MS a ME: Vorllíček a Kejmar zase na bedně!

Nabité startovní rošty, teploty okolo 35 stupňů a okolo trati 7000 diváků, to vše zažili jezdci čtvrtého podniku MS a ME supermoto v sicilské Triscině. Podnik mistrovství světa nakonec vyhrál úřadující šampion Francouz Thomas Chareyre, Češi opět hráli první housle v závodě evropského seriálu.

MS a ME: Vorllíček a Kejmar zase na bedně!
Okruh nedaleko Castelvetrana měl délku 1630 metrů (1280 m asfaltu a 350 m terénu) a maximálně vyhovoval francouzským bratřím Thomasi a Adrianovi Chareyreovým. Prvně jmenovaný vyhrál na továrním stroji TM obě první finálové jízdy, jeho bratr na aprilii v barvách týmu Fast Wheels ASD tu třetí, když předtím pro sebe získal Superpole. Pokud jeden z nich zrovna jízdu nevyhrál, skončil druhý. Jen z povzdálí jim konkuroval Ital Ivan Lazzarini (HM Honda), který dojel třikrát třetí. Shodou okolností je stejné pořadí i v průběžném pořadí mistrovství světa, které vede obhájce titulu Thomas Chareyre s 255 body, před Adrianem, který ztrácí sedm bodů, a Lazzarinim (224). Závody byly poznamenány i těžkými pády, které předvedli mimo jiné domácí favorit Andrea Occhini a zkušený finský jezdec na tovární Husqvarně Mauno Hermunen.
Evropský závod stejně jako téměř vždy v letošní sezoně patřil Italu Teo Monticellimu na hondě týmu Freccia, který vyhrál všechny tři jízdy, kromě té první víceméně suverénně. Ne nadarmo si vysloužil mezi fanoušky a jezdci přezdívku Terminator. Opět zazářili oba čeští zástupci v Evropě. Tentokrát se o trochu více dařilo Petru Vorlíčkovi, který vybojoval třikrát stříbrný věnec. Pavel Kejmar bral dvakrát třetí místo, jednou podlehl v boji o bednu dalšímu Italovi Alessandro Tognaccinimu. Češi to mají skvěle rozjeté i na bronz v celkovém hodnocení ME. V průběžné klasifikaci vede sice Teo Monticelli (279 bodů) před Tognaccinim (227), ale dál je to nabité. Další Ital Massimiliano Porfili má 209 bodů, stejně jako Pavel Kejmar, o jediný bod méně má Vorlíček.
Po sicilském závodě se nám přihlásil s podrobnostmi Pavel Kejmar: „Po dvouměsíční pauze se jel další podnik mistrovství Evropy na 2300 km vzdálené Sicilii. Tam jsme se přesunuli z Janova do Palerma trajektem, který jel 20 hodin. Od přístavu v Palermu jsme k trati vzdálené asi 150 km dorazili v pátek večer. Po přejímkách jsem se dozvěděl, že polovina depa potrénovala už během týdne. V sobotu proběhly dva tréniky a kvalifikace, kdy jsem postupně doháněl časy těch, kteří měli trať najetou. Ta měla dlouhý terén a to mě vyhovovalo. Asfaltová část extrémně klouzala a nové přední gumy od firmy Golden Tyre na ní fungovaly, ale na úkor jejich životnosti. S asfaltovou částí jsem se nemohl za krátkou dobu treninků sžít, ale s časy jsem byl spokojen. Startovní pozice třetího místa, které jsem si vyjel, nebyla vůbec špatná. Z prvního místa startoval Teo Monticelli, z druhého Petr Vorlíček, třetí já a čtvrtý Tognacini. V neděli ráno jsem zajel warm up na prvním místě, cítil jsem se skvěle a na start do závodu jsem se těšil. Do první rozjížďky jsem odstartoval na třetím místě a v polovině závodu se nám s Tognacinim podařilo dojet na druhém místě jedoucího Petra Vorlíčka. Ale při pokusu ho atakovat jsem byl delší na brzdách a toho využil za mnou jedoucí Tognacini a v nájezdu do posledního kola jsme si pozice prohodili. Do druhé rozjížďky jsem odjel z první zatáčky na 5. místě a musel dotahovat. Spolu s Martellou jsme se dotáhli na Dondiho, který tlak neustál, a v terénu upadl. Já jeho i Martellu dokázal objet a zase se pokusil stahovat náskok na Petra Vorlíčka . To se mi sice dařilo, ale na víc než třetí místo to nestačilo. Třetí rozjížďku jsem jel dle pokynů z depa na body a to se povedlo. Rozjíždku jsem dojel na třetím místě, to znamenalo třetí místo celkově a moje druhé pódiové umístění v seriálu. Po čtvrtém závodě ME jsem na 4. místě se stejným počtem bodů jako má Porfiri. Do konce seriálu se jedou ještě dva podniky a pokračování bude GP Portugalska 25-26. září. Další víkend mě čeká pokračování německého mistrovství, kde jsem také na celkově průbežném 4. místě. Harsewinkel se jede 3-4.  září."

Výsledky ze Sicílie:

MS

S1 Race 1:

1. Thomas Chareyre (FRA, TM) 19:06.685; 2. Adrien Chareyre (FRA, Aprilia) + 3.188; 3. Ivan Lazzarini (ITA, Honda), + 22.428; 4. Uros Nastran (SLO, Honda), + 25.256; 5. Alexis Marie Luce (FRA, KTM), + 25.602; 6. Matthew Winstanley (GBR, Honda), + 33.548; 7. Angel Karanyotov (BUL, KTM), + 35.451; 8. Mauno Hermunen (FIN, Husqvarna), + 40.053; 9. Massimo Beltrami (ITA, Honda) + 41.387; 10. Andrea Occhini (ITA, Suzuki) + 41.497.

S1 Race 2: 

1. Thomas Chareyre (FRA, TM) 19:08.977;  2. Adrien Chareyre (FRA, Aprilia) + 1.107; 3. Ivan Lazzarini (ITA, Honda) + 20.841; 4. Uros Nastran (SLO, Honda) + 23.052; 5. Andrea Occhini (ITA, Suzuki) + 23.815; 6. Matthew Winstanley (GBR, Honda) + 27.213; 7. Alexis Marie Luce (FRA, KTM) + 28.618; 8. Massimo Beltrami (ITA, Honda) + 43.864; 9. Giovanni Bussei (ITA, Honda) + 45.441; 10. Elia Sammartin (ITA, Suzuki) + 47.558.

S1 Race 3:
 
1. Adrien Chareyre (FRA, Aprilia) 19:11.083; 2. Thomas Chareyre (FRA, TM) + 3.973; 3. Ivan Lazzarini (ITA, Honda) + 17.439; 4. Christian Ravaglia (ITA, Suzuki) + 18.062; 5. Uros Nastran (SLO, Honda) + 18.468; 6. Mauno Hermunen (FIN, Husqvarna) + 21.443; 7. Alexis Marie Luce (FRA, KTM) + 28.816; 8. Giovanni Bussei (ITA, Honda) + 32.389; 9. Angel Karanyotov (BUL, KTM) + 32.976; 10. Matthew Winstanley (GBR, Honda) + 33.195 


S1 Sicílie celkově: 

1. Thomas Chareyre (FRA, TM) 72 bodů; 2. Adrien Chareyre (FRA, Aprilia) 69; 3. Ivan Lazzarini (ITA, Honda) 60; 4. Uros Nastran (SLO, Honda) 52; 5. Alexis Marie Luce (FRA, KTM)  44; 6. Matthew Winstanley (GBR, Honda) 41; 7. Andrea Occhini (ITA, Suzuki) 35; 8. Christian Ravaglia (ITA, Suzuki) 33; 9. Mauno Hermunen (FIN, Husqvarna) 31; 10. Angel Karanyotov (BUL, KTM) 30

MS S1 průběžně:

1. Thomas Chareyre (FRA, TM) 255 bodů; 2. Adrien Chareyre (FRA, Aprilia), 248; 3. Ivan Lazzarini (ITA, Honda), 224; 4. Mauno Hermunen (FIN, Husqvarna), 212; 5. Alexis Marie Luce (FRA, KTM), 159; 6. Thierry van den Bosch (FRA, Aprilia), 139; 7. Christian Ravaglia (ITA, Suzuki), 137; 8. Uros Nastran (SLO, Honda), 124; 9. Giovanni Bussei (ITA, Honda), 122; 10. Massimo Beltrami (ITA, Honda)  114

MS S1 výrobci průběžně: 

1. Aprilia, 256 bodů; 2. TM, 255; 3. Honda, 230; 4. Husqvarna, 212; 5. KTM, 188; 6. Suzuki, 158; 7. Yamaha, 53


ME

Race 1:

1. Teo Monticelli (ITA, Honda) 19:46,118 min., 2. Petr Vorlíček (ČR, Suzuki) +1,371 sek, 3. Alessandro Tognaccini (ITA, KTM) +1,868, 4. Pavel Kejmar (ČR, Suzuki) +2,510, 5. Mattia Martella (ITA, KTM) +27,582

Race 2:

1. Teo Monticelli (ITA, Honda) 19:48,690, 2. Petr Vorlíček (ČR, Suzuki) +4,936, 3. Pavel Kejmar (ČR, Suzuki) +12,382, 4. Mattia Martella (ITA, KTM) +18,660, 5. Massimiliano Porfili (ITA, Honda) +20,524

Race 3:

1. Teo Monticelli (ITA, Honda) 19:45,753, 2. Petr Vorlíček (ČR, Suzuki) +4,579, 3. Pavel Kejmar (ČR, Suzuki) +11,514, 4. Alessandro Tognaccini (ITA, KTM) +15,958, 5. Mattia Martella (ITA, KTM) +17,554

Sicílie, ME celkově:

1. Teo Monticelli (ITA, Honda) 75 bodů, 2. Petr Vorlíček (ČR, Suzuki) 66, 3. Pavel Kejmar (ČR, Suzuki) 58, 4. Alessandro Tognaccini (ITA, KTM) 51, 5. Mattia Martella (ITA, KTM) 50

ME  průběžně:

1. Teo Monticelli (ITA, Honda) 279 bodů, 2. Alessandro Tognaccini (ITA, KTM) 227, 3. Massimiliano Porfili (ITA, Honda) 209, 4. Pavel Kejmar (ČR, Suzuki) 209, 5. Petr Vorlíček (ČR, Suzuki) 208

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist