Z Valencie bez bodů

Tým KL Intermoto se vrátil z třetího závodu Mistrovství světa Supersport bez zisku světových bodů.

Královéhradecký tým KL Intermoto Czech Republic nastoupil ve španělské Valencii k dalšímu závodu Mistrovství světa Supersport. Po tréninkových a kvalifikačních jízdách měli před sebou jezdci týmu náročný úkol v podobě boje s nejlepšími světovými jezdci čtyřtaktních šestistovek, jenž na rozdíl od Qataru a Austrálie doplnilo hned několik předních evropských závodníků, kteří startovali na okruhu Ricardo Torma s divokou kartou. Oba jezdci měli do nedělního závodu dobrý start, který se povedl především Tomáši Mikšovskému, jež se ihned posunul o několik pozic kupředu. Během úvodních kol se český závodník držel ve skupině s domácím Arturo Tizonem, Belgičanem Sebastienem LeGrellem a Finem Tatu Lauslehtem, tedy ve skupině, která si v konečném pořadí dokázala připsat bodované pozice. Bohužel od pátého kola se začala projevovat závada, která ovlivnila výsledek našeho jezdce. Po pěti kolech totiž praskl svod výfuku jeho Hondy CBR 600RR, do kterého se následně vytvořila díra o velikosti cca 8 x 5 cm. Tato díra byla přímo u pravé stupačky a tak po celý zbytek závodu nejenže motocykl ztrácel výkon, ale i ohněm z motoru ohrožoval zdraví našeho jezdce, který do cíle přijel na 19. místě s žárem opálenou botou a bolestivě spálenou nohou. Pawel Szkopek nastoupil do závodu po dvou tréninkových pádech s bolestivě naraženým ramenem a nohou. Do závodu dobře odstartoval, bohužel svou snahu během závodu v jedné z náročných zatáček přehnal a po vlastní chybě havaroval. Své třetí vystoupení mezi supersportovou elitou tak nedokončil. Josef Kubíček - manažer týmu
Víkend ve Valencii byl pro náš tým opravdovou tvrdou zkouškou. Pawel absolvoval tři docela velké crashe, Tommy jeden, takže máme celkem čtyři pády. Měli jsme technické problémy se záložní motorkou, kterou museli kluci dost dlouho opravovat. Do samotného závodu měl Tommy opravdu vynikající start, první tři, čtyři kola se držel se skupinou, ve které se nakonec bojovalo o světové body. Pak začal bohužel trochu ztrácet, nakonec se ta ztráta projevila ještě víc, když jsme až z boxové zdi poznali, že došlo k nějakému poškození výfuku. Motorka ztrácela výkon, celý závod se to zhoršovalo, ale po rychlé analýze závady s techniky týmu Klaffi Honda jsme se rozhodli Tommyho nechat v závodě. Rozhodl o tom Pawlův pád, protože jsme chtěli mít alespoň jednoho jezdce v cíli. Nechali jsme tak Tommyho dokroužit na devatenáctém místě. Pawel je po pádech dost potlučený, sice nejde o zlomeniny, ale dle lékařů jde o poškození ramenního pouzdra a silné zhmoždění nohy. Jeho start v Monze je dost vážně ohrožený. Po závodě se nám omluvili technici firmy Laser, jejíž výfuky používáme. Jednalo se o málo obvyklou závadu, které jde jen velmi těžko předejít. Každopádně nám tento závod ukázal, že v současné době je boj o byť jediný bod velmi složitý. Naše měřítko je loňský Mistr Evropy Tatu Lauslehto, který dnes získal jeden bod. Na jeho výkon od Kataru neustále ztrácíme od půl do jedné sekundy. Na stejné motorce jezdí na hranici bodovaných pozic, nám tak tedy ta sekunda na body chybí. Tomáš Mikšovský - 19. místo
Start nebyl vůbec špatný, byl jsem po prvním kole patnáctý. Postupně mne, ale předjížděli rychlejší jezdci, kteří na startu stáli před mnou. Nemohl jsem se s nimi udržet. V pátém kole jsem v pomalých zatáčkách při přidání plynu cítil, že se něco divného děje. Pak začala motorka víc točit, ale ztrácela kroutící moment. Na výjezdech z pomalých zatáček jsem hrozně ztrácel. Prostě mi chyběl výkon odspoda. Trochu jsem měl problém i s podvozkem, nevím jestli to bylo tím, že dnes bylo větší teplo než ve včerejší kvalifikaci. Výfuk mi prasknul přímo u nohy a tak už v desátém kole mě hrozně pálila noha. Začal jsem přemýšlet o tom, že to zabalím. Z boxovky mi, ale neukazovali, že mám skončit a tak jsem jel. Říkal jsem si, že jezdím osmnáctý, devatenáctý a co kdyby náhodou někdo upadl nebo skončil pro poruchu. Každopádně jsem za tento víkend posbíral dost nových zkušeností, kterých si vážím. Tohle Mistrovství světa je velmi dobrá škola, opět se podařilo trochu stáhnou tu diferenci od prvního, na kterého mám tak opět menší časový rozdíl. Doufám, že to půjde stále čím dál tím lépe. Ovšem musím přiznat, že jsem trochu zklamaný, myslel jsem, že to ve Valencii bude lepší. Během víkendu nebyla v týmu moc dobrá atmosféra a to mě docela vadí. Každopádně je před námi Monza a to je další z mých oblíbených okruhů. Pawel Szkopek - havaroval
Padnul jsem už po šesti kolech prvního volného tréninku a protože náhradní motorka měla poruchu, nemohl jsem si pořádně okruh vyzkoušet. V sobotu ráno padla na okruh mlha a bílé čáry na kraji okruhu byly vlhké. Já na ně najel a ujelo mi zadní kolo do trávy. Vyjel jsem do štěrku a opět havaroval. Všechno mě po tomto pádu bolelo. Celou noc jsem pak bolestí nespal. Do závodu jsem měl dobrý start a po pěti kolech jsem získal dobré tempo. Opravdu se mi jelo super, byl to podle mne nejlepší letošní závod. Začal jsem dojíždět Tomáše a ještě jednoho závodníka. Pouze na dvě sekundy jsem pomyslel na to, že se mi opravdu super jede a tím na tyto dvě sekundy ztratil koncentraci. Najednou jsem ležel. Do pravé zatáčky mě podklouzlo přední kolo. Vím, že to byla moje chyba, ztratil jsem na pouhé dvě sekundy koncentraci, na dvě sekundy jsem si uvědomil, že se mi jede tak dobře, jako vždy v dobrých závodech. Pouze tyto dvě sekundy jsou za mým pádem. Spadnul jsem opět na tu pravou ruku a vše tím ještě víc zhoršil. Nevím jak to bude, ale doufám, že se to rychle zahojí. Honda je pro mne nová motorka, zatím jsem jezdil na Suzuki a tohle je opravdu jiná motorka. Jezdí se mi na ní stále lépe, takže když bude s rukou vše v pořádku a já budu startovat na Monze, věřím, že výsledek bude lepší. No co na to více říci? Musíme počkat do Monzy!
Fotogalerie z Valencie na www.klintermoto.cz

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist