Závěr testů WSBK a MotoGP v jihošpanělském Jerezu

Pátek byl posledním dnem testů týmů z mistrovství světa superbikových a prototypových motocyklů. Nejrychlejší dvojicí WSBK byli jezdci tovární Kawasaki Tom Sykes a Jonathan Rea. V třídě MotoGP zajel nejrychleji Scott Redding z Pramac Racingu. Během dne se také dost padalo, Marc Márquez skončil na zemi hned dvakrát, spadl také Álvaro Bautista, Loris Baz, Chaz Davies, Jonathan Rea a Patrick Jacobsen. S příchodem prosince vstupuje v platnost zákaz testování.

Černé stroje Kawasaki mají barvy pro období testování, ale v pátek to na dráze Jerezu víc vypadalo na exhibici, protože když Tom Sykes s Jonathanem Rea obuli kvalifikační pneumatiky začaly se dít věci. Oba jezdci tovární stáje japonského výrobce dostali časy na kolo pod minutu a čtyřicet sekund, což je přímo raketové tempo. Letos stačil čas na pole position v Jerezu dostat na hodnotu 1'40,292 sekundy Jonathan Rea, což je nový rekord, ale dnes si Tom Sykes zajel maximum na 1'39,319 sekundy a úřadující mistr světa Rea byl s časem 1'39,524 sekundy o dvě desetiny pomalejší. Ve tři odpoledne ale Rea havaroval a test tím pro něho skončil.

Výborně si v testech vedl Xavi Fores (Barni Racing), jenž má před sebou kompletní sezonu s Ducati Panigale a zatím mu to jde velmi dobře, protože také poslední den byl nejlepší z Ducati, když své maximum nastavil na třetí čas 1'40,148 sekundy. Posledním jezdcem v jedné sekundě je Nicky Hayden (Honda Racing), který byl v pátek s časem 1'40,193 sekundy čtvrtý v pořadí. Američan stejně jako většina ostatních jezdců jel v pátek výjezdy na větší počet kol.

Páté a šesté místo patří jezdcům tovární stáje Ducati. Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) nastavil nejrychlejší čas na hodnotu 1'40,774 sekundy, ale během dne zaznamenal pád, který ale nebyl nějak hrozný a britský závodník se stačil vrátit zpátky do boxů. Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) absolvoval první ostrý test po zranění obratlů z července letošního roku. Italský závodník nastavil maximum na 1'41,152 sekundy, což byl o necelé čtyři desetiny pomalejší čas než zajel jeho týmový kolega.

Sedmý čas 1'41,219 sekundy má na kontě Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), který v Jerezu testoval od středy. Před ním tam byl Marco Melandri, testovací pilot, ale jeho časy nebyly zveřejněny. Podobně byl na tom Sylavin Guintoli (Pata Crescent Yamaha), který testy dokončil sám, protože jeho týmový kolega Alex Lowes si vykloubil rameno a musel testy už po prvním dnu ukončit.

Jediným jezdcem z prostředí MS Supersport byl Patrick Jacobsen (CORE“ Motorsport Thailand) jenž zaznamenal nejlepší čas 1'42,292 sekundy. Patrick Jacobsen v pátek sedlal superbikovou Hondu VD Marka, který z Jerezu odjel kvůli zdravotním problémům s pravým předloktím. Američan jezdil až do pádu, který zaznamenal v desáté zatáčce okruhu a z něhož vyvázl bez zranění. Holanďan VD Mark byl na vyšetřní v Belgii, má v pravém předloktí natažený sval, také mu tam našli nějakou vodu, takže teď bude muset týden odpočívat.

Test WSBK – Jerez, Španělsko (neoficiální)
Pátek, 27.listopadu 2015

1 - Tom SYKES - SBK - Kawasaki ZX-10R - 1’39.319 - 98 Kol
2 - Jonathan REA - SBK - Kawasaki ZX-10R - 1’39.524 - 44 Kol
3 - Xavi FORES - SBK - Ducati Panigale R - 1’40.148 - 56 Kol
4 - Nicky HAYDEN - SBK - Honda CBR1000RR SP - 1’40.193 - 91 Kol
5 - Chaz DAVIES - SBK - Ducati Panigale R - 1’40.774 - 52 Kol
6 - Davide GIUGLIANO - SBK - Ducati Panigale R - 1’41.152 - 60 Kol
7 - Leon CAMIER - SBK - MV Agusta F4 RR - 1’41.219 - 63 Kol
8 - Patrick JACOBSEN - SBK - Honda CBR1000RR SP - 1’42.292 - 75 Kol

Nikdo z jezdců mistrovství světa prototypových motocyklů kategorie MotoGP neměl zařízení pro měření času, takže ani nebyli součástí časomíry a časy jednotlivých závodníků dodaly samotné týmy. Podle toho byl nejrychlejším jezdcem pátečního testu Scott Redding (Octo Pramac Racing) s časem 1'38,9 sekundy, jeho týmový kolega Danilo Petrucci zajel na použitých pneumatikách kolo za 1'39,2 sekundy. Jezdci Pramac Racingu strávili testem v Jerezu dva dny a dohromady najeli přes 200 kol.

Druhé nejrychlejší kolo 1'39,17 sekundy zajel Marc Márquez (Repsol Honda Team), který dnes ukončil třídenní testování, ale zároveň také dvakrát spadl. První pád byl highsider ve třetí zatáčce a pak ztráta předku v první zatáčce okruhu, což se naštěstí pro Španěla obešlo bez zranění. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) zvládl 77 kol a s časem 1'39,93 sekundy. Oba jezdci většinu testu strávili na prototypech specifikace 2016 a nyní zahájí zimní přestávku. To ovšem neplatí pro techniky HRC, kteří nyní důležitá data odvážejí do Japonska, kde budou pracovat na zlepšeních pro únorový test v Sepangu.

Dva dny v Jerezu testovali jezdci týmu Avintia Racing Hector Barbera a Loris Baz. Jezdci Desmosedici GP14.2 poprvé vyzkoušeli pneumatiky Michelin a testovali elektroniku, kterou v roce 2016 budou používat všichni jezdci MotoGP. Hector Barbera byl na Michelinech velmi rychlý a z času na kolo 1'39,9 sekundy má pochopitelně velkou radost. Loris Baz testoval také nové pneumatiky a elektroniku, ale pro něho je nové všechno, takže i tým a Ducati Desmosedici. Francouz tak měl hodně perný závěr týdne, který zvládl s maximem na 1'40,2 sekundy, ale v pátek se také nevyhnul pádu.

V pátek testovali jezdci tovární stáje Ducati Andrea Iannone a Andrea Dovizioso (Ducati Team). Motocykl jim připravil Michele Pirro, který v Jerezu testoval od středy, takže oba závodníci měli daný program, který se poslední den testování snažili zkompletovat. Cílem byla adaptace pneumatik Michelin pro GP15 a to včetně jednotné elektroniky plus práce s ohledem na prototyp specifikace 2016. Andrea Iannone nastavil maximum na 1'39,6 sekundy a to s obutím, které už mělo za sebou šestadvacet kol. Andrea Dovizioso zajel nejlépe na 1'39,7 sekundy.

Pátek byl posledním dnem testování pro italskou Aprilii s jezdci Stefanem Bradlem a Álvarem Bautistou, kterým pomáhal zkušební jezdec Mike Di Meglio. Test probíhal s letošním modelem motocyklu, jemuž se snažili přizpůsobit pneumatiky a elektroniku 2016. Bradl najel 140 kol, Bautista 135 kol, ale Španěl to měl v pátek s pádem, takže test ukončil předčasně kvůli bolestem na levé straně ramene a krku.

S Ducati Desmosedici testoval Yonny Hernandez (Power Electronics Aspar), který byl v pátek sám, protože jeho týmový kolega Eugene Laverty si pádem ve čtvrtečním testu zranil zápěstí a v této chvíli už má po operaci zlomené vřetenní kosti. Tým Aspar časy kolumbijského závodníka neuvedl, ale Hernandez řekl, že v pátek zapracovali na nastavení elektroniky a s každým výjezdem zrychloval, takže si před testem v Sepangu věří.

Test MotoGP – Jerez, Španělsko (neoficiální)
Pátek, 27.listopadu 2015

1 – Scott Redding – OCTO Pramac Racing – Ducati – 1'38,9
2 – Marc Márquez – Repsol Honda – Honda – 1'39,17
3 – Danilo Petrucci – OCTO Pramac Racing – Ducati – 1'39,2
4 – Andrea Iannone – Ducati Team – Ducati – 1'39,6
5 – Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati – 1'39,7
6 – Hector Barbera – Avintia Racing – Ducati – 1'39,9
6 – Dani Pedrosa – Repsol Honda – Honda – 1'39,93
7 – Loris Baz – Avintia Racing – Ducati – 1'40,2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist