Kejmar jede místo MS pouze DM!

Český motocyklový závodník Pavel Kejmar nepojede plánované MS-Supermoto kubatury S1, neboť se rozešel hodně překvapivě se svým novým italským týmem Assomotor ještě dříve, než sezóna 2013 vůbec začala. Ovšem bez motorky zůstal český jezdec pouze 8 dní a bude tak závodit v nastávající sezóně v S2-DM.

Konec března a začátek dubna byl hodně hektický: Ještě než se stačily v paddocku MS-Supermoto postavit první stany, tak už došlo k rozchodu jezdce a týmu. Bohužel se jednalo o českého závodníka Pavla Kejmara, a ačkoliv ještě před necelým měsícem vypadalo vše jako idylická  pohádka, tak skutečnost byla zcela prozaická.

Vloni sedmý jezdec MS Pavel Kejmar zajel do Itálie a své motocykly vrátil týmovému šéfovi Alfredu Bevilacquaovi. A ačkoliv se oficiálně mluví o vzájemné dohodě, tak to zas tak klidné loučení vůbec nebylo. Na konktrétní dotazy o důvodu rozchodu se ale český jezdec vyhýbal odpovědím a mluvil pouze dosti záhadně o "novým myšlenkách" ve své kariéře...

Faktem je, že majitel týmu Assomotor Bevilacqua patří v této branži k hodně "komplikovaným" osobám a třeba po loňském finále MS v Carole byl betonovými policejními zábranami v neděli večer zabráněn odjezd týmového trucku z důvodů nezaplacených účtů...

Ostatně Ivan Lazzarini, který závodil za tým Assomotor v posledních sezónách pravidelně, chtěl během sezóny 2012 kvůli jednání týmového šéfa ukončit raději závodní činnost a byl hrozně rád, když za tento tým absolvoval svůj poslední závod. Dle jeho vyjádření nebyl motocykl připravený týmem Assomotor konkurenceschopný a dle názoru jednoho znalců této závodní série se v případě českého jezdce jedná o podobnou záležitost.

22-letý český jezdec tak musel vzít zavděk, když už nebyla z časových možností možná eventualita v MS či v mistrovství Itálie, německým šampionátem DM-S2. Ostatně Kejmar je úřadujícím německým šampionem S1.
Pavel Kejmar pojede s loňským motocyklem z MS právě v německém šampionátu DM-S2. Najít toto rychlé řešení se podařilo díky Peteru Würterlemu - otci Kejmarovy přítelkyně Janiny Würterle a hlavně díky Kejmarově ex-týmovému šéfu Thomasi Bauerschmidtovi.

Thomas Bauerschmidt vysvětluje: "Pavel a já jsme se vloni nerozešli ve zlém, pouze on chtěl startovat v MS za tým Assomotor. Byli jsme neustále v kontaktu pomocí E-Mailu a telefonu. Když pak Pavel odjel do Itálie zrušit smlouvu, tak vše nabralo velmi rychlé obrátky. Naštěstí jsme měli Pavlův motocykl z MS 2012 stále ještě u nás. My jsme ho přes zimu revidovali a byl tak skoro hotový připravený závodit. A tak to bylo nejjednodušší řešení. Museli jsme ho předělat na S2 a dát dohromady potřebný budget." a dále dodává, proč Kejmar pojede S2 a ne S1: "Start v S2 byla moje podmínka, za kterou mohl Pavel od nás dostat motocykl. S jezdci Berndem  Hiemerem a Rudim Bauerem máme nyní opravdu dva Top jezdce v S1, kteří pracují absolutně profesionálně a jelikož i klima v týmu je skvělé, tak s nimi plánujeme i sezónu 2014. Nechtěli jsme mít v týmu žádnou vnitřní válku a tak jsme Pavlovi nabídli pomoc v jeho nelehké situaci s tím, že mu pomůžeme, ale že pojede v kubatuře S2".

Jak to vypadá s budgetem, teď máte tři jezdce místo dvou?
"Pro oba Top-jezdce Bernda a Rudiho, tedy původně plánovaného týmu, máme díky sponzorům KTM, Metzeler, Spiegler, Wössner atd. tolik prostředků, že sezónu bezproblémově absolvujeme. Ovšem, jelikož Pavlův příchod byl hodně narychlo, tak jeho závodění nejsme schopni z budgetu pokrýt. Dáváme mu k dispozici motocykl, ale on sám se musí postarat o potřebné peníze na závodění: pneumatiky, náhradní díly, benzín, servis atd. Peter Würterle se už u mě ohlásil a chce Pavlovi pomoci při shánění sponzorů. Jelikož nemáme u nás ve stanu žádné místo, tak bude Pavel přímo vedle nás ve stanu Kevina a Janiny Würterleových".

Jak proběhla úprava na S2?
"Měli jsme zde ještě jeden kit, takže po technické stránce to nebyl problém. Kejmarův přítel Jaroš si odvezl motorku a kit a Pavel se svým otcem se museli postarat o přestavení na S2. Samozřejmě, že s tímto motocyklem nemůže Pavel startovat v MS, jak původně chtěl. Ale start v S2 byla jediná možnost zde v Německu, jak Pavlovi v tak krátké době pomoci, aby vůbec mohl závodit. Byl bych samozřejmě rád, kdyby se mu podařilo najít motocykl, nebo tým, se  kterým by mohl startovat v MS.
Mezitím už absolvoval Pavel Kejmar první závod německého šampionátu v Harsewinkelu, kde tvrdě bojoval s Markusem Classem. Z obou jízd vyšel český jezdec úspěšně a vede tak německý šampionát kubatury S2 s maximálním bodovým ziskem 50 bodů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist