet, že nabíjím pouze ze slunce, protože největší část energie požere samotná domácnost a nikoli elektrovozidla. Jen tvrdím, že energie, která se takto vyrobí a smysluplně spotřebuje (téměř žádné přebytky), je v globálních číslech cca o 1/3 větší, než kolik jí dohromady v rodině projezdíme. Původně jsem ani domovní baterii nechtěl - zdálo se, že je to nerentabilní, ale nechal jsem se trochu přemluvit a po vyzkoušení, bateriovou zásobu ještě zkapacitnil. Uchvátilo mě, že do hluboké noci svítím i nabíjím bez spotřeby ze sítě a s jídlem roste chuť (tedy jsem zkapacitňoval). Tak asi tolik.
+2 
25.5.2018 Článek pk14: Mám docela dobrou zkušenost se solárním systémem, na střeše nyní 5kWp táhne spotřebu toho elektroskútru a dvou elektromobilů. Celoroční bilance nabití a solární výroby je kladná. Nemám žádnou smlouvu na 25let se státem, jen žádost o jednorázovou dotaci, jejíž finanční zdroje pochází z "odpustků" velkých znečišťovatelů. Myslím, že nastaveno je to dobře, pokud mohu soudit. Já jsem investoval své vlastní nemalé prostředky na zlepšení ovzduší, a ten kdo jej znečišťuje, se na tom z části také podílí. Jinak těch pár Wattíků co z toho leze, postačí v ročním úhrnu na najetí cca 40.000 km, což ale nevyužiji..! Čili znova opakuji, mě to smysl dává a není to zdaleka jen o ekologii. U mě je to o určitém pocitu vyproštění se ze závislosti na ropných společnostech a politických poryvech ve formě výše spotřebních daní a dph, kteréžto činí plných 50% z ceny každého litru fosilního paliva...
+3 
25.5.2018 Článek Ještě bych jako nadšený majitel C-Evolutionu přidal informaci, že přibližně 80% veškerého městského provozu tohoto stroje, zajišťuji energií získanou přímo ze slunce. Nemusím být myslím žádným vizionářem ani velkým myslitelem, aby mi tohle prostě smysl dávalo...


+2 -1
24.5.2018 Článek Jsem již druhým rokem majitelem tohoto úžasného stroje a nemohu si jej vynachválit! Ano, na dlouhé výlety tento stroj určený není, ale domnívám se, že skútr je zamýšlen spíše pro městský a příměstský provoz a pro takový, je jeho dojezdová vzdálenost dostatečná. Pokud bych se denně dopravoval do zaměstnání na hranici dojezdu, pak jsem přesvědčen, že bych si dokázal domluvit dobíjení přímo v místě parkování. Článek hodnotím jako moc pěkně a nezaujatě napsaný. Jediné co mě trochu zarazilo, je zmiňovaná dojezdová vzdálenost. Sám mám reálnou zkušenost reálného dojezdu kolem 100km a pokud jedu ve skupině na výlet, pak lze počítat se 120km. Používám téměř stabilně režim DYNAMIC, protože jízda je příjemně ostrá (když potřebuji) a nemusím používat téměř brzdy. Na ujeté vzdálenosti pokud neberu neustále necitelně za plyn, se tento režim příliš neprojeví. Je to nejspíš dáno stylem jízdy, kdy jsem opravdu zvyklý využívat rekuperaci. Pokud pominu fakt, že musím trochu kalkulovat dojezd, nebo mít přestávku na nabití, která činí 2:30 minut z běžné zásuvky na 80%, tak je tento stroj naprostá bomba. Jsem trochu překvapený z komentářů, které hodnotí něco, co nikdy neměli možnost poznat a těžko říct, na základě čeho si vlastně tito lidé utváří názor... Za sebe bych neměnil, leda za stroj s vyšší kapacitou, nebo výkonem, ale i tak má tento stroj nejvyšší krouticí moment z celé řady BMW skútrů. Ten tichý odpich z křižovatky, je prostě silně návykový. Za zmínku také stojí, že oněch 1000 cyklů nabití, představuje cca 150 tisíc najetých kilometrů, takže zde hovoříme o celé životnosti stoje. Navíc akumulátor obvykle nezhasne úderem tisícího nabití, ale pouze postupně snižuje svou kapacitu. Takže ano, mohu počítat, že za 10 let už neujede oněch 100km, ale třeba jen 80km, což je jistě smutná vyhlídka, ale já v běžném městském provozu víc nenajezdím. Za deset let budou baterie patrně vývojově někde úplně jinde, a tedy případně přezbrojím.
+4 
12.11.2015 Článek Ještě mi nedalo i když se sám sobě divím, že reaguji, abych svým dílem nepřidal něco málo k názorům ohledně smysluplnosti a výpočtům.
Možná přemýšlím jinak, ale předpokládám, že hodně lidí si nekoupí JAWA Pionýr jen proto, že je v bazaru levný a aby se mu vrátili náklady a jezdil tak skoro zadarmo.
Myslím, že většina kupuje motocykl tak, aby mu vyhovoval jak po stránce finanční, tak po stránce dobrého pocitu z pořízeného stroje a jeho jízdních vlastností. Já sám to mám nastaveno tak, že jsem si mohl pořídit "krásný" benzínový stroj za 400tis, ale prostě jsem cítil, že by mě pocitově nenaplnil... A abych byl úplně upřímný, mám rád nové věci a rád i trochu vybočuji z řady a zdá se, že na elektrice nebudu mít ještě dlouho problém mírně vybočovat od ustálených zvyklostí... Přičemž pocit, že nejsem závislý na ropných společnostech a zatížen neskutečnou výší spotřební daně, přátelé ten pocit je mi prostě příjemný... Dobrý pocit mám sám i z toho, že nikde nikoho neobtěžuji ani zplodinami a ani hlukem a sousedi mě neproklínají až do sedmého kolene, protože jim v neděli nerachotím pod oknem... Je to vše jen o dobrém pocitu každého z nás... Mě samotnému to tedy smysl dává...
+1 
12.11.2015 Článek O nákupu ZERO S nebo SR jsem sám už asi rok a půl reálně přemýšlel, nakonec jsem si na jaře dovezl Elektro BMW C-Evolution a jak říká článek, ani po půl roce se mi neskutečný zátah elektromotoru ještě stále neomrzel. Navíc jde o tichou sílu a zvuk při prudší akceleraci alespoň u mého stroje je nepopsatelně příjemný... ZERO SR je na tom výkonově ještě o něco lépe než Evolution a navíc je lehčí, takže může jít o ještě výraznější zážitek.
Trochu mě zaráží neověřené "výkřiky" o tom, že za 20min je stroj vybitý, NENÍ to pravda a autoři takových výroků evidentně nevynaložili ani trochu úsilí si své názory ověřit. Je zde totiž omezovač rychlosti, který po dosažení maximálky nemá potřebu dál zvyšovat výkon. Vzhledem k tomu, že na maximálku dosáhne za cca 7 sec, tak evidentně stroj za 20min nevybije.
+1 
1.8.2015 Článek Obvykle nemám potřebu vyjadřovat se v diskuzích, ale u elektromotorek musím z principu udělat výjimku... Jsem jednoznačně nadšenec elektomobility a fandím těmto technologiím. Souhlasím, že problém je malý dojezd, ale já sám když bych měl spočítat trasy delší než 100km, které absolvuji za celý rok, tak je patrně napočítám na prstech obou rukou. V diskuzi zazněla zátěž pro přírodu a výkřiky zlatej benzín... Tak "zlatej benzín" je dost výstižné přirovnání, protože nebude dlouho trvat a bude vyvažován zlatem, pomíjím kolik si za toto palivo vybere na spotřební dani stát... Co se týká zatížení přírody bateriemi.? Lithium je dle mého názoru recyklovatelné a tedy o jakém zatížení by mohla být řeč mi není úplně jasné..?

Brammo resp. nyní Victory se mi přiznám se opravdu hodně líbí a to i designově, seděl jsem na Bramo Enteria a také to nebyl špatný stroj, ale o hodně slabší. Kdo chce mít spalovací motor, pak nechť jej má a já mu jedině fandím, protože o to méně musím já platit na daních...

Já si svou elektromotorku mohu v případě potřeby nabíjet fotovoltaickými panely a když zrovna nikam nepojedu, mohu z baterií klidně večer pohánět půl domácnosti... Samozřejmě tady trochu přeháním, ale je to v celku snadno realizovatelné a tuto možnou vizi budoucnosti v hlavě mám...

Naštěstí pro nás všechny, podobnou vizi mají i jiní lidé, kteří už realizují obrovské projekty (Tesla). Kdybychom se drželi svých zaběhlých standardů, patrně bychom ještě dnes lovili mamuty holýma rukama...
+1 
Předchozí
1 2
Následující

TOPlist