Začíná "doba temna" českých superbiků?

5. srpna 2012 je datum, kdy se naposled objevil na startu závodu světového šampionátu superbiků český jezdec. Zcela symbolicky v něm Jakub Smrž dojel na podium, od té doby se ale na startovním roštu neobjevil a dle všech dostupných informací také v nejbližší budoucnosti nikdo z Čechů v tomto seriálu nepojede...Bohužel!

Začíná "doba temna" českých superbiků?
Česká pravidelná účast v superbikovém světovém šampionátu začala 20. dubna 1997 startem Jiřího Mrkývky na druhém zastavení tehdejší sezony v Misanu, kde skončil "Mrkva jr." hned v úvodní jízdě jako 14.
A Mrkývkova pravidelná superbiková mise skončila po 131 startech 2. října 2005 Imole, k tomu musíme samozřejmě započítat ještě čtyři Mrkývkovi starty s wild card (2 v roce 1996 a 2 v roce 2006, celkem tedy 135.). Nejlépe dojel Jirka Mrkývka jako 10. při první jízdě ve Valencii 2004. V MS se nejlépe celkově umístil ve stejném roce, tedy 2004 jako 25.

        

Potom tedy následoval rok relativní pausy z pohledu české účasti - tedy s výjimkou šesti startů Jiřího Dražďáka - Brno, Lausitz a Magny Cours a také Čiháka s Mrkývkou při domácím závodě v Brně.
Od 24. února 2007 v Kataru se začal objevovat opět pravidelně na startu závodu seriálu WSBK další český jezdec jménem Jakub Smrž, který dojel ve své superbikové premiéře na 14. místě.
Stejnou sezonu ale začal i další český jezdec, Jiří Dražďák s motocyklem Yamaha po Nori Hagovi. Tomu ovšem došly brzy peníze na závodění, po Losailu a Phillip Islandu jel už jen doma v Brně a na německém LausitzRingu a v seriálu se pak objevil ještě o rok později při ojedinělém startu v Brně se zapůjčenou Hondou týmu D.F.Racing. Přesto je Dražďák s 18 starty ve WSBK po Kubovi Smržovi (150 startů) a Jiřím Mrkývkovi (135) třetím Čechem v počtu startů a také třetím, který dokázal získat světové mistrovské body za 14. místo v první jízdě doma v Brně 2007. A celkově skončil tehdy Dražďák v MS sezony 2007 jako 28.

Budějovický Kuba Smrž dokázal bez jediné přestávky - myšleno účast na závodním víkendu - absolvovat celkem 150 závodních jízd, po jejich odmávnutí šachovnicovým praporkem se pětkrát mohl postavit na stupně vítězů, získal tři vítězná Pole Position a zajel i dvě nejrychlejší závodní kola. Celkem nasbíral 684,5 bodů, což znamená v absolutní historické tabulce 25-ti roků tohoto seriálu 38. místo vůbec.V celkové tabulce MS se mu nejvíce dařilo v roce 2009, kdy skončil v Top-10.
Ačkoliv ještě koncem dubna tvrdil tým Heating Racing s jezdcem Janem Halbichem, že má namířeno do mistrovství světa superbiků, tak realita je trochu jiná. Sešlo totiž i z pravidelné účasti tohoto týmu v poháru FIM Superstock, která se omezila na pouhé dva starty s wild card (Misano a domácí Brno) a od té doby bohužel ni vidu ni slechu...

Rovněž závodění Matěje Smrže v světových superbicích na rok 2013 je spíše jeho zbožným přáním, než tvrdou realitou, i když bych se hrozně rád mýlil...!

Prostě musíme se vyrovnat s tím, že v roce 2013 zřejmě žádného českého pilota v nejprestižnější kubatuře závodního seriálu WSBK, tedy v superbicích neuvidíme, stejně jako je hodně nepravděpodobná - viděno dnešníma očima - účast týmu Intermoto v příští sezoně v kubatuře Supersport. A tak české barvy budou v příští sezoně zřejmě zastupovat pouze pražský tým ProRace-Honda, i nadále s Gaborem Talmacsim?, a brněnský pilot Ondra Ježek v kubatuře velkých stocků.

A to je z pohledu českého fanouška nejen hodně pesimistický pohled do budoucnosti!, ale také tvrdá realita současného stavu naši motocyklové silnice, co se týká závodění na světové úrovni!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.60
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist