MMČR Supermoto v Písku

Jak příznivci supermota vědí, letos se v Česku jedou dva supermotové seriály. Konkurenční MČR SUPERMOTARD OPEN TOUR pod hlavičkou ČSMS před týdnem skončil posledním závodem v Hrušovanech, ale seriál MMČR Mogul Supermoto 2012 se v Písku přehoupl teprve do své druhé poloviny.

Kapitoly článku

Při sobotních volných trénincích bylo v Písku střídavé počasí. Slunečno střídal déšť, ale zatímco na písecké trati jen pršelo, o několik kilometrů dál se ženili čerti, řádily přívalové deště, vítr vyvracel stromy na koleje a v Budějicích se díky krupobití dokonce dalo lyžovat.
Neděle se ale probudila do opravdu krásného slunečného počasí. Kvalifikace v Písku byly (opět) poznamenané problémy s časomírou. Zamrzal monitor s kvalifikačními časy, a i když vlastní časomíra běžela, nezobrazovaly se aktuální časy jezdců. Kvalifikace prestižní třídy S1 byly navíc ukončené dříve kvůli pádu Jindřicha Hrabici. Musela zasahovat sanitka, v nemocnici se potvrdila zlomená klíční kost. Jindřich Hrabica tak doplatil na mimořádně nebezpečnou díru v asfaltu v rychlé horní dlouhé levé, která nesmlouvavě poslala již mnoho závodníků k zemi ve vysoké rychlosti, a na kterou závodníci již dlouhou dobu pořadatele upozorňují.


S1

Začněme nejprestižnější třídou S1. Při neúčasti jezdců týmu Hardbike šlo v Písku hlavně o souboj dvou hlavních favoritů - Víta Janouška a Milana Sitnianského jr. Tato dvojice si také po startu okamžitě vypracovala náskok, přičemž za delší konec provazu tahal v první jízdě Vít Janoušek. Třetí místo bezpečně okupoval Petr Záruba, který jel po svém zranění svůj první letošní závod MMČR. Před koncem ještě rozjížďku jako obvykle zdramatizovali jezdci o kolo zpět, protože traťoví komisaři jako obvykle měli modré vlajky bezpečně složené v trávě, ale pořadí na čele se až do konce závodu nezměnilo.
Do druhé jízdy odpálili opět jako běsi Milan Sitnianský a Vít Janoušek, tentokrát v tomto pořadí, a na špici se až do cíle nic neměnilo. Za nimi se ovšem děly věci. Do kontaktu se v první zatáčce dostal P. Záruba a E. Provazník, a to zamíchalo celým startovním polem. Hůře na tom byl Záruba, který sice ustál pád, ale odjížděl až ze sedmého místa. Pak se ale Záruba stal podívanou druhé rozjížďky, jeho stíhací jízda s razancí pitbulteriéra na sebe přitahovala pozornost diváků. Doslova se přesypal přes tři soupeře, dokázal dotáhnout ztrátu více jak 12 vteřin na třetího, ale zasloužený happy-end se nekonal: cíl závodu přišel příliš brzy a Záruba za uznalého potlesku projel cílem těsně čtvrtý.
Smůlu měli také bratři Ducháčkové z týmu 2Wheel Sport Racing. Lukášovi v první jízdě vzadu něco křuplo a pak ho předběhl jeho vlastní rozlousknutý zadní brzdový kotouč, Michalovi zase v druhé jízdě praskl řetěz. Radim Vavřík, který z první jízdy musel v pátém kole odstoupit, si vedl skvěle ve druhé jízdě. Dlouho jezdil třetí a ani papírově rychlejší E. Provazník se přes něj dlouho nedokázal dostat.


S2

Smůlu ze třídy S1 si tým 2Wheel Sport Racing dokonale spravil ve třídě S2: Jan Drkoš bral v obou rozjížďkách vítězství a jeho týmový kolega Radek Sokol skončil jednou třetí, jednou druhý, celkově tedy druhý. Honza Drkoš, alespoň než všem ujel, se o vítězství musel poprat postupně s Liborem Machátem, Janem Kašparcem a také Alešem Cikánkem, který měl sice vynikající starty, ale pak zřejmě jeho sakrální transcendence začala pozbývat na ambivalentnosti a ke konci závodu musel zpomalit.


S3 Pitbike

Hegemonem kategorie malých Pitů je letos Adam Bajer, který zatím nepoznal jiné umístění, než první místo. V Písku pravidelně najížděl na své soupeře tři vteřiny na kolo, takže nakonec všem ujel o paroloď. Dvakrát druhý pak skončil Petr Marek a dvakrát třetí Jiří Vosáhlo, takže časoměřiči měli ve finále určování pořadí velejednoduché.

S3 MX Cup a Veteran

Ve sloučené třídě jezdců nad 40 let, nepěkně zvaných veteráni, a borců na motokroskách na velkých kolech – MX Cup, se sešlo celkem pouze 11 pilotů, z toho ve Veteránech pouze čtyři. Proto jejich závod v Písku nebyl započítáván do celkového pořadí seriálu a jezdci M. Sitnianský, P. Provazník, M. Svoboda a V. Kramář bojovali pouze o čest a poháry. Největší pohár ve třídě Veteran si odvezl M. Sitnianský starší, otec M. Sitnianského juniora, vítěze třídy S1. Druhý skončil P. Provazník a třetí V. Kramář. V MX Cupu pak motokrosař Petr Bulík všem ukázal, zač je toho Písek, a zapsal si dvojité vítězství. Druhý skončil mladý Dan Kička, kterého supermoto uchvátilo teprve nedávno, třetí skončil Jan Berger.


Výsledky ke stažení zde (PDF)

Informace o redaktorovi

Láďa Záruba - (Odebírat články autora)
Jiří Šimeček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist