MS/ME startuje ve francouzském Rivesaltes

O nastávajícím víkendu začíná ve Francii prestižní supermotový seriál mistrovství světa/mistrovství Evropy. Do Rivesaltes odcestoval také ryze český tým 833 Racing, v jehož barvách se po roce vrací do světového šampionátu Pavel Kejmar. Lukáš Tuma a Zdeněk Jaroš se představí v Evropě.

„Před prvním odjezdem na MS jsme měli tři dny totálního psycha. Italové se zpozdili s dodávkou zboží a testování také neproběhlo úplně bez újmy na materiálu. Po zvážení našeho vozu máme něco lehce přes šest tun, takže doufám, že máme vše. Naštěstí pneumatiky nám Michelin dopraví přímo na místo. Ani jeden z našich jezdců v Rivesaltes nikdy nebyl, ale z youtube to snad máme dobře nakroužený,“ řekl před odjezdem do Francie serveru motorkáři.cz manažer projektu Lukáš Tuma, který se podělil i o novinky v týmu 833 Racing. „Pro tento to rok se k nám přidali jezdci jako je Petr Pinc, který se bude účastnit celého seriálu českého mistrovství. Dále za nás jede i účastník loňského mistrovství Evropy v Sosnové Zdeněk Zpěvák. V našem týmu se také neztratí ani motokrosový jezdec, a to Daniel Kička, který pro tuto sezonu sedlá malorážku 125 ccm od Husqvarny.“
Loňský mistr ČR ve třídě S1 Pavel Kejmar se vrací do supermotového mistrovství světa, kde v roce 2012 dosáhl na konečné sedmé místo. V zimě se připravoval v Mexiku. Jeho cílem je být tento rok mezi třemi nejlepšími jezdci MS. Celý tým sedlá motocykly Husqvarna o obsahu 450ccm, model 2014 s výfuky DVR od pana Nekvapila. Hlavním mechanikem bude Tomáš "Sulkar" Sulek. Jezdci 833 Racing nemají za sebou letos žádné oficiální závody, i když národní šampionáty Německa, Itálie a Holandska. „První závod pro nás bude o tomto víkendu v Rivesaltes. Tento rok se budeme pohybovat nejspíše jen na MS, ME a v ČR,“ vysvětlil Tuma.
Po skončení loňského ročníku MS se udály velké turbulence okolo největšího týmu v šampionátu SHR Racing, ve kterém jezdil i další Čech Petr Vorlíček a poslední mistr světa Fin Mauno Hermunen. Další tři piloty měl SHR také v evropském seriálu. Podle některých zpráv se chce vedení tohoto týmu z rozhodnutí svého hlavního sponzora letos zaměřit na britský silniční mistrák stocků. Nakonec ale zřejmě pojede i supermoto a Vorlíček se stal novým manažérem pro tuto oblast. Bývalý mistr Evropy má spolu s Hermunenem stále slíbenu podporu od SHR a tento rok budou zase sedlat motocykly TM. Co se týče ME, Zdeněk Jaroš z 833 Racing nebude letos v tomto seriálu  žádným nováčkem. Už vloni si vyjel 13 bodů a celkově skončil třicátý. Také Lukáš Tuma už se v Evropě svezl, v týmu 833 Racing bude vykonávat i funkci manažera.
V kalendáři MS/ME je letos mimořádný zmatek, už byla vydána jeho třetí verze. Vypadly závody v bulharském Plevenu (původně 11. květen) a německém St. Wendelu, nevyšla původně zamýšlená Brazílie. Změnily se termíny pro belgický a estonský podnik. „Největší roli hrajou finance, jako ve všem. Kvůli jezdcům a týmům a hlavně jejich sponzorům je to dost neslušné, protože máme nějaké závazky a ty jsme přislíbili plnit podle starého kalendáře. A teď je zase změna. Jsem lehce zvědavý, kdo jezdcům proplatí letenky do Brazílie, které už si někteří pořídili,“ okomentoval situaci Tuma.

Kalendář MS/ME supermoto 2014 (poslední verze)

20. duben Francie Rivesaltes
18. květen Rumunsko Arad
15. červen Česká republika Sosnová
6. červenec Itálie Cremona
20. červenec Belgie Zolder
31. srpen Estonsko Tabasalu
21. září Chorvatsko Rijeka

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist