Změny v pravidlech homologace SBK
Text: Petr Czyž | Foto: Jiří Jevický | Foto: Aprilia Racing | Zveřejněno: 23.2.2014 | Zobrazeno: 2 938x
Mezinárodní motocyklová federace (FIM) oznámila nové homologační předpisy pro MS produkčních motocyklů, které byly schváleny většinou hlasů Komise Superbike. K rozhodnutí o snížení počtu požadovaných vyrobených kusů motocyklů daným výrobce vedla FIM aktuální situace na celosvětovém trhu s motocykly.
Od této chvíle musí každý výrobce, který bude chtít závodit s příslušným motocyklem v mistrovství světa Superbike, prodat do konce prvního roku závodění ve WSBK 250 kusů těchto strojů a do konce druhého roku celkem 1000 kusů, což je vlastně polovina toho, co je požadováno dnes. Každopádně homologační řízení FIM nezahájí dřív než výrobce doloží výrobu 125 kusů daného motocyklu.
Problémy dodržet stávající předpisy mají dokonce i takoví výrobci jako například Honda, která jen tak tak splní prodej dokonce tak oblíbeného stroje jakým je CBR1000R. Jednoduché to nemají ani u Aprilie s prodejem RSV4, což je motocykl, s nímž třeba vyhráli loni soutěž výrobců v mistrovství světa Superbike.
Samozřejmě je tu nyní ve hře jistá možnost pro Bimotu, která společně s Alstare oznámila vstup do mistrovství světa Superbike, ale dosud jejich motocykl Bimota BB3 neprošel homologací. Jenže právě pro podobné výrobce specializující se na výrobu nízkého počtu motocyklů je minimální hranice 1000 prodaných motocyklů zřejmě předem nesplnitelná.
Zda Komise Superbike najde řešení pro takovéto výrobce se uvidí. Jednání v tomto směru nyní probíhají přímo v dějišti prvního kola mistrovství světa produkčních motocyklů na Phillip Islandu.
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)