Pavel Kejmar mění KTM za Hondu italského týmu

Pavel Kejmar vzal světovou supermotovou scénu doslova útokem. Po titulu vicemistra Evropy vloni velmi úspěšně debutoval v mistrovství světa, kde obsadil konečné sedmé místo. Pro rok 2013 podepsal smlouvu s italským týmem HM Honda Assomotor, pro který pojede celý seriál mistrovství světa a také italský šampionát.

„Šéf týmu HM Assomotor mě kontaktoval po Grand Prix Švýcarska, kde jsem skončil celkově čtvrtý. A za několik měsíců jsme pak i podepsali smlouvu na rok 2013 do MS a italského šampionátu,“ říká dvaadvacetiletý Pavel Kejmar z Roztok nedaleko Prahy. Týmové parťáky by mu měli dělat Italové Christian Ravaglia a Fabrizio Bartolini. Hlavně prvně jmenovaný patří mezi supermotová esa. Vloni skončil šestatřicetiletý jezdec, přezdívaný Picchio, v celkové klasifikaci MS pátý a byl bronzový v italském šampionátu. To ale ještě jezdil na KTM. Spolu s dalšími Italy také dost překvapivě vyhrál Supermoto národů. A jaké jsou Kejmarovy plány a cíle na rok 2013? „Mým cílem vždy bude být nejlepším na světě v tom, co dělám. A pro to taky udělám maximum. Je taky důležité zůstat zdravý. V zimní přestávce jsem se připravoval stejně jako vždycky a stejně jako jiní jezdci. Běhání, fitness a také jsem zlepšoval svou vytrvalost tréninkem s mým přítelem, který je mistrem světa v thaiboxu. Ale nezápasíme spolu (smích),“ řekl český jezdec před startem MS, které začíná 28. dubna v italské Capui a třetí závod se pojede 23. června v české Sosnové.
O Pavla Kejmara je v motocyklovém světě pochopitelně velký zájem, o čem svědčí i fakt, že dal nedávno magazínu Supermoto Central rozhovor, kde mimo jiné i osvětlil, jak se vůbec k supermotu dostal. „S motocykly jsem začal v sedmi letech. Táta usoudil, že by bylo dobré dělat nějaký sport, a tak mi koupil mou první motorku Malaguti Grizzly 12. Začali jsme s motokrosem. V českém mistrovství jsem to nejprve zkoušel ve třídách do 65cc a do 85cc, později jsem přešel na motocykly o objemu do 125cc a 250cc. V zimě 2007 jsem dostal šanci od italského týmu Castellari trénovat v Itálii. A v tom jsem pak pokračoval až do roku 2010. Za tu dobu jsem tam odjel spoustu závodů zimního šampionátu a dokonce i nějaké podniky italské superkrosové série. Zavítal jsme taky do Německa, kde jsem v sezoně 2009-2010 odjel kompletní sérii halových superkrosů."
Na jaře 2010 se Pavel se cítil být po kvalitní zimní přípravě v opravdu dobré formě. "Táta po mně chtěl (a já samozřejmě také) co nejlepší výsledky v mistrovství ČR. Pak jsem ale opravdu vážně havaroval a zranil si levý bok. Vynucená přestávka trvala dva měsíce, pak jsem se vrátil superkrosem v Polsku a zase jsem havaroval na stejnou část těla. Následovala další dvouměsíční přestávka. Když jsem se dal jakžtakž dohromady, táta přišel s nápadem zkusit supermoto. I když jsem to nikdy nevyzkoušel, moc se mi do toho nechtělo. Měl jsem ale problém, že v motokrosu motorka strašně vibruje a mně se na ní po těch zraněních špatně sedělo. V supermotu to není až tak hrozné, takže jsem po týdnu rozmýšlení řekl: OK, pojďme to zkusit."
Poprvé seděl Pavel Kejmar na supermotu v červnu 2010. "Připravili jsme si naši Suzuki 450, kterou jsme původně koupili na motokrosový trénink. A hned po prvním svezení se mi to moc líbilo. Pochopil jsem také, že mohu být mnohem rychlejší. Nesnáším, když nevidím pořádný progres, a tak jsme začali spolu s tátou jezdit každou volnou chvíli. Supermotový debut jsem si odbyl v německém mistráku.Ve Freiburgu jsem dojel devátý a sedmý, což na první závod bylo perfektní. Když se sezona chýlila ke konci, zkusil jsem to v českém mistráku v Chebu a hned z toho bylo druhé místo. Druhý den jsem ale upadl a zase ten problém s levým bokem. Tentokrát byla nutná tříměsíční pauza. Během ní jsem rozmýšlel, co bych chtěl dělat v roce 2011. Měl jsem dvě možnosti – zkusit to v motokrosovém ME, nebo se zlepšit ve své nové disciplíně supermoto. Šel jsem do supermota, protože se mi zdálo, že tam mám větší šanci něco ukázat, něčeho dosáhnout. Pamatuju se, jak se mě táta dva týdny před úvodním závod supermotového ME v italské Busce ptal: “Hej Kejmi, zkusíme to tam?“ No nakonec jsem tam skončil v první desítce! Takže logické bylo pokračovat v celém seriálu ME a kromě toho jsem dal i Německo. Poslední tři závody německého mistráku jsem jel dvě třídy S2 i S1. S2 na Suzuki, S1 na KTM...to byl fakt blázinec! Ale mým nejlepším výsledkem byla tři vítězství během jediného dne ve Stendalu. Celkově jsem ukončil sezonu jako vicemistr Evropy a v německém seriálu S1 jsem dojel čtvrtý. Byla to opravdu má první velká sezona supermotové kariéry.“
Během sezony 2011 dostal Pavel Kejmar nabídku jezdit příští rok v německém týmu KTM Motorrad Bauerschmidt a pochopitelně ji přijal. “Pro rok 2012 zaplatil mi jako vicemistru Evropy promotér Youthstream zaplatil 3000 eur startovného do MS. První sezona ve World Supermoto mezi ´velkýma klukama´ byla pro mě další šílenou a tvrdou zkušeností! Chtěl jsem do Top 10 a nakonec jsem skončil sedmý celkově. Z tohoto výsledku jsem byl neskutečně šťastný. Navíc jsem si vyjel i titul německého šampiona, to byla další věc, ze které jsem měl radost. Já i tým Motorrad Bauerschmidt KTM jsme tvrdě šli za nejlepším možným výsledkem a ten jsme také získali. Byli jsme na sebe moc hrdí, i když časem to bývalo hodně těžké. Celému týmu patří velké poděkování. "

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist