833 Racing Team se chystá na start v MS

Jak už jsme informovali, do prestižního supermotového seriálu mistrovství světa/mistrovství Evropy míří se třemi jezdci ryze český tým 833 Racing. Využili jsme volného času, než začne ostré předsezonní testování a vyzpovídali jsme manažera projektu Lukáše Tumu, které rovněž pojede seriál ME.

Loňský mistr ČR ve třídě S1 Pavel Kejmar se vrací do supermotového mistrovství světa, kde v roce 2012 dosáhl na konečné sedmé místo. S novým, ryze českým týmem 833 Racing, a s podporou hlavního sponzora Autotrak. V rámci seriálu MS se opět pojede i mistrovství Evropy, ve kterém se za tým 833 Racing pokusí prosadit Lukáš Tuma a Zdeněk Jaroš. "Myšlenka založit vlastní tým pro MS/ME v nás klíčila už několik let. Už před čtyřmi roky jsme podporovali Ondřeje Helmicha, který se momentálně perfektními výsledky angažuje v enduru a zajel i skvělou Šestidenní. Po loňských neshodách s italskou Hondou a německým týmem Mottorad Bauerschmidt jsme se definitivně rozhodli založit vlastní tým a věnovat se tomuto odvětví motoristického sportu naplno. Doufáme, že se nám podaři pro Pavla vytvořit rodinný tým, který bude schopen konkurence továrním značkám," říká manažer celého projektu a zárověn i jezdec pro evropský seriál Lukáš Tuma (spodní snímek).
 

Motorkáři.cz: Jak se Vám na ten projekt sháněly peníze? A jak se obecně shání sponzoři pro supermoto?

Lukáš Tuma: Tak samozřejmě toto není nikdy nic jednoduchého a stále jsme v jednání s lidmi a firmami, kteří jsou ochotni nám pomoci a mají v nás důvěru. Do této sezóny vstupujeme se silným partnerem v zádech, firmou AUTOTRAK spol. s.r.o. Tato firma se zabývá rekonstrukcí chodníků a vozovek. Odvětví supermoto je už nám motocyklistům vryto pod kůži, ale bohužel obyčejným lidem se to v paměti stále neuchovává. Všem nám je známo, že čím větší poptávka obyčejnými lidmi po sportu je, tím snadněji se sportovcům shánějí finanční prostředky.
 

O jakém rozpočtu jste uvažovali a jak jste s ním daleko?

Naše studna na tento rok není bezedná, ale peníze budeme shánět celou sezónu. Každé pomoci si ceníme a budeme za ni moc rádi. Na závodech MS/ME se platí klasické startovné. Pro jeden závod ve světě to činí 800 eur a pro Evropu 400 eur. Další velký náklad bude cestování. Na závody budeme jezdit obytným vozem s vlekem plus 1 až 2 dodávky. Celý tým bude jezdit pohromadě. Vím, že je to individuální sport, ale tým a dobré zázemí pomůže dobrému výsledku každého závodníka.


Proč zrovna Vy tři jezdci (Pavel Kejmar, Lukáš Tuma a Zdeněk Jaroš) v týmu 833 Racing?

Sešli jsme se v této sestavě už v německém týmu Mottorad Bauerschmidt, a myslíme si, že naše komunikace dobře funguje a jsme schopni jako celek něco dokázat. Samozřejmě to bylo také na hlavním sponzorovi firmě AUTOTRAK, která nám dala možnost s Pavlem závodit v MS a bojovat s ním o příčky nejvyšší.


Pavel Kejmar už se připravuje v Mexiku. Jak se k tomu dostal?

Minulý rok byli v Mexiku naši kamarádi a moc si to chválili. Pavel zatím neměl možnost trénovat za velkou louží, a protože chce být tento rok mezi třemi nejlepšími jezdci MS, musel se přestěhovat tam, kde se dá trénovat jak fyzická příprava, tak ježdění na motorce.

Jaké pojedete motocykly? Připravujete nějaké úpravy, speciální kity ap?

Tento rok budeme sedlat motocykly HUSQVARNA o obsahu 450ccm, model 2014.
Náš hlavní mechanik Tomáš "SULKAR" Sulek určitě nějaké úpravy na motoru dělá, ale bohužel nám vše tají. Říká, že tomu stejně nerozumíme, co s tím dělá, tak nás to nemusí zajímat. Chce jen slyšet, zda to jede či nejede. Výfuky pojedem DVR od pana Nekvapila, se kterými jsme dlouho spokojeni. Vše uvidíme až na prvním závodě MS ve Francii 20. dubna 2014. Mechaniky na závodech nám všem třem budou dělat otcové.


V MS a ME jezdilo vloni víc Čechů. Předpokládám, že to tak bude i letos. Máte se všemi Čechy vyloženě přátelské vztahy? Dá se případně na závodech jeden druhému nějak pomoct?

Můj názor je, že mezi všemi samozřejmě vládne pohodová atmosféra a se všemi si vždy večer při závodech sedneme a pokecáme, co a jak. Zatím to vše probíhalo v pohodě. Když má někdo problém a jsme schopni pomoct, tak rádi pomůžeme.

Budete se snažit jet ve volných termínech (těch závodů MS/ME zase tak moc není) ještě nějaké jiné mistráky? ČR asi určitě, ale co třeba Německo nebo Itálie?

Pro nás je priorita MS a ME, pak český šampionát a ve volném termínu, pokud na to budou finanční prostředky, pojedeme švýcarský nebo německý mistrák.


Kdy a kde začne oficiální příprava na sezonu?

Pavel se připravuje už od listopadu loňského roku, kdy se jely v Německu superkrosy. Já a Zdeněk, kteří se budeme účastnit ME, se připravujeme doma a v únoru odjíždíme na motokrosové soustředění do Itálie. Na začátku března začne testování supermoto motorek.

Zdeněk Jaroš nebude letos v seriálu ME žádným nováčkem. Už vloni si vyjel 13 bodů a celkově skončil třicátý. Také Lukáš Tuma už se v Evropě svezl, v týmu 833 Racing bude vykonávat i funkci manažera.


Vizitky jezdců 833 Racing Teamu 

Tuma Lukáš

Datum narození:
23.3.1993
První motorka: Yamaha yz125 2007
První závod: Sedlčanská kotlina 2008
Nejlepší dosavadní výsledek: St. Wendel 7.místo (národní mistroství Německa 2012)
Oblíbený okruh: Sosnová
Neoblíbený okruh: Harsewinkel "D"
Jak hodnotí okruh v Sosnové, kde se opět pojede MS/ME: Je super, že se zase vrací seriál MS v supermotu do České republiky. Jsem rád, že se svezeme na trati, kde náš hlavní sponzor Autotrak vystavěl nejlepší terenní vložku pro supermoto v ČR.
Cíl do ME 2014: Pravidelně dojíždět do první desítky

Zdeněk Jaroš

Datum narození: 25.11.1996
První motorka: Pitbike,Suzuki rm-z 250
První závod: ADAC Lichtenberg S3
Nejlepší dosavadní výsledek: Celkově 4. místo v třídě S3 (ADAC- Německo)
Oblíbený okruh: Pleven (Bulharsko)
Neoblíbený okruh: Vyškov
Jak hodnotí okruh v Sosnové, kde se opět pojede MS/ME: Skvělě připravený okruh na závody MS/ME a je skvělé, že v sezóně 2014 je zařazen znovu do kalendáře MS/ME
Cíl do ME 2014: První desítka

Pavel Kejmar

Datum narození: 26.8.1990
První motorka: Mallaguti Grizzly 12
První závod: Krupka 1998
Nejlepší dosavadní výsledek: Mistr Německa 2012
Oblíbený okruh: Lichtenberg (D)
Neoblíbený okruh:
Písek (CZ)
Jak hodnotí okruh v Sosnové, kde se opět pojede MS/ME: V Sosnove se mi okruh moc líbí a také tam občas trénuju. Doufám, že vše vyjde a budu se moci zúčastnit stavby nového terénu a plánku tratě.
Cíl do MS: Neustále atakovat podiová umístění

 
  

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist