Změny pravidel od roku 2012
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Foto: Honda Proracing | Zveřejněno: 31.7.2011 | Zobrazeno: 5 121x
Během tohoto víkendu v Silverstone byly také prezentovány změny pravidel v superbikovém šampionátu na rok 2012. Tou nejzákladnější změnou je povolení pouze jednoho motocyklu, jak to známe z kubatury Moto2 či ze supersportů.
Snížit závodní náklady a zvýšit počet jezdců na startovním roštu - to jsou dva hlavní cíle promotéra superbikového šampionátu Infront Motor Sports a zúčastněných motocyklových továren. Větší počet účastníků je v současné době velký problém luxusní kubatury MotoGP, zatímco ve WSBK stále máme na startu 20 permanentních pilotů. V Silverstone bylo včera oficiálně oznámeno, že od roku 2012 bude mít každý z jezdců k dispozici pouze jeden kompletní motocykl. Týmům ale bude dovoleno mít v boxech připraveno kompletní náhradní šasí bez motoru. V nutném případě pak musí týmy motor do jiného šasí přemontovat. Promotér šampionátu Infront je názoru, že díky hotovým motocyklům, které mají jednotlivé týmy k dispozici, bude možnost soukromých stájí si je od nich zakoupit a zvýší se tak počet jezdců a privárních týmů pro které nebude závodění tak nákladné.Celý nový reglement má ale i svou druhou stránku, vezmeme-li jako příklad včerejší pád Itala Maxe Biaggiho hned v superpoli 1, tak by se mistr světa už dále v dalším pokračování kvalifikace o postavení na startovním roštu vůbec neobjevil. Samozřejmě tím odpadá automaticky také pravidlo "Flag-to-Flag", což znamená, že pokud začne během závodu pršet, tak bude závod klasicky přerušen a znovu odstartován. Problém dle mého názoru může vzniknout i v okamžiku pádu jezdce v prvním nedělním závodě, kdy tým bude muset "uzdravit" motocykl hodně rychle do jízdy druhé.
Superbikové týmy ale nebudou omezeny počtem motorů, jak je tomu v Moto2 či v supersportech, ba naopak se zdá, že bude pro supersporty dovoleno mít na rok 2012 motory dva místo současného pravidla o jednom.
Dále bylo potvrzeno, že firma Pirelli zůstává i nadále jediným dodavatelem pneumatik a také to, že se jeden ze závodů WSBK v příští sezóně pojede nedaleko Moskvy.
Superbikové týmy ale nebudou omezeny počtem motorů, jak je tomu v Moto2 či v supersportech, ba naopak se zdá, že bude pro supersporty dovoleno mít na rok 2012 motory dva místo současného pravidla o jednom.
Dále bylo potvrzeno, že firma Pirelli zůstává i nadále jediným dodavatelem pneumatik a také to, že se jeden ze závodů WSBK v příští sezóně pojede nedaleko Moskvy.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?