Kejmar po Jerezu: Nový tým i motorka fungují skvěle!

Se smíšenými pocity odjížděl Pavel Kejmar z úvodního závodu mistrovství světa supermoto, který se o uplynulém víkendu konal ve španělském Jerezu de a Frontera. Několikanásobný mistr České republiky začal sezonu čtvrtým místem, když podium mu při shodě bodů s Rakušanem Lukasem Hollbacherem uniklo jen horším výsledkem ve druhé jízdě. Na druhé straně si jezdec z Roztok u Prahy pochvaluje spolupráci s novým týmem a motocykl KTM, na který přes zimní přestávku přešel.

„Spolupráce s mým týmem MTR KTM Racing je super a od listopadu se snažím s bossem a majitelem týmu Franco Mollem pořád dále vše zlepšovat, jak na motorkách, tak v první řadě na nás samotných, abychom byli opravdu nejlepší. Motorky funguji skvěle, ale samozřejmě máme tam pořád mouchy, které postupně odstraňujeme. Ohledně materiálu musím říct, že nové modely 2016 jsou opravdu lepší než loňské a KTM udělala obrovský pokrok dopředu. Na závodech se o mě stará hlavně Franco (boss) a jeden mechanik Guliano. Francova žena Anna pomáha skoro se vším, co je potřeba, například se stravováním,“ začal své vyprávění pro web motorkáři.cz čtvrtý muž loňského světového šampionátu.

„Co se týká gum, ty musíme jet všichni povinně Michelin I Evropa. Je to generální sponzor a pneumatiky si sami dovést nemůžete. Musíme je na okruhu koupit ve stejném kamionu, stejně jako všichni ostatní. Nálepky tam dávaji oni a ne už my, jako to bylo minulé roky. Michelinky máme na výběr medium a soft + mokré. Můžeme si vybrat, jestli chceme jet přední 16.5 nebo 16.0, ale většina jezdí už delší dobu 16.0 jen vepředu. Klasicky jako minulý rok máme sedm nálepek, takže na celý víkend můžeme použít sedm gum. Novinka letošního seriálu je, že kdo vyhraje Superchrono, tak dostane sadu gum zadarmo,“ vysvětlil Kejmar.

„Trať byla vedle velkého okruhu Jerez, kde se jedou MotoGP, a bylo to takové staré parkoviště přes silnici od okruhu. Strašně hrbolatý asfalt, všichni jsme měli problémy doladit tlumiče. Ale trať nebyla zase tak úplně pomalá jako minulý rok na jiném místě v Jerezu. Terén byl krátký a nový s jednou stopou, takže se těžko předjíždělo. Nebyl špatný, ale hodně krátký, a to mi moc nevyhovuje. Sobotní kvalifikaci jsem vyhrál. V Superchronu mi to bohužel nevyšlo o půl sekundy, takže jsem skončil zase druhý za úřadujícím mistrem světa Thomasem Chareyrem. V první rozjížďce jsem byl po startu druhý za Thomasem, ale po pár kolech jsem ztratil rytmus a začal dělat chybičky, které mě stály druhé místo. Dojel jsem třetí za loňským mistrem Evropy Němcem Marcem Reinerem-Schmidtem,“ vzpomíná dále český jezdec.

„Před druhou rozjížďkou začalo silně pršet, takže všechno bylo jinak. Dvacet minut před startem ale začalo pomalu vylézat sluníčko a roztrhalo se to. Na asfaltu se začaly dělat sušší fleky. Rozhodli jsme se s Francem, že dáme přední mokrou a zadní slick... všichni měli mokré obě. Vystartoval jsem opět druhý, ale bohužel jsem měl problémy v terénu, kde mě hned v prvním kole předjeli Schmidt a Lukas Hollbacher. Potom jsem ztrácel celý závod v terénu. Doufal jsem, že asfaltová část už bude držet, ale byla pořád dost mokrá. V ideální stopě bylo nagumováno, klouzalo to a po třech krizovkách jsem se rozhodl to dokroužit na 4. místě. Motorky na okruhu v Jerezu jely dobře, ale pořád máme co zlepšovat, jelikož vyrovnat se fabrickým TM je pořád těžké. Ale vím, že na ně máme. Nejsem s nedělí vůbec spokojený, ale důležitý je pro nás zisk 38 bodů do šampionátu. Jedeme dál. Teď mám před sebou testy, během kterých musime doladit spoustu poznatků z víkendu. A pak hurá za tři týdny zase do Španělska na druhou GP. Děkuji moc všem mým partnerům a sponzorům a samozřejmě mému osobnímu manažerovi Petrovi Barnatovi. A hlavně také celé rodině a obzvláště tátovi a všem lidem, kteří mi jakkoli pomohli či poradili v mém závodnickém životě,“ zakončil Pavel Kejmar.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist