PROFIL UŽIVATELE

Registrace: 6.11.2013

Adresa profilu:http://dasty92.motorkari.cz (Sdílet)

0. ročník: Zahájení sezóny aneb Hanáckej čmoud

Pojednání o tom, jak se parta nadšenců nebojí vzít své motorky a vyjet po krásách Hané.

Nápad na společnou vyjížďku motocyklů Jawa se zrodil při nudném večeru někdy v průběhu ledna. Jelikož jsem neslyšel o žádné podobné akci v Olomouckém kraji, rozhodl jsem se nápad uskutečnit. Nejtěžší na celé akci bylo vymyslet start a trasu celé vyjížďky, volba nakonec padla na středobod Hané a to město Olomouc. Poté vše již záviselo na schopnostech strojů, pro které bylo vše určeno. Od pradávna se ví, že strojům této tovární značky nesvědčí dálnice či dokonce cesty první třídy, proto trasa vedla spíše klidnějšími úseky mimo hlavní tahy. Každý si cestu po Hané vyloží po svém, naše cesta se měla ubírat po zámcích a hradech v tomto krásném kraji.

Datum 5.května symbolicky odstartovalo nultý ročník této akce. V deset ráno dle harmonogramu se začali sjíždět první motocykly značky Jawa k obchodnímu centru, kde mělo vše odstartovat. Po chvíli pro naše překvapení dorazilo i několik silnějších strojů jiných značek, ale nikdo se nemohl zlobit, přeci jen akce byla myšlena jako vyjížďka po krásách Hané a každý byl vítán. Po úvodním slovu a předání několika informací o naší trase se motocykly seřadily a vyrazily směr první bod naší cesty.

Zámek Tovačov, který byl první bod naší cesty, je co by kamenem dohodil od našeho startu. Tento zámek s krásným nádvořím je jak stvořený pro klidné rozjímání, ale kvůli tomuto jsme zde nebyli. Po pár prohozených slovech a pořízených fotek se naše družina vydala dále.

Druhý bod naší cesty nás zavedl podél překrásné přehrady pod zámek Plumlov. Po pár pokynech a přeparkování našich strojů se povedlo pár společných fotek a pokračovalo se dál.

Hasičské muzeum a zámek je tradičně dominanta Čech pod Kosířem a naše třetí zastavení. Po krátké prohlídce okolí zámků se již blížilo období oběda a naše kroky proto mířily do Drahanovic na vydatný oběd v místním pohostinství.

Oběd byl opravdu vydatný a s blížícím se odpolednem naše řady pomalu řídly. V menším počtu jsme vyrazili vstříc zámku v Náměsti na Hané, kde díky kruhovému objezdu kolem zámku si každý může prohlédnout tuto dominantu opravdu ze všech stran a to nemusí ani slézt z motorky. Poslední zastávkou naší cesty se stal státní hrad Šternberk a byl poslední tečkou za naší cestou. Poslední pozdravení a příslib dalšího ročníku naše cesty rozdělil ku domovu.

Komentáře k článku
Čadil napsal 13.05.2018 v 13:43

Akce byla pěkná,jelo se v klidu a vše se podařilo.Pokud zdraví a počasí dovolí,bude mi ctí se zúčastnit i v příštím roce 2019.Děkuji.

Ondros napsal 11.05.2018 v 21:04

Kdybych to věděl, taky bych se přidal Jawku sice už dávno nemám, ale tyhle stroje mám rád