Češi vezou z GP Francie pořádný ranec bodů

Úvodní podnik supermotového mistrovství světa/Evropy poznal v každé kategrii jen jedno jméno vítěze. Obě jízdy francouzské Grand Prix vyhrál domácí Thomas Chareyre na stroji TM, mezi Evropany se to samé povedlo Nizozemci Devonu Vermeulenovi. Z Čechů se nejvíc dařilo Tomáši Trávníčkovi, který zaujal mezi světovou elitou šestým a pátým místem.

Velká cena Francie se jela v Rivesaltes blízko Perpignanu, na 1796 metrů dlouhém okruhu (1400 metrů asfalt, 349 metrů off-road), za oblačného počasí a teploty 16 stupňů. O prvních dvou místech v úvodní jízdě mistrovství světa bylo k radosti 3000 domácích fanoušků rozhodnuto velice brzy. Majitel pole position Thomas Chareyre (TM Factory Racing Team) předvedl skvělý start a brzy si zajistil dostatečný náskok. Stejně si vedl i jeho bratr Adrien Chareyre (Aprilia Fast Wheels) na druhé pozici. Za nimi to ale vřelo. O třetí místo svedli dlouhý souboj Ital Ivan Lazzarini na Hondě a obhájce titulu Fin Mauno Hermunen (TM SHR). Ital měl lepší start, Hermunen si ale jeho jízdu v závěsu dobře nastudoval a v 7. kole úspěšně udeřil. Do konce závodu ještě stačil nadělit Lazzarinimu téměř osm sekund.
Francouz Sylvain Bidart na Hondě měl sice dobrý start, ale ze 4. místa se postupně propadl až za v jednu chvíli pátého Čecha Tomáše Trávníčka na Yamaze. Ti dva si to pak rozdávali po celý závod, v závěru měl více štěstí Bidart a skončil tak pátý, Trávníček šestý. Další Čech Pavel Kejmar (833 Racing – Husqvarna) projel cílem prvního kola jako osmý a na několik drahocenných minut se zasekl za Bulharem Angelem Karanjotovem (Honda). Když ho předjel, měl už před sebou dost díru, navíc na zádech cítil tlak Itala Christiana Ravaglii (Honda) a Rakušana Lukase Hoellbachera (Husqvarna). Nezbavil se jich až do konce závodu a v posledním kole ho oba předjeli. Petr Vorlíček (TM SHR) se z 12. mista na startu vypracoval na konečné desáté místo, skončil tedy v klasifikaci první jízdy hned za devátým Kejmarem.
Druhá jízda měla podobný scénář, ale s mnohem lepším koncem pro české jezdce. Thomas Chareyre svého bratra Adriena porazil o 5,7 sekundy a v boji o třetí místo měl tentokrát Lazzarini navrch a Hermulena porazil. Rozdíl mezi nimi byl ale pouhé dvě desetiny sekundy. Na skvělém pátém místě do cíle dojel Trávníček, následovaný Kejmarem. Oba si ve druhé jízdě dokázali poradit nejen s Bidartem, ale i Ravagliou a Hoellbacherem. Vorlíček zopakoval desáté místo. Druhá jízda byla pro začínající déšť odmávána o jedno kolo dříve.  Z Francie si Trávníček veze 31 bodů a průběžně páté místo v mistrovství světa. Kejmar je osmý a Vorlíček desátý. 
První jízda mistrovství Evropy se nesla v duchu souboje pěti jezdců, kteří brzy poodjeli zbytku startovního pole. Byl mezi nimi i český vítěz sobotní kvalifikace Milan Sitnianský (Tuningmotorsport TM), který ale do boje o samotnou bednu příliš nezasáhl. Po startu chvíli vedl Ital Fabrizio Bartolini (Assomotor Honda), ale už ve druhém kole před něj šel nový tovární jezdec TM Nizozemec Devon Vermeulen. Ačkoli na něj byla po celých 14 kol těsně zavěšena skupina Bartolini, Finové Asseri Kingelin (Fast Wheels Aprilia) a Toni Klem (KTM MTR Team), spolu se Sitnianským, rychlý Nizozemec si už vítězství vzít nenechal. Na bednu ho doprovodili Bartolini a Kingelin, Sitnianský bral pátou pozici, což je jeho nejlepším dosavadním umístěním v závodech mistrovství Evropy. Oba jezdci českého týmu 833 Racing začali první jízdu na začátku třetí desítky a postupem času se propracovávali dopředu. Zdeněk Jaroš se prodral až na výsledné 19. místo s plným počtem kol, Lukáš Tuma skončil 22.
Ve druhé jízdě o vítězství bojovala dokonce šestičlenná skupina, k pěti hrdinům první jízdy se přidal ještě i Ital Yuri Guardala na Hondě. Bartolini měl opět nejlepší start a vedl několik kol, než ho předjel Vermeulen. Nizozemec ve druhé jízdě neudržel vedení až do konce, několikrát se s Italem v čele pořadí vyměnili. Nakonec ale vyhrál o 2,4 sekundy a získal cenný double. Třetí místo opět bral Fin Kingelin, páté si zopakoval i Sitnianský. Oba jezdci týmu 833 Racing odstartovali podobně jako v první jízdě, ale Jaroš šel tentokrát dopředu mnohem razantněji. Odměnou mu tak bylo 16. místo, celkový počet  sedm získaných bodů a průběžně 18. místo v pořadí mistrovství Evropy. Lukáš Tuma na své premiérové evropské body nedosáhl, další šanci bude mít už 18. května v Rumunsku, kde oba šampionáty pokračují.

Výsledky GP Francie

MS, 1. jízda

1 Thomas CHAREYRE FRA TM 21:09.448
2 Adrien CHAREYRE FRA Aprilia 21:15.080
3 Mauno HERMUNEN FIN TM 21:16.186
4 Ivan LAZZARINI ITA Honda 21:24.079
5 Sylvain BIDART FRA Honda 21:26.427
6 Tomáš TRÁVNÍČEK CZE Yamaha 21:36.338
7 Christian RAVAGLIA ITA Honda 21:36.520
8 Lukas HOELLBACHER AUT Husqvarna 21:36.722
9 Pavel KEJMAR CZE Husqvarna 21:37.255
10 Petr VORLÍČEK CZE TM 21:48.484


MS, 2. jízda

1 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM 19:54.307 
2 5 CHAREYRE Adrien FRA FFM Aprilia 20:04.775 
3 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 20:10.855 
4 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda 20:13.373 
5 16 TRÁVNÍČEK Tomáš CZE ACCR Yamaha 20:13.566 
6 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna 20:13.699

7 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda 20:13.909 
8 64 BIDART Sylvain FRA FFM Honda 20:20.564 
9 72 HOELLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna 20:31.424
10 202 VORLÍČEK Petr CZE ACCR TM 20:52.422

MS, klasifikace GP, zároveň pořadí MS

1 4 CHAREYRE Thomas FRA FFM TM 50 (25+25)
2 5 CHAREYRE Adrien FRA FFM Aprilia 44 (22+22)
3 30 LAZZARINI Ivan ITA FMI Honda 38 (18+20)
4 131 HERMUNEN Mauno FIN SML TM 38 (20+18)
5 16 TRÁVNÍČEK Tomáš CZE ACCR Yamaha 31 (15+16)
6 64 BIDART Sylvain FRA FFM Honda 29 (16+13)
7 8 RAVAGLIA Christian ITA FMI Honda 28 (14+14)
8 71 KEJMAR Pavel CZE ACCR Husqvarna 27 (12+15)
9 72 HOELLBACHER Lukas AUT OeAMTC Husqvarna 25 (13+12)
10 202 VORLÍČEK Petr CZE ACCR TM 22 (11+11)

ME, 1. jízda

1 188 VERMEULEN Devon NED KNMV TM 22:02.048
2 110 BARTOLINI Fabrizio ITA FMI Honda 22:03.431
3 11 KINGELIN Asseri FIN SML Aprilia 22:03.845
4 111 KLEM Toni FIN SML KTM 22:03.997
5 121 SITNIANSKÝ Milan CZE ACCR TM 22:08.400
6 200 BUSSEI Giovanni ITA FMI TM 22:33.171
7 258 GUARDALA Yuri ITA FMI Honda 22:40.752
8 16 LAPINI Lorenzo ITA FMI Honda 22:46.191
9 195 PRESTEL Philipp GER FMS KTM 22:50.033
10 397 STEHRER Manuel AUT OeAMTC KTM 22:52.761
19 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM 23:22.496 0
24 833 TUMA Lukáš CZE SM2 ACCR Husqvarna – 1 kolo

ME, 2. jízda

1 188 Devon VERMEULEN NED TM 21:42.482 
2 110 Fabrizio BARTOLINI ITA Honda 21:44.898 
3   11 Asseri KINGELIN FIN Aprilia 21:45.340
4 111 Toni KLEM FIN KTM 21:45.484 
5 121 Milan SITNIANSKÝ CZE TM 21:45.913 
6 258 Yuri GUARDALA ITA Honda 21:46.166
7 200 Giovanni BUSSEI ITA TM 22:18.757 
8  77 Andreas BUSCHBERGER AUT KTM 22:26.296
9    7 Marcel BAUMGARTNER SUI KTM 22:27.606
10 69 Lucien REYNAUD SUI Yamaha 22:30.844
16 Zdeněk JAROŠ CZE KTM 22:50.694
26 Lukáš TUMA CZE Husqvarna - 1 kolo


ME, klasifikace GP a zároveň průběžné pořadí ME

1 188 VERMEULEN Devon NED KNMV TM 50 (25+25)
2 110 BARTOLINI Fabrizio ITA FMI Honda 44 (22+22)
3 11 KINGELIN Asseri FIN SML Aprilia 40 (20+20)
4 111 KLEM Toni FIN SML KTM 36 (18+18)
5 121 SITNIANSKÝ Milan CZE ACCR TM 32 (16+16)
6 258 GUARDALA Yuri ITA FMI Honda 29 (14+15)
7 200 BUSSEI Giovanni ITA FMI TM 29 (15+14)
8 77 BUSCHBERGER Andreas AUT OeAMTC KTM 23 (10+13)
9 195 PRESTEL Philipp GER FMS KTM 22 (12+10)
10 7 BAUMGARTNER Marcel SUI FMS KTM 21 (9+12)
18 512 JAROŠ Zdeněk CZE ACCR KTM 7 (2+5)

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist