Thomas Chareyre - vizitka nového mistra světa

Od chvíle, kdy Thomas Chareyre přešel v roce 2007 do MS supermoto elitní kategorie S1, vždy skončil celkově do pátého místa. Letos nahradil v továrním týmu 747 Motorsport TM loňského šampiona Thierryho Van Den Bosche a konečně oslavil i vytoužený světový titul. Stalo se tak ale až v posledním závodě sezony.

Thomas Chareyre - vizitka nového mistra světa
Francouz Thomas Chareyre začal jezdit supermota v nižších kubaturách v roce 2000, když mu bylo dvanáct. Ještě předtím zkoušel se střídavými úspěchy motokros. Už o čtyři roky později naskočil na husqvarně do seriálu FIM Supermoto World Championship, ale první výsledky nebyly vůbec takové, jaké si představoval. To bylo ještě ve třídě S2. Jeho vůbec první závod Grand Prix přišel v belgickém Spa-Francorchamps, kde dojel dvanáctý. Zajímavostí je, že jeho dnešní stájový kolega a prakticky také největší soupeř Ital Davide Gozzini ten závod vyhrál. Zbytek sezony obkroužil Thomas kolem desátého místa a celkově skončil čtrnáctý. To Gozzini ukončil sezonu 2004 na krásném třetím místě. Následující sezona byla podobná a Thomas ji zakončil na 12. pozici. Nicméně zaskočil všechny odborníky, fanoušky i soupeře, když vyhrál druhou jízdu Středozemní GP a skončil druhý za svým bratrem Adrienem v posledním závodě sezony.
Po tak excelentním konci sezony Thomas očekával, že rok 2006 bude pro něj průlomový. Předsevzal si, že bude bojovat o celkové podium. Jeho sny ale vzaly za své, když si v závodě domácího mistráku zlomil ruku a kvůli tomu nemohl absolvovat tři Grand Prix. Celkově z toho bylo 14. místo, svůj třetí titul tehdy vybojoval jeho legendární krajan Van Den Bosch. Před sezonou 2007 si Thomas Chareyre nechal upravit svou husquarnu a přešel do tehdy nové třídy S1. To se mu rozhodně vyplatilo - novou třídu jakoby vymysleli pro něj. Hned začal pronikavě zlepšovat své výsledky, dvě Grand Prix dokonce vyhrál a na konci sezony z toho bylo celkové třetí místo za druhým Van Den Boschem. Svůj první titul vybojoval v roce 2007 Thomasův bratr Adrien
Také další sezony se mu dařilo, v roce 2008 vyhrál v barvách týmu Husqvarna CH Racing dvě Velké ceny a celkově skončil čtvrtý. Vloni už dokonce triumfoval ve čtyřech podnicích mistrovství světa a vybojovat titul vicemistra, když o příčku nejvyšší přišel jen kvůli tomu, že pro zranění ze sobotní kvalifikace nemohl absolvovat Grand Prix Velké Británie. O titul, který zase patřil komu jinému než Van Den Boschovi, přišel o pouhé tři body. K tomu, aby nakonec vyměnil stříbro za zlato ale musel dát sbohem své do té doby nerozlučné husqvarně a přejít na TM. V sedle tohoto motocyklu znovu opanoval spolu s Van Den Boschem a Grelierem Supermoto národů a o něco později si i zajistil i svůj první světový individuální titul. Pro italskou TM už to byl druhý titul v řadě.
A jak se vyvíjela Thomasova mistrovská sezona? Hned první podnik na pro něj novém motocyklu TM v Castelleto di Branduzzo obsadil třetí pozici a jak se tehdy vyjádřil, k motocyklu pojal ihned velkou důvěru. „Pochopil jsem, že jsem se stal členem nejlepšího týmu v paddocku a za to se mohu odvděčit jedině titulem,“ uvedl krátce poté, co slezl ze stupňů vítězů. Ve druhém závodě, který se jel v německém Sankt Wendelu, byl nejrychlejším v superpole, vyhrál všechny tři jízdy a rázem se dostal do čela průběžného hodnocení šampionátu. „Byl to nejlepší víkend v mé profesionální kariéře,“ nechal se slyšet Thomas Chareyre. 
Další Grand Prix se jela na slunné Sicílii, v Triscině, a na tento závod by sympatický Francouz nejraději zapomněl. První jízdu totiž nedojel kvůli poruše motocyklu. Bodová ztráta to byla obrovská, a tak ani následující dvě vítězství nestačila na lepší než čtvrté místo. Vyhrál jeho týmový kolega Gozzini a dostal se tak před něj v hodnocení šampionátu. A seriál se stal ještě dramatičtějším, když v Bulharsku skončil Thomas Chareyre druhý a Gozzini třetí. Oba jezdci stáje 747 Motorsport TM Racing Factory tak šli do posledního podniku, Katalánské GP, se stejným počtem bodů. Na titul navíc ještě mohli dosáhnout další čtyři jezdci. V Salou nakonec vyhrál Fin Mauno Hermunen. O světovém titulu rozhodla až poslední, třetí jízda, ve které Davide Gozzini bral 22 bodů za druhé místo, ale Chareyremu stačilo místo čtvrté, protože si minimální náskok udělal v předchozích dvou jízdách. Rozhodly pouhé dva body!

Vizitka

Thomas Chareyre
Národnost:
francouzská
Místo narození: Ales
Datum narození: 18. března 1988
První GP: 2004, GP Belgie ve Spa Francorchamps, kategorie S2
Světové tituly: 1 / S1 v roce 2010
Vítězství v GP: 9
První vítězství v GP: 2007, GP Itálie v Turíně, S1
Zatím poslední vítězství v GP: 2010, GP Německa v Sankt Wendelu, S1
Další GP podia: 11 (třikrát druhý, osmkrát třetí)
Počet vítězných jízd v GP: 20

Další výsledky:

2010 Francie/747 Motorsport TM Racing Factory Supermoto národů 1. místo

2009 Husqvarna CH Racing MS Supermoto S1 2. místo

2008 Husqvarna CH Racing MS Supermoto S1 4. místo

2007 Husqvarna CH Azzalin MS Supermoto S1 3. místo

2007 Francie/Husqvarna CH Azzalin Supermoto národů 1. místo

2006 Husqvarna SIMA MOTO MS Supermoto S2 14. místo

2005 Husqvarna SIMA MOTO MS Supermoto S2 12. místo 

2004 Husqvarna SIMA MOTO MS Supermoto S2 14. místo

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist