renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

pkKun

Offline: 19.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 54
Město: Rumburk 1
Lokalita: Děčín Ústecký...
Poděkoval: 27x
Pomohl: 9x
Založil témat: 2x
Napsal příspěvků: 1336x
Body komentářů: 12 / 5
ID uživatele: 148086
Registrace: 19.8.2011

Adresa profilu:http://pkkun.motorkari.cz (Sdílet)


Itálie v 10ti dnech

Své výlety si snažím připravit a když se naskytla možnost pokusit se získat i sadu gum, přizpůsobil jsem přípravu soutěži. Vím že nejsem testér, ale o to tady stejně nejde. Možná někoho inspiruji a nebo někdo poradí mě, co vynechat, nebo přidat.

[b]Příprava na MOTO cestu do Itálie[/b] To zase byla párty, hlava třeští a Nimesil  pomalu zabírá. Matně si vzpomínám na slib sobě samému, že nebudu míchat víno s pivem. Proč jsem ho nedodržel? Snad proto, že po 5.panáku whisky jsem na něj zapomněl. S ustupující bolestí hlavy se zvláštním způsobem vrací paměť. Namátkově a pomalu nejprve pouze jako jednotlivé obrázky živého výjevu, které se formují vedle sebe napříč časovou osou. Vznikají z nich útržky, spoty, krátký film, který po dlouhé sprše a chladném nápoji  začíná dávat souvislý průběh večera, který si zpětně přehrávám, jako nechápající divák.  Tentokrát mne nejímá úzkost, zda jsem něco zábavného neprovedl, ale studený pot mě orosil, když má paměť oživila vzpomínku na chvíli, kdy nás 6 motocyklistů napadlo, že pojedeme do Itálie jen tak si projet  Alpy. Není problém, já jedu vykřikoval Jenda, kterého málem manželka nepustila ani na oslavu. Ale co Jenda? Oni všichni s přibývajícím časem, včetně mne, si byli natolik jisti suprovostí nápadu, že jsme si plácli. A já, protože jsem kdysi chodil do turistického kroužku a o Itálii již četl, jsem byl pověřen připravit trasu, s čímž jsem nadšeně souhlasil a s objednávkou další rundy jsem slíbil trasu, co ještě nezažili. Ve skutečnosti jsem na motorce v Itálii již byl a Alpy jsem léta před 40kg jezdil na kole a v zimě na lyžích, kdy jsem výlety i částečně organizoval, tudíž jsem nebyl zcela v neznámých vodách, ale čas a odpovědnost  tvůrce stopy, tedy trasy, je něco, co jsem z časových důvodů nepotřeboval. Pouze jsem měl střízlivou hlavou zvážit možnost projet v jednom týdnu švýcarské průsmyky, Passo dello Stelvio, Passo del Tonale a Gardu, kde zůstaneme alespoň 2 dny. Dále kvůli děvčatům k moři a následně domů. Tak znělo zadání.    S čistou hlavou musím říci, že se mi nakonec vůbec nechce, termín je zrovna na sraz Moto Guzzi na Želivce, kam jsem chtěl jet, zadání hektické až nereálné. ALE slovo je slovo a tak bude muset platit. Prodloužíme čas dovolené, něco zkrátíme, něco zrychlíme, něco vynecháme a budeme se těšit, že nic neočekávaného nepřibude. Doporučím všem asistenční službu a tím myslím všem, aby někdo z vynalézavých čecháčků nechtěl měnit SPZ v případě problémů. [b]Porada[/b] Takže na poradní setkání je třeba vytvořit plán. Co kdo, s kým, jak a kudy. Po zkušenostech z různých akcí raději opravdu vše na papír. • Kdo jede, na jakém stroji, s jakým baťohem (přeci nám již táhne k 50ti) • Upřesnit termín a hlavně čas odjezdu • Odsouhlasit trať, etapy, datum návratu • Upozornit na alternativy v případě poruchy, počasí a jiné nepředvídané události a domluvit si pravidla • Seznam věcí potřebných pro všechny a případně odstranění dablů o Stany o Vařiče o Nádobí o Zásoby • Kdo s kým ve stanu a počet stanů • Pojistky na zdravotní ošetření v cizině, asistenční služba, mapy, GPS, popis trasy, vytipované ubytování • Kontrola STK? Platná pojistka vozidla, potřebné doklady, hotovost v E, platební karty • Oblečení na motorku a lehkého turistu • Zabezpečení motocyklu • Stav motocyklu a obutí!! Provozní kapaliny, jedeme daleko, já osobně bych nové Dunlopky  přivítal, jinak si nikde PIZZU navíc nedám       [b]TRASA:[/b] 1. Den 315 km : Vzhledem k časové tísni, bych byl pro aby se jelo rychlým přesunem až k Nauders. Vesměs po dálnicích, čímž ušetříme den na vlastní ježdění po Alpách. Vzhledem  k rozhodnutí většiny o odjezdu až po obědě, z důvodu nepostradatelnosti v práci, přičemž pouze Lumír chce zkontrolovat manželku (zcela nečekaným návratem pro rukavice), zda netropí hlouposti a vůbec při tom nedbá našich rad, že takto se to neřeší! Prostě tímto rozhodnutím měníme jednodenní trasu na dvoudenní a to následovně. Z  Rumburka do Č.Krumlova přes Karlštejnsko ,tudy  (315km), kde zajedeme (dle testů) skvělé a nové gumy Dunlop. Navíc pojedeme i krásnou přírodou, kde údolí střídá výjezdy, podél vodních toků až do cíle. V Č.Krumlově se těším na prohlídku náměstí a steak v restauraci hned pod náměstím. Kdysi byl neskutečný za super peníze. 2. Den 504 km: z Č.Krumlova do Nauders přes Mnichov tudy (504km), kde se dá sehnat pěkné a levné ubytování, ale jde spíše o přesun k horám a lepším zážitkům, kdy na nás dýchne atmosféra jiného světa, ale bohužel již i jiné měny.  3. Den 376 km: Huráááá hory! Z Nauders přes CH na Splugen, projet průsmykem co je otevřen pouze v létě na Madesimo, a pokračovat na St.Moritz, a dále směr Stelvio (376km), případně použít trasu na km stejnou, ale až v případě, že zjistíme  jak to je s přechodem CH do I . Konec trasy bych směroval k Bormiu, kde bych využil, pokud to čas dovolí Termální lázně a koupaliště. Bude to příjemná vzpruha a relaxace po značně náročné trati, na které ale nechybí spousta zastávek, kaváren, prérií a shopů pro naše milované polovičky. Proto jedu já sám, jinak se u mne jedná o poloviční zábavu s dvojnásobnou útratou.       4. Den 234 km: z Bormia na Gardu (234km) přes dvě passa (Del to Nale) směrem na Bolzano a Trento. Jede se krásnou cestou mezi horskými jezírky,  sady s jablky, dřevěnými sruby a vesničkami jako z katalogu.    5.-6. Den cca 450km: na Gardě a v okolí podle průvodce, nálady, peněz a sil. Hodně záleží na počasí, zvláště nahoře, jako onehdy v srpnu.  7. Den 236 km: Hurá k moři.  Od Gardy přes serpentiny na Trento, severním směrem, abychom si ještě užili něco hor, se stočíme opět k jihu na Benátky, kde bychom se ubytovali v kempu u moře. Je to sice dále od Benátek, ale dle recenzí a zpráv, vychází ubytování na osobu v našem množství od 96kč. Je možnost po cestě pozměnit a ubytovat se rovnou  na břehu po cestě k Benátkám, ale vzhledem k městské zástavbě, průmyslu a osídlení, mi přijde čistší a přírodnější dojet až k moři do Camping Ca Savio (263km). A co se píše o kempu v příručce mladých svišťů? Camping Ca´Savio je rozlehlý kemp, který se nachází v borovém lese na poloostrově mezi Lido di Jesolo a Punta Sabbioni, nedaleko Benátek. Osada Cavallino - Treporti je vzdálená pouhých 200 metrů. Většina ubytování se nachází pod borovicemi, takže láká k lenošení i v teplých měsících. V Ca´Saviu najdete samoobslužnou restauraci, pizzerii, supermarket a o volný čas se postará tým animátorů, který má připravený program pro všechny věkové kategorie. Mladí můžou navštívit také dva bary na pláži, kde se konají diskotéky. Dále nabízí Ca´Savio komplex 6 bazénů, mimo jiné i s dětským bazénem, skluzavkami a velkou pirátskou lodí. Jen pět minut chůze odsud dojdete do Cavallino - Treporti, kde najdete pěší zónu s mnoha obchody a restauracemi. Vydat se můžete na výlet do Benátek, Burana nebo Murana. Oblíbené letovisko Lido di Jesolo s restauracemi, bary, obchody a diskotékami je odsud pouhých 15 km. (tolik o kempu z webu shonzikem.cz) 8. Den dle povahy a nálady, moře, návštěva Benátek a vydatný odpočinek. 9. Den 360 km: pro rychlíky možnost 900km až domů, ale ostatní přes hory s vyloučením dálnic přes Coccau Valico, dále přes Spittal an der Drau až k jezeru Zell am See (360km). 10. Den 631km: rychlý přesun domů (613km), nejkratší cestou, nebo i po skupinkách. uf, změna trasy i programu možná, při souhlasu většiny            Celkem bychom měli ujet 3.106 km, nepohádat se, užít si to, šetřit alkoholem vzhledem k řízení a hlavně si pamatovat vše do detailu, abychom to nejhezčí mohli popsat v cestopisu, pokud se na mne štěstí usměje a společnost DUNLOP mi dá nové obutí na moje Moto Guzzi Griso. No a jestli ne, tak při pohledu na stav pneumatik a mého konta pojedu na sraz MG a ostatní do Itálie. To jsou pouze řeči , vždyť jsme si plácli.         Co zdůraznit na přípravné schůzce závěrem? No abychom se šetřili, protože na konci září jedeme ještě Polsko, neboť Rumunsko, to by bylo již moc. Koukám že i tak toho je dost a již vás nebudu unavovat, vím je to dlouhé, ale… Držte mi palce a samozřejmě přivítám rady a zkušenosti, které mohu použít do změn, jako kudy určitě ano a případně kudy určitě ne.         A pro rypáky: Trasu si připravuji vždy, nové gumy potřebuji, tak proč to nezkusit. O můj odborný názor na test gum asi až tolik nejde, že? Díky Petr K

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (8x):

Motorky: Moto Guzzi Griso 1200 8V

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
pkKun napsal 08.07.2015 v 16:39

Tak jsem doplnil nějaké foto a mapy. Z důvodu detailu však doporučuji rozkliknout odkaz v textu

pkKun napsal 08.07.2015 v 10:38

Maeslo: pojištění porovnávám mezi Kooperativou a Moto Care . Jako pojistka na vše se jeví MotoCare, ale je dražší. Pokud u něj použiješ heslo motorkari.cz dostaneš ještě 15% slevu. Jinak obě služby v zásadě na nehodu i závadu, po celé Evropě. Pomohou dojde-li benzín, při defektu, závadě, odtáhnou, uschovají, dopraví, nebo ubytují do místa kam jsi jel, případně zajistí odvoz domů, atd. porovnám a pošlu ti více.

pkKun napsal 08.07.2015 v 10:30

Ahoj Malinko , neznalý vkládání jsem měl každém odstavci cca 2 foto a mapu , což se nezkopírovalo a zůstali pouze odkazy. Znechucen jsem zkoušel něco vložit, dal krok zpět a v jednu v noci vše zmizelo, takže znova... příště, bude-li nějaké, budu lépe připraven.

malina napsal 04.07.2015 v 21:03

Trasa dobrá, jen bych chtěla víc fotek
Pěkně popsané

Maeslo napsal 04.07.2015 v 12:33

Poctivě založený solidní plán

A co ta asistenční služba? Taky se chci připojistit na cestu v září. Jaké jsou možnosti a co to všechno umí? Nemáš tam tip na nějakou konkrétní?


TOPlist