renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Reddo

Offline: 27.3.2022 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 35
Město: Kuřim
Lokalita: Brno-venkov J...
Napsal příspěvků: 2x
ID uživatele: 227723
Registrace: 21.7.2014
Skype:Tibor Hrušecký

Adresa profilu:http://reddo.motorkari.cz (Sdílet)


Maxon Ardour 125

Uživatelská recenze

Již delší dobu jsem hledal nějaké nové "přibližovadlo", co by zvládlo jet víc jak 80 i ve dvou, mělo rozumný úložný prostor, vypadalo dobře a poměr cena/výkon byl vyhovující.

Procházel jsem si internetové stránky a recenze. Jednu chvíli chvíli jsem hodně uvažoval nad Hondou PCX 125, ale nakonec mne odradila cena, jelikož v mém poměru užívání oné jednostopy by to byly vyhozené peníze (i když se mnou nemusí mnozí souhlasit)

 

Zastavil jsem jsem tedy u značek Kentoya a Maxon. Dlouho jsem uvažoval o Kentoyi Hammeru II generace. Nicméně recenze na internetu mne spíše odradily a uživatelé první generace se vyjadřovali spíše negativně, tudíž mi zbyl Maxon. Zajel jsem si tedy ho očíhnout a vyzkoušet. Tam jsem se dostal do křížku i s Matadorem (o něco menší verzí, ale designově zajímavé) Nicméně po osedlání mne trochu vadila kratší sedlovka a místa pro kolena bylo méně (i když ochranu proti povětrnostním podmínkám měl dle mého lepší a to minimálně pro oblast nohou).

Takže zpět k Ardouru. Recenze nerecenze, zde to bylo tak 50/50 pozitivní/negativní. Z negativních většinou padaly názory typu Čínu nebrat a většinou od uživatelů, kteří Maxon nezkoušeli a neměli a vše házeli do jednoho pytle (jablko je prostě jablko a šmitec). Nuže patřím k lidem co si to rádi vyzkouší sami. První dojem byl kladný. Skútr je větších rozměrů, v posedu příjemně dosáhnete na zem (i menší osoby) a za vámi je ještě spousty místa pro druhou osobu. Design povedený a na první pohled paráda (černý mat je dle mého TOP :))

U zpracování plastů a jejich doléhání je to horší, ale za ty peníze (29tis) nečekám, že dostanu meďáka. Takže tuto skutečnost jsem akceptoval. Po designové stránce jsem byl spokojen. A co tedy po jízdních vlastnostech? Mile překvapen! Rozjezd je sice pomalejší, ale s mou 92kg postavou akceleroval i do kopce, což se mi u čínských skútrů nestávalo. Musel jsem si trochu zvyknout na težiště, které se mi zdálo trochu více vpředu, ale možná je to pouze mým dojmem. Kola krásný 14tky a ve větších zatáčkách stabilní. Zvuk taková skútrovská klasika, ale je známo, že se s tím dá něco dělat a jak výkon tak i design lze štelovat" dle libosti :)

Do nádrže se vleze 5,5l (tankuju 100omw) a oproti jiným je to lehce znatelnější při rozjezdech a spotřebě. Spotřeba cca 2,6/100km. Skútr je i přes větší kola agilní a kolony nejsou problém. Zvláštní je umístění nádrže, kam se trubice dostává trochu neprakticky a taky trochu omezená variabilita zpětných zrcátek. Nicméně na vše se dá zvyknout. 

Co musím výrobcům vytknout, tak i přes to, že je skútr koncipován pohodlně pro dva jezdce, tak při nasednutí docházelo k velkému klapání "čehosi". Po chvíli to docela otravovalo. Zjištění bylo věru zvláštní. Při zatížení dvou persón ťuká hlavní stojan o nakopávák. Což není problém, protože zručný človíček uvolní šroub a nakopáváku zvedne úhel. Super, nicméně po úpravě zase klepání. Teď to bylo zase o výfukové potrubí. Řešení? Ztím nevím (kdyby jste měli radu, pište zprávu :)

Jinak nemohu proti skútru říct křivého slova. Mám tam cca 500km a zatím jede jako sršeň. Spokojenost. Z mých prozatimních zkušeností jej mohu doporučit. Za málo pěnez hodně muziky. Uvidíme co dále. V plánu mám výkonostní kit a trochu upravit design, aby to nebyla "jen" sériovka. 

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (1x):

Motorky: Maxon Ardour

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Skutrfanda napsal 13.05.2019 v 20:16

To je právě na skútru dobré, že nemusíte se skútrem k zásuvce, ale stačí z něj jen vytáhnout baterku, kterou doma dobijete, koupil jsem elektro skútr Niu přes alzu, má dobře přehledný led displej, navíc skútr komunikuj s mobilním telefonem díky sim kartě která je ve skútru.

Pirecek napsal 12.05.2019 v 19:03

A jak dlouho se to pak dobíjí? když najedete těch 100 km?

Skutrfanda napsal 10.05.2019 v 10:08

Ano vyplatí se o něm uvažovat, ale je potřeba koupit opravdu kvalitní elektro skútr, já mám třeba skútr s dojezdem 100 km.

Pirecek napsal 09.05.2019 v 13:58

Čau prosím nemáte náhodou někdo zkušenosti se skútrem na baterky? vyplatí se o něm vůbec uvažovat? jak to třeba jezdí, a jak daleko to dojede?

AlešT. napsal 16.07.2018 v 14:11

Taky ho máme a máme s ním problémy. Najeto 6000 km. Stojánek je špatně navržený a poddimenzovaný, tudíž se stále dokola reklamoval, nakonec nám servis doporučil ať to na hlavní radši nestavime. Čili po záruce jsme ho museli srovnat, vyvařit a vyztuzit pasovinou...dát jiné šrouby uchyceni, teď v pořádku. Čili místo odborné opravy v záruce počítejte s opravami svépomocí doma.

Největší nedostatek je však spotřeba a objem nádrže, pouhých 5,5 litru vystačí na cca 120,- km. Čili spotřeba je na 4T 125 o cca 2 litry vyšší, než by měla být.
Přední kolo poskakuje (nevím jestli je blbě vyvážené nebo je to pneumatika...), ale oproti motocyklum i jízda po nerovnostech je spíš utrpení, jak skútr poskakuje...
Po zimě či delší odstavce je problém ho nastartovat. Samozřejmě nakopavacka tam je, bohužel už má střežený tisicihran, což jsme raději už ani nereklamovali a nakonec vždycky nějak chytne a jede.
Jezdí na tom žena cca 10 km do práce a občas někdo z rodiny na otocku pár km.
Spokojení s ním nejsme, ale na druhou stranu za ty peníze nějak jezdí, ZATÍM rel. spolehlivě. Nechal ženu někde pouze jednou, z důvodu došlého paliva, protože palivoměr ,,prekvapive", kecá...

plastyk909 napsal 07.04.2018 v 10:25

Díky za doporučení a celkové shrnutí. Kupuji si svého prvního skůtra a tenhle se mi moc zalíbil, tak už jen našetřit a jet.

santa napsal 04.10.2016 v 11:51

ahoj myslím, že každý bude chválit tu svou mám Kawasaki 750 ale přešel jsem na 125 Benelli Caffenero a mám jí 3 měsíce a nalítáno mám 5 874 km zatím spokojenost 100% tak uvidíme příští rok

Reddo napsal 14.09.2016 v 23:15

No, nějak jsem nepobral plejtvakuv komentář. Ale předpokládám, že prostě špatná zkušenost je taky zkušenost. Ono jak jsem psal, u Číny je těžký chtít kvalitu japonce, když Japonec stojí 3x tolik. Kdyby měl pro mne japko návratnost, tak pak nepřemýšlím a jdu do hondy, ale bohužel to tak není.
Co se týče Maxona, tak mám najeto dalších 500 a dotahoval jsem některý spoje + budu měnit boční stojan za stabilnější a sundám onen hlavní. Nepovedlo se mi zamezit tomu klepání a ve dvou mně to prostě prudí. Samotnému mi to neklape pokud netrefím nějakou pořádnou lajfu. Snížil jsem ještě otáčky volnoběhu a teď si to poklidně bublá. Nicméně plánuju nahodit výkonnostní kit, tedy změnu variátoru, výfuku apod. Kluci z motoscootu to prej mají ošéfovaný :)
No, kdybych si měl opět vybrat, tak si Maxon koupím znova. Asi jsem měl štěstí (ťuk, ťuk na dřevo) na rozumný kus.

plejtvak napsal 03.09.2016 v 23:39

Chtěl jsem kdysi něco na dojíždění do práce, cca 14 km tam a zpět. A protože velkou mašinu jsem vždy měl na ježdění pro radost (výlety, dovolená) tak jsem chtěl buď nějakou malou motorku kolem 125 ccm nebo podobného skůtra. Řekl jsem si zkusím nějakou čínu, na tohle by mohla stačit. Nejdřív to byl skůtr Yuki Boss 150, na pohled hezký ale jen do chvíle kdy jsem se mu podíval pod sukni (kapotáž). Šrouby narvaný přes závity, rám svařenej tak že bych ho i já svařil v garáži líp a to jsem svářečku nikdy nedržel v ruce, plasty byli asi z porcelánu jak byli křehký. Po cca 2 měsících jsem to honem prodal a koupil naivně jinou "čínu" Jawu Dandy 125. Bylo to hodně podobný a jako bonus takové vybrace že co cca 500 km jsem musel utahovat šrouby, tak zas šla taky za 3 měsíce pryč. Pak jsem si řekl ok, koupím značku a když skůtr tak od Italů. Nový Piaggio Beverly 250 i.e., a musím říct že to taky není zrovna kauf. Dnes už bych šel jen do Japonce.

jenikh napsal 01.09.2016 v 15:03

Ahoj. Mám tentýž problém se stojánkem. Už při jízdě z prodejny i na rovině mi to bouchalo jak blázen. Koukám tlumiče až dole, tak jsem je postupně zvednul až na maximální předpětí a dělá to stále - i když už jen na větších nerovnostech. Silentblok po 100km prasknul. Porovnával jsem to s kolegou co má stejný skůtr a "závada" je v tom, že já mám silenblok na stojánku navařený cca o 2cm výš než on, což znamená, že silenblok při zhoupnutí sjíždí z kolejničky na nápravě, o kterou se má normálně opírat. Takže to budu reklamovat.


TOPlist