renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Harry108

Offline: 16.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 48
Město: Chlumec nad Cidlinou
Lokalita: Hradec Králov...
ID uživatele: 243356
Registrace: 22.2.2015

Adresa profilu:http://harry108.motorkari.cz (Sdílet)


BMW R 1200 RS

Krasavice, cestovatel i sportovec.........

Předpověď počasí hlásila krásný víkend a tak jsem neváhal a díky skvělému zázemí a přístupu vedení fy. BMW STRATOS  Hradec Králové, kterému tímto velmi děkuji, jsem si zapůjčil letošní BMW R 1200 RS a během víkendu na ní strávil 1000 km převážně v severních Čechách, ale i na Autodromu v Mostě, dálnicích, v serpentýnách vedoucích na Ještěd a samozřejmě i na přírodním okruhu v Hořicích.

Motorka byla velmi slušně vybavená a to včetně nastavovaní palivových map RAIN, ROAD a DYNAMIC také dynamickou kontrolou trakce DTC, ABS,  semi-aktivním podvozkem Dynamic ESA, vyhřívanými rukojeťmi, denním svícením LED, bezklíčkovým zapalováním Keyless Ride, monitoringem tlaku v pneumatikách, centrálním stojanem, palubním počítačem, tempomatem, přípravou pro navigaci, skvěle fungujícím rychlořazením Gear Shift Assist Pro a tlumičem řízení.

Vzhled

Krásný pouze částečně zakrytý trubkový rám, v aerodynamickém tunelu testovaná kapotáž se zajímavě tvarovaným větrným štítkem, dělená řídítka a pohodlné sedlo lákající k cestování i ve dvou, přední vidlice upside down, vzadu letmo uchycené kolo s odpružením Paralever a celkem velký, ale hezký a hlavně nádherně znějící výfuk zaujmou hned na první pohled. Při bližším pohledu zaujme LED pásek denního svícení uprostřed kapoty, ve 4 polohách stavitelné páčky, uživatelsky skvěle rozmístěné ovladače všeho potřebného včetně tempomatu a krásná a hlavně za všech okolností skvěle čitelná přístrojovka s analogovým tachometrem a TFT displejem který umí zobrazit vše potřební a ještě Vás před startem krásně pozdraví.

Motor

RS je vybaveno moderním, vzduchem a kapalinou chlazeným dvouválcem, používaným již dva roky v R1200GS a v současné době i v R 1200 RT a R 1200 R. Výkon 125 koní a krouťák 125 Nm slibuje dostatek všeho na cokoli a kdykoli. Na výběr jsou palivové mapy RAIN, ROAD a DYNAMIC a lze je měnit i během jízdy. Rozdíl mezi Rainem a Dynamicem je celkem markantní a tam kde všichni v dešti hrabali a smykovali já jen tahal co to šlo a ono nic, elektronika motoru spolu s ABS a kontrolou trakce vše hlídá a náznaky pádu odsouvá opravdu velmi daleko. Mezi režimy Road a Dynamic jsem výraznějšího rozdílu nepoznal, ale určitě tam nějaký bude, do města bude vhodnější Road ale nejvíce radosti je s Dynamikem, každopádně na oba je k dispozici dostatek výkonu a hlavně i s origo výfukem krásný dunivý sound.

Jízda

Jak již jsem psal tak motorka byla vybavena bezklíčkovým  zapalováním, takže po příchodu k motorce stačí jen zmačknout "čudlík", čímž se aktivuje komplet elektronika včetně pozdravu přístrojovky a pak již jen start klasicky na řídítku. Chytla vždy na ťuk a již při startu nádherně zaduní výfuk. Vše je na správném místě a na ve 4 polohách stavitelných páčkách si každý najde tu svoji. Jednička zapadá poměrně hlučně, ale pak jde již vše samo, ihned po rozjezdu mizí většina hmotnosti a i při malých rychlostech jde vše snadno. Do 2000 otáček se motor necítí úplně OK, ale pak je to již koncert a jak zátah, převodovka tak i zvuk jsou super. (na originál výfuk zní opravdu nádherně) Motor i převodovka se cítí nejlépe nad 4000 otáček, radost s jakou se chce motor točit a převodovka řadit je opravdu návyková. V obci 60 km/h - trojka, tempomat cca 2500 otáček a jen vyhlížet konec obce, pak následuje těžce návyková akcelerace, kdy již na trojku jsme okolo 5000 otáček nad povoleným limitem, pak jen 4,5 a 6 a je tam 150 km/h. I nahoru se dá řadit bez ubrání plynu a bez spojky a funguje to překvapivě dobře, ale mně to více bavilo klasicky se spojkou a bez opravdu jen při max. akceleraci třeba při předjíždění, zato dolů je to daleko zábavnější, stačí jen zaklapnout plyn a při odřazení dolů bez spojky umí elektronika vykouzlit s chirurgickou přesností nádherný meziplyn a kvalt tam zapadne naprosto přesně, alespoň ze začátku to bylo přesnější a zábavnější než se spojkou. Takže motor, převodovka, brzdy i podvozek nádhera!!!!! Krásně tvarovaný větrný štítek je lehce, ručně stavitelný do 2 poloh bez použití nářadí. Mám 182 cm a při normálním posezu jde ve spodní poloze proud větru zhruba do úrovně ramen a v horní pozici zhruba na bradu, mně více vyhovovala spodní poloha, protože proto přeci jezdím na motorce a když nechci, aby na mně foukalo tak si vlezu do auta. Kdo chce rychleji než 150 tak musí zalehnout na nádrž.

Skvělá ergonomie rámu, stupaček, řídítek i sedadla poskytuje celkem komfortní prostor pro cestování a to i se spolujezdcem, který si na pohodlném sedadle nemá vůbec na co stěžovat. Mně se spotřeba po 1000 km ustálila na skvělých 4,7 l/100 km a jsem přesvědčen, že by se dalo dostat při dodržování povolených limitů i níže.

Za mně tedy pohodlná sportovně cestovní krasavice, splňující nejnáročnější nároky všech pro které jsou 2 válce víc než 4, škoda jen, že u nás není povolená bigamie, jelikož manželka by ji zaparkovanou v obýváku zatím neskousla, ale ono to jednou přijde……………..

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist