Zachrání Xaus Hondu?

V roce 2008 si vysloužil tehdejší šéf motocyklového oddělení BMW Berthold Hauser ostrou kritiku odborníků za to, že dal podepsat smlouvu Rubenu Xausovi. A kritika to byla zřejmě hodně oprávněná!

Zachrání Xaus Hondu?
Výsledky Rubena Xause v týmu BMW během dvou let působení jsou jasné, vicemistr světa 2003 a 11-ti násobný vítěz závodů WSBK neskončil na lepším než 5. místě v jednotlivém závodě a v celkovém pořadí šampionátu byl vždy hodně vzdálen superbikové elitě, tedy Top ten: v roce 2009 celkově 17., letos, tedy 2010 - 15. 

Když pak byla oznámena skutečnost, že Xaus pojede druhý "tovární" motocykl Honda ve startovním poli superbiků, reagovali odborníci a fanoušci jen nedůvěřivým kroucením hlavy, vždyť dle jejich mínění umí tento Katalánec jezdit rychle pouze s dvouválcem a ten se ještě musí jmenovat Ducati. 

Ale jak týmový šéf Ten Kate Honda - pardon týmu Castrol Honda - Ronald Ten Kate, či evropský manažér pro Hondu Carlo Fiorani a dokonce i nový Xausův týmový kolega Jonathan Rea, jsou úplně jiného mínění a říkají, že výsledky zkušeného Španěla v posledních dvou rocích neodpovídaly jeho skutečné jezdecké ceně!


Jistě, bylo by hodně předčasné, přeceňovat jeho nejlepší čas ze všech jezdců na zmoklých testech v Portimau, ale: "Ty dva dny na Hondě jsem si užil více, než celé dva roky s BMW. Nechci špatně mluvit o BMW, jejich pracovní filozofie je ale prostě jiná! A můj nový týmový kolega (Jonathan Rea) je dokonalý gentleman, mám ho rád a on zase mě, je to prostě bojovník. Tak jak jezdí, připomíná mně mladého Rubéna, když jezdil tehdy proti Baylissovi. Společně jsme schopni dokázat mnoho!".

Ačkoliv kvůli předchozí operaci testoval Rea pouze první den, tak měl velmi dobrou náladu: Poprvé ve své superbikové kariéře má totiž jako týmového kolegu někoho, kdo jezdí stejným stylem. "Moji technici srovnávali data od Rubéna s mými a jsou si velmi podobné. Druhý den jsem stál na trati a dával rukou Rubénovi různá znamení".

Jedno je jisté, v roce 2009 zůstal Reův týmový kolega Checa daleko ve stínu mladého Brita, a třeba letos vyžadoval německý jezdec Neukirchner úplně rozdílný setup jako jeho britský týmový kolega a přesto zůstal hodně daleko za výkony Rey: "Je skvělé, že mám konečně v týmu někoho, s kým mohu spolupracovat, vždyť soupeřů je na trati dost!", říkal spokojeně britský jezdec Jonathan Rea. 

Od roku 2007, kdy James Toseland vyhrál na Hondě mistrovství světa superbiků, je totiž možno poděkovat pouze angažovanosti týmu Ten Kate a jejich tuningovým schopnostem, že Honda v superbicích stále ještě něco znamená. Když pak Carlos Checa v roce 2008 poprvé seděl na novém modelu CBR 1000 RR, tak se nejednou úplně vážně ptal, zda nemůže jezdit na modelu roku z roku 2007? Z "politických" důvodů to pochopitelně nebylo možné... A zkušený Španěl je dodnes mínění, že tento model motocyklu Honda 2008 byla "chybná konstrukce" a že by s Toselandovým motocyklem roku 2007 dosáhl více než jen 2 vítězství a 11 podiových umístění. A Neukirchner? Ten jen přidal k pohledu na tento motocykl několik hádanek!

Bude to tedy až všemi odepisovaný Xaus, kdo zachrání Hondu? Má na to předpoklady, má skoro stejný jezdecký styl jako supertalent Rea! A nizozemská stáj Ten Kate na tohoto Katalánce hodně věří!, ačkoliv všichni ostatní ho nazývají německy "Bruchpilot", tedy jinak také přeloženo třeba jako "jezdec samých pádů".  

 



     

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist