Zdravstvujtě v Rusku

Po třech týdnech zasloužené letní dovolené se pojede nedaleko od Moskvy už 11. kolo letošního superbikového šampionátu. A už zítra se na 'Moscow Raceway' jedou první testy, bohužel tento závodní víkend bude po dlouhých 2.010 dnech ze známých důvodů bez české účasti v nejprestižnější kubatuře superbiků!

110 km vzdálen od Moskvy, uprostřed ruské pampy - tento název se používá v ruštině pro step, tedy travnaté formace v mírném pásmu, byl postaven okruh dlouhý 3 920 metrů, který je vzdálen od nejbližšího většího města Wolokolamsku 14 km kilometrů a toto město má celkem 24.500 obyvatel.
Německý architekt Hermann Tilke postavil trať, která má 10 levých a 7 pravých zatáček. Maximální stoupání je 4%, naopak maximální klesání má 4,5%. 60.000 diváků se může posadit na hlavní tribunu, dalších 40.000 může během závodů stát. Na trať se můžete dostat nejen pomocí auta, ale také vlakem.

Německé know-how bylo použito jak při stavbě okruhu, tak také organizace závodu byla svěřena zkušenému závodnímu manažerovi Hans-Jörg Fischerovi z Německa. V polovině července byla tato supermoderní trať ze strany FIM homologována a její layout hovoří pro velmi zajímavé závody.

Hned po startu se jede doleva a vzápětí následuje dvojitá levá zatáčka. Dlouhá pravá zatáčka je hodně rychlá, po ní se ale trať zúží a musí se jít tvrdě na brzdy. Po další dvojité levé se na plný plyn jede do kombinace dvou pravých zatáček na krátkou rovinku, která měří 300 metrů, a na jejimž konci se dá předjíždět z pověstného háku.

Po dalších dvou pravých a jedné levé zatáčce následuje "Omega" a po ní 800 metrů dlouhá hlavní rovinka na celém okruhu. U brzdného bodu se dá očekávat špičková rychlost okolo 300 km/h. Pro jezdce, kteří chodí rádi pozdě na brzdy, je to skvělá příležitost jak rozhodnout závod, neboť do cílové čáry chybí pouhých 200 metrů.

Protože se na tomto okruhu ještě nikdy nejelo, tak zde Infront už zítra pořádá oficiální testy, které mají tento program: Od 9.00 do 10.30 pojedou svou první část supersporty, po nich pak od 10.40 do 13.00 superbiky. Po hodinové přestávce na oběd vyjedou na trať opět supersporty (14.00-15.30) a celý testovací den zakončí superbiky od 15.40 do 18.00 hodin, přičemž je potřeba počítat s tím, že v Moskvě je o 2 hodiny méně.

SUPERBIKE

Na čele superbikového šampionátu je italský mistr světa z roku 2010 Max Biaggi s továrním motocyklem Aprilia se ziskem 274 bodů. Říman těží především z toho, že s výjimkou jednoho závodu zatím vždy bodoval, ovšem jestliže po Misanu měl na svého největšího soupeře a krajana Marca Melandriho s továrním bikem BMW náskok 55 bodů, tak to před Moskvou je rozdíl pouhých 10,5 bodů, přičemž rozdělovat se jich do konce šampionátu bude ještě 200. 

To také znamená, že ve hře o titul mistra světa 2012 jsou rovněž třetí Brit Tom Sykes s Kawasaki, který ztrácí na Biaggiho 51,5 bodů, mistr světa Šapněl Carlos Checa s Ducati se ztrátou 53,5 bodů a rozhodně i další z Britů Jonathan Rea na Hondě, jehož ztráta na italského továrního pilota Aprilie je nyní 70,5 bodů.

Šestý je Brit Leon Haslam s BMW(170 bodů), sedmý Ir Eugene Laverty na Aprilii (160,5), osmý Francouz Sylvain Guintoli s Ducati svého nového týmu PATA(122,5), devátý Ital Michel Fabrizio na BMW (108,5) a Top-10 uzavírá jeho krajan Davide Giugliano s druhým motocyklem Ducati týmu Althea.

Supersportový úřadující šampion Brit Chaz Davies s Aprilií je 11. (99,5), náš Jakub Smrž, který ale bude v Moskvě bohužel chybět, na místě 12. (92,5), už na 13. pozici se probojoval velký talent Francouz Loris Baz na Kawasaki (78), a Top-15 doplňují Ital Ayrton Badovini s BMW (73) a Francouz Maxime Berger (67), který rovněž nedobrovolně vypustí ruský závod.

Pro Moskvu nebyly v této kubatuře vydány žádné divoké karty a protože se kromě Liberty Racing nezúčastní ani tým BMW Grillini, tak na startu bude 21 jezdců se superbikovými motocykly, neboť Pedercini Kawasaki nastoupí celkem vyjímečně se třemi jezdci. 

SUPERSPORT

Druhou třídou, která se pojede při ruské premiéře, jsou supersporty. Na čele je dvojnásobný mistr světa z let 2007 a 2010 Kenan Kenan Sofuoglu s bikem Kawasaki , který doposud nabíral 148 bodů. Na místě druhém je Brit Sam Lowes se 134 body a třetím je Francouz Jules Cluzel - oba dva s motocykly Honda (120 bodů). Francouz Fabien Foret z českého týmu Kawasaki Intermoto Step má bodů 118, což znamená příčku čtvrtou a Australan Broc Parkes na Hondě pak uzavírá Top-5 (98).

Jihoafričan Sheridan Morais s Kawasaki je šestý (71), jeho krajan Ronan Quarmby na Hondě sedmý (67), Ital Alex Baldolini na Triumphu osmý (62), další Ital a značkový kolega Vittorio Iannuzzo devátý (51) a Top-10 kompletuje Roberto Tamburini z Itálie na Hondě (43). 
Mladíček z Hradce Králového Francouz Romain Lanusse je 15. (20 bodů), Maďar Gábor Talmacsi - pouze se 4 starty na svém kontě - na Hondě pražského týmu ProRace 18. (18) a Francouz Valentin Debise z týmu SMS Racing Honda 25. (10).

V této kubatuře pojedou celkem tři jezdci s wild card, budou to Nizozemec Michael van der Mark s Hondou týmu Ten Kate (za tento tým jezdí jmenovaný pilot evropský šampionát STK 600 ccm) a dvojice domácích pilotů: Sergej Krapukhin a Maxime Averkin - oba na Yamahách. Měl jet i nám dobře známý Vladimír Ivanov s technickou pomocí českého týmu ProRace, ale zlomil si bohužel předevčírem nohu, takže z jeho startu sešlo.

Celkem se v této kubatuře představí 35 jezdců.

Coppa dei due Paesi

Okruh Moscow Raceway bude i třetím a tedy finálovým závodem seriálu "Coppa dei due Paesi 2012", kde po dvou odjetých závodech v italském Misanu a u nás v Brně vede italský jezdec Denis Saccheti s motocyklem Kawasaki ZX-6R se ziskem 45 bodů před Rusem Sergeyem Vlasovem na Yamaze R6 (27 bodů) a Belgičanem slavného jména Dakotou Mamolou se stejným bikem (26). Další Ital Leonardo Leuthe Biliotti - jede rovněž Yamahu R6 - (25) a náš Patrik Vostárek, který sedlá Hondu CBR 600RR (22), kompletují Top-5. Jen připomínám, že se jede se stockovými motocykly o objemu 600 ccm. 
Tento vložený, ale jistě zajímavý závod, má přihlášeno celkem 27 jezdců, tedy včetně našeho Patrika Vostárka. 

Časový program závodního víkendu je standartní, musíme ale samozřejmě počítat s už zmiňovaným dvouhodinovým časovým posunem směrem dopředu. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist