Zklamání u Guintoliho a u Smrže

Velmi pozitivní výsledky tréninků se měly potvrdit v závodě a to jak pro jezdce, tak pro celý tým. Nejisté počasí během dvou tréninkových dnů vystřídal teplý a sluneční závodní den, což usnadnilo týmu práci pro co nejlepší nastavení motocyklu.

Závodní den začal ranním warm-upem, ve kterém po těžkém pádu talentovaného irského jezdce Jonathana Reu s Hondou, byli pořadatelé donuceni předčasně ukončit tento dnešní dopolední trénink. Nejrychlejším v něm byl vedoucí jezdec šampionátu Carlos Checa před Badovinim a Fabriziem. Velmi dobrý výkon ale podali oba dva piloti týmu Effenbert Liberty Racing, kteří zajeli pátý (Smrž) a šestý (Guintoli) čas, což dávalo velmi dobré vyhlídky pro závodní den.

První závod byl charakterizován velmi dobrým startem Guintoliho a Smrže, kteří se na konci prvního kola nacházeli na 5. a 7. místě. Zpočátku závodu byli všichni jezdci velmi vyrovnaní a jejich časy tak byly skoro stejné. Po několika kolech se Checa odpoutal od Biaggiho a začal zvyšovat své závodní tempo. Bohužel hned zpočátku měl pád Smrž, když mu podklouzlo přední kolo jeho Ducati. Naštěstí incident neměl žádné vážné důsledky jak pro pilota, tak i pro motocykl. Ovšem pád byl hodně nebezpečný v tom, že jeho motocykl zůstal ležet uprostřed dráhy a nutil tak ostatní piloty, aby se mu vyhnuli. Manévrovat tak musel i jeho týmový kolega Guintoli, který tím ztratil několik míst. Na konci závodu skončil Sylvain na sedmém místě, ovšem v jeho možnostech bylo daleko více, kdyby nebylo už zmíněné situace. Tento závod byl zcela ve znamení souboje mezi Carlosem Checou a Maxem Biaggim, tedy duelu, který dopadl úspěšně ve prospěch španělského mistra. Na třetím místě dojel domácí Marco Melandri.
Přestávky mezi oběma jízdami využil tým k důkladné analýze prvního závodu, aby ještě lépe nastavil motocykly pro oba piloty pro druhý závod. Ten se jel zcela pod taktovkou Carlose Checy, pro kterého to bylo už jeho osmé vítězství v sezóně a třinácté v kariéře a letošní třetí double. Pád Marca Melandriho (Yamaha World Superbike) a Leona Camiera (Aprilia Alitalia) ovšem zapříčinil vyvěšení červené vlajky, aby byla odstraněna Melandriho motorka, která zůstala ležet uprostřed tratě. Restartovaný závod se jel na pouhých 14 kol a byl poznamenán opět pádem Smrže. Zatímco tomuto závodu dominoval Checa, kterého pronásledoval Biaggi, tak Guintoli si po celý závod udržoval konstantní rychlost a uzavřel tento závod na sedmém místě, před Rubenem Xausem (Castrol Honda), a před dvěma jezdci na motocyklech Kawasaki, Chrisem Vermeulenem a Joanem Lascorzem.

Sylvain Guintoli - ačkoliv skončil dvakrát na sedmém místě, byl očividně zklamaný: "Měli jsme rozhodně navíc. V obou závodech jsme měli šanci skončit na podiu. V prvním závodě jsme měli problémy s výběrem pneumatik, měli jsme zvolit měkčí, než ty odolnější, které jsme obuli. Do druhého závodu se tedy zdála lepší ta druhá verze, ale nebylo to správné rozhodnutí. Škoda, během celého závodního víkendu jsme měli navíc, než s čím odjíždíme nakonec domů.“

Jakub Smrž - pro něhož to byl víkend se třemi pády, na které je třeba co nejdříve zapomenout: „Byla to nejhorší neděle této sezóny. Měli jsme problémy s nastavením motocyklu pro závod, a musím zdůraznit, že nám v Superpole pomohlo počasí s příchodem deště, který nám umožnil startovat z první řady. S přibývajícím teplem jsme měli problémy s přilnavostí zadního kola a já jsem měl velké problémy udržet stabilitu na motocyklu. A moje pády? Byly pro mě fotokopií, právě kvůli tomuto problému. Dnes jsem závodil se třemi různými směsi pneumatik, ale výsledek zůstal úplně stejný, což nám ale pomůže lépe analyzovat naše problémy. Musíme nadále tvrdě pracovat, čeká nás závod na španělském okruhu Aragon a to už příští týden.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist